ریمپ اچ سی کراس H30 cross

ریمپ اچ سی کراس | ریمپ H30 Cross دانگ فنگ و رفع مشکلات

دارندگان خودرو اچ سی کراس H30 کراس از تاخیر گاز آن ناراضی بوده و به دنبال تقویت موتور و افزایش قدرت آن هستند که در ادامه به بررسی کامل خودرو و راه حل این مشکلات که با ریمپ است به طور کامل می پردازیم.

دانگ فنگ یک کمپانی چینی است که همکاری و مشارکت زیادی با PSA فرانسه دارد. این همکاری باعث شده است تا پژو، پلتفرم و اساس فنی 307 را در اختیار کمپانی دانگ فنگ قرار دهد و چینی ها آن را به H30 و H30 کراس تبدیل کنند. شایان ذکر است که پژو 307 در زمان عرضه، با موتور 1.6 لیتری TU5 نیز عرضه می شده و چیدمان فنی H30 کراس به سلیقه چینی ها انجام نشده است.

دانگ‌فنگ موتور یکی از شرکت های قدرتمند کشور چین محسوب میشود که فعالیتهای خود را از سال 1968 درزمینه تولید انواع وسایل نقلیه ازجمله اتوبوس و کامیون آغاز نموده است. در سال 1394 شرکت ایران خودرو اقدام به معرفی H30 کراس کرده و موفق شد به کمک تبلیغات فراوان، پیش‌فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

متأسفانه در این میان اغلب خریداران تصور می‌کردند که موفق به پیش‌خرید یک خودرو شاسی بلند مدرن شده‌اند اما پس از فرارسیدن موعد تحویل، به توانایی بالای واحد بازرگانی ایران‌خودرو و همچنین معنی واقعی کلمه «کراس» پی بردند، زیرا با خودرویی مواجه شدند که هیچ شباهتی به یک شاسی‌بلند نداشته و بیشتر شبیه به یک استیشن واگن و یا یک هاچبک بلندقد بوده است.

این خودرو در سگمنت J و در دسته‌بندی شاسی بلندهای کوچک قرار می‌گیرد اما در واقعیت همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، تقریبا ابعاد و ظاهر این خودرو با هیچ‌کدام از کلاس‌بندی‌های جهانی هماهنگی ندارد؛ به‌طوری‌که حجم کلی بدنه یادآور خودروهای هاچبک بوده اما ارتفاع سیستم تعلیق، باربند نصب‌شده روی سقف و فلاپ های اطراف خودرو تداعی‌کننده خودروهای کراس اوور است.

در یک نگاه کلی به طراحی ظاهری H30 کراس، می‌توان گفت که با یک خودرو ساده اما قدیمی مواجه هستیم که تنها بخش جالب نمای جلویی این خودرو، چراغ‌های زاویه‌دار و مه شکن‌های کرومی آن است؛ بخش جانبی این خودرو نیز به لطف استفاده از فلاپ‌های تیره‌رنگ پلاستیکی کمی جوان‌پسند به نظر می‌آید، اما بازهم سایز کوچک چرخ‌ها آزاردهنده است. در نمای پشتی H30 کراس با چراغ‌هایی عمودی مواجه هستیم که تا روی ستونهای انتهایی امتداد دارند و از این نظر یادآور محصولات کمپانی ولوو خواهند بود.

 

اچ سی کراس 6

 

در بخش داخلی H30 کراس فضای مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته‌شده است، به‌طوری‌که تمامی سرنشینان این خودرو فضای پا و سر مناسبی را در اختیار خواهند داشت. صندلی‌های ردیف جلوی این خودرو قابلیت تنظیم در 6 جهت را دارند و از رویه پارچه‌ای دورنگ بهره می‌برند. راحتی صندلی‌های H30 کراس به‌گونه‌ای است که می‌توان آن‌ها را فقط برای رانندگی در فضای شهری مناسب دانست.

 

اچ سی کراس 1

 

متریال بکار رفته در داشبورد این خودرو مانند اکثر رقبا در این بازه قیمتی، پلاستیک خشک بوده که مطمئنا این امر مواردی همچون ایجاد صدا و رنگ‌پریدگی را در درازمدت به همراه خواهد داشت. طراحی فرمان، خطوط منحنی داشبورد، طرح اسپرت آمپرها و به‌طورکلی طراحی داشبورد حس خوبی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

تنها نکته منفی این بخش ارگونومی نامناسب داشبورد است، به‌طوری‌که برخی ادوات همچون دکمه چراغ‌خطر که در موارد اضطراری به‌سرعت به آن نیاز پیدا خواهید کرد، در پایین‌ترین نقطه داشبورد قرار داده‌شده است و همچنین گاهی در زمان استفاده از سیستم مولتی‌مدیا و سیستم تهویه مجبور هستید کمی به سمت آن‌ها خم‌شده تا دید مناسبی نسبت به اطلاعات به نمایش درآمده در این سیستم‌ها پیدا کنید.

 

اچ سی کراس 3

امکانات

استفاده از امکانات رفاهی متنوع یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب شده و ازجمله این امکانات می‌توان به سیستم مولتی‌مدیا مجهز به مانیتور 6.5 لمسی، سیستم نویگیشن سخنگو، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در شش‌جهت، صندلی‌های عقب تاشو، شیشه‌های برقی جلو و عقب، سانروف برقی، فرمان تلسکوپی دارای تنظیم چهار جهت، آینه‌های مجهز به سیستم گرمایشی و راهنما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… اشاره کرد. H30 کراس با امکانات متنوعی که دارد می‌تواند رقیب سرسختی برای خودروهایی همچون رنو ساندرو باشد.

ایمنی

دربخش ایمنی H30 کراس به امکاناتی همچون 4 کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)، ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز به (ABS و EBD)، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قفل میکرو سوییچی درب‌ها، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، ایزوفیکس (قابلیت نصب صندلی کودک) و… مجهز شده است.البته نباید فراموش کرد که H30 کراس فاقد سیستم کنترل پایداری (ESP) است؛ بنابراین می‌توان گفت که هرچند سیستم تعلیق این خودرو نسبت به ارتفاع آن عملکرد خوبی دارد، اما هنگام رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم باید کمی از سرعت خود کاسته و محتاطانه‌تر رانندگی کرد.

قوای محرکه

دانگ فنگ H30 کراس، خودرویی است هاچبک که از قواعد طراحی Cross ها (نه کراس اوورها) در آن استفاده شده است. یعنی این خودرو هاچبک چینی به ظاهری شبیه به کراس اوور مزین شده است و تنها تغییرات جزئی در تقویت H30 صورت گرفته است. H30 کراس به موتور 1.6 لیتری 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر ( سری موتورهای TU5 پژو) مجهز است و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استپ گیت Aisin ژاپن برای انتقال قدرت به چرخ های جلو انتخاب شده است.

 

اچ سی کراس 2

 

پیشرانه TU5 در نظر گرفته‌شده که پیشرانه‌ای بنام برای بازار خودرویی کشور محسوب می‌شود استفاده از این پیشرانه سال ها است نیروبخش بسیاری از محصولات ریز و درشت بزرگترین خودروساز کشورمان بوده، باعث شده تا به میزان کافی خیال خریداران بالقوه اچ 30 کراس راحت شده و شک ایشان را به یقین بدل نماید؛ چرا که حداقل از بابت خدمات فنی و لوازم یدکی پیشرانه، دچار تشویش نخواهند شد.

این پیشرانه به‌صورت چهارسیلندر خطی بوده و حجمی معادل 1.6 لیتر، 105 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور دارد. شرکت دانگ‌فنگ به‌منظور انتقال قدرت تولیدشده توسط این پیشرانه به چرخ‌های جلو، از گیربکس ساخته‌شده کمپانی ژاپنی AISIN استفاده کرده است که گرچه تکنولوژی ساخت آن کمی قدیمی بوده، اما از کیفیت مطلوبی برخوردار است و تعویض دنده‌های نرمی را برای خودرو به همراه دارد.

قابلیت تیپ ترونیک در گیربکس این خودرو وجود ندارد اما شرکت دانگ‌فنگ حالت‌های Sport (برای دستیابی به حداکثر توان پیشرانه)، Snow (برای استفاده در جاده‌های برفی و لغزنده)، O/D ( حالت اوور درایو که باعث می‌شود خودرو فقط با سه دنده حرکت ‌کند)، 2 (معادل استفاده از دنده دو در گیربکس‌های دنده دستی)، L (معادل استفاده از دنده یک در گیربکس‌های دنده دستی) را برای این به اصطلاح کراس‌اوور خود در نظر گرفته است.

طبق ادعای شرکت ایران‌خودرو این پیشرانه به‌طور ترکیبی در هر 100 کیلومتر مصرفی معادل 7 لیتر دارد که کمی بیشتر از این‌ها از آن انتظار می‌رود! شتاب صفرتا صد کیلومتر رسمی اعلام‌شده برای H30 کراس 12.5 ثانیه در مدل‌های اتوماتیک بوده است، درحالی‌که در واقعیت ما با عددی در حدود 14.5 الی 16 ثانیه مواجه شدیم که با توجه به وزن 1230 کیلویی (200 کیلو سنگین‌تر از 206 تیپ 5) این خودرو چندان هم دور از انتظار نبوده است.

 

اچ سی کراس 5

مزایا و معایب:

1) گارانتی مناسب 60 هزار کیلومتری یا سه ساله که ایرانخودرو مختص این محصول ارائه نموده نیز در تبدیل پتانسیل مشتریان از بالقوه به بالفعل، بسیار موثر بوده است.

2) اولین و البته مهمترین عیبی که برخی از مالکان را گرفتار کرده بود، ایراد خاموش شدن ناخواسته پیشرانه به هنگام دور زدن بود. تصور کنید که اگر در موقعیتی خطرناک مانند دور زدن در یک دوربرگردان بزرگراهی و یا سایر شرایط حاد، موتور خودرو شما ناگهان خاموش شده و در نتیجه سیستم ترمز و هیدرولیک فرمان از مدار خارج شوند، چه مخاطراتی می‌تواند سرنشینان را تهدید نماید. البته ایرانخودرو نسبت به رفع نقص مذکور اقدام نموده و در طی بخشنامه‌ای، نمایندگی‌های این شرکت را نسبت به رفع عیب از طریق دمونتاژ دسته سیم انژکتور و مونتاژ مجدد آن به شیوه صحیح، ملزم نمود.

3) عیب دیگری که برخی از اچ30 سواران به آن اشاره داشته‌اند، لرزش فرمان در سرعت 100 کیلومتربرساعت است که احتمالا از عدم بالانس مناسب چرخها نشأت می‌گیرد. طبق تجربه افرادی که با این نقیصه روبرو بوده‌اند، این مشکل با بالانس نمودن چرخها آن هم به شیوه روکار حل می شود.

4) اما ایرادی دیگر که بر این خودرو وارد شده صدای نابهنجاری شبیه به «تق تق» است که هنگام دورزدن در برخی از نمونه‌های این خودرو شنیده شده است. باز هم بر طبق تجربه شخصی مالکان عزیزی که با این نقص مواجه بوده‌اند، این عیب ناشی از نقص در مجموعه جعبه فرمان بوده و با تعویض قطعه معیوب کاملا برطرف شده است.

5) با فشردن دکمه شیشه بالابر سمت شاگرد، برخی از صدای ناخوشایندی خبر می دهند، بعضی دیگر نیز کلا به بالا نرفتن شیشه جلو سمت شاگرد اشاره داشته و پس از کش و قوس فراوان، موفق به یافتن پاسخ این معما شده اند.ایراد از جنس نامناسب لاستیک بکار رفته در ناحیه دور قاب شیشه بوده که مانع از حرکت نرم و روان شیشه در مسیر خود شده است.

6) اما ایرادی که در مجموع به خدمات ایرانخودرو درباره اچ30 کراس باز می‌گردد، قید برخی محدودیت ها در شیوه نامه گارانتی این خودرو است. محدود کردن گارانتی برخی قطعات مانند دیسک و صفحه کلاچ به یک سال یا 20000 کیلومتر و همچنین در نظر گرفتن شرایط مشابه برای باطری خودرو که قطعا اگر این گونه لوازم مصرفی از کیفیتی مناسب برخوردار باشند، هیچگاه در یک چنین کارکردی دچار مشکل نخواهند شد و موارد مشابه دیگر که جزء ایرادات وارد بر گارانتی اچ30 هستند.

7) مشکلات دیگری نیز در مورد دانگ فنگ h30 وجود دارد که از جمله می‌توان به نفوذ باد به داخل کابین و نامناسب بودن شدت نوربالا اشاره کرد؛ در برخی موارد نیز مشتریان از میزان مصرف سوخت دانگ فنگ H30 گلایه‌ هایی داشتند که البته در نقطه مقابل، بسیاری نیز مصرف پایین آن را جزء نقاط قوت این خودرو بر می شمارند، اما این نتایج متناقض می تواند ناشی از کیفیت متغییر ساخت و مونتاژ پیشرانه TU5 باشد که در سال های اخیر دچار افت کیفیت شده است.

8) البته برخی از مالکین ریپ زدن خودرو در سرازیری ها نیز گلایه مندند اما ریشه این عیب هنوز به شکل دقیق مشخص نشده است.

9) بالا بودن دمای آب در رانندگی های معمولی و شهری از جمله مشکلاتی است که خیلی از دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند که در برخی موارد به جا بوده است و در برخی دیگر ایرانخودرو از پذیرفتن آن سرباز زده ، گفتنی است که یکی از دلایل قابل پیش بینی در این مورد لاغر بودن رادیاتور خودرو نسبت به همزادش یعنی خودروی 206 اتوماتیک است، همانطور که می دانید در رادیاتور این گونه خودروها، مسیری جانبی برای خنک شدن روغن گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد بنابراین بار حرارتی مضاعفی بر روی این گونه خودروها وجود دارد و طبیعی است با توجه به شرایط حرارتی کشور، از رادیاتور پهنتری استفاده گردد.

10) تاخیر عجیب گاز در هنگام کولر گرفتن از خودرو، در برخی از خودروها، اینکه چگونه بعضی از خودروها دچار برخی مشکلات مشابه می شوند و برخی نمی شوند حکایت از کیفیت متغیر قطعات استفاده شده در خودرودارد!

مزایای ریمپ:

یکی از نقاط ضعف دانگ فنگ اچ سی کراس کالیبراسیون ecu خودرو با بنزین اکتان ۹۴ است . در مدل های قبلی این خودرو ایسیو موتور از نوع بوش ME 7.4.4 بود که با استاندارد آلایندگی یورو ۴ منطبق بود اما در مدل های جدید ای سی یو خودرو از نوع بوش ME7.8.8 است . نسل جدید این ایسیو برای پاس کردن آلایندگی یورو ۵ کالیبراسیون شده و مشکل حاد از آنجا شروع می شود که شما بنزین یورو ۲ با اکتان ۸۴ در خودرو یورو ۵ که با بنزین اکتان ۹۴ کالیبره شده استفاده می کنید.

شرکت های خودرو سازی موظف هستند که به علت استاندارد های آلایندگی جهانی محیط زیست ، تولیدات خودشون رو با استاندارد یورو ۵ سازگار کنند و این شروع مشکل ما در ایران است‌.

همچنین برای یادگیری علم ریمپ،می توانید مقاله اموزش ریمپ را مطالعه کنید.

ناک یا صدای پیستون باعث مرگ موتور می شود:

ناک یا همان صدای پیستون که چق چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت موتور tu5 این خودرو می شود. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده کنید. و این هزینه گزافی برای مشتری دارد. ما با ریمپ ایسیو اچ سی کراس کالیبراسیون جداول رو با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل رفع شود.

علت مصرف سوخت بالای اچ سی کراس

وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند (گیربکس aisin) و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت h30 cross به خصوص در شهر بالا می باشد . با ریمپ ecu h30 cross می توانید مصرف سوخت شهری رو کاملا پایین بیارید ؟؟!!!
چجوری ؟؟ نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ایسیو با بنزین در جایگاه سازگار باشه نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار میگیره و مصرف خودرو پایین میاد.

عدم عملکرد مناسب گیربکس

یکی دیگر از مشکلات اچ سی کراس که با آپدیت گیربکس و ریمپ بهبود می یابد عدم پاسخ گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که به خصوص در زمان سبقت گیری و سراشیبی ها باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب می شود. این موضوع رو مخصوصا زمانی درک میکنید که خوردو شما با مکث بسیار زیادی از دنده ۲ به ۱ معکوس می‌کشه.

کپ اولیه و حرکت اولیه ضعیف

به خاطر داشته باشید که بیشترین حالت تولید آلایندگی خودرو در زمان شتابگیری هست به همین علت کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز رو محدود میکنند. به زبان ساده تر یعنی وقتی شما پدال گاز رو ۵۰ درصد فشار میدید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمیشه !!ایسیو باز شدن دریچه گاز کنترل می کنه تا آلایندگی بالانره و همین باعث ضعف اولیه خودرو میشه و قضیه از اونجا بدتر میشه که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند هست و وزن خودرو هم بالا .

ما در کاراکال تیونینگ با ریمپ اچ سی کراس باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی میکنیم و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی میشه.

موتور داغ و دمای زیاد آب h30 cross

کلا موتور های tu5 موتورهای به اصطلاح گرمی هستند . فن دور کند این موتورها در دمای ۹۷ درجه و دور تند در ۱۰۵ درجه کار میکند و موتور در این رنج حرارتی ایده‌آل کار میکند، اما وقتی اچ سی کراس دارید متوجه میشوید که در تابستان و در زمانی کولر گیری وقتی به خودرو فشار میارید فن ها کار میکنند ولی دما پایین نمیاد.

در بررسی مشکلات اچ سی کراس این ایراد به علت رادیاتور کوچک آب اتفاق می افتاد که ظرفیت خنک سازی آب رو ندارن. ما با ریمپ ایسیو دانگ فنگ h30 cross فرمان روشن شدن فن دور کند و تند رو به مقدار ۵ درجه پایین تر میاریم و همین باعث میشه آب رادیاتور فرصت خنک شدن بیشتری پیدا کنه و دمای آب از خط وسط آمپر عبور نکنه.

چگونه همزمان با کاهش مصرف سوخت ، قدرت موتور افزایش می یابد !!!

الان منطقی براتون بررسی میکنیم ، با توجه به صحبت های بالا وقتی بعد از ریمپ h30 کراس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتابگری و تخته گاز نسب سوخت به هوا رو در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب میشود.

یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.

گارانتی خودرو رو باطل نکنید !

شرکت کاراکال تیونینگ برای رفع مشکلات اچ سی کراس کلیه کارهای ریمپ و آپدیت گیربکس را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهیم چرا که کاراکال تیونینگ نماینده انحصاری شرکت  alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکت و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود.

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت ایراخودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

خطای سنسور اکسیژن اچ سی کراس و عدم احتراق

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ ایسیو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم.

این دو خطای رایج در اچ سی کراس می باشد .عدم احتراق یا misfire در اکثر مواقع به علت استفاده از شمع بی کیفیت در کمپانی و شمع شرکتی است که با تعویض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع این مشکل رفع می شود انتخاب بهترین شمع برای اچ سی کراس مستلزم دانستن درجه حرارتی شمع موتور tu5 است . خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت جدول سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

هزینه ریمپ اچ سی کراس – قیمت ریمپ اچ سی کراس

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه با اندکی هزینه ریمپ h30 کراس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید. قیمت ریمپ و آپدیت اچ سی کراس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد !!
دلیل اول افراد متخصص در شرکت کاراکال تیونینگ هستند که دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . دلیل دوم استفاده از دستگاهای اورجینال و کار با کیفیت و ضمانت نامه دو ساله است. در ضمن ما نمایندگی alientech ایتالیا – و مجیک موتور اسپرت انگلستان هستیم و ریمپ های ما تحت نظارت مستقیم این شرکت ها است.

آیا ریمپ و آپدیت گیربکس از بین نمی رود ؟؟

سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود ، با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمیگرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده با حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟؟ باید بگیم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ریمپ شده را دانلود کنند.

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو .

ریمپ به همراه دو سال ضمانت کاراکال تیونینگ

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری دانگ فنگ اچ سی کراس شما رو دو سال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که موارد زیر براتون روی خودرو اعمال میشه:

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

(اگر جایی افزایش قدرت بالاتری اعلام کردن مطمئن باشید یه جای کار میلنگه )

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد و آپدیت گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

کاراکال تنها برند ریمپ ثبت شده در ایران

فیلم اچ سی کراس h30 ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

4.3/5 - (291 امتیاز)
47 پاسخ
  1. جاسم امیری صدر
    جاسم امیری صدر says:

    باسلام
    بندر امام ساکن هستم(خوزستان)
    اچ سی کراس 97 دارم
    مشکلات ذکر شده را داره
    لطفا نزدیک ترین مرکز را بفرماییدکجاست

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام ، با مراجعه به صفحه نمایندگی ها میتونید با نماینده های اهواز تماس بگیرید. دو نمایندگی توی اهواز داریم.

      پاسخ
    • امین
      امین says:

      سلام اچ سی کراس ۹۵ دارم گفتن ۷۴۴ رو ریمپ کنم کولر از کار میوفته و باید ۷۸۸ باشه
      بعد سنو سپورتم بعضی وقتها روشن میشه و خاموش میشه می‌تونه سره esu باشه

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        بالای هزار دستگاه اچ سی کراس در کاراکال ریمپ شده و هیچ کدوم کروزش از کار نیفتاده.
        مورددوم مربوط به خرابی شیر برقی گیربکستون هست

        پاسخ
  2. مسعود بهمنی
    مسعود بهمنی says:

    سلام من ماشینم مدله ۹۷ و یه ایرادی داره
    چه کولر روشن باشه چه کولر خاموش باشه وقتی گاز میدم فن رادیاتور شروع میکنه به حرکت یعنی با گاز دادن دور فن رادیاتور کم و زیاد میشه و حتی نور چراغها هم ضعیف و قوی میشه

    پاسخ
  3. محمد
    محمد says:

    با سلام
    من به تازگی خریدم ولی نسبت به دیدگاه دیگران چون قبلش هم ال 90و 206و تیبا و پارس هم داشتم این ماشین تو رنج قیمت خودش واقعا عالیه تا ایشالا بعد از این مشکلی پیش نیاد اپشن های عالی و ایمنی خوب 4تا ایربک اینا همش مزایا هست فرمان برقی و ….ایشالا که هرکی داره خیرشو ببینه

    پاسخ
  4. سید محمود
    سید محمود says:

    سلام من دوماه پیش واسه کاهش سوخت مراجعه کردم نمایندگی تبریز ریمپ کردند ولی هیچ تاثیری قابل مشاهده نشد مصرف سوخت من داخل شهر 15 است

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      با سلام. لطفا جهت آپدیت مجدد به نمایندگی تبریز مراجعه فرمایید. این سرویس بدون هزینه و جزو گارانتی کاراکال می باشد.

      پاسخ
  5. ناصر خدابنده
    ناصر خدابنده says:

    سلام ، اچ سي كراس مدل 96 دارم ، چند ماه پيش همينجا ريمپ كردم ، خدا وكيلي ماشينم خيلي بهتر شد ، و راضي هستم .

    پاسخ
  6. نیما
    نیما says:

    سلام من امروز ماشینم را توسط تیم خوبتون ریمپ کردم
    خواستم ازتون تشکر کنم
    ماشین بسیار تیز و پرشتاب شده
    دمای موتور اصلاح و گیج ان وسط است
    مصرف سوخت هم بنظرم کم شده البته مسافت بیشتری را باید باهاش برم برای انکه توضیح کامل راجع به سوخت بدم

    پاسخ
  7. مریم
    مریم says:

    باسلام ۳ماهه ماشینوخریدم.معایب زیادی داره.ریمپ هم کردم.امامشکلاتش حل نشد.نمیدونم چه کنم

    پاسخ
      • مریم
        مریم says:

        باسلام.درجه آب گاهی نزدیک جوش میرسه /گاهئ ریپ میزنه هم درسرعت بالا وهمدرسرعت پایین/گاهی یکدفعه حین رانندگی خاموش میشه بایدبزنم دنده پارک ماشینوخاموش کنم مجدداروشن کنم تاحرکت کنه دیروزتوبزرگراه جاده ای خاموش شد.

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          علت ریپ زدن می تونه به خاطر شمع و وایر باشه، دمای آب هم با ریمپ برطرف می شه

          پاسخ
      • بیات
        بیات says:

        با سلام من یک خودروی مدل 97 اچ سی کراس اتوماتیک خریدم روی دنده d بعضی وقتا گاز نمیخوره دریچه گازم و پدالم رو عوض کردم ولی درست نشده این از چی میتونه باشه ؟
        ممنون

        پاسخ
  8. آروین
    آروین says:

    سلام با توجه ب متن متوجه شدم تو ماشین اچ سی کراس ۲ مدل ای سی یو کار شده برا خرید ماشین کدومشو بخرم بهتره؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز توضیه می کنم شما یه اچ سی کراس سالم پیدا کنید(بخصوص از بابت گیربکس) و بخرید، نوع ایسیو در مورد این خودرو خیلی مهم نیست چون بعد از ریمپ هر دو به یک اندازه بهبود پیدا می کنند.

      پاسخ
      • سمیرا سلمانی
        سمیرا سلمانی says:

        سلام صحبت از گیربکس شد ،من اچ اسی مدل اسفند۹۶ دارم ۱۲۹ هزار باهاش رفتم و با گاز دادن یه صدای سوت میده میده گفتن بلبرینگش یکم خورده شده و باید درست بشه ،گیربکس اچ سی دست بخوره درست میشه یا به دردسر میندازه؟

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          اگر ناله از گیربکس باشه له قابل تعمیره فقط به مرکز قابل اعتماد و خبره مراجعه کنید. ببینید آشناها خودروی مشابه رو کجا بردن و آیا از خدمات و قیمتهاش راضی بودن یا نه؟

          پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          دوست عزیز
          در ساعات کاری تماس بگیرید، ما در خدمتتون هستیم، دقت داشته باشید به دلیل تعداد بالای مشتریان، گاهی اوقات هر دو خط اشغال هستند.

          پاسخ
  9. کیوان
    کیوان says:

    سلام
    من مدل 96 رو خریدم در کل راضی هستش البته مشکلاتش رو هم داره ولی اصلی ترین مشکل من مصرف سوخت میانگین 15.5 لیتر در 100 بعد 2-3 روز رانندگی در شهر هستش ! تو توضیحاتش زدیه ترکیبی 7 حالا بگیم 10 یا 11 با 15.5 خیلی فرق داره
    یک بار هم ریمپ شده ولی فرقی در مصرف سوختش نمیبینم !
    لطفا راهنمایی بکنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز چون میفرمایید یک بار ریمپ شده باید خودرو مجددا مورد بررسی قرار گیرد. عقربه سوخت این خودرو هم در مدل های اولیه خیلی کالیبره نیست.

      پاسخ
      • کیوان
        کیوان says:

        من آوردن پیش خودتون کار های زیر انجام شد
        شستشوی انژکتور
        تعویض شعم
        ریمپ مجدد

        ولی مشکل مصرف بالای سوخت همچنان پا برجاست ! انگار نه انگار !

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          اگه ماشینتون مشکل نشتی روغن از درب سوپاپ داشته باشه ، این مشکل پابرجا میمونه

          پاسخ
          • کاراکال تیونینگ
            کاراکال تیونینگ says:

            سلام
            اصراری به اینکه پیش ما بیارید نیست چون مشکل ماشینتون مکانیکی هست دوست عزیز نه از برنامه
            نشتی درب سوپاپ، گرفتگی کاتالیزور ، مقدار هوایی که پمپ بنزین محله اتون میفرسته تو باک (پیشنهاد می کنم از یه پمپ بنزین دیگه هم سوخت گیری کنید.)

  10. مهدی
    مهدی says:

    سلام شماره نمایندگی تو مشهد به من میدین فقط فقط ایراد ماشین تو مصرف می بینم ۱۵.۵ در شهر می سوزه لطفا شماره مشهد برام پیام بدیم ایمیل نگاه نمی کنم ریموت نشده تا حالا یک جای مطمئن و آدم بسیار فنی معرفی کنید ممنون

    پاسخ
  11. عطا
    عطا says:

    سلام
    ریمپی که شهرستان انجام میده با مرکز اصلی توی تهران از لحاظ دستگاه و نرم افزار فرق داره و اینکه کسی که انجامش میده تاثیر داره یا فقط برنامه است

    پاسخ
  12. کشاورز
    کشاورز says:

    با سلام اچ سی کراس مدل 97 آذر ماه دارم چند روزیه در هنگام رانندگی یکدفعه ماشین گاز نمی خوره یکبار که خاموش و روشن میکنم درست میشه ولی ماشین انگار جون نداره پدال گاز هیچ موقعه سر گاز نیست باید پدال را تا آخر آهر فشار دهیم تا ماشین سرعتش بره بالا نمیدونم چی کار کانم از اولش هم دست خودم بوده ماشین مخصوصا خدا نکنه تو سبقت گرفتن این اتفاق بیفته بخاطر همین همیشه از سمت راست جاده میروم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      لطفا جهت بررسی تشریف بیارید دفتر مرکزی تا عملکرد دریجه گاز براتون چک بشه.

      پاسخ
      • کشاورز
        کشاورز says:

        دست شما درد نکنه مشکل خودرو من بر طرف شدش و خیلی راحتم فقط خواستم ببینم با ریمپ کردن خودرو چه اتفاقاتی برای خودرو می افتد میشه در این باره بیشتر توضیح بدهید

        پاسخ
  13. میرزائی
    میرزائی says:

    با عرض سلام و ادب و احترام
    اچ سی کراس مدل 97 آذر ماه دارم 52 هزار تا هم بیشتر کار نکرده دیروز تو پارکینگ ماشین را روشن کردم وقتی روشن کردم بد کار می کرد ماشین روشن بود هر چی گاز می دادم گاز نمی خورد، ماشین نمیدونم چیه جون نداره عوض اینکه سر گاز شتاب بگیره باید پدال گاز را تا آخرین جا فشار دهید تا شتاب بگیرد بعضی وقتها هم هنگام رانندگی یکدفعه پدال گاز کار نمیکنه نمیدانم دیگه خسته شدم بردم پیش یه باطری ساز 5 میلیون هم خرج شد دو ماه خوب بود دوباره همانطور شد دفعه بعد دیاگ زد گفت فشنگی استپ ترمزت خرابه اونو عوض کردیم دو روز خوب بود دوباره همانطوری شد می توانید یه راهنمایی درست به من بدهید به کجا مراجعه کنم

    پاسخ
  14. مهدی
    مهدی says:

    سلام من تبریز هستم میخواستم کیفیت ماشین رو ببرم بالا ویدئویی که توضیحات بود رو دیدم
    میخواستم بدونم شما تبریز نمایندگی دارید برای ماشین مدل اچ 30کراس 97

    پاسخ
  15. رضا نوید
    رضا نوید says:

    سلام وقتتون بخیر
    یه سوال بابت ماشینم داشتم
    من یه H30 کراس مدل ۹۷ دارم از چند وقت پیش مشکل گاز نخوردن داره جوری که وسط راه تو اتوبان میری یهو گاز نمیخوره باید ماشینو بکشم کنار خاموش کنم دوباره روشن کنم.
    چراغ چک ماشین روشن میشه و دیاگ زدیم دوتا ایراد نشون داد یکی سنسور دریچه گاز یکی هم سنسور پدال گاز
    (البته نمایندگی بردم گفتن همینه میتونیم واستون عوض کنیم ولی ممکنه ایرادش برطرف نشه…خود نمایندگی گفت خیلیا مشکل H30 همینه ولی برطرف نشده مشکل)
    میخواستم ببینم شما تو مجموعه تون میتونید مشکلشو برطرف کنید؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان بله انجام میشه با شماره 09129534043 مهندس باقری کارشناس عیب یابی مجموعه تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنن.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *