ریمپ ایسیو

ریمپ کاراکال تیونینگ

ریمپ چیست؟

ریمپ (remap) تنطیماتی نرم افزاری است که به جای نرم افزار کامپیوتر خودرو ( ECU) قرار می گیرد.ریمپ،خودرو را برای رسیدن به حداکثر راندمان آماده می کند. مپ ایسیو (کامپیوتر) به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، حذف ناک و . . . ایجاد خواهد شد.

ECU ایسیو، یک رایانه کوچک است که کارکرد موتور را کنترل می کند. سازندگان خودرو از طریق تنظیم نرم افزار ایسیو موتور را کالیبره می کنند. این تنظیمات قبل از عرضه وسیله نقلیه در بازار انجام میشود.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ماشین شما امکان پذیر است. ریمپ می تواند خودرو را با شرایط آب و هوایی منطقه و کیفیت سوخت کشورهای مختلف سازگار کند، بنابراین بعد از ریمپ مصرف سوخت کاملا بهینه شده و کاهش خواهد داشت ، شتاب خودرو بهتر می شود و ناک هم رفع می گردد.

ریمپ ایسیو چگونه باعث بهبود عملکرد خودرو می شود؟

ریمپ به مهارت و تکنیکی گفته می شود که در طی آن با اصلاح نرم افزار ایسیو، توان استخراج شده از موتور افزایش می یابد. از علم ریمپ می توان برای رفع ایرادات نرم افزاری خودرو نیز استفاده کرد.

در این فرایند ابتدا برنامه فابریک خودرو خوانده می شود. سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور تغییرات لازم بر روی برنامه اعمال می شود. و ایسیو مجدداً برنامه ریزی می گردد. خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد.

ضمنا برنامه فابریک خودروی مشتری نیز در آرشیو کاراکال حفظ می گردد.

انجام ریمپ فرایندی نرم افزاری می باشد یا سخت افزاری؟

بسته به نوع موتور ایسیو خودرو از سه طریق امکان پذیر است:
–      از پورت OBD (سوکت دیاگ)

  • از طریق پین ( مشهور به کاتگ)
  • از طریق اتصال به برد ایسیو:
    • روش جیتگ Jtag
    • روش چیپ تیونینگ (مخصوص ایسیوهای بوش 3 زانتیا 1800 و پارس ELX و بوش MP5.2 زانتیا2000)

به جز روش آخر ، در سایر موارد احتیاجی به باز شدن ایسیو نیست.

ایرادات نرم افزاری خودرو چیست؟

هر عاملی که موجب بروز رفتارهای نامطلوب در عملکرد خودرو گردد ایراد نرم افزاری می باشد. توجه داشته باشید تشخیص ایراد نرم افزاری از ایرادات برقی و مکانیکی کار راحتی نمی باشد. برای مثال لرزش درجای موتور ناشی از خرابی دسته موتور (ایراد مکانیکی)، خرابی انژکتور یا ضعف شمع (ایراد برق و الکترونیکی) و نهایتاً ایراد نرم افزاری که با اصلاح دور درجا برطرف می گردد.

چند نمونه ایراد نرم افزاری را مثال می زنید؟

  • تأخیر پدال گاز در ایسیوهایی که دارای پدال برقی می باشند.
  • کپ کردن یا مکث خودرو در دورهای پایین.
  • بالا بودن دمای روشن شدن فن که موجب نگرانی مالک می گردد.
  • ضعف کشش دور میانی.
  • عدم رعایت نسبت صحیح AFR در جهت تامین راندمان بیشتر.
  • پدیده ناک (که به غلط به صدای سوپاپ مشهور است.) به دلیل تنظیم غلط نرم افزار ایسیو.
  • پدیده میسفایر Miss Fire ( احتراق ناقص ناشی از کیفیت پایین سوخت.)
  • خطای بیهوده فرسودگی کاتالیزور P0420.
  • چوب شدن ترمز خودرو

چرا اول خود کارخانه ایسیو را ریمپ نکرده است؟

اولاً ایسیو در کارخانه تنظیم نمی شود. و توسط تأمین کننده برای خط تولید ارسال می گردد. (برای مثال شرکت کروز و سازه پویش و غرب استیل جزء تامین کنندگان خط خودروهای داخلی می باشند.)

ثانیاً تامین کنندگان موظف هستند برنامه ایسیو را بر اساس استاندارد آلایندگی دیکته شده کالیبره کنند. برای مثال وقتی استاندارد یورو5 الزامی می گردد. تامین کننده موظف است برنامه ایسیو را بر این اساس تنظیم کند.

ثالثاً تاکنون موارد بسیاری پیش آمده که کارخانه با فراخوان خودروها اقدام به برنامه ریزی مجدد خودرو در جهت رفع ایرادات نرم افزاری نموده است. (برای مثال، فراخوان چوب شدن ترمز در خودروهای 206 و پارس اتوماتیک سال 90 ، فراخوان اصلاح برنامه برای دریچه گاز در خودروهای 206 غرب استیل سال 95 و… .)

پس ایراد تنظیم کارخانه ای ایسیو چیست؟

از دو جهت بر کالیبراسیون ایسیو توسط تامین کنند گان داخلی ایراد وارد است:

دلیل اول که آنها را مقصر نمی دانیم، استفاده از موتورهایی است که اساسا تنظیم یورو5 ندارند. در حقیقت موتورهای ما مانند موتور XU7 که از اساس متعلق به سال 1988 میلادی می باشد از لحاظ پایه دچار ضعف است. این ایراد بر سایر موتورهای ایرانخودرو و سایپا نظیر آریسان، زامیاد نیز وارد است.

دلیل دوم که وجود دارد کالیبراسیون این ایسیوها با بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) است. این در حالیست که در خود کلان شهر تهران بنزین سوپر به راحتی در دسترس نیست چه برسد به شهرستانها! از طرفی قیمت آن ازاد است و با توجه به شرایط اقتصادی خیلی از مالکان به دنبال آن نمی روند.

در صورت استفاده از بنزین معمولی چه اتفاقی برای خودروها می افتد؟

بنزین معمولی تهران از کیفیت بهتری نسبت به بنزین شهرستانها بر خوردار است و همین موضوع می شود رانندگان در سایر شهرها شاهد افت توان و کشش باشند یا در برخی موتورها خطای میسفایر (احتراق ناقص) را شاهد باشیم.

موضوع مهمتری که وجود دارد ما در شهر تهران هم در شاهد پدیده ناک هستیم. آن هم در خودروهای کمتر از یک سال کارکرده. این هم دلیل دیگریست بر عدم کالیبراسیون صحیح موتورها.

چگونه ریمپ موجب افزایش راندمان موتور می گردد؟

با تصحیح نسبت سوخت به هوا AFR و تنظیم آن بر اساس ماکسیمم توان و اصلاح زمان جرقه (آوانس) و رعایت برخی نکات (که در دوره ها آموزش داده می شود.) توان خودرو بدون هیچ فشاری افزایش می یابد.
مباحث آموزشی دوره ها را در لینک زیر دنبال کنید:

اموزش ریمپ

آیا ریمپ برای خودرو مضر است؟

این سوال از دو جهت باید بررسی شود. اول آنکه موتور به لحاظ سلامت در چه شرایطی به سر می برد؟ طبیعتاً یک شخص ریمپ کننده حرفه ای، موتوری که روغن سوزی دارد را ریمپ نمی کند!

نکته دوم نگهداری غیر اصولی است. بعضی از مشتریانی که به کاراکال مراجعه می کنند، توقع دارند همه مشکلات خودرویشان با ریمپ برطرف شود! چطور ممکن است که موتوری که بد نگهداری شده با ریمپ عین روز اول شود؟

همانطور که دو خودرو با یک موتور مشترک و یک سال ساخت عین همدیگه راه نمی روند، طبیعتاً ریمپ هر خودرو هم نتایج متفاوتی دارد. عدم تجربه و نگهداری صحیح نتایج متفاوتی را به همراه دارد.

مهمترین نتایج ریمپ را در چه حوزه هایی مشاهده می شود؟

افراد از چند جهت می توانند برای ریمپ مراجعه کنند:

1) رفع ایرادات نرم افزاری (تاخیر پدال ، صدای ناک ، خطاهای زائد ، اصلاح دمای فن )

2) اصلاح و ارتقا موتور متناسب با تجهیزات افتر مارکت نظیر هدرز ، کیت مکش، میل سوپاپ تقویتی ، توربو آپگرید و… .

3) اصلاح مصرف سوخت

ریمپ چه تاثیری بر روی خودرو دارد؟

با تغییر ریمپ موتور و ریمپ ایسیو هم توان خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم کاهش مصرف سوخت را شاهد باشیم.

فرض کنید که شما نیاز به شتاب گیری خودرو دارید. معمولا زمانی که دریچه گاز به طور کامل باز می گردد و دور موتور بالا می رود. در ریمپ، پارامتر های سوخت و جرقه را فقط در دورهای بالا و زمان شتابگیری تغییر داد و در ناحیه دور آرام و حالت کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامتر ها نداشت.

تمامی پارامتر های عملکردی ایسیو در جدول های جداگانه ای وجود دارد که میتوان این پارامترها را جداگانه تغییر داد. کاراکال تیونینگ با تکیه بردستاوردهای علمی توانایی تغییر تمامی این پارامترهای کنترلی موتور را دارد.

کاراکال تیونینگ با تغییر در جداول سوخت وجرقه می تواند افزایش قدرت موتور چشمگیری برای شما به ارمغان بیاورد.

جداول ریمپ ecu

برای اولین بار شرکت کاراکال تیونینگ توانایی تغییر سیستم متغییر سوپاپ VVT-VVTI-CVT-VANOS را دارد. که باعث می شود بر اساس تغییرات موتور و خواست مشتری منحنی جداول گشتاور و توان را تغییر داد.

مزایای ریمپ چیست؟

تغییر جداول بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژو راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور.

جداول ریمپ ecu

  • تغییر جداول سیستم متغییر منیفولد ورودی: با هدف تغییر جریان گردابه وچرخشی در دورهای مختلف موتور.
  • تغییر نواحی مختلف جداول توربو و spool mode :برای کاهش تاخیر توربو (lag) و وارد شدن زودتر توربو به زیر بوست.
  • رفع تاخیر پدال گاز (کپ دریچه گاز) بعد از ریمپ ایسیو:  با بازنگری جداول مربوط به پدال گاز و دریچه گاز و انجام ریمپ ایسیو تاخیر دریچه گاز به طور چشمگیری کاهش یافته و رانندگی را برای راننده لذت بخش می کند.
ریمپ ایسیو چیست

جدول نسبت دور موتور به زاویه دریچه گاز در سنسور TPS

  • تغییر در عملکرد دمای فن: در مناطق آب و هوایی گرم، بالا رفتن دمای موتور باعث خرابی موتور و سوختن واشر سر سیلندر می گردد. شرکت کاراکال تیونینگ با تغییر نقطه عملکرد فن مایع خنک کننده می تواند دمای خودرو را در حد ایده ال نگه دارد تا از آسیب های جدی وارد به موتور جلو گیری کند.
  • رفع محدودیت سرعت توسط ریمپ ایسیو: در خودرو های جدید به دلیل مسائل ایمنی به خصوص با توجه به استاندارد های خودرو و شرایط جاده ای هر کشوری محدودیت سرعت اعمال می گردد. با توجه به اینکه بعضی از علاقه مندان تمایل به افزایش سرعت و شرکت در بعضی از مسابقات را دارند. شرکت کاراکال تیونینگ این موضوع را به طور کامل می تواند رفع کند.
  • افزایش کاتاف با ریمپ ایسیو :افزایش کاتاف نیز تا هر محدوده ای قابل انجام می باشد اما شرکت کاراکال تیونینگ افزایش دور را نیز درمحدوده ایمنی انجام می دهد. به درخواست مشتری کاتاف تا دور بالاتر امکان پذیر می باشد اما نکته قابل توجه این است که افزایش کاتاف بدون افزایش راندمان حجمی هیچ تاثیری در توان خروجی موتور ندارد.
  • تغییر جداول مربوط به گشتاور: تغییر جداول گشتاور نیز با ریمپ ایسیو امکان پذیر می باشد که کاراکال تیونینگ با تخصص کامل بر روی این جداول لیمتر قادر به انجام ریمپ و تغییرات می باشد.
  • حذف سنسور اکسیژن دوم: در موتورهایی که مجهز به کلیه لوازمافتر مارکت هستند و برای مسابقه ستاپ شده اند به علت تغییرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زیاد،سنسور اکسیژن توانایی اندازه گیری مقداری را در محدوده مجاز نداشته و به همین علت شرکت کاراکال سنسور اکسیژن را از حلقه کنترلی خارج نموده و سیستم را OPEN LOOP می کند.
  • ریمپ با سوخت E85 ( اتانول): شرکت کاراکال این افتخار را دارد تا با قهرمانان نامی ایران در مسابقات سرعت و درگ همکاری داشته وبا استفاده از ستاپ ویژه و ریمپ بسیار حرفه ای با سوخت هایی نظیر C16 یا الکل حداکثر توان موتور را برای این عزیزان به ارمغان بیاورد. با تغییرات اساسی در جداول سوخت و جرقه موتور توانایی تغییر سوخت موتور از بنزین به E85  (85% الکل – 15 % بنزین ) را دارد. به علت اکتان بالای الکل (116)  و خاصیت خنک بودن آن حداکثر راندمان  حاصل می گردد.

برای آموختن ریمپ به تجربه هایی احتیاج است؟

علاوه بر شرکت کردن در دوره های آموزش کاراکال ، اگر متقاضیان در حوزه برق و انژکتور و تون آپ هم دارای تجربه باشند می توانند نتایج بهتری کسب کنند. لازم به ذکر است کارآموزانی بوده اند که پس از طی دوره ریمپ کاراکال و بدون نیاز به دوره برق و انژکتور هم توانسته اند به موفقیت های لازم دست پیدا کنند.
لینک نتایج نظرسنجی شرکت کنندگان

ریمپ چیست

ریمپ هیوندای جنسیس کوپه در کاراکال تیونینگ

نمونه ریمپ های انجام شده:

ریمپ سورن توربو

ریمپ کیا سراتو

پیشنهاد می کنیم این مقاله ها را هم مطالعه کنید:

آیا ریمپ ECU ضرر دارد؟

نمایندگی های ریمپ کاراکال تیونینگ در سراسر ایران

آیا ریمپ ای سی یو (ecu) مصرف سوخت را افزایش می دهد؟

 

4.3/5 - (117 امتیاز)
171 پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام امیر
      سوال شما خیلی کلی هست. بطور معمول در 70% خودروهای دارای پدال گاز برقی شاهد کاهش مصرف سوخت خودرو هستیم. نحوه رانندگی نیز در مصرف سوخت خیلی مهم است.

      پاسخ
    • آتیلا یازلی
      آتیلا یازلی says:

      سلام سوالم اینه که امکان داره که ریمپ بعد از مثلا یک سال عملا کارایی و کارکرد ابتداییش رو از دست بده؟

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ 1
        کاراکال تیونینگ 1 says:

        سلام
        خیر؛ مگر یکی از سنسورهای مهم خودرو مثل مپ سنسور یا سنسور اکسیژن یا شمع خودرو دچار مشکل شود. که با رفع این مشکل؛ خودرو درست می شود.

        پاسخ
  1. محسن
    محسن says:

    سلام محسن هستم از قم
    ******** ( ریمپ تاثیر داره ) واقعا

    البته در قم شاه جمال آقای عباسی نماینده کاراکال هستند خیلی کار بلدن
    دوستان من در قم ریمپ کردم
    با یک برند و یک شرکت دیگه
    پراید خانومی و ریو خودم رو

    اینکه ریو من از ۲۰۶ تیپ ۲ عقب می‌افتاد زور داشت برام حرص می‌خوردم

    باور کنید یا نه با تعویض فیلتر اسپرت با ساده و برداشتن کاتالیز و لوله بجاش تعویض پمپ بنزین قوی تر الان تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر 206 تیپ ۵ هم سه بار تست گرفتم که نمی‌رسه بهم

    پاسخ
  2. محمد
    محمد says:

    سلام وقت بخیر موتور ef7 بدون لوازم با ای سی یو بوش بعد ریمپ چه تغییری می‌کند ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام محمد
      لطفا مقاله ریمپ دنا که درباره موتور EF7 است را کامل مطالعه و بفرمایید و اگر سوالی داشتید در پایین آن ذکر فرمایید تا در اسرع وقت جوابتون رو بدیم.

      پاسخ
  3. اله قلی غفاری
    اله قلی غفاری says:

    سلام من تیگو 5 دارم با 27 هزارکارکرد که بسیارعملکردعالی و رانندگی لذت بخشی دارد یعنی از گرگان تا بندرعباس را یک سره رانندکی می کنم اصلا خسته نمی شوم ولی درگردنه های مارپیچ ماشین اصلا کشش ندارد( جاده توسکستان) با تعویض روی دنده دستی یا L با اسپورت هم فرقی نمی کند و ماشین در شیبهای تند گاهی ایست می کند
    میخواستم بدانم ریمپ روی کشش این ماشین اثر قابل توجه ای دارد یا خیر
    البته این مشکل را همه تیگو 5 ها دارند چون پسرم هم مدل 97 ان را دارد و پدر خانمش هم مدل 99 دارد انها هم همین مشکل را دارند.
    ممنون
    غفاری هستم از استان گلستان شهر گرگان

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام جناب الله قلی
      اولا بهتر بود این نظر ارزشمندتون رو تو مقاله ریمپ تیگو5 می نوشتید تا سایر مراجعه کنندگان هم بهره ببرند.
      ثانیا شما نفرمودید این مشکل گیر کردن در شیب های تند، هنگام شروع حرکت اتفاق می افتد یا در حین رانندگی؟
      جهت اطلاع شما با توجه به اینکه در ریمپ کاراکال تیونینگ مشکل تاخیر گاز در شروع حرکت کاملا برطرف می گردد، تا کنون شکایتی مبنی بر ضعف حرکت در پیچ جاده را نداشته ایم. ضمنا سلامت گیربکس تیگو5 نیز بسیار مهم می باشد.
      موفق باشید

      پاسخ
    • عباسعلی براتی
      عباسعلی براتی says:

      الله قلی جان سلام علیکم
      اینطور که من شنیدم خودرو دیگو 5 کمی نسبت به بعضی از خصوصیات اخلاقی ما ایرانی ها مثل چشم و هم چشمی حساسیت داره اینکه شما و پسرتون و پدرخانمش و برادر زاده و … تیگو 5 دارید باعث ایجاد این خیال در ای سی یو و ذهن خودروی شما شده به نظرم شما یه تیگو 7 بخرید مشکل به راحتی یکی دو سالی حداقل تا باقی فامیل هم سون رو بخرن رفع میشه.

      پاسخ
  4. پویا آخوندی
    پویا آخوندی says:

    سلام
    MVM110S متاسفانه چراغ چک بعلت خطای کاتالیزور روشن شده، چندباری با دیاگ خطا پاک شده و مجدد روشن میشه. مکانیک و اگزوز سازی گفتن باید تخلیه یا تعویض شده.
    امکانش هست با ریمپ مشکل حل شه؟
    ممنون از شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام پویا
      بله با ریمپ کاملا برطرف می شود. شعبه شرق کاراکال روی mvm 110s تجربه بالایی دارد

      پاسخ
  5. amin
    amin says:

    سلام وقت بخیر
    من x22 دنده ای مدل ۱۴۰۰ گرفتم هنوز سرویس اولیه نرفتم میگن که فن روی ۱۰۵ درجه روشن شده و همین باعث میشه رادیاتور بخاری و رادیاتور بترکه از طرفی ریمپ گارانتی رو باطل میکنه و من گارانتی سه ساله دارم نمیدونم چکار کنم دمای فن خیلی من رو نگران کرده توی تابستون میخوام برم مسافرت میترسم با این هوای گرم اتفاقی بیفته

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      برخی از مدلهای جدید این خودرو نیازی به باز کردن ایسیو ندارن چون از کامپیوتر جدیدی در آنها استفاده شده است.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام پژمان، در حال حاضر برخی از مدلهای SSAT ، سایرین انجام می شود، می تونید تشریف بیارید و بررسی بشه

      پاسخ
  6. اکبر
    اکبر says:

    سلام ببخشید یه سوال
    ریمپ بدون کاتالیز بهتره یا با کاتالیز؟؟
    اصلا فرقی داره ؟؟ ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام اکبر
      بستگی به هدف شما از ریمپ دارد:
      1) اگر نیت استفاده شهری از خودرو باشد نیازی نیست
      2) اگر نیت افزایش توان و شتاب باشد، معمولا با نصب قطعات افتر مارکت مثل هدرز، خود به خود کاتالیست حذف می گردد.

      پاسخ
  7. رمضانی
    رمضانی says:

    سلام سورن پلاس ۱۴۰۱ دارم ،مشکل دمای موتور و گرم بودن ماشین خصوصا زمانی که ماشین خاموش میکنم آمپر آب میچسبه خط قرمز و اینکه تاخیر گاز دارو در دنده یک موقع حرکت خاموش میکنم در سربالای دنده ۲ ماشین کپ میکنه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      جناب رمضانی
      مشکلات مربوط به سورن پلاس رو در مقاله ریمپ سورن پلاس برای شما نوشتیم. اینجا کلیک کنید
      در مورد گارانتی هم خیر، چون یک پیچ هم از کامپیوتر ماشین شما باز نمیشه، البته نمایندگی ها برای فرار از مسئولیت خودشان ریمپ را بهانه ای برای عدم تعهد قرار می دهند. حتما ترموستات ماشینتون رو به 83 یا 75 (بسته به شهر محل زندگیتون تغییر بدهید.)

      پاسخ
  8. رضا
    رضا says:

    سلام
    من یک پژو پارس خریدم از کجا باید بفهمم این ماشین ریمپ شده یا نه؟؟
    چون می خواستم ماشین رو ریمپ بزنم.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      کسانی که حرفه ای هستند با خواندن برنامه و مقایسه آن متوجه می شوند

      پاسخ
  9. علی
    علی says:

    سلام، ماشینم ساینا س و خطای هر دو سنسور اکسیژن رو میده، آیا ریمپ کردن و نشناختن سنسورها توسط کامپیوتر کار درستی هست؟، ممنون ار راهنماییتون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام خیر
      حتما سنسوراکسیژن اول قبل کاتالیست باید سالم باشد در غیر اینصورت ریمپ دردی را برطرف نمی کند

      پاسخ
  10. آرش
    آرش says:

    سلام
    بنده یک پژو 207 دنده دستی مدل 1400 دارم، ایسیو غرب استیل ، از اوایل زمان تحویل تا الان مشکلی داره که خیلی جاها و نمایندگی ها و … بردم و همچنان اذیت میکنه و هیچکس نتونسته حلش کنه.
    بدین صورت هست که بعد از استارت زدن در حالت سرد یهو شروع به لرزش و سه کار کردن و کپ زدن و ناک زدن و .. میکنه و گاز نمیخوره تا چند دقیقه هم این حالت ادامه داره.
    اما مشکل اصلی این هست که ایراد بصورت همیشگی نیست. بعضی وقت ها اینطور میشه بعضی وقت ها نمیشه. بعضی وقت ها هم حین حرکت خوب گاز نمیخوره و ماشین یهو پرش میکنه. مشکلم اینه وقتی یه مدت روشن میکنم و گرم میشه دیگه ایرادی نشون نمیده و هر جا میبرم میگن این ایرادی نداره. چون نه چراغ چک روشن میشه نه خطایی توی ایسیو میافته!. ده بار نرم افزارش رو آپدیت و آپلود و دانلود و … کردن و دو سه بار هم گذاشتم نمایندگی شب تا صبح مونده استارت زدن این حالتی نشده. اما توی خونه اینجوری میشه هر چند روز. نمیدونم چکارش کنم واقعا.

    پاسخ
      • آرش
        آرش says:

        سلام
        قربان با بنزین سوپر تست کردم و مشکل همچنان وجود داشت هر چند شتاب و … کمی بهتر شد.
        اما یک کاری که کردم میخواستم به اشتراک بذارم این هست که یکی از این دیاگ های بلوتوثی (ELM327) تهیه کردم و خوشبختانه به ایسیو maw من وصل شد هر چند به خیلی از ماشین های ایرانی میگن وصل نمیشه ( با برنامه اندروید torque pro )- گذاشتم روی ماشین یکی دو روز و پارامترها رو توی برنامه زیر نظر گرفتم. (چون دیاگ حرفه ای تعمیرگاهی که نداشتم همیشه به ماشین وصل کنم). دقیقا در مواقعی که موتور بد کار میکنه و گاز نمیخوره ولتاژ سنسور اکسیژن اول ثابت می ایسته روی حدود 0.5 و ولتاژ سنسور دوم ثابت میمونه روی صفر. فکر میکنم مشکل پیدا شده باشه. فقط نمیدونم سنسور اولی خرابه یا دومی یا سیم کشی هست که یهو قطع و وصل میشه یا مورد دیگه ای هست؟ این اتفاق میافته. بعد از چند دقیقه کار با گاز دادن و یا روشن خاموش کردن دوباره میبینم ولتاژ سنسور ها برگشت به حالت قبل که باید نوسان کنن بعضی وقت هم خیلی طول میکشه برگرده . کلا چراغ چک هم خاموشه. گاهی یک خطای با کد P0172 برنامه میخونه که میگه مخلوط هوا و سوخت غلیظ هست.

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام همونطور که فرمودید ایراد می تونه هم از قطعه (سنسور اکسیژن) و هم سیم کشی (شل شدن سوکتها ) باشه. بشرطی که ایراد از جای دیگه ای مثل کویل یا پمپ بنزین نباشه.

          پاسخ
  11. مجتبی
    مجتبی says:

    سلام ماشین من پژو 405 مدل 98 دوگانه شرکتی هست یک مشکلی پیدا کرده که هیچکجا تا الان نتونسته حلش کنه و اونم اینه که وقتی روی گاز هست به خصوص در جاهایی که یکم از کفی شیبش بیشتره ماشین گاز نمیخوره و اجازه نمیده دور موتور از 3 هزار بالاتر بره و به شدت ریپ میزنه. آیا با ریمپ حل میشه؟

    پاسخ
  12. مرتض
    مرتض says:

    بهترین مرکز ریمپ خودرو و بهترین مرکز آموزش من که خیلی راضی بودم ممنون از مهندس شریفلو

    پاسخ
  13. فرهاد کافی
    فرهاد کافی says:

    اقا ما خیلی از کارتون راضی هستیم ممنون از خدمات و گارانتی که ارائه میدین عالی مثل همیشه

    پاسخ
  14. محمد
    محمد says:

    سلام
    ریمپ واقعا تاثیر چشمگیری داشت
    بنظر من بعد تحویل گرفتن خودروها از کمپانی باید ریمپ کاراکال روش بزنن
    تمامی ایرادات ماشین با مبلغ خیلی ناچیز کاملا رفع میشه
    ممنون از شبکه قدرتمند کاراکال در سراسر کشور🙏

    پاسخ
  15. صادق
    صادق says:

    سلام من ی ۲۰۷ با یی سی یو غرب استیل دارم ، این ماشین خیلی کند بود اوردم شما ریمپ زدین ، واقعا ازین رو به اون رو شد ، خیلی ممنونم از تیم قدرتمندتون .

    پاسخ
  16. سجاد
    سجاد says:

    سلام و عرض خسته نباشید
    ممنون از خدمات خوبتون من آریزو ۵ داشتم در مجموعه شما ریمپ کردم خیلی عالی شده ماشین بازم تشکر میکنم

    پاسخ
  17. بهزاد عبادی
    بهزاد عبادی says:

    به جرآت میشه گفت کلیه ی خودروهای داخلی و خارجی نیازمند ریمپ هستن و حتی اگ خودرویی عیب کپ دریچه گاز هم نداشته باشه باز هم نیاز به ریمپ داره چونکه دمای فن خودروها خیلی بالاست و باعث خرابی موتور و قطعات در مدت زمان طولانی خواهد شد. مخصوصا برا mvm x22 ک واقعا نیازمند ریمپ هست دمای آب این خودرو حدود ۱۰۵ درجه هست ک باعث ترکیدگی رادیاتور و در نهایت آسیب به سرنشین میشود.

    پاسخ
  18. میلاد
    میلاد says:

    یک موضوعی که چندین بار دیدم. اینکه عزیزان به عنوان توصیه خودروی خودتون رو به مراکز نا معتبر و ناشناخته نبرید به علت اینکه ریمپ خودرو کاری بسیار علمی و تخصصی میباشد و گاهأ مشاهده کردم مشتریان با مراجعه به مراکز نا معتبر ریمپ انجام داده اند و بعد از گذشت چند روز به دردسر افتادند که بعد از مراجعه مشتری جهت رفع ایراد و پیگیری های به عمل امده مشخص شده. ایراد از تغییرات اشتباه پارامترها و برنامه ایسیو خودرو توسط تعمیر کار بوده و با اعتراض مشتری همراه بوده دوستان لطفا جهت ریمپ صحیح خودرو به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید که توصیه من فقط کاراکال تیونینگ میباشد که در کل ایران نمایندگی های فعال دارند و مهم تر از همه ریمپ با ضمانت نامه کتبی 30ماهه انجام میدهند.

    پاسخ
  19. محمدجعفری
    محمدجعفری says:

    سلام دنا اتومات ریمپ زدم خیلی خوب شد قبلا چندجابرده بودم نتونستن ریمپ کنن ازطریق دوستان بامجموعه قوی کاراکال آشناشدم راضی هستم نماینده محترمتون توضیحات کامل رو درمورد ریمپ دنا اتومات داد وهمون شد دم همتون گرم

    پاسخ
  20. امین
    امین says:

    سلام به جرات میتونم بگم فرق ریمپ که ضمانت کتبی میدن و از همه مهم تر بعد از این که صد درصد رضایت کامل داشته باشین پرداخت هزینه انجام میدیم. من ماشین بیرجند در مجموع به نام نام آوران تیونینگ ریمپ برام انجام دادن هیچ فرقی نکرد.تا امدم پیش نماینده شما ریمپ انجام دادن و از ته دلم مبلغ پرداخت کردم. و تا الان تمام دوستان فرستادم پیش نماینده شما. واقعا عالی هستین. و با اخلاق ترین نماینده خراسان هست

    پاسخ
  21. میلاد جهدی
    میلاد جهدی says:

    کاراکال تیونینگ تخصصی ترین مجموع ریمپ در ایران و جهان
    برای یک بار هم که شده ببرین ماشین پیششون هیچ هزینه ندارن تا رضایت صد در صد نداشته باشین هیچ هزینه ندارد .و خدا به کسب کارشون برکت بده مخصوصا نماینده خراسان جنوبی بالای ده تا ماشین بردم پیششون واقعا اخلاق بیست رفتار بیست و بهتر از همه تا ماشین که تمام نکرده هیچ مشتری قبول نمیکنه

    پاسخ
  22. صادق
    صادق says:

    سلام بهترین و با اختلاف ترین ریمپ در ایران فقط کاراکال رو پیشنهاد میکنم واسه یک بار هم که شده امتحان کنید

    پاسخ
  23. سهیل
    سهیل says:

    سلام و خسته نباشید من چند بار مراجعه کردم بهتون خیلی راضی بودم خواستم تشکر کنم از سیستم و عملکرد تون یه 207 داشتم خیلی تاخیر داشت که بعد ریمپ کامل برطرف شدممنون 👍👍👍

    پاسخ
  24. سالار
    سالار says:

    سلام
    بنده دی ماه 1400 دردوره های ریمپ کاراکال شرکت کردم مطالب ریمپ زیادوسنگین بود ولی اساتیدعزیزبه بهترین روش و اصول آموزش دادن وچون بصورت عملی توکلاس کارمیکردیم تقریبا95درصدمطالب وجداول ریمپ رویادگرفتم بعدازدوره هرجا گیرکردم ازمهندسین عزیز( آقای شریفلو وجلیلی) پرسیدم ودرکوتاه ترین زمان و عالی راهنمایی کردن بعضی وقتا فکرمیکنم واقعا چطوری به این همه سوال کارآموزا جواب میدن واقعا خداحفظتون کنه. خیلی ها به برکت وجود شما نون میخورن
    بعداز دوره ریمپ کاراکال تاحالا مشتری نداشتم که از ریمپ ناراضی باشه. قبلا جاهای دیگه دوره رفته بودم ولی هیچ کدوم به باسوادی مهندس شریفلو وجلیلی نبودن
    متوجه شدم به کارآموزهای خارج ازکشور هم آموزش میدیدواقعا دمتون گررررم

    پاسخ
  25. علی
    علی says:

    با سلام من کلا به دوستان توصیه میکنم اول تو یه جای مطمعن ریمپ رو انجام بدین مثل کارا کال که یکی از بزرگترین و بهترین ها تو این کار هستن

    پاسخ
  26. محمد
    محمد says:

    با سلام من کلا به دوستان توصیه میکنم اول تو یه جای مطمعن ریمپ رو انجام بدین مثل کارا کال که یکی از بزرگترین و بهترین ها تو این کار هستن

    پاسخ
  27. علیرضا باوفا
    علیرضا باوفا says:

    با سلام
    ۴ سال پیش دوره اموزشی کاراکال تیونینگ و رفتم و خیلی راضیم
    هم از پشتیبانی درجه یک و هم سمینار های سالیانه جهت آپدیت نماینده ها
    با تشکر

    پاسخ
  28. میلاد
    میلاد says:

    سلام وقت بخیر ممنونم از مجموعه تخصصی شما با مراجعه به مجموعه شما تونستم از خودروی بی کیفیت که واقعا عداب اور بود رانندگی باهاش این حس رو تبدیل کنم به لذت رانندگی ممنونم از مجموعه خوبتون

    پاسخ
  29. محمدرضالواسی
    محمدرضالواسی says:

    سلام
    با مطالعه این مقاله تازه متوجه میشیم ریمپ تخصصی یعنی چی
    دقیقا دنبال همچین مطالبی بود دمتون گرم خداقوت

    پاسخ
  30. حسین
    حسین says:

    سلام من x22اتومات دارم و همیشه از موتور صدای شل بودن سوپاپ ویا صدایی شبیه به شل بودن فیلرها میکند وتا زمانی که دور موتور بالا نرود صدا تمام نمی شود جاده در سربالایی ها کم می آورد آیا با ریموت برطرف می شود ضمنا اگر در مشهد نماینده قابل اعتماد دارید آدرسش را بفرمایید.ممنون از سایت واطلاعات بدون چشم داشت وریا

    پاسخ
  31. یوسعی
    یوسعی says:

    سلام شاهین۱۴۰۱ دارم ، تاخیر در پدال گاز داره موقع تعویض دنده دور موتور دیر میاد پایین، دیر شتاب میگیره دل دل میکنه، صبح ها هوا خنکه فقط صبح ها بد روشن میشه انگار برای۲۰ثانیه تک کار میکنه بعد خوب میشه در طول روز خوبه فقط صبح اینجوریه ، مصرف سوختش رفته بالا ، دمای آب همیشه بالاست انگار فن یکسره روشنه ! با ریمپ درست میشه؟ راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز، شما باید ماشینتون رو برای آپدیت سوم شاهین به نمایندگی ببرید که مشکل استارت سردش برطرف شه.
      سایر نکات مربوط به ریمپ رو تو مقاله ریمپ شاهین براتون آوردیم.

      پاسخ
  32. محمود
    محمود says:

    سلام ارادت من یه برلیانس ۳۳۰ خریدم نمی دونم از کجا باید بفهمم ۱۶۵۰ هست یا ۱۵۰۰ ممنون میشم بهم بگید چون تو سندش هم نزده ثانیا ممنون میشم اطلاع بدید برای ریمپ باید با چه شماره ایی تماس بگیرم با تشکر

    پاسخ
  33. میثم
    میثم says:

    یعنی فوقالعاده ترین و باسوادترین مرکز تیونیینگ، کاراکال تیونینگ میباشد. عالی هستید. همیشه پایدار باشید.

    پاسخ
  34. رضا.
    رضا. says:

    وقت بخیر ماشینم تی یو5هست دیسک وصفحه هم تازه عوض کردم سرعت بیشتراز ۱۴۰ زور میزنه آیابا ریمپ مشکلش برطرف میشه باسپاس ازاستاد عزیز

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      نه مشکل ماشینتون جای دیگه اس چون باید راحت تا 170 تا برسه، شمع و وضعیت کاتالیست رو چک کنید

      پاسخ
  35. محمد
    محمد says:

    با سلام. ساندور اتومات ۹۶ دارم. ۳۵۰۰۰ کار کرده. معمولا ماشین همیشه خوابه. فقط عید ها بیشتر حرکت میکنه. و بقیه سال کلا ۴ الی ۵ بار باهاش بیرون میرم. الان یه مشکلی پیدا کرده. هر جا رفتم هر کی یه چیزی گفته.از دنده ۱ به ۲ تقه میزنه . ۲ به ۳ هم میزنه . ولی ۱ به ۲ بیشتره. دیاگ رفتم گفتم چیزی نشون نمیده. اگه امکان داره راهنمایی کنید یا یه تعمیرکار خوب معرفی کنید .تهران هستم .ممنون

    پاسخ
  36. ایمان
    ایمان says:

    سلام و درود..دیدم با حوصله و کامل جواب اکثریت رو دادید گفتم سو استفاده ای کنم..
    یه پارس ۹۲دارم مصرفش تو اتوبان و شهر بنظرم فرقی نداره‌‌.. حدود ۱۲تا۱۳ ..تماما تو اتوبان باشم هم زیر ۱۲و ۱۲/۵ نمیاد…هم دستگاه زدم..چندین ج..هم شمع و پذیر عوض کردم..صافی..هرکاری لازم بود کردم..سنسور اکسیژن عوض کردم نشد.. حتی سنسور نو مشکل دار شد گفتن از مدارخارجش کنم هم مشکلی ندارن و با برنامه دادن به خود ایسی یو(اگه اشتباه نکنم) کارسنسپر رو انجام میده..ولی نتیجه هیچ.. اول که نظری در مورد این مشکل دارین؟ دوم تو شهر آمل نماینده دارید؟ یا اگه ندارید تو اطراف اما..؟ ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام توضیحاتتون یکم نامفهومه، مثلا جمله “با برنامه دادن کار همون سنسور اکسیژن رو انجام میده.” اصلا معنی نداره مگه اینکه با حذف سنسور اکسیژن خودروی شما کار رو خرابتر کرده باشن.
      در مورد خودروی شما شیم گیری و بررسی گرفتگی کاتالیست رو پیشنهاد می کنم و از راه دور ایده بهتر از این نمیشه عیب یابی کرد. و اصلا ریمپ راه حل این مشکل نیست باید اصولی برطرف بشه.
      ضمنا این عدد 13 رو چجوری محاسبه کردید؟

      پاسخ
  37. امیر
    امیر says:

    سلام. چراغ چک لیفان 620 1800 من امان منو بریده. مدام خطای سوخت غنی میده. یه مدت مدام مکمل استفاده کردم باز روشن شد. اورینگ انزکتورها رو عوض کردم از کنارش هوا می کشید ، باز روشن شد.
    در آخرین اقدام جفت کاتالیزورها رو عوض کردم . بازم چراغ چک روشن شده . کلافه شدم . موندم عیبش چیه. آیا ریمپ کمک می کنه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام خطای غنی بودن سوخت یعنی به هردلیلی سوخت بیشتر از حدی که ایسیو تعیین می کند وارد اتاق احتراق می شود. و تعویض کاتالیزور و مکمل اصلا ربطی به این ایراد ندارد. با کارشناس فنی خودروهای چینی کاراکال تیونینگ مهندس ذبیح هماهنگ کنید 09389938632

      پاسخ
  38. سعید
    سعید says:

    سلام من خودرو ساینا اس مدل 1400 دارم مشکل شتاب و سوییچ کلاج و سو ییچ ترمز داشتم همه رو تعویض کردم و ریمپ کردم الان شتاب خوب شد ولی هر ازگاهی کپ کردن دارم چراغ چک روشن میشه باید ماشین خاموش روشن کنم تا درست بشه و زمانی که میبرم جایی که ریمپ کردم سه تا پیغام میده 1-عملکرد نادرست سوییچ ترمز2- عملکرد سوییچ کلاج 3-و محاسبه گشتاور مشکل چی میتونه باشه با ریمپ مجدد درست میشه؟؟؟؟ یا مشکل چیز دیگه ای هست؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  39. امیر
    امیر says:

    سلام اقا خسته نباشید من پارس۸۸دارم۴۲۰تا کار تاحالا موتورش رو نگا نکرده بودیم اما الان انگار روغن کم میکنه
    اول اینکه هزینه ریمپ چقدره
    دوم آیا با شرایط فوق میشه ریمپش کرد
    و سوم اینکه ریمپ طی زمان زیاد به موتور خودرو اسیب وارد میکنه یا مثلا طول عمرش رو کم میکنه یا نه؟
    در ضمن خودرو دوگانه کارخانه هست و اینکه چقدر تو شتابش فرق میکنه؟

    پاسخ
      • احسان
        احسان says:

        سلام برای سورن پلاس دوگانه کارخانه چیکار کنم شتابش بیشتر بشه موتور Ef7 هست
        شمع ها دوپلاتینه انگلیسی انداختم وایر شمع تقویتی
        ممنون میشم جوابم بدهید

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          در مورد شمع دوپلاتینه انگلیسی منظورتون چیه؟ برندش چیه؟
          هدرز و کیت مکش بهترین کارهاییه که می تونید بکنید

          پاسخ
  40. علی
    علی says:

    سلام خسته نباشید ۲۰۶ اس دی موتور تیوفایو مدل ۸۷ خط با ایسیو بوش دارم که هنگام صبح بد روشن میشود به شکلی که اگر یک لحظه به موتور گاز ندهند سریعاً چراغ چک روشن شده و موتور شروع به ریپ زدن میکند،و تا زمانیکه آمپر آب به ۷۰ نرسد عموماً ریپ زدن ادامه دارد اما گاهی نیز قطع نمیشه و گاها همین شرایط زمانی که در حرکت هستم موتور کاملاً داغ هست نیز اتفاق افتاده و موتور ریپ میزند،شمع ها و کویل به تازگی تعویض شده است.
    هرجا دیاگ گذاشته اند خطای عدم احتراق میدهد ،
    آیا مشکل من با ریمپ حل می شود یا مشکل از جای دیگری است ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام اگه ایراد از کویل باشه حل نمیشه
      ولی قبلش یه بار با روغن 5W30 تست کنید تا تایپتها سریعتر پر بشن

      پاسخ
  41. نامدار
    نامدار says:

    سلام وقت بخیر، من 206 تیپ 5 دارم، ایسیو اسست هست آیا واسه افزایش شتاب میشه ریمپ کرد که یه توان خوب گرفت یا خیر؟

    پاسخ
  42. Davood
    Davood says:

    با سلام من یه ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ دارم از کارکرد ۸۵۰۰ با سرد شدن هوا ماشین با نیش استارت روشن می‌شود ولی هنگام حرکت چراغ چک ماشین روشن می‌شود به تعمیرگاه مراجعه کردم و دیاگ زدن خطای جرقه و سیستم برق رسانی رو نشون میده شمع ها و حتی کویل رو عوض کردم و سنسور موتور رو هم تعویض نمودم ولی همچنان چراغ چک روشن می‌شود به من گفتن با آپدیت ایسیو و نرم افزار مشکل حل می‌شود میخواستم بدونم با ریمپ هم می‌توان این مشکل رو‌ حل کرد . متشکرم اگر راهنمایی کنید

    پاسخ
  43. مصطفی
    مصطفی says:

    سلام عرض ادب

    ببخشید من شنیدم میگن باریمپ کردن فشارب موتورمیاد وبعد ی مدت موتور ب تعمیرمیفته.ایادرسته یانه؟

    پاسخ
      • آرمان
        آرمان says:

        سلام،ارادت
        سمند مدل ۹۱ موتور xu7
        دارم وقتی که تو جاده در حال حرکت وارد سربالایی میشم سرعت ماشین افت پیدا می‌کنه و از ۹۰تا بیشتر نمیره،به نظرتون با ریمپ درست میشه؟

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          دوست عزیز
          ریمپ زمانی معنی پیدا می کند که خودروی شما به لحاظ فنی دارای ایراد نباشد، با توضیحی که شما فرمودید؛
          1) شیم گیری موتور بررسی شود
          2) وضعیت دهنه شمع ها بررسی شود
          3) کاتالیزور خودرو به لحاظ گرفتگی
          4) وضعیت رینگ و پیستون ها ؛ اگر تست کمپرس موتور عدد پایینی داشته باشد فقط با تعمیر موتور مشکل شما برطرف خواهد شد.

          پاسخ
  44. فرید
    فرید says:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما (موتور tu3) تحویل گرفتم واقعا شتاب و راه رفتنش افتضاحه
    میخواستم ببینم ماشین صفره من ریمپ میشه؟چون واقعا را نمیره

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      ریمپ کردن خودروهای صفر در مجموعه کاراکال خیلی مرسوم می باشد! لطفا استوری های پیج را نگاه کنید تا به صحت حرف من پی ببرید.

      پاسخ
  45. امیر
    امیر says:

    سلام خبین یه پژو ۴۰۵ دارم مدل ۹۶ قبلن ک واشر نزد بود خیلی شتاب خبی داشت ولی الن ک واشر زد چند مدتی الن ک گازش میدم وقتی دور موتورش از .۴.یا۵ ک رد میکنه چراغ دینامش روشن میشه و وقتی ک روشن بشه دیگه گاز نمی خوره مثل یه حالتی میشه ک انگار بنزین ندار
    بنظرتون با ریمپ میشه درستش کرد یا ! خرابیش یه چیز دیگست

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز شما جه تصوری از ریمپ دارید که میخواید مشکل دینام رو با آن حل کنید؟

      پاسخ
  46. میرزا
    میرزا says:

    سلام در مراجعه به ریمپ کردن موارد و ایتم های انتخابی توسط مشتری هست یا برای همه یک جور اجرا میشه
    دوم ماشینی که ریمپ شد همیشه ریمپ الزاما میمونه یا اینکه عمر و سلامتی ماشینتوی یک رنجی لزوم خروج از ریمپ را پیدا میکند؟
    ممنونم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      تقریبا هردو
      مثلا مشتری میاد میگه من میخوام دمای آب ماشینم ده درجه کم بشه ولی ما معمولا 3 الی 4 درجه کم می کنیم یا مثلا میل سوپاپ افتر مارکت استیج2 داشته باشد باید براش دور درجا رو تغییر بدیم ولی برای مشتریان معمولی این کار رو نمی کنیم.

      پاسخ
  47. پری
    پری says:

    سلام پسرم تصادف کرد وفوت کرد پلیس علت را سرعت بالا ذکر کرد ولی یکی از دوستاش می گفت برنامه کامپیوتر ماشینش را تغییر داده که ماشین سرعت بیشتری بگیرد
    می خوام بدونم اگه همچین چیزی واقعیت دارد چرا کامپیوتر ماشین را دستکاری می کنید وبا جون جوونای مردم بازی می کنید منظورم صاحبان اینجور مکان هاست که زحمت های یک عمر والدین وآرزوهاشونو بامرگ جووناشون برباد میدن

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      منطقا باید نوع خودرو را ذکر کنید تا بهتون بگیم که آیا محدود کننده سرعت داشته یا نه؟ مثلا از بین 9 نوع ایسیو که روی خودروی 206 و 207 نصب شده است فقط یک مدل ان دارای محدودیت سرعت روی 175 کیلومتر برساعت را داراست و سایر موارد فاقد محدود کننده هستند و در حالت فابریک نهایتا بتونه 185 الی 190 کیلومتر بر ساعت پر کنه.
      حالا شما لطفا به این سه سوال ما جواب بدید:
      1) آیا ما ماشین را در اختیار فرزندتون قرار دادیم؟
      2) نقش شما به عنوان تربیت کننده فرزند کجاست که نحوه استفاده صحیح از خودرو را به وی بیاموزد؟
      3) آیا اگر با سرعت 175 کیلومتر بر ساعت تصادف صورت بگیره راننده سالم میمونه اما با 185 تا سرعت نه؟

      پاسخ
  48. مهدی
    مهدی says:

    با سلام،من جک j5 مدل 94 اتومات دارم میخوام ریمپ کنم
    نیتمم واسه کاهش مصرف و افزایش قدرت و شتاب هست،
    شما مشکلی برای من میبینین؟؟؟؟؟

    پاسخ
  49. حسن
    حسن says:

    بل عرض سلام و خسته نباشید،
    میخواستم ببینم تو تبریز هم نمایندگی دارید یا جایی رو معرفی می‌فرمائید؟

    ممنون از لطفتون

    پاسخ
  50. Hosein
    Hosein says:

    سلام ممنون از مطالب آموزنده و ارزشمند شما.
    یک سوالی که ذهن من رو درمورد ریمپ درگیر کرده این هستش که گاها از اطرافیان شنیده ام که ریمپ باعت کاهش عمر موتور میشه و فشار مضاعف بر موتور تحمیل میشه آیا این موضوع حقیقت داره؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز سلام
      الان خودروهای جدید با بنزین فعلی کشور دارن ناک میزنن و این برای موتور ضرر داره، بعد از ریمپ این مشکل برطرف میشه؛ اگر این مشکل برطرف نشه عمر موتور پایین میاد. (در مورد ناک زدن این مقاله را مطالعه کنید.)

      پاسخ
  51. امیر عباس حسین
    امیر عباس حسین says:

    سلام بر همگی،حال کردم و خوشمان آمد از این همه بحث فنی،جبر زمونه در ایران همه رو نخبه کرده،یعنی خودمون باید گلیم خودمونو از آب بکشیم بیرون،احسن به همه ایرانیای ب هوش و فنی و درجه تیک

    پاسخ
  52. آرش
    آرش says:

    سلام 207 مدل 99 دارم . ظاهرا نفر قبلی در مجموعه کاراکال ریمپ انجام داده ولی نمیدونم بابت چه کاری.(برگه کاراکال موجوده )
    در حال حاضر موقع سبقت یا وقتی معکوس می کشم ماشین دورش کم میشه و کم میاره انگار ( به اصطلاح با معکوس نمیکَنه جاده رو) . آیا نیاز به ریمپ مجدد هست ؟
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام و ارادت
      مشکلتون بیشتر به ضعف سنسور اکسیژن میخوره، اما میتونید با در دست داشن برگه گارانتی برای عیب یابی تشریف بیارید

      پاسخ
  53. وصال
    وصال says:

    سلام درود خدمت شما

    بنده یک عدد elxدارم که میخواهم روی آن دوعدد ریمپ متفاوت از یکدیگر داشته باشم که با یک کلید یکی از ریمپ ها و کلید دیگیری ریمپ دیگری در لحظه ریخته شود
    آیا همچین چیزی امکان دارد؟؟؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      متاسفانه خیر. ایسیو خودروی شما انقدر قدیمی هست که از پورت OBD (دیاگ) هم برنامه نمیگیره و برای ریمپ باید باز بشه

      پاسخ
  54. علی
    علی says:

    سلام ماشین بنده ۲۰۶ اس دی هست وقتی ریمپ میکنم ناک میزنه از ریمپ در میارم ریمپ نداره مشکل از ریمپ هستش

    پاسخ
  55. هاشم
    هاشم says:

    سلام وقت بخیر
    اگه برای رفع تاخیر پدال و ناک ، بخوایم ریمپ انجام بدید ، منجر به افزایش توان هم میشه یا افزایش شتاب و توان جداست؟
    ماشینم پارس xu7p دریچه گاز برقیه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      رفع تاخیر پدال و ناک بخشی از فرایند ریمپ هست و افزایش توان هم بنا به نوع خودرو همیشه در برنامه کاری خودرو قرار دارد.

      پاسخ
  56. یاسر مهدوی
    یاسر مهدوی says:

    سلام مهندس
    من یه ۴۰۵ دارم
    یکم تقویتش کردیم ریمپ هم کردیم رو داینو
    یه مشکلی داریم اونم اینه که تا حالا دوتا از شمع هامو ذوب کرده
    لوازمای که استفاده کردیم منیفولد xum،میلسوپابxum,هدرز hz power,فولی میلنک.بوش پیستون هم هورنت
    ایسو ساژم
    میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      با عرض پوزش ما روی ایسیو ساژم با این حد از تغییرات کار نمی کنیم. ایسیوتون رو عوض کنید به زیمنس؛ از شمع سردتر هم استفاده کنید.

      پاسخ
  57. Ali
    Ali says:

    سلام خسته نباشید بنده 405 slxدارم. کیت مکش و ریمپ انجام بدم برای استفاده شهری میخواستم و مصرف بنزین کم شود و توان قدرتی ماشین هم زیاد شود آیا امکانش هست
    و برای این ماشین کیت مکش بلند خوبه یا کوتاه

    پاسخ
  58. عبداله
    عبداله says:

    با سلام و احترام
    خودرو پارس XU7P مدل 1401 با ایسیو AECS دریچه گاز برقی تقریبا 47000تا کارکردش هست و توسط یکی از نمایندگی های ریمپ کردم راضی هستم اما تنها مشکلی که دارم بیشتر شدن صدای ناک هست.مخصوصا حین دنده کشیدن.شمع خودرو سوزنی شرکتی هست و تقریبا یکی دو ماه پیش عوضش کردم و گپش هم 0.85 هست بنظرتون گپش را 0.8 کنم صدای ناک رفع میشود؟راهی برای رفع ناک هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      بله 0.8 بهتره و به همون شخص مراجعه کنید بگید براتون اون ناحیه که ناک میزنه رو اصلاح کنه.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      در ریمپ شهری علامتی برای تشخیص نمایندگی وجود ندارد که موجب ابطال گارانتی شود

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.