3 5

ریمپ برلیانس با موتورهای 1500 و 1650 سی سی (تمامی مدل ها)

برلیانس H330 یک سدان شهری از خودرو سازی چینی برلیانس می باشد. این خودرو محصول مشترک سایپا و برلیانس ( شریک تجاری BMW) است، به همین دلیل در طراحی خودوری برلیانس از طراحی خودروی بی ام و الهام گرفته شده است. H330 یک سدان شهری با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۴۹۸ می باشد. قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور می باشد که برای یک سدان شهری مناسب ولی بطور کلی نسبتا ضعیف می باشد.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس H330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در نوع گیربکس اتومات به شرح ذیل می باشد: ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان ،تهویه مطبوع اتواتیک ،سانروف،صندلی برقی راننده،سنسور پارک دنده عقب ،بسته شدن پجره بوسیله ریموت،دکمه استارت،سیستم صورت حرفه ای با ۶ بلند گو.

خودروی برلیانس H330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی کمی ضعیف می باشد. که با ریمپ ایسیو می توان شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها بهتر کرد طراحی این خودرو در این سطح زیبا و مهیج می باشد ولی کیفیت متریال بکار رفته در داخل و خارج این خودرو مانند همتایان چینی خود دارای کیفیت نسبتا پایین می باشد. خودروی برلیانس H330 برای مصرف کنندگان ایرانی گزینه مناسبی به نظر می رسد زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل با این رنج قیمت در بازار کشور موجود نمی باشد.
برلیانس با موتورهای 1500 و 1650 سی سی در بازار عرضه شده اند.

colorystreets 36498197 1913239968718932 8569203300258283520 n

خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :

1- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه
2- عدم کشش و شتاب در شیب
3- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز
4- صدای ناک و احتراق پیش رس
5- عدم سازگاری با بنزین یورو۲

نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.

با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است. موتور 1650 سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 است.

با تغییر موتور، توان آن از 103 اسب بخار به 114 اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دنده به میزان 15درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود زیادی داشته است

شرکت کاراکال تیونینگ با برلیانس با موتورهای 1500 و 1650 سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله مکتوب به مشتریان عزیز تحویل میدهد.

 

تاثیر ناک یا صدای پیستون روی موتور برلیانس

پدیده ناک یا صدای پیستون منجر به ایجاد صدای چق چق در موتور می شود که می تواند عمر موتور را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد ، این پدیده همچنین باعث افت توان و افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد. ناک به خصوص در زمان حرکت خودرو در حالت سرگاز یا کولر گرفتن در سربالایی ها رخ می دهد. راه حل این مشکل استفاده از بنزین سوپر یا مکمل بنزین است که هزینه زیادی دارد. ما با ریمپ ایسیو در دو مدل ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ کالیبراسیون جداول را با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل برطرف شود.

 

کاهش مصرف سوخت

وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند و عدم سازگاری بنزین از عواملی هستند که باعث می شوند مصرف بنزین برلیانس بالا باشد. افزایش مصرف سوخت در رانندگی شهری بیشتر هم می شود. با ریمپ ecu برلیانس می توانید مصرف سوخت شهری را تا حد زیادی کاهش دهید. حتما برایتان سوال است که چطور با ریمپ مصرف سوخت برلیانس کاهش پیدا میکند؟ در جواب باید بگوییم که نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ecu با بنزین در جایگاه سازگار باشn نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار گرفته و مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا می کند.

 

کپ اولیه و ضعف در حرکت اولیه

بیشترین میزان تولید آلایندگی در زمان شتاب گیری خودرو است که برای کاهش آلایندگی ، کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز را محدود می کنند.وقتی شما پدال گاز را 50 درصد فشار می دهید دریچه گاز 50 درصد باز نمی شود ، ایسیو باز شدن دریچه گاز را کنترل می کند تا میزان آلایندگی خودرو بالا نرود ، این محدودیت همچنین باعث ضعف اولیه خودرو می شود. نکته قابل توجه این که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند است و وزن خودرو برلیانس هم بالا که در نهاتیت باعث کندی در حرکت اولیه می شود.

با ریمپ برلیانس در کاراکال تیونینگ باز شدن پدال گاز با دریچه گاز خطی خواهد شد و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی می شود. به زبان ساده تر بعد از ریمپ برلیانس نفس خودرو بازتر می شود.

 

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد؟

وقتی بعد از ریمپ برلیانس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شتاب گیری و تخته گاز نسب سوخت به هوا را در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم که همین باعث افزایش توان و شتاب برلیانس می شود. در ایسیو برای کارکرد موتور در شرایط مختلف جداول جداگانه وجود دارد ، بطور مثال زمانی که خودرو در حالت شتاب گیری است و پدال گاز تا انتها فشار داده شده ، ایسیو در حالت acceleration enrichment قرار می گیرد و سوخت اضافه برای بهبود شتاب وارد چرخه می شود و زمانیکه خودرو در حالت سرگاز و سرعت ثابت حرکت می کند ، ecu در حالت مد کروز و سرعت ثابت قرار می گیرد و از جداولی که برای حداقل سوخت تعریف شده استفاده می کند.

یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا اوقاتی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف سوخت کاهش میابد و در زمانیکه نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.

lagan.ir 67558369 1223135294534724 3544179667634068455 n

گارانتی خودرو رو باطل نکنید!

شرکت کاراکال تیونینگ برای رفع مشکلات خودرو برلیانس در انواع مدل های ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ همه مراحل فرآیند ریمپ و آپدیت گیربکس را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد ، کاراکال تیونینگ نماینده انحصاری شرکت  alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکت و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود.

 

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت پارس خودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودرو ریمپ شده ؟

پاسخ این سوال منفی است. چون دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو را ندارد و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی خواهد داشت. بنابراین کسی با هیچگونه دستگاه دیاگ نمی تواند ادعا کند که ریمپ خودرو را می تواند تشخصی دهد.

 

چرا کارخانه خودرو را ریمپ نمیکند؟

بدلیل پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، استفاده نادرست از خودرو ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو را محدود می کنند که منجر به کاهش قدرت موتور می شود.

همیشه یادتان باشه کارخانه بهترین حالت برای استاندراد های سخت گیرانه محیط زیست را برای تولید انبوه در نظر میگیرد ، نه کارکرد موتور !!

بطور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت اما موتور های یورو ۵ tu5 قدرت ۱۰۵ اسب بخار دارند. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو

 

خطای سنسور اکسیژن و فرسودگی کاتالیست

وقتی مشتریان برای ریمپ به کاراکال تیونینگ مراجعه می کنند ، قبل از انجام ریمپ ، موتور خودرو کاملا بررسی و عیب یابی می شود و اگر خودرو مشکلی داشته باشد به مشتری گزارش داده خواهد شد. در بیشتر موارد بعد از زدن دیاگ ، خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) مشاهده می شود که در برلیانس بسیار رایج هستند.

خطای سنسور اکسیژن دوم به دو علت رخ میدهد:

۱- خرابی خود سنسور اکسیژن دوم

۲_ فرسودگی کاتالیست

۳_حذف کاتالیست توسط مشتری

وظیفه سنسور اکسیژن دوم بررسی کارکرد و صحت عملکرد کاتالیست است به زبان ساده تر سنسور اکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFR را به ایسیو گزارش میدهد و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین وظیفه تست سلامت کاتالیست خودرو و آلایندگی را انجام می دهد.

 

خالی کردن کاتالیست برلیانس

بسیاری از مشتریان وقتی به کاراکال مراجعه می کنند متوجه می شویم که برای رساندن قدرت موتور خودرو به حداکثر ، کاتالیست را حذف و خالی کرده اند که بعد از انجام آن چراغ چک روشن می شود و تا زمانیکه مجددا کاتالیست نصب نشود روشن خواهد ماند. در برخی موارد هم به دلیل تمام شدن عمر کاتالیست خودرو چراغ چک روشن می شود و فرد مجبور است برای نصب کاتالیست هزینه زیادی پرداخت کند. ما در شرکت کاراکال تیونینگ با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور را به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم تا دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.

 

هزینه ریمپ برلیانس – قیمت ریمپ برلیانس

اگر خودرو تان در شرایط مناسب باشد ، با اندکی هزینه ریمپ برلیانس را انجام دهید تا از تمام مشکلات به طور قطع خلاص شوید. قیمت ریمپ و آپدیت برلیانس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد !!

دلیل اول افراد متخصص در شرکت کاراکال تیونینگ هستند که دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . دلیل دوم استفاده از دستگاهای اورجینال و کار با کیفیت و ضمانت نامه دو ساله است. در ضمن ما نمایندگی alientech ایتالیا – و مجیک موتور اسپرت انگلستان هستیم و ریمپ های ما تحت نظارت مستقیم این شرکت ها است.

ریمپ به همراه ضمانت  دو ساله کاراکال تیونینگ

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری خودرو برلیانس را دو سال ضمانت می کنیم تا خیال تان راحت و آسوده باشد ، ریمپ برلیانس مزایای زیر را به همراه دارد:

کاهش مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر

افزایش قدرت موتور تا ۵ اسب بخار

(اگر جایی افزایش قدرت بالاتری اعلام کردند مطمئن باشید یک جای کار اشکال دارد! )

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

 

کاراکال تنها برند ثبت شده ریمپ در ایران

 

فیلم برلیانس ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

 

 

 

 

3.7/5 - (47 امتیاز)
23 پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      تا پنج اسب و حدود یک ساعت.
      شرایط کاری موتور نظیر کیلومتر کارکرد سرویس به موقع شمع ها، میزان گرفتگی یا پرشدن کاتالیزور و بنزین مورد استفاده (که در برخی مناطق از کیفیت پایینتری برخوردار است.) نیز در نتیجه نهایی بی تاثیر نخواهد بود.

      پاسخ
  1. لیلی
    لیلی says:

    سلام من یک خودروی برلیانس دارم ولی نمی دونم 1500هست یا1650توی سندشم چیزی ننوشته ،از کجاباید بفهمم،متشکرم از راهنماییتون

    پاسخ
  2. جواد
    جواد says:

    یه سوال داشتم . سوال اینکه چطوری h330 با حجم موتور 1650 را از 1500 تشخیص بدیم ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      مدلهای 1650 سی سی روی در صندوق عقب خودرو این نوشته را دارند و داشبورد مشکی رنگ دارند.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز علایمی که به عنوان مزایای ریمپ در بالا ذکر شده رو اگر ماشین شما نداشته باشه یعنی ریمپ شده دیگه!

      پاسخ
  3. روح الله
    روح الله says:

    سلام
    خسته نباشید
    هزینه ریمپ دقیقا چقدر میشه.
    آیا نمایندگی توی استان ایلام دارید؟
    و اگر نیست میشه نزدیکترین نمایندگیتون رو بفرمایید؟

    پاسخ
  4. سعید
    سعید says:

    سلام.ببخشید برلیانس ۳۳۰موتور بزرگ.آیا توی گرما آمپر میکشم یا نه؟

    شنیدم آمپر میگیرن و من ترسیدم از خریدش…خوزستان ماشین آمپر گرما بزنه بدرد نمیخوره اخه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز موتور برلیانس 1650 سی سی هست؛ و حدود 95 فن میزنه مثل ریو؛
      ضمنا خرید خودرو با شنیده ها بی فایده اس، در شهر خودتون بگردید ببینید آیا این خودروها دچار مشکل می شوند یا نه؟
      اما در حال حاضر حتی برای ریمپ هم که مراجعه می کنن دمای فن اونا رو ما دست نمیزنیم چون نیازی ندارن

      پاسخ
  5. Amin
    Amin says:

    سلام
    خودرو ۱۶۵۰ سی سی اتومات هست مدل ۹۶
    ریمپ اتومات فرقی هم دارع نسبت به قبلش منظورم اینه ماشین رو خیلی برو میکنه یا نه ت نسخه اتومات

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      معمولا ریمپ ماشین اتوماتیک ضعیفتر از ماشین دنده دستی می شود به دلیل نوع ارتباط گیربکسها، در گیربکس دنده ای به دلیل ارتباط چرخدنده ای اتلاف توان کمتر از گیربکس اتوماتیک هست ولی در گیربکس اتوماتیک انتقال قدرت از طریق فشار هیدرولیکی توربین گیربکس اتفاق می افتد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.