remap1

درخودروهای جدید امکان کپی کردن برنامه وجود ندارد به این علت که اطلاعات سیستم ضد سرقت در حافظه اصلی جایگداری شده و اگر برنامه کپی شود باید کد سوییچ هم تغییر پیدا کند. علاوه بر این نسل جدید تری از ایسیو ها مانند بوش me17.9.71 وجود دارد که دارای کد امنیتی میباشند و امکان انتقال ریمپ به ای سی یو دیگر وجود نداردحال اینکه بعضی از ایسیو های قدیمی مانند ایسیو me7.4.4 که بر روی پژو 206 های قدیمی وجود دارد امکان کپی شدن ریمپ و انتقال آن به ایسیو با همین کد وجود دارد و خیلی از افراد ناشی و سود جو برنامه ها را بر روی ایسیو شما کپی میکنند، غافل از اینکه مشکلات عدیده ای به شرح زیر به سراغ مشتری و خودشان می آید. وقتی که برنامه ریمپ ای سی یو کپی بر روی خودرو شما ریخته میشود متوجه خواهید شد که خودرو شما در بر خی از نقاط خوب شده و در بعضی از نقاط ضعیف تر و یا گاها دیده می شود که کولر خودرو از کار می افتد. و جواب این معما 3 دلیل زیر است

1- درست است که تمامی ایسیوهای me7.4.4 از نظر سخت افزار یکی می باشند اما به لحاظ نرم افزاری داری 26 ورژن هستند که تمامی این ورژن ها با هم فرق دارند و به همین دلیل برنامه ریمپ ای سی یو با سیستم خودرو شما سازگاری ندارد.

2- دلیل دوم این است که این مپ کپی شده ممکن است که متعلق به خودرویی بوده که دارای تغییرات خاصی بوده و تیونر مطابق با لوازم موتور تغییرات رو لحاظ کرده در نتیجه با خودرو و موتور شما همخوانی نداشته و موجب نارضایتی شما می شود.

3- معایب ریمپ ای سی یو با برنامه کپی به همین جا ختم نمی شود چراکه ریمپ کپی شده ممکن است متعلق به خودرویی بوده که تغییرات با توجه به سلیقه مشتری لحاظ شده و با سلیقه و درخواست شما همخوانی ندارد…. به طور مثال شاید شخصی به تیونر خود گوش زد کند که به هیچ عنوان مصرف سوخت برایم مهم نیست و دست تیونر را باز بگذارد و همین برنامه را شخصی کپی کند و بر روی ecu شما بریزد و شما مصرف سوخت برایتان مهم است. نتیجه آنکه……

یکی دیگر از مشکلات دامپ های کپی شده کاهش شدید عمر موتور یا در بعضی مواقع صدمات جدی مانند آسیب شکستن پیستون و یاتاقن زدن می شود. چرا که ممکن است تیونر بر اساس بنزین با کتان بالا ( بنزین سوپر ) برنامه را تنظیم کرده باشد. و وقتی این برنامه بر روی خودرو شما با بنزین معمولی ریخته می شود، منجر به ناک و صدمات جدی می گرددکسانی می توانند موتور خودرو شما را ریمپ کنند که تسلط کافی به نقاط کاری موتور داشته و با ادواتی مانند ناک دیتکتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO کار کرده باشند و عملیات ریمپ را با اعداد واقعی براساس هر موتور انجام دهند.

افراد غیر متخصص و بی سواد صرفا با دیدن چند فیلم آموزشی و کلیپ های متفرقه اقدام به ریمپ ایسیو می کنند که حاصل کار این افراد فقط نارضایتی مشتری و آسیب های جدی موتور است.

حتی برای ساده ترین تغییرات مانند کاهش دمای مایع خنک کننده( کاهش عملکرد دمای فن) خودرو خود را به دست این افراد نسپارید چرا که تغییرات دمای آب هم باید بر اساس اصول کاری انجام شود چرا که در 90 درصد از خودرو ها نیاز به کاهش دمای آب نیست . کاهش دمای اب در بعضی از خودرو منجر به کاهش عمر موتور و افزایش مصرف میشود و فقط در بعضی از ایسیو ها نیاز است که از طریق ریمپ ایسیو دمای فن کاهش یابد. به طور مثال در زمان ریمپ سورن توربو یا دنا پلاس توربو به دلیل فشار زیاد توربو و دمای زیاد لازم است که فقط 5 درجه دمای آب، فقط 5 درجه… آن هم در موتور توربو

یکی از کارهای خطرناک که هیچ تاثیری در توان موتور هم ندارد افزایش کاتاف موتور است.افزایش کاتاف نیز یکی از کارهایست که افراد اماتور در همه موتورها انجام میدهند، این افزایش دور موتور به هیچ عنوان موجب افزایش قدرت نم شود که هیچ…منجر به کاهش عمر شدید موتور نیز می شود و گاها در رفتن شاتون یا پیستون یا رد کردن تسمه تایم از روی دنده ها… افزایش کاتاف باید متناسب با لوازم موتور تقویت شده انجام شود و به هیچ عنوان در موتور استاندارد پیشنهاد نمی شود.

4.4/5 - (7 امتیاز)
5 پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  1. رضا
    رضا says:

    آقا خییییییلی ممنون . جامع و کامل و کاربردی …
    یه بابایی اینجا ( بندر ماهشهر ) هست ، کلی تبلیغ میکنه بیا برات ال کنم و بل کنم .شتاب موتور – مصرف – محدودیت سرعت رو اوکی میکنم …. ولی کلا نه اینکه با این موارد مخالف باشم . . اما کار رو باید دست کاردان سپرد .

    پاسخ
  2. پویا
    پویا says:

    من 206 ECU ME17 دارم که بشدت ناک میزنه و متوجه شدم که توسط مالک قبلیش ریمپ شده و احتمال میدم مپ کپی شده روش ریخته باشن. به یه مکانیک تو محلمون نشون دادم گفت اگه مپ کپی شده باشه پسورد میخاد و دیگه کاریش نمیشه کرد. خواستم بدونم اگه این اتفاق افتاده باشه از دست شما کاری برمیاد برای حل این مشکل؟ چاره دیگه ای هم داره؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام در بدترین حالت باید میکرو ایسیو عوض بشه
      اما ناک زدن ربطی به برنامه کپی نداره

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.