ezu

برای اولین بار در ایران؛

کاراکال تیونینگ تقدیم می کند

خودروی دنا پلاس و پژو207 از سال 98 به بعد با کامپیوتر جدیدی به نام ای زد یو EZU ساخت شرکت کروز عرضه گشته. تا اسفند سال 99 هیچ کدام از مدعیان ریمپ کشور قادر به ریمپ این خودروها نشدند. واحد تحقیق و توسعه کاراکال تیونینگ پس از سه ماه تلاش بی وقفه موفق به هک کردن و شکستن قفل این ایسیو شده و اقدام به فول ریمپ این خودرو نموده است.

ظاهر کامپیوتر EZU مشابه کامپیوتر ایزی یو 2.5  بوده که پیشتر بر این خودروها نصب می شد اما هسته مرکزی این ایسیو از یک میکروکنترلر  32 بیتی بوده  و به لحاظ سخت افزاری کاملا متفاوت است.

EZU 207

مدیران کاراکال در داینوتیون 207 با ایسیو EZU

مزایای ریمپ دنا پلاس و 207 با ایسیو EZU

افزایش قدرت و توان

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ، توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

 اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالای موتور EF7 و TU5، حرارت بیشتری در این موتورها تولید می شود که موجب گرمتر کار کردن آنها می شود. این داغ تر بودن را در تابستان پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید. در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.  به همین علت شرکت کاراکال دمای دور کند فن را از ۹۵ درجه به ۹۰ و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند.

 رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو۴، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده و به دلیل عدم تامین سوخت مناسب شاهد صدای ناک (شق شق سوپاپ) هستیم. این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد.

 افزایش کات آف

این آپشن مناسب کسانی است که در مسابقات خیابانی شرکت می کنند. افزایش کات آف موجب می شود تا خودرو در هر دنده بتواند ماکسیمم سرعت بیشتری را پر کند.

افزایش کشش در دور پایین موتور

یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور 3000 می باشد. در پروسه ریمپ این محدودیت حذف شده و شاهد خواهید بود که کشش خودرو دو چندان خواهد شد.

حذف محدودیت سرعت در خودروهای 207 دنده دستی و اتوماتیک

محدودیت سرعت برای خودروهای پژو 207 عدد 175 کیلومتر بر ساعت تعریف شده که در پروسه ریمپ 207 این شرکت حذف می گردد و خودرو توانایی دست یابی به سرعت های بالاتر را خواهد داشت.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

در صورتیکه اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز برای خودروی خود کرده باشید به ناچار کاتالیست حذف شده و شاهد خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست خواهید بود.  در فرایند ریمپ این خودرو این خطا حذف می گردد.

 

سوالات پر تکرار مشتریان

1) هزینه ریمپ دنا و 207 با ایسیو ای زد یو EZU  چقدر است؟

هزینه ریمپ دنا EZU و 207 EZU را در صفحه قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا خودرو توسط مالک تست شده و درصورت رضایت از ریمپ هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2) آیا صحت دارد که برخی از افراد برنامه کامپیوتر EZU را با easy u یکسان می دانند؟

بله برنامه این دو ایسیو به لحاظ نرم افزاری مشابه بوده اما به لحاظ سخت افزاری و نحوه چکسام متفاوت بوده و انحصار آن تا این لحظه در دست شرکت کاراکال تیونینگ می باشد.

3) آیا گارانتی خودرو در اثر ریمپ از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ هیچ خطری برای موتور نداشته و موجب از بین رفتن گارانتی نمی گردد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند. بنابراین هیچ گونه اطلاعی در این باره به کارشناسان ندهید تا حق شما زایل نگردد.

4) آیا صحت دارد که برنامه ایسیو ای زد یو موتور EF7 را روی موتور Tu5 می ریزند؟

خیر. به دلایل فنی که در ادامه توضیح خواهیم داد، این کار عملی هست ولی نتیجه زیانباری دارد. شما می توانید برنامه موتور EF7 را روی موتور TU5 بریزید، خودرو با چندین استارت (نه تک استارت) روشن شده ولی بیشتر از 3000 گاز نمی خورد! چراغ چک دائم روشن می ماند. و خودرو حتی از حالت فابریک خود ضعیفتر می شود. پس اساسا این ادعا اجرایی نمی باشد.

موتور EF7 با موتور TU5 در چند سنسور و عملگر باهم اساسا تفاوت دارند. که موجب می شود نتوانند با برنامه یکدیگر به درستی کار کنند:

  1. اولین تفاوت اساسی موتور EF7 با موتور TU5 وجود سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ می باشد. خرابی این سیستم در موتور EF7 موجب خفه کار کردن موتور در حالت درجا یا خاموش شدن موتور می گردد.
  2. مکانیزم شناسایی سنسور مرجع در موتور EF7 دارای سنسور میل سوپاپ می باشد. اما در موتور TU5 از سیستم دفیا استفاده شده است.
  3. در موتور EF7 از کویل های مدادی مجزا استفاده شده، اما در موتور TU5 کویل دوبل یک پارچه داریم.

از کلیه دوستان عزیز تقاضا داریم از مراجعه به مراکز ریمپ که فاقد حداقل دانش فنی بوده و صرفا با بیان دلایل ظاهری و کوته فکرانه سعی در جبران عقب ماندگی خویش هستند. جدا خودداری فرمایید.

5) آیا شرکت کاراکال تیونینگ دوره ریمپ برگزار می کند؟

بله. شرکت کاراکال تیونینگ هر ماه دوره آموزش ریمپ را برگزار می کند. افرادی که دارای پیش زمینه ای درباره مسائل فنی موتوری و برق و الکترونیک خودرو هستند، می توانند جهت کسب این مهارت در این دوره ها شرکت کنند. فراموش نکنید دوره به تنهایی برای موفقیت در این دوره کافی نبوده و تکرار و کسب تجربه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

3.6/5 - (235 امتیاز)
18 پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مهدی
      بله عزیزم؛ لطف می کنی مقاله ریمپ 207 رو بخونید. اینجا مزایای مدل دنده دستی رو گفتیم؛ برای خودروی شما که اتوماتیک هستش معکوش کشیدن سریعتر هم اتفاق می افته.

      پاسخ
      • مهدی
        مهدی says:

        سلام، مقاله ریمپ 207 رو خونده بودم ولی برداشتم از مقاله این بود که 207 مدل 98 به بعد رو ریمپ میکنید.
        ممنون

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          مهدی جان
          اول مقاله برات نوشتم:
          “هر آنچه از ریمپ پژو 207 و داینو تیون 207 مدلهای 95 به بعد باید بدانید…”
          کلیه خودروهای 207 از مدل 95 به بعد ایرانیزه محسوب میشن و مشکلات خاص خودشون رو دارن ولی از مدل 98 به بعد ایرادات بیشتری را شاهد هستیم.

          پاسخ
  1. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام سمند ef7 با ای سی یو ezuمدل ۱۴۰۰هزینه ریمپ کپ دریچه گازش چقدر میشه هزینه اش؟

    پاسخ
  2. محمد
    محمد says:

    سلام خدمت دوستان تیونیگ کاراکال، برای ریمپ کردن پژو 207 مدل99، در استان بوشهر، نمایندگی معتبر دارید که برم اونجا؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  3. #محمد
    #محمد says:

    سلام خسته نباشید من یه 207 مدل 1400 دارم پدال گاز تخیر داره و پدال کلاچ بالا ول میکنه
    من مشهد هستم وبرای ریمپ به کدوم شعبه برم که داینو هم داشته باشه و کارشون خوب باشه و مطمئن چون تقویت هم میخام بکنم هدرز و کیت مکش هم دارم ممنون اگه راهنمایی کنید ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.