ریمپ 1

اموزش ریمپ با تی ان ام

در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و معایب ریمپ با تی ان ام (پروگرامر تی ان ام)  با شما صحبت کنیم. لازم است پیش از مطالعه این مقاله درباره اینکه ریمپ ایسیو چیست، اطلاعاتی داشته باشید.

مقدمه آموزش ریمپ با تی ان ام

بطور کلی برخی از شرکتهای سازنده پروگرامر در سطح جهان، اقدام به طراحی محیطی محدود برای اصلاح فایل های هگز یا دامپ های خوانده شده از هر خودرو انجام داده اند.

برای مثال در پروگرامر معروف شرکت الینتک alientech ، دستگاه معروف کس و کیتگ ( kess & Ktag )  وقتی شما برنامه ای را از ایسیو خودرو مورد نظر می خوانید (READ) ، آنگاه کاربر قادر خواهد بود فایل خوانده شده را در نرم افزار معروف ای سی ام تیتانیوم ECM TITANUM به دلخواه اصلاح یا تغییر دهد. در این برنامه جداول ریمپ اصلی نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد.

 

جداول ریمپ با تی ان ام

شرکت طراحان نوین مدار به عنوان سازنده پروگرامر تی ان ام نیز این قابلیت را در نرم افزار ایسیو کیت خود قرار داده است و معمولا هر سه ماه یک بار اقدام به ارائه آپدیت برای نرم افزار ایسیو کیت می کند. به همین شکل کاربر قادر خواهد بود تا بعد از شناسایی (detect)  یا خواندن از قطعه (READ) اقدام به ارائه جداول ریمپ کاربردی متناسب با دامپ خوانده شده کند.

ریمپ با تی ان ام

نمونه ای از جداول پیشنهادی ریمپ با تی ان ام (در اینجا ایسیو زیمنس موتور Tu5 یورو4 مدنظر است.)

مزایا و معایب ریمپ با tnm

بطور کلی ریمپ با جداول آماده دارای مزایا و معایبی می باشد. و این مزایا و معایب در تمام پروگرامرهایی که بصورت خودکار جداول آماده به شما می دهند صادق می باشد. علت این مشکلات استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص جداول می باشد.

برای مثال اگر شما بخواهید در ایسیو ME17  برای خودروهای 206 یا 207 یا سمند و دنا اقدام به حذف سنسور اکسیژن دوم بکنید، بعد از انجام عملیات شاهد خواهید بود که خطاهای مربوط به سنسور دوم حذف شده اما خطای 0420 (فرسودگی کاتالیست) مجددا ظاهر می شود. علت این نقص اشتباه گرفتن دوتا از بیت های برنامه است که موجب می شود سنسور دوم به خوبی حذف نگردد.

نمونه دیگری را اگر بخواهیم نام ببریم، شناسایی اشتباه نواحی کات آف ایسیو بوش M797 زامیاد می باشد که موجب می شود پس از دانلود برنامه و تغییر آن، باز هم کات آف تغییری نکند.

حذف برخی از خطاهای کاذب توسط تی ان ام نیز به اشتباه صورت می گیرد و بهتر است در محیطی دیگر مانند وینولز انجام شود. البته در برخی از پروگرامرهای خارجی نظیر بیت ادیت bitedit این امر به درستی انجام می پذیرد.

اما در باره مزایای ریمپ با تی ان ام ، بالا رفتن سرعت انجام کار و جلوگیری از اشتباهات ناخواسته هنگام دانلود یا پیشگیری از اصلاح غلط چکسام توسط وینولز را میتوان از جمله مهمترین مزایای این نرم افزار نام برد. نرم افزار ایسیو کیت در طی چند سال اخیر به خوبی آپدیت شده و در بخش تک پارامترها نظیر دمای آب ، جداول جرقه ، سوخت و دریچه گاز از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.

چند مثال آموزشی برای ریمپ با تی ان ام:

در پایان این مقاله قصد داریم برای شما چند مثال تصویری از رفع ناک سرگاز را انجام دهیم تا نحوه ریمپ در جهت رفع نواقص برنامه را بهتر بیاموزید.

لازم است توجه داشته باشید برای رفع صدای ناک ابتدا می بایست از سلامت شمع و پمپ بنزین خودروی مشتری مطمئن شوید و سپس اقدام به رفع ناک نمایید. دوستان عزیز توجه داشته باشید که تنظیم بودن دهانه شمع و رعایت هیت رنج حرارتی (کد حرارتی شمع) از اهمیت بسزایی برای رفع این معضل برخوردار است.

بطور کلی برای موتور های توربو دهانه شمع جمعتر (0.8) و برای موتور های اتمسفری بهتر است رقمی حدود (0.9) را برای گپ شمع معیار قرار دهید. البته حواستون باشه بهترین روش برای افزایش شتاب، زیاد کردن اعداد آوانس جرقه می باشد که شما باید وضعیت کمپرس موتور و کیفیت بنزین موجود در شهرتان در نظر بگیرید و گرنه موتور دچار افت توان می شود. در صورتیکه خودرو مجهز به کیت مکش و هدرز باشد می توانید نسبت به یک خودروی عادی مقدار بیشتری آوانس جرقه را اعمال کنید.

در اصلاحیه جدید این مقاله ؛ ویدیوهای ابتدایی به ترتیب مربوط به موضوعات زیر می باشند. در صورت تمایل می توانید موضوعات مورد علاقه خود را به ما اعلام کرده تا برای شما ویدیو آموزشی در اینجا قرار بدهیم.

  1. ویدیو رفع ناک سرگاز برای ایسیو بوش 745
  2. ویدیو رفع ناک برای ایسیو زیمنس
  3. رفع ناک بین دنده در خودروی اچ سی کراس بوش ME744
  4. آموزش تنظیم دور آرام 206 تیپ 2 با ایسیو ساژم / ولئو

چندمثال از نحوه استفاده از TNM برای ریمپ 207

در این بخش خیلی بصورت خلاصه برای شما از نحوه رید و رایت ایسیوهای مختلف پژو 207 صحبت می کنیم و با هم مروز می کنیم:

  1. برای ریمپ 207 توجه داشته باشید بستگی به نوع ایسیو دارد؛ ایسیوهای زیر قابلیت خواندن از قطعه دارند: زیمنس / غرب استیل / کزنس
  2. اما در ایسیوهای زیر قابلیت ریختن برنامه یا فقط write وجود دارد: ایزی یو Easy U و EZU
  3. در برخی از ایسیوها نیز باید از طریق کی تگ یک بار برنامه خوانده شود مانند ایسیو ME17 ایران
4.4/5 - (30 امتیاز)
3 پاسخ
  1. توحید نوری
    توحید نوری says:

    عالی بود
    یه کمک خیلی‌بزرگی به من کردید که باعث شد خودرو من ناک نزنه و مجبور نشم هر روز بنزین سوپر بزنم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.