diagnostics

آیا ریمپ بعد از مدتی ازبین میرود؟

برای بسیاری از مشتریان این سوال پیش میاید که چرا بعضی از خودرو های ریمپ شده بعد از مدتی افت عملکرد دارند و به نوعی ریمپ به حالت استاندارد بر میگردد.

در این مقاله برای اولین بار در ایران به این سوال بصورت تخصصی پاسخ داده خواهد شد. پس در ادامه با ما همراه باشید…

آیا یک خودروی استاندارد؛ همواره توان ثابتی دارد؟

قطعا خیر!

چرا؟

چون در تمام موتورها، عوامل داخلی و خارجی وجود دارد که موجب می شود یک خودروی استاندارد (فابریک ) هم توان ثابتی نداشته باشد! به عوامل زیر توجه فرمایید:

  1. کیفیت بنزین؛ (فرض کنید سه کیفیت بنزین در کشور وجود دارد: سوپر ، یورو4 ، معمولی) آیا خودروی شما با هر سه نوع بنزین به یک شکل راه می رود یا تفاوت را حس می کنید؟ کیفیت بنزین یکی از عوامل غیر قابل انکار می باشد. این در حالیست که در برخی از شهرها مثل تهران نیز همیشه بنزین با کیفیت عرضه نمی شود و گاها بنزین بی کیفیت نیز پخش می شود که راننده اگر دقت کند متوجه ضعیف شدن موتور و حتی صدای ناک می شود که قبلا این مشکل وجود نداشته.
  2. دمای هوای ورودی به موتور: راندمان حجمی هوا با مقدار اکسیژن موجود در هوا ارتباط مشتقیم دارد؛ بنابراین برای مثال در یک کلیوگرم هوای 70 درجه سانتی گراد؛ اکسیژن کمتری نسبت به هوای 40 درجه وجود دارد. شما این پارامتر در دیاگ در بخش دمای هوای ورودی مشاهده می کنید. از همین استدلال متوجه می شوید چرا خودروها در فصل زمستان بهتر راه میرن و شتاب بیشتری دارند.
  3. باد لاستیکها:  بادلاستیکها جزو عواملی هستند که اصلا به چشم نمی آید ولی کاهش باد لاستیکها موجب افت شتاب خودرو می شود.
  4. کثیفی فیلتر هوا: این گزینه معمولا در شهرهای صنعتی و کثیف مثل تهران ، تبریز ، مشهد ، اراک و… قابل مشاهده است. در این شهرها معمولا به دلیل فراوانی ذرات غبار ، فیلترهای هوا بیشتر از 5000 کیلومتر نمی توانند راندمان خود را حفظ کنند و در صورت اصرار راننده به استفاده در این شرایط، خودرو در سیستم مکش با افت مواجه می شود.
  5. فرسودگی شمعها: یکی از مهمترین عواملی که در ضعیف شدن موتور تاثیر دارد، همین موضوع افت راندمان شمع می باشد. همانطور که می دانید شمع ها مهمترین عامل در جرقه زنی به حساب می آیند. شمع ها دارای عمر مفیدی هستند که معمولا در دفترچه خودرو ذکر شده اند. معمولا از کیلومتری که عبور می کنند، کم کم دچار افت راندمان می شوند و چون ایسیو خودش را با این افت تطبیق می دهد، شما می بینید که موتور شتابش افت کرده یا حتی مصرف بالا رفته.

آیا ریمپ بعد از مدتی از بین می رود؟ خیر! ایرادات فنی را درنظر بگیرید.

در مجموعه کاراکال تیونینگ ، یکی از مهمترین اصول ، دیاگ زدن و عیب یابی قبل از ریمپ می باشد دلیل این امر این است که تمامی پارامترهای ایسیو قبل از ریمپ باید به صورت اصولی و متناسب با هم بررسی شود. یکی از مهمترین نکته ای که خیلی از جاها به آن اشاره نمی شود، تاثیر خرابی سنسور اکسیزن بر ریمپ می باشد.

در صورتیکه سنسور اکسیزن شماره یک (قبل از کاتالیست) به هر دلیلی دچار مشکل باشد، ریمپ خودرو عملا بی فایده شده و پس از مدت کوتاهی تاثیرش ناپیدا می شود. با این حال در این حالت هم ریمپ نمی پرد! بلکه به دلیل خرابی سنسور اکسیژن ایسیو از طریق دیگری بر روند احتراق نظارت می کند به روند موفقت مشهور است. تقریبا برای تمامی ایسیوهای کارخانه ای در جهان، حالت اضطراری تعریف شده است که می تواند در نبود آن سنسور طبق یک روند تعریف شده اقدام کند.

همانطور که گفتیم ریمپ نمی پرد و در مورد مثال بالا کافیست سنسور اکسیژن با نوع جدید جایگزین شده و ایسیو سنسور سالم را شناسایی کند.

در صورتیکه مجموعه ریمپ کننده فاقد دانش کافی باشد و مقدار آوانس اعمال شده را بیشتر از حد نهایی افزایش دهد و ایسیو احساس کند موتور در آستانه ناک زدن قرار دارد؛ نتیجه بعد ازمدتی تغییرات نسبت سوخت به حالت استاندارد برمیگردد و خودرو شما دچار افت توان می شود.

شرکت کاراکال تیونینگ با توجه به دانش خود تمامی ریمپ های ای سی یو را با در نظر گرفتن نسبت دقیق تغییرات به مشتریان ارائه می کند.

4.5/5 - (51 امتیاز)
32 پاسخ
  1. سیدعبدالرضا
    سیدعبدالرضا says:

    باسلام بنده جدید یک خوردوی برلیانس 230خریداری کردام ولی متاسفانه ماشین درشروع حرکت پدال گاز را بیشتر از حدفشرد میخواستم از خدماتان بپرسم ایا این خودرو نیاز به ریمپ دار یا بایک تنظیم پدال گاز مشکل رفع میشود درضمن میخواستم بپرسم هزینه ریمپ چقدر هست باتشکر ازشما

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  2. احمد
    احمد says:

    سلام . وقت بخیر . من ساینا اس خریدم جدیدآ . در مورد ریمپ راهنمایی کنید که کی انجام بدم . و چه تغییراتی در عملکرد خودرو دیده میشه . ممنون

    پاسخ
  3. حسین
    حسین says:

    دقیقا من از نمایندگی شما ریمپ انجام دادم ماشینم 2 روز اول سر حال وحشی بعد شتاب افت میکنه.همه سنسور ها و قطعات کاملا سالم .هنوزم برگه گارانتی رو دارم اخرش هم بهم گفتن همینه بهتر نمیشه .ماشین 206 7.4.4 اگ رانمهایی دارید بفرمایید تا به عرضون برسونم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام حسین
      ببینید در بعضی از موتورها بر اساس پارامترهای اصلاح کننده و کیفیت سوخت، خود ایسیو مقداری اصلاح جرقه را انجام میدهد، اما اینطوری که شما فکر کنید کاملا فابریک شده نیست. و میتونید حتی با وایدبند هم چک کنید.

      پاسخ
  4. علی
    علی says:

    سلام خدمت تیم کاراکل عزیز و مخاطبین خوب
    من ۲۰۶ آس وی هشت مدل ۹۵ داشتم که ماشین جون نداشت حتی شمع سوزنی .کویل کروز شستشو انژکتور تعویض سنسور اکسیژن همه انجام شد .تاثیر نداشت و در نهایت با مطالعه ی این سایت و روجوع به یکی از نمایندگی های استان مازندران با ترس و ارز تصمیم به ریمپ کردم. و در اوج تا باروری تمامی کوپ ها و جون نداشتن ماشین و تاخیر پدال گاز همگی درست شده و خیلی فراتر از حد انتظار بود. فقط از این میترسم که برنامه ریمپ پاک بشه

    پاسخ
  5. کیان
    کیان says:

    سلام وقت بخیر با عرض خسته نباشید سوالی داشتم ؛ میشه کاری کرد که بعد از مدتی ریمپ ماشین تغییر نکنه و افت نداشته باشه ؟ و اینکه گارانتی تا چه مدتی است ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ببینید شما اکه تو زمستون ریمپ کرده باشید، تو تابستون به دلیل گرم شدن هوا احساس می کنید ماشین افت کرده یا مثلا تهران ریمپ کنید و برید شهرستان بنزین بزنید به دلیل بنزین ضعیفتر ماشین بازهم افت می کنه.
      گارانتی به میزان سی ماه

      پاسخ
  6. سروس
    سروس says:

    سلام من ریمپ کردم تو مجموعتون حدودا یه هفته پیش الان لوازمی مثل میل سوپاپ کیت مکش و هدرز بستم میخواستم ببینم دوباره باید ریمپ انجام بدم؟ و ایا دوباره باید هزینه ریمپ رو بدم.

    پاسخ
  7. مجیدمیرزایی
    مجیدمیرزایی says:

    با سلام. من حدودا ۴ ماه پیش در یکی از نمایندگی های کاراکال در ساری ریمپ انجام دادم چند روز اولش ماشین مثل پرنده شکاری شده بود ولی به مرور زمان نسبت به روزای اول ریمپ کردن شتاب ماشین کمتر شده میخواستم بدونم امکان داره بدنامه ریمپ پاک شده باشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام خیر
      اگر بنزین مورد استفاده در شهر محل زندگی تون بی کیفیت باشد، خود ایسیو برای پیشگیری از خرابی موتور زمان جرقه زنی را کمتر می کند. شما میتونید با یه باک سوپر این حرف ما را امتحان کنید.

      پاسخ
  8. یاسین
    یاسین says:

    سلام من ماشینمو ریمپ کردم پرایده حالا مصرف سوختش بارم مثل قدیم شده یعنی مثل یه ۴۰۵ مصرف میکنه دما ش هم مثل اولش شده چیکار کنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ماشینتون رو فابریک کنید و بابت مصرف سوخت ببرید عیب یابی، ریمپ خود به خود بر نمی گرده.

      پاسخ
  9. طاها رحیمی
    طاها رحیمی says:

    سلام خسته نباشید ببخشید من ی 206 موتور tu3 ایسیو زیمنس دارم چند بار ریمپ زدم روش ولی همون روز یا فرداش ریمپ میپره مشکلش چیه لطفاً راهنماییم کنید ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      ریمپ نمیپره
      ماشینتون میتونه از جای دیگه ای ایراد داشته باشه

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام که بلد نیستی…
      اگه جای دیگه روی ایسیو دانلود صورت بگیره پاک میشه. در غیر اینصورت با دیاگ یا چیزای دیگه هیچی

      پاسخ
  10. سالار
    سالار says:

    سلام آقا خسته نباشین
    من میخاستم بدونم که اگه لوله مستقیم و منبع رو حذف کنم آیا برنامه ریمپ تغییر میکنه!یعنی قاتی میکنه!!

    پاسخ
  11. مرتضی باجلان
    مرتضی باجلان says:

    باسلام.خودرو شاهین دارم که در تاریخ ۱۴تیر۱۴۰۲ در کاراکال ریمپ انجام دادم که راضی کننده بود.درتاریخ۹مرداد۱۴۰۲ در نمایندگی سایپا فراخوان بازدید کولر روی خودرو انجام شد.بعداز انجام فراخوان خودرو مشابه قبل از ریمپ شد.لطفا راهنمایی بفرمایید.اگه امکان داره یه وقت بدین مجدد ریمپ روی خودرو انجام بشه . باتشکر

    پاسخ
  12. علی
    علی says:

    سلام من ماشین بردم مکانیکی خودم نفهمیدم میخواد ریمپ بزنه ریمپ زد خلاصه فن زود روشن میشه چه کار کنم به نظرتون فن روی ۸۹ روشن میشه نرمالش چنده ماشین ۴۰۵ است

    پاسخ
  13. علی
    علی says:

    ماشین مدل ۸۵ میباشد
    اگر ماشین رو ریست کنم میتونم ریمپ رو پاک کنم و ماشین به حالت اول برگرده

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      با ریست ریمپ پاک نمیشه
      باید بدین براتون دانلود کنن؛ به یکی از نماینده ها مون مراجعه کنید و بگید براتون فابریک کنن

      پاسخ
  14. مجتبی جعفری
    مجتبی جعفری says:

    سلام خسته نباشین
    اینکه میگن ایسیو bosh me7.4.4 خود به خود ریمپ رو که زدیم اگه بهش سازگار نباشه پاک میکنه درسته یا نه هرکی یچی میگه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.