ریمپ تارا

ریمپ تارا به معنی تغییر نرم افزاری خودروی تارا به منظور افزایش توان و قدرت و همچنین کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب است.ریمپ ایسیو تارا دارای مزایای مهمی است که هرکسی که این خود رو را دارد باید از آن ها مطلع شود،کاهش تاخیر پدال گاز ، افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت و افزایش کشش در سربالایی ها از جمله این مزایا می باشند. اگر تا کنون با اسم ریمپ برخورد نداشتید  یا نمی دانید ریمپ چیست؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله تخصصی ریمپ چیست و چگونه انجام می شود را مطالعه کنید.

ویدئو ریمپ تارا در کاراکال تیونینگ

در حال بارگذاری پخش کننده...

معرفی 8 مورد از مزایا ریمپ تارا

  • رفع ایراد شوک وارد کردن گیربکس اتوماتیک
  • افزایش قدرت و توان و بهره وری
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور
  • افزایش کاتاف
  • اصلاح دمای فن
  • رفع تاخیر پدال گاز
  • رفع ناک
  • افزایش کشش در دور پایین موتور

معایب ریمپ تارا چیست؟

ریمپ ایسیو اگر توسط شرکت های معتبری همچون کاراکال تیونینگ انجام شود کاملا بی خطر و بدون عیب و ضرر می باشد.اما اگر توسط افراد ناشی انجام شود تاثیرات بدی نیز می تواند داشته باشد.از جمله معایب ریمپ تارا می توان به عدم نصب صحیح برنامه توسط شرکت های ناشی دیگر اشاره کرد.لطفا مقاله معایب ریمپ را مطالعه کنید.

هزینه ریمپ تارا چقدر است؟

هزینه ریمپ تارا را در قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

بررسی کامل مزایا ریمپ تارا

ایسیو مورد استفاده در خودرو تارا از نوع Kesens بوده که ساخت چین می باشد و توسط شرکت سازه پویش تامین شده. این ایسیو استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس کرده.

ریمپ ایسیو تارا

ایسیو کزنس تارا

 

در ادامه به ایرادات نرم افزاری ایسیو تارا می پردازیم که توسط مالکین به مجموعه کاراکال تیونینگ منتقل شده است:

تاخیر زیاد پدال گاز

اگرچه توان اعلام شده برای موتور +TU5 حدود 113 اسب بخار می باشد، اما وقتی پشت فرمان خودرو می نشینید، این افزایش توان را به دو دلیل حس نمی کنید، اول از همه وزن بیشتر خودرو نسبت به 207 یا پارس TU5 ، در ثانی اعمال استاندارد آلایندگی یورو5 در نرم افزار ایسیو که موجب می شود عملکرد موتور در دور موتورهای پایین چندان جالب نباشد.

اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالاتر در موتور  +TU5، حرارت بیشتری را در این موتور احساس خواهید کرد. بادرنظر گرفتن شرایط آب و هوایی ایران که تقریباً گرم و خشک محسوب می گردد، مزید بر علت خواهد بود. به همین دلیل شرکت کاراکال تیونینگ بصورت معمول حدود 5درجه دمای آب را کاهش می دهد. این فرایند موجب افزایش طولانی مدت واشر سرسیلندر می گردد.

رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو۵، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده، شاهد این ادعا قرار داشتن AFR روی عدد 14.7 در هنگام داینوتیون این خودرو است. حال اگر سوخت مورد نظر خودرو اکتان پایینی داشته باشد شاهد صدای ناک هستیم. (این صدا به غلط به شق شق سوپاپ مشهور است.) این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد.

افزایش کشش در دور پایین موتور

یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور 3500 RPM می باشد. در پروسه ریمپ این محدودیت کاهش یافته و شاهد افزایش کشش خودرو خواهید بود.

ریمپ تارا در کنار برطرف کردن ایرادات نرم افزاری موتور، برای مالکان مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

 افزایش کات آف

این قابلیت برای افزایش نهایت سرعت در دنده های یک و دو می باشد. افزایش کات آف موجب می شود تا خودرو در هر دنده بتواند ماکسیمم سرعت بیشتری را پر کند. بنابراین شتاب صفر تا صد کاهش می یابد.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

در صورتیکه مالک اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز برای خودروی خود کرده باشد. به غلت حذف کاتالیست شاهد خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست خواهد بود.  در فرایند ریمپ این خطا حذف می گردد. و چراغ چک دیگر روشن نخواهد شد.در مقاله هدرز می توانید اطلاعاتی در مورد کارکرد این محصول کسب کنید.

افزایش قدرت و توان با ریمپ تارا

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه تنظیم دقیق ایسیو، افزایش قدرت ، توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن (Full Load) می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

ویدیو داینو تیونینگ و ریمپ تارا

در این بخش از مقاله به بررسی داینو تیون خودروی تارا می پردازیم که در ویدیو زیر مشاهده می فرمایید: (توجه فرمایید خودرو مجهز به میل سوپاپ استیج 1 ، هدرز و کیت مکش می باشد.) خودروی تارا فابریک روی داینو حدود 95 اسب بخار هست که تا 103 اسب بسته به سوخت و کیفیت مونتاژ موتور قابل افزایش می باشد.

در حال بارگذاری پخش کننده...

رفع ایراد شوک وارد کردن گیربکس اتوماتیک

در مدل های اتوماتیک این خودرو، گیربکس میل زیادی به زود سبک کردن دنده ها دارد و هنگامیکه مالک احتیاج به یک دنده معکوس دارد، گیربکس ناگهان دو دنده معکوس می کشد! و بسیاری از مالکان این رفتار گیربکس را در فضاهای تنگ نمی پسندند و می گویند شتاب ناگهانی بی مورد در خودرو ایجاد می شود که کنترل آن را مسیرهای باریک دشوار می کند.

ریمپ تارا دنده ای چگونه انجام می شود؟

پس از تصویب برجام و همکاری مجدد پژو سیتروئن (PSA Group) با خودروسازی های داخلی، مقدمات راه اندازی خط تولید دو خودروی جدید پژو 2008 و پژو 301 انجام شد. از آنجا که درصد داخلی سازی پژو 301 خیلی بیشتر از 2008 بود و داخلی سازی بدنه و موتور هم در دستور کار ایرانخودرو قرار داشت، عرضه پژو 301 با تاخیر بیشتری نسبت به 2008 انجام شد. اما با پاره شدن برجام و خروج مجدد پژو از ایران، ایرانخودرو پروژه 301 داخلی سازی شده را با تارا جایگزین نمود. از انجا که خیلی از قطعات 301 داخلی سازی شده بود، شباهت انکار ناپذیر تارا و 301 قابل توجه می باشد.

ارائه خدمات ریمپ ایسیو تارا دنده ای

در مجموعه کاراکال تیونینگ ریمپ تارا از طریق پورت دیاگ انجام می شود و همانطور که می دانید در ابتدا برنامه فابریک خودرو بکآپ گرفته می شود و سپس برنامه خودرو اصلاح می شود (ریمپ) و مجددا کامپیوتر خودرو برنامه ریزی می شود.

ریمپ تارا داینو تیون

خودروی تارا روی دستگاه داینو

ارائه خدمات ریمپ ایسیو تارا اتوماتیک

در اواخر سال 1400 تحویل مدل اتوماتیک خودروی تارا توسط ایرانخودرو آغاز شد. جدا از آپشن های رفاهی بیشتر که در این نسخه نسبت به مدل دنده دستی به آن اضافه شده است (که در پایین اشاره خواهد شد.) استفاده از گیربکس 6 سرعته دنا اتوماتیک، مهمترین نکته فنی مثبت این خودرو به حساب می آید. استفاده از گیربکس اتوماتیک با دنده های بیشتر منجر به افزایش توانایی های حرکتی این خودرو می شود و نشان از دست برداشتن ایرانخودرو از گیربکس AL4 برای خانواده Tu5 و +Tu5 می باشد!

ریمپ تارا اتوماتیک

جلو پنجره مشبک لوزی شکل و رینگ اسپرت ، مهمترین تفاوت نمای جلو مدل اتوماتیک است

نکات مثبت خودروی تارا

  • استفاده از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) بصورت استاندارد
  • طراحی جلو و عقب پویاتر نسبت به 301
  • استفاده از موتور اصلاح شده +TU5 با توان بیشتر
  • کروز کنترل
  • سیستم کمک حرکت در سربالایی (Hill ASSISST)
  • فرمان برقی
  • نمایشگر داخلی به همراه نویگیشن
  • صندلی برقی ، رینگ اسپرت و سانروف (در مدل اتوماتیک)
  • پلت فرم جدید و به روز
  • هزینه و استهلاک پایینتر کمتر نسبت به دنا
  • سیستم نمایش باد لاستیکها

نکات منفی خودروی تارا 

  • فقدان رینگ اسپرت و سانروف و صندلی برقی در نسخه دنده ای
  • تاخیر پدال گاز در دورهای پایین (که با ریمپ تارا کاهش می یابد.)
  • ارگونومی ضعیف داشبورد بخصوص در محل کلیدهای بالابر ( در نسخه جدید اصلاح شده)
  • طراحی قدیمی داشبود
  • ضعف لیور دنده و جا به جایی زیاد دسته دنده در تعویض یک به دو
  • مونتاژ بسیار ضعیف قطعات بدنه
  • افت توان قابل ملاحظه در مدل اتوماتیک نسبت به استفاده از گیربکس اتوماتیک 6سرعته (با ریمپ تارا توان افزایش می یابد.)
  • شوک وارد کردن گیربکس در معکوس کشیدن در مدل های اتوماتیک (با لگد گیربکس اشتباه نشود و با ریمپ تارا کاهش می یابد.)
ریمپ تارا دنده

محل قرارگیری نامناسب دکمه های شیشه بالابر تارا که متاسفانه در طرح داخلی سازی هم اصلاح نشده. (به شباهت عجیب دسته دنده با جک اس5 دنده ای هم دقت کنید!)

سوالات متداول ریمپ تارا

دوستان عزیز کارکال تیونینگ، لطفا قبل از مطرح کردن هر سوالی در پایان مقالات، ابتدا سوالات زیر در مورد ریمپ تارا دنده ای را مطالعه فرمایید.

1) آیا گارانتی تارا با ریمپ از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ نمود بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از تعهد گارانتی خود استفاده می کند. در این رابطه پیشنهاد می کنیم ویدیویی که درباره تحلیل ریمپ مجموعه کاراکال توسط یکی از مشتریان ما انجام شده است را اینجا نگاه کنید.

2) علت سفت شدن فرمان برقی تارا پس از مدتی رانندگی چه می باشد؟

این ایراد مربوط به ایسیو فرمان برقی خودرو (EPS=Electronic Powers Steering System) بوده و در آذر ماه 1401 شامل فراخوان عمومی جهت رفع این عیب شده است. معمولا در صورت رانندگی طولانی در مسیرهای پر پیچ و خم این اتفاق می افتد که فرمان به دلیل داغ شدن موتور الکتریکی از مدار خارج می شود. با مراجعه به نمایندگی این مشکل برطرف خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد.

3) موتور خودروی تارا دنده دستی با چه خودروهایی مشترک است؟

در سال 1400 که این خودرو عرضه شد؛ موتور Tu5 پلاس فقط روی این خودرو نصب می شد اما در اواخر 1400 روی رانا پلاس 6دنده (مقاله ریمپ رانا پلاس را مطالعه فرمایید.) و در سال 1401 روی 207 اتوماتیک 6AT (مقاله ریمپ 207 را مطالعه کنید کامل توضیح دادیم.)  نصب شد.

4) آیا ریمپ تارا بر معاینه فنی اثر می گذارد؟

خیر. پاس کردن معاینه فنی (تست آلایندگی) در درجه اول به سلامت سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی خودرو ارتباط دارد. در برنامه های ریمپ کاراکال محدوده ای از برنامه که در مراکز معاینه فنی مورد سنجش قرار می گیرد، تغییر داده نمی شود. به همین علت خودروهایی که برای ریمپ به کارکال مراجعه می کنند در تست آلایندگی رد نمی شوند.

سلامت کاتالیزور مهمترین تاثیر را در تست آلایندگی دارد که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد پایین آمدن کیفیت این قطعات هستیم. بالا بودن CO در تست معاینه فنی یکی از علایم پایین آمدن راندمان کاتالیزور می باشد.

توجه داشته باشید سوخت عرضه شده در جایگاهها هیچ کدام دارای استاندارد آلایندگی یورو5 نمی باشد و تست آلایندگی مراکز معاینه فنی از نوع استاتیک (درجا) بوده و ریمپ برآن تاثیری ندارد. در حال حاضر این مراکز معیار آلایندگی یورو2 را ملاک قرار داده اند.

4.8/5 - (39 امتیاز)
83 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا says:

    سلام و درود این ریمپ فقط برای تارا دنده ایه یا رو اتومات ام ریمپ میخواد؟؟؟؟

    پاسخ
  2. محمد
    محمد says:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم شیشه بالابرها جاشون تغییر میکنه
    در تولید های بعدی تارا

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام محمدجان
      مشکل اصلی اینجاست که خودروی تارا قرار بود پژو301 باشه و متاسفانه توی اون خودرو هم جای دکمه ها دور دسته دنده می باشد.
      اما اگر جواب شما رو بخوام دقیقتر بدم، پژو 301 یه برادر خوانده داره به نام سیتروئن سی الیزه، اون ماشین پلت فرمش کاملا یا 301 یکسان هست ولی طراحی داخلی بهتری داره. و دکمه های بالابر روی در سمت راننده است.

      پاسخ
  3. فرهاد
    فرهاد says:

    سلام وقت بخیر
    من تارا دنده مدل ۱۴۰۱ دارم. ماشین با پنج هزار کارکرد با تعداد ۵ سرنشین جاده های سربالایی رو اصلا کشش نداره بطوریکه با دنده ۲ امکان خفه کردن ماشین وجود داره ، و مجبورم جاده های جنگلی رو با دنده یک ادامه بدم و اینکه دنده های قبلی روی دور موتور بالای ۴۰۰۰ تعویض میکردم ، خواستم ببینم این ماهیت تارا هستش یا ماشین من مشکل داره ؟؟ چون توی کفی هیچ مشکلی نداره و اینکه با ریمپ درست میشه ؟؟؟؟؟
    ممنون از پاسخگویی

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      فرهاد جان جهت بررسی ماشینتون لطفا به شرکت مراجعه کنید.
      بطور کلی تاخیر پدال تارا در دور پایین زیاد هست به همین دلیل مجبورید از دنده سنگیرنتر استفاده کنید که دور موتور بالاتر باشه.

      پاسخ
    • Ali
      Ali says:

      منم همین مشکلو دارم. اگه ظهر تابستون بیایی تو سربالایی خفه میکنه. من که هنوز نتونستم عیبشو رفع کنم.نمایندگی هم نمیدونه اگه کسی میدونم پیام بده
      09379799865

      پاسخ
    • مجید
      مجید says:

      سلام و وقت بخیر حتما اگزور و کاتالیست ماشین رو چک بفرمایید. من تجربه مشابه دارم . اگزور به علت ریختگی کاتالیست کیپ شده بود اما با تعویض ماشین هیولا شد.

      پاسخ
  4. امیر رضا
    امیر رضا says:

    با سلام. خودرو من از ابتدا ایراد عدم شارژ باتری را داشت و از طرفب دینام و باتری سالم بودند. و با پاک کردن خطا، این پیغام میرفت. شایان ذکر است نمایندگی علت را اتصال بدنه زیر باتری تشخیص داد و با باز کردن و سمباده زدن، سعی در برطرف کردن خطا داشت. اما خطا همچنان هست! کسی از دوستان از علت ان مطلع هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      امیررضا معمولا این خطا هنگامی اتفاق می افته که ولتاژ شارژ باتری زیر 12.5 بیاد. خودتون با یه مولتی متر سر باتری می تونید ولتاژ رو چک کنید، هنگامی که ماشین روشن هست نباید زیر 13.5 بیاد

      پاسخ
  5. افشین
    افشین says:

    از برج ده پارسال تا شهریور امسال چندین بار به ایران خودرو مرکزی در خیابان تیموری یادگار امام رفته ام . متاسفانه هر بار که میرم یک روز خودرو را میخوابانند و سر آخر به حالت کارخانه میبرند در مونیتور و دوباره خطای باد تایرها و Esr و خطای لغزندگی میدهد . یکبار هم چراغهای عقب را گفتند تعویض کرده اند .و آخرین بار هم گفتند سنسور باران مشکل دارد .میخواستم بدانم اکر پیش شما بیایم ،آیا میتوانید این مشکل را حل کنید

    پاسخ
    • مجید
      مجید says:

      سلام به شما من هم چند روزی هست این مشکل رو پیدا کردم نمایندگی گفت باید یه قطعه اضاف بشه تا مشکل رفع بشه ،گفتند شهرهای بزرگ هستش اما واسه بوشهر هنوز نیومده و سفارش دادیم

      پاسخ
  6. حسین
    حسین says:

    سلام وقتتون بخیر
    من تارا اتوماتیک دارم میخواستم ماشینم ریمپ کنم ولی دو دل هستم که پیش نمایندگی تو کرج تون ببرم یا بیام تهران پیش خودتون انجام بدم
    میخواستم بپرسم که شما این تضمین میدید که نمایندگی های کرج هم ، کیفیت خدماتشون مثل مراکز اصلی تهران هست یا نه
    با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام انتخاب باشماست،
      اگر خیلی دو دل هستید نمایندگی مرکزی مرزداران تشریف بیارید؛
      اگر یکم دو دل هستید نمایندگی کرج آقای صیاد تشریف ببرید.

      پاسخ
    • شهاب
      شهاب says:

      سلام تارا اتوماتیک دارم خطای ایراد فرمان tmps
      asr
      esc
      لطفاً راهنمایی کنید
      البته نمایندگی سنسور ۴فیشه ترمز را تعویض کرد بی‌اثر بود

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        اینکه همزمان چند تا سیستم به مشکل بخوره قطعا ایراد سیم کشی هستش، به یه نماندگی خبره تر مراجعه کنید.

        پاسخ
  7. یوسف
    یوسف says:

    سلام علیکم
    من تارا 1400دنده ای دارم ولی خیلی تنبل هست حتی تصمیم به فروش دارم آیا این کندی و گاز نخوردن با ریموت بر طرف میشود.
    شما در ارومیه نمایندگی دارید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام آقا یوسف
      بله همونطور که تو مقاله خوندید تو دور پایین تنبل هستن، اما با ریمپ درست میشن. از منوی نمایندگی ها نماینده فعال ارومیه را ببینید.

      پاسخ
  8. محمد
    محمد says:

    باسلام و عرض ارادت
    من مشهد هستم .بهتره برای ریمپ تارا اتوماتیک به نمایندگی مشهد مراجعه کنم یا بیام تهران؟

    پاسخ
  9. محسن
    محسن says:

    سلام خدمت شماچند تا سوال داشتم در مورد ریمپ خودرو تارا اتوماتیک :
    1-در صورت تعویض باتری ریمپ انجام شده باید دوباره انجام بشه ؟
    2-در صورتیکه برا مشکلات برقی به نمایندگی مراجعه بشه احتمال داره نمایندگی متوجه ریمپ انجام شده بشه ؟
    3-مواردی که با ریمپ کردن در خودری تارا اتوماتیک انجام میشه را بفرمایید؟
    4-بهترین نمایندگی در مشهد را می تونید معرفی بفرمایید تا برای مشاوره بیشتر واحتمالا انجام کار به اونجا بریم ؟
    متشکر از شما

    پاسخ
  10. امیر
    امیر says:

    سلام خسته نباشید
    تارا دنده ۴۰۱ دارم اپکو ریمپ کرده اما تغییری نداشته
    الان میتونم مرکز شما بیارم قبلی رو پاک کنید چون نمیخام ببرم اپکو پاک کنه چون اگر هم ی روزی فهمیدن ریمپ شده حداقل بگم اپکو کرده گارانتیش باطل نشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله قربان تشریف بیارید ، در حین مراجعه با دوستان پذیرش این موضوع رو هماهنگ کنید.

      پاسخ
  11. امیررضا
    امیررضا says:

    سلام لطفاً بهترین نمایندگی کاراکال تیونینگ را در شهرستان دورود لرستان معرفی کنید و آیا با افزایش قدرت ماشین مصرف سوخت هم پایین می اید

    پاسخ
  12. علی
    علی says:

    با عرض سلام و ادب و احترام ، به نظر شما تارای اتوماتیک با 1500 تا کارکرد که هنوز سرویس اولیه نرفته رو بیارم بابت ریمپ یا بعد سرویس اولیه بیارم؟ و اینکه با توجه به مشکلاتی که بابت شتاب اولیه ضعیف و عدم همخوانی باز شدن دریچه گاز و عدم فرمان پذیری پدال گاز و دور موتور وجود داره آیا نمایندگی متوجه ریمپ خودرو خواهد شد یا خیر ؟
    سپاس فراوان بابت سایت بسیار خوب و راهنمایی های عالی شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام علی
      ما پیشنهاد می کنیم بعد از سرویس اولیه مراجعه کنید تا احیانا اگر ایرادی یا فراخوانی شامل خودروی شما باشد؛ توسط نمایندگی انجام شود. متاسفانه برخی از مالکین برخی ایرادات که برای خودروها پیش می آید را از چشم ریمپ می بینند. که مهمترین اونا سفت شدن فرمان تارا بود که این مورد شامل فراخوان بوده است. به هر حال مواردی که خودرو بصورت صفر کیلومتر به مجموعه کاراکال تیونینگ مراجعه کرده باشد زیاد بوده است.

      پاسخ
  13. علی
    علی says:

    عرض سلام و ادب و احترام
    سپاس فراوان از مهندس راد منش و تیم فنی کاراکال تیونینگ بابت ریمپ تارا اتوماتیک . شما نامبر وان هستین ، ماشین معرکه شده .

    پاسخ
  14. مهران
    مهران says:

    سلام بلخشید میشه هدرز و کیت مکش رو تارا ببندیم ؟
    همچنین میگن تایمبندی متغیر سوپاپ هارو داره میشه یه میل سوپاپ افتر مارکت روش بست ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مهران
      از بابت کیت مکش و هدرز مشکلی وجود نداره به دلیل سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها شما می توانید فقط برای میل سوپاپ دود اقدام به نصب مدل افتر مارکت کنید.

      پاسخ
  15. علی
    علی says:

    با سلام خودروی بنده در حالت تعویض دنده هز پارک به عقب سفت بوده و تقه می زنه آیا با ریمپ مشکل حل مییشه

    پاسخ
  16. پویا
    پویا says:

    سلام من تارا اتومات دارم و تو جاده سربالایی اولسبلنگاه ماسال ماشین اصلا کم‌نمی‌آورد و راحت همه رو می‌گرفت… آیا میشه توانایی های حرکتی رو افزایش داد؟ بقیه شهرها نمایندگی دارین؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز
      شما که تو سربالایی همه رو میگیری به جای ریمپ یه اسپند براش دود کن.

      پاسخ
  17. امین شبان
    امین شبان says:

    سلام‌ . تارا دستی 1400دارم. در یک مسیری که می رفتم ، یهو ماشین گاز نخورد و پیغام فرمان جلو امپر روشن شد و دورموتور از کار افتاد و چراغ دینام هم روشن شد.
    ماشین را به مدت یک ساعت روشن نکردم .
    زمانیکه روشن کردم ، ماشین درست شد اما چراغ چک روشن شده. به نظر شما مشکل چیست.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ماشینتون به هر علتی که چراغ چک رو روشن کرده ، یهو خاموش شده، نزدیکترین ایراد خرابی پمپ بنزین هستش.

      پاسخ
  18. بهزاد
    بهزاد says:

    سلام تارا اتومات دارم دیشب ماشینو پارک کردم امروز خواستم روشنش کنم هیچ برقی پشت آمپر و دکمه استارت نمیاید باطری رو رو تعویض کردم هیچ تاثیری نداشت میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اگه باتری ریموت ایراد داشته باشه باید ریموترو نزدیک کیلس بگیرید تا ماشین روشن بشه

      پاسخ
  19. حمیدرضا
    حمیدرضا says:

    سلام.تارا دنده ای دارم چراغ جلو سمت شاگرد روشن نمیشه لامپ تعویض کردم درست نشد گفتن مشکل نفهمیدن با ریمپ حل میشه.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان
      با عرض پوزش چرت گفتن هیچ ربطی نداره.
      باید ببنید که سوکت اون لامپ ایراد نداشته باشه یا از طریق CBM دستور روشن شدن میاد یا نه.

      پاسخ
  20. سامان
    سامان says:

    سلام وقت بخیر. منم تارا دستی دارم میخام ریمپ کنم فقط نمیدونم نماینده شهرستانتون هم مثل تهران کارش تضمینی و باکیفیت هست؟ سنندج

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      هر ماه نمایندگی ها مورد بررسی قرار می گیرند و نماینده خاطی از سایت حذف یا شماره تلفنش پاک میشه. شما هم لطفا قبل از مراجعه این موضوع رو در لیست نمایندگی ها چک کنید.

      پاسخ
  21. علی نقی لو
    علی نقی لو says:

    سلام اگر ما رینگ سایز 15 تارا دستی رو با رینگ سایز 16 تعویض کنیم محاسبات سرعت و پایداری خودرو تغییر میکنه؟ اگر پاسخ مثبت است آیا این اشکالات با ریمپ شما قابل اصلاح میباشد؟

    پاسخ
  22. سبحان
    سبحان says:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید چنتا سوال داشتم …
    واسه خودرو تارا دستی …
    از چه شمعی استفاده کنم که حداکثر رانمان رو بگیرم!!
    گفتند که شمع ماکسیما تهیه کنم . خواستم بپرسم نظر شما چیه !!
    چه قطعاتی رو میتونم تعویض یا تقویت کنم که گارانتی خودرو باطل نشه !!

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      ببینید اول از همه یه موضوعی رو روشن کنیم، ماشین شما موتورش Tu5پلاس هست که از لحاظ شمع با Tu5 معمولی یکسان هستش؛ پس شما باید شمع پایه بلند استفاده کنید(ترجیحا گپ 0.9)؛ اما سوال من از شما اینه که کدوم آدم نادونی به شما شمع پایه کوتاه ماکسیما رو پیشنهاد داده؟ اصلا نباید این دوتا رو جای همدیگه بست.

      پاسخ
  23. abbas
    abbas says:

    سلام وقت شما بخیر
    من تارا اتومات دارم مدل ١۴٠١ برای تعویض دنده از پارک به دنده عقب گیربکس تقه میخوره
    ایا با ریمپ مشکل حل میشه یا باید گیربکس تعمیر بشه
    و خواستم بدونم براس سیرجان نمایندگی هست یاذنه؟

    با تشکر از شما

    پاسخ
  24. رضا
    رضا says:

    ماشینم رو تازه تحویل گرفتم تارا دستی
    چرا نمیشه دور بگیرم با ماشینم
    مثلا دنده ۳ سرعتم ۸۰ دور موتور روی ۴
    دنده ۴ سرعتم ۱۰۰ تا دور موتورم روی ۴
    دنده ۵ سرعتم که بشه ۱۲۰ تا دور موتورم میره روی ۴
    سرعت ۱۲۰ تا بیشتر نمیشه برم اگه برم فشار زیادی میاد روی ماشینم
    کسی هست که این مشکل رو داشته باشه؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول از همه روغن موتور رو با نمونه 10W40 یا 5W40 تعویض کنید و در یک فرصت مناسب شمع ها رو چک کنید با دهنه 0.9 باشن، سپس اجازه بدید خودرو آببندی بشه. کیفیت بنزین هم خیلی تاثیر داره.

      پاسخ
  25. حمید
    حمید says:

    سلام. اگر مدتی بعد از ریمپ رفتیم نمایندگی و اونها یک آپدیت برامون انجام دادن، ریمپ رو باید دوباره انجام بدیم؟

    پاسخ
  26. اردشیر
    اردشیر says:

    سلام.وقت بخیر .
    ساکن شیراز هستم .میخواهم تارا 1400 خود را به یکی از نمایندگیهای شما در شیراز ببرم. سوال من این است که آیا این نمایندگیها هم کاملا توانایی فنی نمایندگی مرکزی را دارند و اینکه تمام شرایط ذکر شده شما مثل گارانتی نرم افزار و… را رعایت میکنند؟ سپاس

    پاسخ
  27. محسن
    محسن says:

    سلام وقت شما بخیر
    من یه سوال داشتم..بر فرض محال اگر کیفیت بنزین داخلی بالا بره(اکتان ۹۵ بشه یا همون يورو ۵)
    آیا دوباره باید برای کارکرد مناسب موتور اون رو ریمپ کنیم؟؟؟
    تا جایی که اکثر مقاله های سایت رو خوندم یکی از دلایل اصلی بهتر شدن خودرو بعد ریمپ کاراکال سازگار کردن پارامتر های موتور با بنزین موجود هست..اگر بر فرض شرکت نفت و استاندارد بتونن کیفیت اون رو بالاتر ببرن چه اتفاقی برای ماشین ی که ریمپ شده میفته؟؟؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      در چهارسال اخیر این اتفاق که نیفتاده و تازه کیفیت بیشتر افول کرده، پیشنهاد می کنم با ماشینتون به یکی از کشورهای همسایه که بنزین باکیفیت دارن مثل ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنید و نتیجه رو به اطلاع ما برسانید. البته موضوع تاخیر پدال گاز موضوع جدیدی نبوده و ربطی به کیفیت بنزین نداره.

      پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          سلام
          بنظرم از افراد مطلع سوالات فنی بپرسید نه اصغر مکانیک سر کوچه که فرق موتور Tu5 رو از Tu5پلاس تشخیص نمیده.
          دوست عزیز؛ جواب این شخص مشخصه هیچی از ریمپ نمیدونه

          پاسخ
  28. علی
    علی says:

    سلام
    میشه ریمپ رو روی حالت S گیربکس اتومات برنامه ریزی کرد که هم حالت تنظیمات کارخونه‌ و هم حالت ریمپ رو داشته باشیم؟ با تشکر

    پاسخ
  29. رضایی
    رضایی says:

    سلام آیا ریمپ برای هر سه حالت اسپورت و عادی و برفی انجام میشه یا خیر؟ منظورم اینه هر سه حالت رو پوشش میده؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      بله همینطوره
      ببینید ریمپ برای ایسیو موتور ماشین انجام میشه و سوال شما مربوط به عملکرد ایسیو گیربکس اتوماتیک هست. این سه حالتی هم که شما دارید اسم می برید ؛ در حالت اسپرت عملا تعویض دنده در نزدیکی کات آف انجام میشه و در حالت برفی برای شروع اهسته تر؛ ماشین با دنده 2 شروع به حرکت می کند. اونطوری نیست که شما فکر کنید برای هر حالتی توی گیربکس ، برنامه مجزایی نوشته شده.
      بنابراین فرقی نمیکنه شما تو چه حالتی از گیربکس رانندگی کنید.

      پاسخ
  30. حمید
    حمید says:

    سلام من شاهرودهستم تارا اتومات گرفتم در ۲۰۰۰ کیلومترکارکرد بردم ریمپ کردم در نمایندگی شاهرود آقای ساغری وانصافا ایراد تاخیر و…وبطورکلی برای شهر خوب شده اما درجاده دورموتورتا ۵۵۰۰ هم بالا میره اما سرعت بالاتراز ۱۶۰ نمیره و واقعا نمیدونم مشکل چی هست

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      کاتالیزور خودرو و شمع خودرو حتما چک کنید
      از طرفی به دلیل اتوماتیک بودن گیربکس نسبت به دنده ای تاپ اسپید پایینتری خواهید داشت.

      پاسخ
  31. پیام
    پیام says:

    سلام من تارا اتومات دارم تعویض دنده خیلی با تاخیر انجام میشه بعضی مواقع دور موتور روی ۵ هزار میمونه ولی دنده عوض نمیشه و خیلی ازار دهنده هست تو سر پایینی هم همینطور دنده سبک نمیشه و دور موتور همیشه بالا هست ایا با ریمپ مشکل حل میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      من چیز غیرعادی در توضیحات شما نمی بینم.
      تو سرپایینی گیربکس های اتوماتیک دنده رو سبک نمی کنن

      پاسخ
  32. حمید
    حمید says:

    سلام و خداقوت به تیم خوب کاراکال
    ممنون از راهنمائی شما ،البته آقای ساغری نمایندگی شاهرود هم در خصوص تعویض شمع ها توصیه کردند اما چون ماشین درگارانتی هست نخواستم بهانه ای برای ایران خوردو درست کنم بنظر شما آیا با تعویض شمع و یا رفع ایراد احتمالی کاتالیزور مورد حل میشه ؟ آیا به آب بندی هم مربوط میشه ؟ اصلا” منظقی نیست موتور 1600 با دورموتور 5500 بیشتر از 160 نمیره و کلی هم فشار به موتور وارد میکنه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      بهترین پیشنهادی که میتونم بهتون بکنم اینه که تشریف ببرید اگزوز سازی و بگید براتون گلویی طرح کاتالیست بندازن (یعنی کاتالیست که توش خالیه) بعد تست کنید ببینید اگه کاتالیزور نباشه مشکل حل میشه یا نه؟ در مورد شمع هم که قطعا جنس مرغوب بندازید دور گیری ماشین روونتر میشه، چون واقعا شمع خوبی در کارخونه نمیبندن.

      پاسخ
  33. حمید
    حمید says:

    ممنون از راهنمایتون به نظر شما چه شمعی مناسب تارا اتومات هست ؟ آقای ساغری فرمودند 4 الکترود اگر اشتباه نکنم بوش بود.البته چون ماشین درگارانتی هست نمیدونم نمایندگی متوجه تعویض شمع میشوند یانه ودرخصوص گلویی طرح کاتالیست هم چون سرویس اولیه نرفتم و ماشین حدود 3000 کیلومترهست احتمالا” با نمایندگی مشکل پیداکنم چون دنبال بهانه برای رفع مسئولیت هستند اما میتونم روی شمع مانورکنم فقط اگر ممکن هست بفرمائید پیشنهاد شمع از نظر شما چی هست آقای ساغری یک نمونه معرفی کردندو البته فرمودند خودشون میتونن سفارش بدن اگر مطمئن باشم از مرغوبیتش و شما پیشنهاد نمایندگی شاهرود و تائید میکنید و اینکه این شمعهای پیشنهادی آقای ساغری توسط نماینده مرکزی کاراکال تهیه میشن حتما” انجام میدم ممنون وسپاسگزار از وقتی که برای رفع مشکلات مردم میذاریدو خداقوت به تیم خوب و حرفه ای کاراکال.

    پاسخ
  34. بهنام
    بهنام says:

    سلام وقتتون بخیر تارا ۵ دنده مدل ۴۰۲ دارم
    چند روز پیش بارندگی بود تو جاده یه سنگ از کوه افتاده بود تو جاده و منم چون دیدم کم بود و سر پیچ بود نتونستم ازش فرار کنم و با زیر ماشین برخورد کرد و صدای بلندی داد چک کردم دیدم میله محافظ رام کج شده و با اگزوز برخورد کرده و به جای دیگه ای برخورد نداشته
    از اون موقع احساس میکنم شتاب ماشین کم شده و ماشین بی جون شده و با دنده ۵ بزور تا ۱۴۰ میرسه سرعت
    خواستم بدونم ممکنه کاتالیزور خراب شده باشه ؟ ایراد احتمالی کاتالیزور رو میشه با دیاگ متوجه شد؟
    نمایندگیهای شما میتونن ایراد رو تشخیص بدن یا ببرم نمایندگی؟
    و سوال آخر :میخوام ریمپ انجام بدم بهترین نمایندگیتون تو خرم اباد لرستان کجاست؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ضربه به اگزوز خورده باید اول اون قسمت ایرادش برطرف بشه که تنفس ماشین با مشکل مواجه نشه.

      پاسخ
  35. حمید
    حمید says:

    سلام ضمن تبریک سال نو به تیم حرفه ای،کاراکال خواستم تجربه خودم و از آشنایی و ریمپ براتون بگم شاید به کارتون بیاد
    تارا اتومات دارم در نمایندگی کاراکال شاهرود آقای ساغری ریمپ کردم مشکل تاخیر پدال و…برطرف شد و به شدت راضی کننده بود درجاده بعد از ریمپ متوجه دور موتور بالا و عدم کشش،موتور و…دور موتور ۵۵۰۰ بیش از ۱۵۰ نمی‌رفت البته موقع ریمپ آقای ساغری فرمودند برای تعویض شمع پس از مشورت با تیم حرفه ای کاراکال ۱ ست شمع NGK,ixایریدیوم برام فرستادن شاهرود توسط آقای ساغری تعویض کردم واقعا عالی،شد ماشین نمیخوام جو بیخود بدم اما به نسبت موتور ۱۶۰۰ و اتومات بودنش،واقعا عالی شد دور موتور ۴ هزار به راحتی ۱۷۵ رفت البته بخاطر دوربین نتونستم بیشتر تست کنم آزادراه اصفهان به شیراز واقعا دمتون گرم خواستم بگم بیخیال مکانیک سرکوچه بشید توصیه های مهندسین کاراکال،و انجام بدید ۹۰ درصد مشکلاتتون حل میشه دمتون گرم واقعا

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.