ادبلو کامیونت جک

برداشتن ادبلو کامیونت جک

در این مقاله به معرفی کامیونت جک تجاری شهری (6تن) و بین شهری(8.5 و 9 تن) جک و خدمات تخصصی شرکت کاراکال تیونینگ در راستای کاهش هزینه های نگهداری مالکان این وسیله نقلیه با حذف سیستم ادبلو ، حذف SCR و حذف ای جی آر EGR خواهیم پرداخت.

شرکت آرین دیزل پایا از سال 1397 عرضه محصولات کار و تجاری جک را در ایران انجام می دهد. کارخانه این مجموعه در شهر خمین واقع شده است و مونتاژ کامیونت های سری N جک در سه رده ۶، ۸.۵ و ۹ تن در انجام  می شوند.

مشخصات فنی کامیونت جک سری N

تمامی محصولات جک از موتور کامینز توربو دیزل به حجم 3.8 لیتر با توان 154 اسب بخار در دور موتور 2600RPM و ماکسیمم گشتاور 500 نیوتن متر در دور موتور 1200-1900 تامین می کند. ایسیو مورد استفاده برای این موتور از نوع کانتیننتال سری ISF می باشد.

همانطور که اطلاع دارید این محصولات موظف به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو5 می باشند، به همین علت سیستم سوخترسانی آنها مجهز به سیستم DPF ، سیستم SCR و مخزن ادبلو می باشد. از ماده ادبلو در دفترچه کامیونت جک به اسم اوره نام برده شده است.

کامیونت جک

سیستم کاهش دهنده آلایندگی کاتالیست (SCR) در کامیونت جک چیست؟

سیستم SCR یک سیستم کنترلی در کاهش ریز ذرات و گاز اکسید نیتروژن NOx در موتورهای دیزلی می باشد. این سیستم شامل یونیت کنترل DCU، واحد تامین اوره SM مخزن اوره، نازل و پردازشگر گازهای خروجی EGP میباشد. عملکرد اصلی سیستم SCR ذخیره محلول اوره در مخزن اوره است که این مخزن روی شاسی قرار دارد. مخزن اوره، مایع را برای SM تامین م یکند که آن هم روی شاسی قرار دارد. DCU با استفاده از سیگنال های الکتریکی، SM را کنترل م یکند. SM از طریق عملکرد مایع اوره کار میکند. DCU میزان محلول اوره وارد شده به سیستم اگزوز را کنترل میکند و گاز NOx موتور را با بار و دورهای مختلف موتور مطابقت میدهد.

زمان یکه محلول اوره در مجاورت گاز اگزوز با دمای بالا قرار م یگیرد، آب به سرعت تبخیر شده و به گاز آمونیاک تبدیل می شود و تحت عملکرد کاتالیست، گاز آمونیاک و گاز اکسید نیتروژن (NOx) واکنش داده و تبدیل به آب و نیتروژن شده و از لوله اگزوزخارج می شوند.

 چراغ نشانگر نقص عملکرد سیستم کاهش آلایندگی کاتالیست SCR

زمانی که نقصی در عملکرد سیستم کاهش آلایندگی کاتالیست وجود داشته باشد، این چراغ نشانگر روشن می شود، اگر چراغ نشانگر به رنگ زرد روشن شود یعنی علی رغم این مشکل باز هم می توانید خودرو را حرکت دهید، در صورت روشن شدن این چراغ نشانگر به رنگ قرمز یعنی مشکل جدی است و بایستی برای رفع ایراد هر چه سریعتر به نمایندگی مراجعه نمود.

معمولا با روشن شدن چراغ SCR یا اتمام مقدار مخزن اوره (ادبلو) وسیله نقلیه به وسیله ایسیو محدود شده و توان حرکتی خودرو کاهش پیدا می کند که موجب آزار مالکان یا راننده می شود.

در زمان اضافه کردن مایع اوره، باید محل ورود اوره، تجهیزات اضافه کردن مایع اوره و اطراف آن تمیز باشد. محلول اوره با غلظت % 0.7 ± % 32.5 به مخزن اضافه کنید، این محلول باید با استاندارد DIN70070 مطابقت نماید.

در زمان اضافه کردن مایع اوره در فصل زمستان، تا حد مجاز مایع اوره را اضافه کرده و از اضافه نمودن بیش از حد مایع اوره خودداری نمایید. زیرا زمانی که دما به کمتر از  11- سانتی گراد می رسد به دلیل کریستالی شدن مایع اوره حجم مایع اوره افزایش می یابد. اگر مایع اوره بیش از حد مجاز اضافه شود فضای خالی در مخزن وجود نداشته و ممکن است مخزن ترک بخورد.

مایع اوره ماده ای خورنده است. ظرف نگهداری مایع اوره باید از جنس آهن ضدزنگ، آلومینیوم، پلی اتیلن فشار متوسط یا پلی اتیلن فشار بالا باشد، دمای نگهداری مایع اوره باید بین 0°c تا -30°c باشد.

حذف ادبلو کامیونت جک

خدمات شرکت کاراکال تیونینگ برای کامیونت جک

به جهت سهولت استفاده از این وسیله نقلیه کاری و کاهش هزینه های نگهداری و صرفه جویی در زمان؛ شرکت کارکال تیونینگ قادر است خدمات زیر را به مالکان ارائه دهد:

  • حذف ادبلو (برداشتن تماما نرم افزاری ادبلو و تبدیل خودرو به مدل یورو4)
  • حذف SCR
  • حذف سیستم پایش NOx
  • حذف EGR
  • افزایش کشش و توان

تمامی خدمات ارائه شده بر برنامه فابریک کامپیوتر انجام می گردد و از برنامه کپی به هیچ وجه استفاده نمی گردد.

3.4/5 - (8 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.