امپاور حذف ادبلو

برداشتن سیستم ادبلو امپاور

در این مقاله به معرفی کشنده تجاری امپاور BD 500 و خدمات تخصصی شرکت کاراکال تیونینگ در راستای کاهش هزینه های نگهداری مالکان این وسیله با برداشتن نرم افزاری سیستم های ادبلو ، حذف SCR و حذف ای جی آر EGR خواهیم پرداخت.

امپاور یکی از جدیدترین محصولات بهمن دیزل می باشد که در اسفند 1400 رونمایی شد و از خرداد 1401 درحال عرضه می باشد. در حقیقت از برند چینی فوتون مدل EST-A برداشته شده و فقط در نمای جلو دارای تغییرات مختصری می باشد. کل اتاق بخصوص نمای جلو از محصولات داف الگو برداری شده و حتی میتوانست این الگو برداری کمی شکیلتر و جذابتر هم باشد.

موتور امپاور BD500 روی کاغذ، جزو قوی ترین کشنده‌های مونتاژی چینی در کشورمان به حساب می‌آید و باید دید در درازمدت چقدر این توان و کیفیت را می تواند حفظ کند.

موتور 11.8 لیتری با کد ISGe5 با تکنولوژی کامینز  که به کمک توربوشارژر و اینترکولر، قدرتی معادل 490 اسب‌بخار در دور موتور 1900 دور در دقیقه تولید می کند که بهمن دیزل به دلایل نامعلوم (بازاریابی) آن را به اسم 500 معرفی نموده. ماکسیمم گشتاور این موتور نیز 2300 نیوتن‌متر در دور موتور 1100 دور بر دقیقه است. در واقع مشخصات با موتور با کشنده دیما ماهان دیزل کاملا برابر می باشد.

 

گیربکس امپاور ساخت ZF  تمام اتوماتیک 12+2 سرعته با امکان تعویض دستی بهره میبرد و مجهز به ریتاردر پنج مرحله ای می باشد.

 

امپاور ادبلو

مخزن و نشانگر ادبلو در کامیون امپاور نشانگر ادبلو فقط مقدار “ادبلو” را با 5 درجه آبی نشان می دهد. وقتی مقدار “ادبلو” به کمتر از 10 % برسد، تمامی 5 درجه آبی خالی م یشوند و چراغ هشدار روشن می شود. در این صورت، باید محلول ادبلو اضافه گردد. (به تصویر رنگی زیر دقت کنید)

Bahman Empower BD500 132

خدمات  شرکت کاراکال تیونینگ برای کشنده امپاور BD500

به جهت سهولت و کاهش هزینه های نگهداری و صرفه جویی در زمان؛ شرکت کارکال تیونینگ قادر است خدمات زیر را برای مالکان ارائه دهد:

  • حذف ادبلو (برداشتن سیستم ادبلو بصورت نرم افزاری که مانع از کند شدن وسیله نقلیه در هنگام فقدان مایع ادبلو می شود.)
  • حذف کاتالیست NOx
  • حذف SCR
  • حذف ای جی ار EGR
  • افزایش کشش و توان

تمامی خدمات ارائه شده بر روی برنامه فابریک (ایسیو)کامپیوتر انجام می گردد و از برنامه کپی به هیچ وجه استفاده نمی گردد.

نکات مربوط به نگهداری سیستم ادبلو امپاور

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل رعایت استاندارد آلایندگی یورو5 از سیستم SCR به همراه ادبلو استفاده می گردد، به همین جهت لازم است مالکین درصورتیکه قصد استفاده از سیستم ادبلو را دارند به نکات زیر توجه فرمایند:

بخش اول: سرویس و نگهداری سیستم کنترل آلایندگی

1. بلوری شدن ادبلو باعث گرفتگی نازل میگردد. برای رفع گرفتگی ناشی از بلوری شدن ادبلو، توصیه می شود از جرمگیر برای از بین بردن بلور روی نازل سیستم SCR استفاده شود.

2. وقتی مقدار ادبلو از مقدار حداقل کمتر شود، سیستم ادبلو کار نم یکند، زیرا نازل ادبلو باید با محلول ادبلو خنک شود. و وقتی سطح ادبلو کم شود، خنک کاری درست نازل انجام نمی شود و ممکن است نازل آسیب ببیند.

بخش دوم: سرویس و نگهداری صافی پمپ AdBlue

این صافی مطابق با استاندارد شرکت Cummins است. وقتی خودرو 120,000 km طی کرده باشد، صافی پمپ ادبلو باید تعویض شود. صافی پمپ را باز کرده و با یک صافی جدید استاندارد تعویض شود. سپس درپوش صافی را سفت کنید. صافی پمپ در حالتی باید تعویض شود که موتور خاموش باشد.

بخش سوم: سرویس و نگهداری فیلتر هوای سیستم ادبلو
این فیلتر مطابق با استاندارد شرکت Cummins است. وقتی خودرو 60,000 km سفر کرده باشد، فیلتر باید تعویض شود. جداکننده را طبق شکل باز کرده و با یک فیلتر جدید استاندارد تعویض کنید. سپس آن را سفت کنید. جداکننده باید مطابق با استاندارد Cummins AS2474 باشد.

بخش چهارم: سرویس و نگهداری گرم کن مخزن ادبلو
پس از هر 100,000 km گرم کن مخزن ادبلو را تمیز کنید. سنسور روی مخزن ادبلو را باز کرده و گرمکن را درآورید و با آب تمیز بشویید. اگر گرم کن خیلی کثیف شده است، آن را با برس نرم و آب تمیز بشویید. پس از تمیزکاری، قطعات را سرجای خود ببندید.

4/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.