WhatsApp Image 2018 09 01 at 20.52.52

داینامومتر چیست؟

داینامومتر دستگاهی است که برای اندازه گیری توان و گشتاور خودرو استفاده می شود. معمولا خودروهایی که دارای تجهیزات افترمارکت نظیر میل سوپاپ استیج 2 و 3 ، هدرز ، کفتراشی ، کیت استروک و… هستند، لازم است تا با دیدن گراف گشتاور، توان کسب شده از موتور را ببینند.

 شرکت های حرفه ای ریمپ ای سی یو و چیپ تیونینگ برای تغیییرات جداول سوخت و جرقه و اپتیمم سازی موتور از این دستگاه استفاده می کنند. تغییرات ایسیو باید به نحوی باشد که حداکثر توان موتور در ایمن ترین حالت و کمترین مصرف سوخت بدست اید و تیونر باید بتواند حاصل تغییرات را به طور دقیق ببیند تا بتواند بهترین حالت را در نظر بگیرد.

به دلیل هزینه زیاد دستگاه داینامومتر و تخصص مورد نیاز برای کار با این دستگاه افراد غیر حرفه ای و آماتور دسترسی به این دستگاه را نداشته و از طرفی امکان تست خودرو بعد از ریمپ بر روی داینو وجود ندارد (عدم دسترسی و یا هزینه بالای آن)، لذا واقعا تشخیص میزان تخصص و حرفه‌ای بودن مراکز چیپ تیونینگ بسیار سخت خواهد بود. متاسفانه بسیاری از مراکزی که خدمات ریمپ خودرو ارائه می‌کنند فقط به صورت محدود دامپ های تیون شده‌ای را از مراجع نامعلوم خرید و تهیه کرده‌اند و همان‌ها را روی ماشین مشتری های خود اعمال می‌کنند و به هیچ وجه به صورت تخصصی روی این زمینه کار نمی کنند.

علاوه بر داینامومتر مراکز معتبر ریمپ و چیپ تیونینگ دارای دستگاه نسبت سوخت به هوا AFR هستند که معروف به WIDE BAND می باشد. اگر واقعا به دنبال مرکزی هستید که با حداقل افزایش مصرف سوخت حداکثر توان موتور برای شما را به ارمغان بیاورد به مرکزی مراجعه کنید که دارای این دستگاه باشد. چرا که نسبت سوخت به هوا یا لامبدا در حالت استاندارد کارخانه برای دستیابی به بهترین مصرف سوخت و آلایندگی است . اما حداکثر قدرت موتور در نسبت هوا به سوخت خاصی بدست می آید.برای اندازه گیری این نسبت فقط و فقط باید واید بند بر روی خودرو نصب گردد و تغییرات بدون وایدبند بر روی خودرو ازمون و خطای محض بوده و اگر هم به صورت حدس و گمان و تجربه تغییرات ریمپ انجام شود بازهم حداکثر قدرت موتور استخراج نمی شود.

نکته جالب توجه این است که: اگر تیونر شما از حد مشخصی سوخت یا جرقه را زیادتر کند، علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی در توان خروجی دیده نمی شود ،کاهش توان را نیز موجب می شود.بارها و بارها مواردی به شرکت کاراکال تیونینگ مراجعه کرده اند که ریمپ ایسیو را به دست افراد متفرقه سپرده اند که شتاب و کشش خودرو به شدت افت کرده و مصرف به شدت بالا رفته.

شرکت کاراکال تیونینگ به عنوان معتبرترین و حرفه ای ترین مرکز ریمپ و آموزش ریمپ ، چیپ تیونینگ با همکاری با یکی از بهترین دستگاه های داینامومتر در ایران تمامی خودروها را بر روی داینامومتر و با دستگاه AFR ، دقیق ترین ریمپ در اپتیممترین حالت ممکن را به مشتریان تحویل می دهد.

ریمپ خود را به افراد و شرکت های ریمپ حرفه ای بسپارید.

3.5/5 - (30 امتیاز)
6 پاسخ
  1. امیرعلی
    امیرعلی says:

    سلام ایا کمپرس ۱۶۵برای ۲۰۶تیپ۲مدل ۹۷پایین هست؟ برای ریمپ شهری وافزایش شتاب جوابگو هست؟ تو سبقت وسینه کشی کم میاره ممنون از پاسخ گویی شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      طبق اطلاعیه سازنده بین 145 الی 200 باید باشه بشرطی که کمپرس سنج شما دقیق باشه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.