83ce508d51a7087dd022d8e0fbaf2231eaceeb71

کاتاف رگباری چیست؟

در ابتدا اگر درباره کاتاف اطلاعات زیادی ندارد،پیشنهاد می شود مقاله کاتاف چیست را مطالعه کنید.اما در این مقاله برای شما درباره کاتاف رگباری صحبت خواهیم کرد؛ مهمترین مزیت کات آف رگباری ، جلوگیری از افت توان در هنگام تعویض دنده سریع است که در این مواقع معمولا پای راننده بصورت تخته گاز روی پدال قرار دارد. (اصطلاحا تعویض دنده پاور شیفت گفته می شود.)

در حالت عادی ایسیو هر خودرو از چند عدد برای کات آف استفاده کرده است. اعداد کات آف معمولا برای شرایط مختلف تنظیم می شوند.  برای مثال در یک خودروی پژو 405 این اعداد بصورت دور موتور 6496 و 6304 می باشد.  که عدد بزرگتر عدد کات آف نرمال این خودرو می باشد و عدد کوچکتر مربوط به شرایطی می باشد که خودرو در حالت وارم آپ یا اصطلاحا ساسات قرار دارد.

کاتاف رگباری

نمونه دامپ برنامه زیمنس 405 جهت اجرای کات اف رگباری

 

کاتاف رگباری یا همان Soft Cut Off عبارت است از قطع و وصل شدن سریع نوسان دور موتور در محدوده کاتاف بر حسب دور بر دقیقه که این کار توسط ریمپ قابل انجام می باشد.

آموزش  رگباری در ایسیو زیمنس و بوش

در حالت عادی طبق آنچه در تصویر می بینید ، (203*32=6496 rpm) دور موتور این خودرو در حالت نرمال روی عدد  6496 محدود شده و بنزین توسط ایسیو در این دور موتور قطع می گردد و حدود 320 دور پایینتر (10*32=320) یعنی در دور موتور 6176 مجددا وصل می گردد. در ریمپ هر چقدر شما سعی کنید این اختلاف 320 دور را کاهش دهید، شاهد صدای کات آفی ریزتر خواهید بود.

در تصویر بالا اگر عدد 10 به صفر تبدیل شود شاهد ریزترین صدا خواهید بود.

مهمترین مزیت کات آف رگباری ، افت کمتر توان در حین رسیدن به عدد کات اف مشخص شده می باشد. تعیین عدد کات آف به عهده مشتری بوده و مثلا برای خودروی 405، عدد 6800 و برای 206 با موتور TU5 تا 7000 دور بر دقیقه نیز قابل افزایش بوده و پس از آن شما می توانید در دور موتور دلخواهتان، حالت رگباری درست کنید.

مثال دیگر ، در 206 با ایسیو بوش می توان نوسانات کات اف را سریع تر از قبل کرد.پیشنهاد می شود حتما مقاله ریمپ 206 را مطالعه کنید.

در ایسیوی آخرین حد دور موتور برای 206 عدد 6500 دور بر دقیقه تعریف شده و در برگشت عدد 6000 دور بر دقیقه می باشد. یعنی دور موتور بین 6500 تا 6000 در حال رفت و برگشت با اختلاف 500 دور می باشد. که اگر این اختلاف را کمتر از قبل کنیم کاتاف به اصطلاح رگباری می شود.

توجه داشته باشید در حالت کلی کاتاف رگباری برای موتور ضرر داشته و تاثیری در افزایش توان موتور ندارد.

درصورت تمایل مشتری، می تواند در خواست کات آف رگباری را بدون ریمپ کامل انجام دهد که در بخش قیمت ریمپ هزینه آن اعلام شده است.

از شما دعوت می کنیم کلیپ رگباری را مشاهده فرمایید:

 

4.4/5 - (113 امتیاز)
11 پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، برای سوال و جواب لطفا با شماره های درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  1. منصور رضایی زاده
    منصور رضایی زاده says:

    سلام.
    من چانگان ـ cs35 مدل. ۹۷. دارم میخواستم ریمپ انجام بدم. کجا باید بیام و چقدر هزینه دارد؟
    ۰۹۱۸۳۱۳۵۹۳۵

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام اگر تهران هستید با شماره تماس های درج شده پایین سایت تماس بگیرید ، اگر شهرستان هستید به صفحه نمایندگان مراجعه کنید.

      پاسخ
  2. حسنعلی اربابی
    حسنعلی اربابی says:

    سلام واقعا اطلاعات اموزنده وخوبی میدید کلاسهای تعمیرات ایسیو شما واموزش دانلود انواع ایسیو فقط مختص خریداران دستگاه های خودتون هست یا خیر

    پاسخ
  3. مهدی
    مهدی says:

    سلام خدمت بچه ای خوب کاراکال تیونینگ..میخواستم بدونم نمایندگیاتون تو شهرستانا واقعا به خوبیه شما ریمپ انجام میدن یعنی همون دستگاهی ک شما دارین رو نمایندگی هاتون دارن؟

    پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام همه ماشینها در محدوده مشخصی از دور موتور کات آف می شوند، اگر ماشین شما در دور موتور 6500 کات آف نمی کند ایراد جای دیگری است

          پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.