رفع تاخیر دریچه گاز برقی

در این مقاله برای شما علت نیاز به رفع تاخیر پدال گاز برقی و دلیل به وجود آمدن آن را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

رفع تاخیر پدال گاز و دریچه گاز برقی

در خودروهای امروزی به منظور کنترل آلایندگی و گرفتن استاندارد های آلایندگی یورو 4 و 5 دریچه گاز را بصورت برقی طراحی می کنند تا ایسیو میزان بازشدن آن را کنترل کند. هنگامی که ایسیو دریچه را کنترل می کند با جلوگیری کردن از تلاطم هوا، میزان آلایندگی را کنترل می کند. این امر باعث شده تا تاخیر دریچه گاز در خودروهای جدید مشهود باشد.

ماجرای رفع تاخیر پدال گاز برقی در ایران

در ایران تاخیر پدال گاز  و کپ کردن با آمدن خودروی 206 تیپ 5 با ایسیو Bosch Me745 آغاز شد. در آن زمان (سال 85 به بعد) همه دارندگان این خودرو از کند شدن شدید این خودروی چابک که در زمان خودش مدعی جذابی بود، متعجب شده بودند! این در حالیست که پیش از آن این اتفاق نیفتاده بود.

علت این تاخیر چی بود و چرا 206 های تیپ 5 سال 82 تا 84 فاقد این تاخیر پدال بودند؟!

برای پاسخ به این سوال ما از داخل برنامه ایسیو جواب شما را می دهیم و این پاسخ را به سایر خودروهای دارای تاخیر پدال گاز برقی تعمیم خواهیم داد.

رفع تاخیر دریچه گاز برقی

عملکرد پدال و دریچه گاز برقی در ایسیو معروف بوش 744 Bosch ME

رفع تاخیر پدال گاز دریچه گازبرقی

عملکرد پدال و دریچه گاز برقی در ایسیو معروف بوش 745 Bosch ME

در ادامه به تشریح دو تصویر بالا می پردازیم. اگر خط سبز رنگ را خط معیار خطی سازی رفتار پدال و دریچه گاز برقی قرار بدهیم، هر چقدر نمودار مشکی به خط سبز نزدیکتر باشد، رفتار دریچه گاز تیز تر بوده و تاخیر کمتری خواهد داشت.

در تصویر اول که مربوط به ایسیو بوش 744 می باشد اگر دقت کنید می بینید که هنگامی که راننده پدال را 3 درصد فشار می دهد ایسیو یک درصد و اگر 6درصد پدال را فشار دهید ایسیو دریچه را 3 درصد باز می کند، به همین صورت با فشاردادن یازده درصد ، دریچه 4 درصد دریچه را باز می کنید.

حال اگر مقادیر بالا و ناحیه نارنجی رنگ را در ایسیو بوش 745 مقایسه کنید می بینید که دریچه گاز با فشرده شدن 3% ، 6% و 11% فقط 5% باز می شود!!! یعنی تا برای ایسیو از 3 الی 11 درصد فرقی ندارد! به همین دلیل راننده با یک تاخیر عجیب مواجه می شود!!!

همانطور  که گفتیم علت این طراحی بالا بردن استاندارد آلایندگی و کاهش تلاطم هوای ورودی در فشردن ناگهانی پدال می باشد.

متاسفانه این مشکل در سالهای اینده برطرف نشد و حتی به خودروهای 206 و 207 از سال 95 به بعد که از دریچه گاز برقی برخوردار بوده اند نیز سرایت کرد!!! درباره مشکلات این خودروها در مقاله ریمپ 207  (مدل 95 به بعد) و ریمپ 207 فرانسوی (مدل 89 تا 91) نیز سرایت کرد و از سال 99 با الزام خودروسازان به رعایت استاندارد آلایندگی یورو5 این مشکل به شدت افزایش یافته است.

جالب است بدانید این مشکل محدود به خودروهای ایرانی نبوده و در خودروهای چینی مجهر به پدال گاز برقی فاجعه می آفریند. برای مثال تصویر زیر که متعلق به خودروی برلیانس H330 می باشد توجه فرمایید:

رفع تاخیر دریچه گاز برقی 3

وضعیت عملکرد دریچه گاز در خودروی برلیانس و تاخیر زیاد آن

رفع تاخیر دریچه گاز برقی به کمک ریمپ

همانطور که بالاتر گفتیم در 207 و 206 های جدید ایرانیزه و خودروهای پارس و دنا تاخیر دریچه گاز بسیار مشهود می باشد و تنها روش برای رفع قطعی این معضل با ریمپ ایسیو و به کمک اصلاح جداولی که در ایسیو برای عملکرد دریچه گاز تعریف شده و اصلاح آنها  مانند شکل زیر می توان تاخیر دریچه را بهینه کرد.

همچنین کاراکال با پیداکردن آدرس های مرتبط با دریچه و پدال گاز، می تواند این نسبت را بصورت خطی تغییر دهد (مانند نمودار سبز رنگ در تصاویر بالا) و تاخیر دریچه گاز بطور کامل حذف شود و پدال گاز مانند پدال گازهای سیمی عمل کند.

در خودروی های چینی مثل S5 و جک J5 و لیفان 820 و ایکس 60 نیز این تاخیر بسیار زیاد بوده که با ریمپ ایسیو کاملا این تاخیر رفع می گردد.

اگر تاکنون با واژه ریمپ برخورد نداشته اید، پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با این علم جدید مقاله ریمپ چیست و چگونه انجام می شود را مطالعه کنید.

 

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان 

1)در کدام مدل از خودروهای 206 تیپ 2 هم پدال گاز برقی به کار رفته است؟

  • در مدل های 86 تا 91 ؛ ایسیو جی 34
  • در مدل های 96 تا کنون ایسیو غرب استیل (مشهور به ماو یا MAW)
  • در مدل های 1400 تا کنون: ایسیو EZU یورو5

در مورد مزایای ریمپ 206  مقاله اختصاصی داریم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

2) هزینه ریمپ برای خودروها چقدر است؟

هزینه ریمپ برای کلیه خودروها در اینجا اعلام شده است.

اگر مشتریان فقط درخواست رفع تاخیر پدال گاز داشته باشند، می توانند در بخش تک پارامترها در لینک بالا قیمت را مشاهده کنند.

3) ایا در شهرستان نمایندگی دارید؟

بله. جهت اطلاع از نمایندگی ها کاراکال تیونینگ به صفحه نمایندگی ها مراجعه کنید تا نزدیکترین شعبه را به منزل خود بیابید.

4) آیا برای رفع تاخیر دریچه گاز فقط یک جدول اصلاح می شود؟

خیر ما برای پرهیز از زیاده گویی، اصلی ترین جدول را بیان کردیم. بطور معمول در هر ایسیو حداقل سه و حداکثر هشت جدول دیگر نیز که بر اساس توابع گشتاوری Torque Function طراحی شده اند نیز نیاز به اصلاح دارند تا نتیجه بهتری کسب گردد.

5) خودروی 206 تیپ 2 مدل 89 دارم و دچار خطای دریچه گاز می باشد آیا این مشکل با ریمپ برطرف می گردد؟

بعضی از خودروهای 206 تیپ2 فرانسوی مدل های 87 الی 91 که دارای دریچه گاز برقی و ایسیو جی34 می باشند، درصورتیکه دچار خطای دریچه گاز و یکسره شدن فن بشوند، اگر ایراد سخت افزاری ایسیو نباشد می توان با ریمپ این مشکل را برطرف نمود.

4.4/5 - (51 امتیاز)
82 پاسخ
  1. علی
    علی says:

    سلام. استاد تضمین خدمات شما چیه؟
    من یبار پیش یکی از همکارانتان ریمپ کردم،اما متاسفانه……
    دنا 96 ای اف سون با دریچه گاز easeyU2.5
    واقعا اعصاب خورد کن شده.
    نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام علی
      1) مجموعه کاراکال تیونینگ با گارانتی کتبی سی ماهه خودروی شما رو ریمپ می کنه.
      2) مشتری در صورت رضایت از نتیجه نهایی مبلغ رو می پردازه یعنی خودرو توسط ایشان تست میشه و اگر رضایت داشتن هزینه رو پرداخت می کنند.
      3) ما در مقابل ریمپ غلط همکاران نمی توانیم پاسخگو باشیم اما شما می توانید تشریف بیارید و در مجموعه ما خودرویتان مجددا ریمپ کنید.

      پاسخ
  2. نیما
    نیما says:

    دروود، کارتون درسته، نامبر وان ایرانید، بهترین خدمات و زنجیره نمایندگی های ایران، دمتون گرم

    پاسخ
  3. محسن
    محسن says:

    سلام
    مهندس به نظرتون این اختلاف در فشردن پدال و حرکت دریچه گاز بخاطر جلوگیری از ضربه های آنی و متوالی به موتور و در نتیجه فشار زیاد به دسته موتور و پیستونها و بخصوص میلنگ نیست؟!!
    در حرکت خطی مطمئنا با هر فشاری به پدال و رها کردن اون موتور ضربه های سنگینی میخوره!!!
    لطفا توضیح دهید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      گاهی اوقات قبل از سوال پرسیدن به این فکر کنیم که آیا سوالمان مثال نقض دارد یا خیر؟
      1- آیا خودروی 206 تیپ 5 مدل 92 تا 96 که دریچه گاز سیمی دارد و با فشاردادن پدال بلافاصله دریچه باز می شود.(که میشه نسبت عمل کردن خطی پدال و دریچه گاز) دچار مشکل می شود؟
      2- ایا خود سازنده فرانسوی که برای 206 تیپ2 مدل 81 تا 85 دریچه گاز سیمی نصب کرده و انضافا اگه میزون باشه خوب هم راه میره ، این مسائل رو در نظر نگرفته؟
      3- آیا شما میدونی وقتی پدال رو یهو هم تخت کنی بازهم سوخت ارسالی به موتور با نسبت 14.7 به یک بوده (یعنی حداقل سوخت برای شتابگیری) تا زمانی که خودرو وارد فاز شتابگیری تخت گاز (معمولا دور موتور 3500 به بعد) شود؟
      4- شما میدونی در هر برنامه ایسیو پروسه ای به نام accelerate down تعریف شده که هنگام رها کردن پدال گاز تا آنجایی که ممکن است سرعت موتور با شتاب یکنواختی کاهش پیدا کند؟

      پاسخ
      • علی
        علی says:

        سلام
        دوست عزیز ایا شما میدونی گه ماشینهای مجهز به دریجه گاز سیمی دارای استپر هستند و وقتی راننده پدال گاز رو رها میکنه استپر مانع از بسته شدن ناگهانی دریچه گاز میشه؟؟؟؟
        گاخی اوقات خوبه اول فکر کنیم بعد جواب سوال کسی که دانش شما رو نداره رو بدیم
        با احترام

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          دوست عزیز ، این مقاله درباره نحوه عملکرد دریچه گاز برقی است نه دریچه گاز مکانیکی. واقعا فهمیدنش انقدر سخته؟
          ضمنا انقدر اطلاعاتت ناقصه که نمیدونی که مسیر دش پات Dashpot استپر موتور از خود دریچه گاز جداست، یعنی شما در مورد دریچه گاز مکانیکی فرق پیچ نشیمن گاه باترفلای butterfly valve رو از مجرای بای پس bypass استپر تشخیص ندادی. در دریچه گاز مکانیکی با برداشتن پا از روی پدال گاز با فشار فنر برگردان، کاملا به حالت اول بر می گرده و دریچه کاملا بسته میشه. در همین حین برگشت گاز توسط یک مسیر موازی دریچه گاز که استپر موتور یا شیر تنظیم دور آرام Idle control valve قرار داره، کنترل میشه.
          لطفا در هنگام نظر گذاشتن در سایتهای تخصصی قبلش یکم مطالعه کنید نه اونچیزی که به ذهنتون میرسه رو بیان کنید.

          پاسخ
          • پیام صارمی
            پیام صارمی says:

            استاد مجموعه کارکال واقعا بینظیره این افرادی هم که میبینید سوالای عجیب میپرسن فقط میخوان شمارو به چالش بکشن که واسشون چیزی رو توضیح بدید که به دانسته هاشون اضافه بشه ، واقعا خسته نباشید میگم

      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        تنها راهی که بشه از موتورهای فرسوده استاندارد الایندکی بالاتر گرفت تضعیف پدال گاز است و اتفاقا بر عکس برای مصرف سوخت تاثیر منفی دارد چون راننده مجبور است بیشتر پدال گاز را فشار دهد

        پاسخ
    • امیرسرداری
      امیرسرداری says:

      سلام بنده ام‌ وی ام 315 مدل95دارم که تقریبا یک ماهه خریدمش وقتی شتاب گیری میکنم گاز ماشین باتاخیر برمیگرده مثلا گازمیدم برم دنده سه گاز ول میکنم باکندی برمیگرده میشه راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        اگر دریچه گاز ماشینتون برقی باشه ، این عملکرد طبیعی است. (سنسور کلاچ هم چک شود.)
        اگر سیمی باشه احتمالا ماشینتون نشتی خفیف هوا داره

        اگر زیر کاپوت سیم گاز ندیدید، ماشینتون دریچه اش برقیه

        پاسخ
  4. امیر
    امیر says:

    سلام و عرض ارادت. لطفاً در مورد اصول رفع تاخیر دریچه گاز یا همان کپ اولیه در مورد تندر ۹۰ که دریچه سیمی دارد هم توضیح دهید. با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام امیر
      ال90 دنده دستی به هیچ عنوان تاخیر گاز نداره، مگر اینکه کمپرسور کولر درگیر باشه که متاسفانه اون ایراد از طراحی کمپرسوره که توان زیادی از موتور می گیره.
      اگر تو حالت عادی هم دچار مشکل کپ یا تاخیر گاز هستین، از سلامت سنسور اکسیژن و تنظیم بودن دهنه شمع ماشینتون مطمئن بشید
      ارادتمند

      پاسخ
  5. لیفان
    لیفان says:

    باسلام.
    من یک دستگاه لیفان 620رو ریمپ کردم ولی متاسفانه هیچ تفاوتی با قبل پیدا نکرده نه کاتاف میزنه و نه فرقی کرده تنه تغیرش کپ اول حرکت بود که قطع شد.

    لطفاً بگید چیکار کنم ممنون میشم

    پاسخ
  6. امیرحسین
    امیرحسین says:

    سلام و عرض ادب
    من یک ساینا S صفر خریدم که از همون درب نمایندگی باهاش بیرون اومدم، تو سربالایی ها ثانیه اول خوب گاز میخوره اما بلافاصله دیگه گاز نمیخوره و چند ثانیه ای همینجوری میمونه و بعدش هم باید پدال گاز رو تا ته فشار بدم تا دوباره شروع کنه گاز خوردن. به نمایندگی که گفتم، گفتن بنزینش کمه برو بنزین بزن. بعد از بنزین زدن کمی بهتر شد اما الان که حدود 100کیلومتر باهاش رفتم همچنان همینطور هست. بنظرتون تا هزار کیلومتر اول که موعد شروع گارانتیش هست، بهتر میشه یا مشکل از ای سی یو هست؟
    اصلا گارانتی سایپا قبول میکنه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز لطفا دیاگ بزنید ببینید چه خطایی روی ماشینتون ثبت شده اصلا این توصیفی که از ماشینتون میگید طبیعی نیست

      پاسخ
  7. احسان
    احسان says:

    سلام و عرض ادب
    بنده با خودرو سورن پلاس صفر متاسفانه پس از تعویض دنده و رها کردن کلاچ و فشردن گاز متاسفانه خودرو از سرعت جا می مونه در واقع شتابش زیاد که نمیشه حتی نسبت به دنده قبلی افت میکنه. گاز با تاخیر عمل میکنه
    توجه کردم وقتی قبل از رها کردن کلاچ مقداری گاز رو فشار میدم شتاب پابرجاست و اوکیه اما اگه اشتبا نکنم ضمن اینکه خسته کنندس شاید به خودرو اسیب برسونه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  8. محمد
    محمد says:

    سلام و تشکر بابت توضیحات کامل و عالی.من تو قرعه کشی ساینا اس برنده شدم یه ماه دیگه تحویلم میدن.طبق تحقیقاتی که در موردش کردم این ماشین بخاطر دریچه گاز برقیش به شدت کم شتابه.مشکل کپ زدن داره.تو سربالایی ها کم میاره.بنزین یورو۴ و ۵ نیاز داره و مجبورم بهش بنزین معمولی بدون سرب بزنم.تاخیر یک ثانیه ای هم که داره توی گاز خوردن.گاهی هم استارت خوردنش مختل میشه و باید ۱۵ ثانیه کلاچ بگیری تا استارت بخوره.این مشکلاتی که گفتم توی مجموعه ی شما با ریمپ کردن قابل حله؟اگه راهی براش نیست نو به نو بفروشمش

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      اولا مبارکتون باشه انشالله که تحویل می گیرید و کمترین ایرادات رو داشته باشه، خوب نیست قبل از اینکه ماشین رو ندیدین حس بدی بهش داشته باشید،
      ثانیا قبل از استارت زدن باید مثل خودروی شاهین، پاتون روی کلاچ باشه، 15 ثانیه رو کدوم بی مغزی پرونده؟

      پاسخ
  9. مسعود
    مسعود says:

    سلام وقت بخیر
    پارس tu5 1401 دارم دریچه‌ گاز برقی
    وقتی در دنده یک و دو پامو از روی پدال گاز برمیدارم ماشین به صورت مکرر تکان تکان میخوره تا سرعت کم بشه هرجا بردم نتونستن حلش کنن.
    خواهش میکنم جوابشو بزارید ممنون

    پاسخ
  10. علی
    علی says:

    سلام وقتتون بخیر
    من‌تمام‌ توضیحاتتون رو خوندم
    یه کوییک اتوماتیک با دریچه‌گاز برقی دارم که تاخیر دریچه گازش اذیت میکنه.
    میخاستم ببینم تو مجموعه شما قابل اصلاح هست؟
    عذر میخام ابتدایی سوال میپرسم ولی از لحاظ درصدی چه قدر این تاخیر بر طرف میشه؟
    و سوال دومم اینکه ایا این ریمپ کردن آسیبی به خودرو هر چند کوچیک وارد میکنه یا نه؟
    واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام علی
      بله قابل انجام هست. در ارتباط با سوالتون که چند درصد بهبود می یابد حدود 50 درصد بهبود می یابد.
      در مورد سوال دوم بستگی به مجموعه ای دارد که این کار را برای شما انجام می دهند.

      پاسخ
  11. Abtin
    Abtin says:

    سلام برلیانس H230 دارم که توسط کاراکال ریمپ شده!
    ایرادی که مپ شما درمورد دریچه گاز داره اینه که: تاخیر رو رفع نمیکنه
    صرفاً نسبت پاسخگویی دریچه گاز به پدال رو تغییر میده ، تجربی بگم پدال گاز که ۵۰ درصد فشرده میشه، دریچه گاز حدوداً ۹۰ درصد باز میشه ،همین!
    اما، وقتی که شما پاتو یهویی از رو پدال برمیداری یا پدال رو فشار میدی تاخیر همچنان هست

    پاسخ
  12. مجید
    مجید says:

    سلام ،؛ ساینا اس دارم 20 هزار تا کار کرده الان 2 تا 3 روز هنگام رانندگی ناگهان دور موتور صفر میشه و دیگه ماشین گاز نمی خوره مگر اینکه خاموش و روشن کنم بنظرتون
    مشکل چی می تونه باشه

    پاسخ
  13. علی شیرازی
    علی شیرازی says:

    برای رفع تاخیر دریچه گاز ال۹۰ ۸۷ که برقی نیست باید چیکار کنیم ، به چندجا مراجعه کردیم اما فایده ای نداشت .

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام ال90 دریچه سیمی تاخیرش خیلی کمه اگه کپ یا تاخیر دارید ، دهنه شمع ها رو چک کنید.

      پاسخ
  14. David
    David says:

    با سلام
    مهندس پارس سال ۴۰۱ موتور جدید دریچه گاز برقی مشکل تاخیر پدال گاز با ریمپ حل میشه کاملا یا تا حدودی بهتر میشه؟
    دمای اب تو این مدل موتور نیاز به پایین اوردن دارد یا استاندارش اوکیه؟

    پاسخ
  15. سهراب قرایی
    سهراب قرایی says:

    سلام من یک ۲۰۶v9اتومات دارم ماشین گازنمی خوره ودورموتور نهایت تا درجه ۲می رود هرجا هم بردم یکی میگه درچه گاز یکی میگه سنسور اکسیژن وخلاصه رفع نشده ۸ماهه درگیرم یکی دوساعت خرابه باز خاموش می کنم باز یک هفته کار می کنه لطفت راهنمایی نمایید خیلی ممندنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      این خودرو باید مورد عیب یابی قرار بگیره. طبیعتا کسی که تشخیص خرابی می دهد باید در برابر تعمیر خود ضمانت کند.

      پاسخ
  16. سعید عباسی
    سعید عباسی says:

    سلام.من ساینا اس رو توسط یکی از نمایندگان شما ریمپ کردم ولی اصلا تاثیری نداشت.ماشین نرمال گاز نمیخوره.کلا نمایندگیهای سایپا هم پدال گاز ندارند

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      جناب آقای عباسی خداوکیلی این چه طرز سوال پرسیدنه؟
      من تنها برداشتم از حرف شما اینه که اصلا نمیدونید مشکل ماشینتون چیه!
      اولا قانون اول کاراکال تیونینگ این هستش که مالک خودرو را تست می کنه و اگر راضی بود ، هزینه رو می پردازه، پس شما راضی بودی که هزینه پرداخت کردی
      بعد نوشتی نمایندگی های سایپا پدال گاز ندارن!
      اگر ماشین شما خطای پدال گاز داره که ربطی به ریمپ نداره برادر من، از نمایندگی مرکزی یک یا دو سایپا یدک وقت بگیرید تا سریعتر مشکلتون رو حل کنن چون مستقیما زیر نظر شرکت سایپا فعالیت می کنن و تامین قطعه سریعتر صورت می گیره

      پاسخ
  17. حسام
    حسام says:

    سلام میشه کمک کنید
    SLX دریچه گاز برقی ، در حین کار با توجه به اینکه پا روی پدال گاز تا آخر فشار داده شده دور موتور میاد پایین و به یک باره گاز میخوره و ماشین شتاب میگیره و مجدداً همین حالت تکرار میشه.
    یا بعضاً دور موتور در دنده سبک از 3 بالاتر نمیره با توجه به اینکه پا روی پدال گاز هست.
    تمام این مسائل یک بار ماشین خاموش شود و مدتی خاموش بماند رفع میشه.
    چراغ چک هم کاتالیزر نشان میده.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      باید دریچه گاز و سیم کشی و ایسیو خودرو توسط یک کارشناس بررسی شود.
      خطای کاتالیزور ربطی به گاز خوردن نداره

      پاسخ
  18. سیدمرتضی
    سیدمرتضی says:

    ♥️سلام عرض ادب مهندس یه سوال ؟♥️

    یه ساینا اس دارم ۵۰۰۰رفته وقتی دنده عوض میکنم به زور خودشو میکشه مثلا اینکه گازش قطع میشه تاخیر داره چکار میشه براش کرد

    ♥️ به نظرتون ریمپ واسه ساینا اس خوبه یا نه تغییری پیدا میکنه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      در صورتیکه برای ریمپ مراجعه بفرمایید، درخواست کنید خودرو قبلش چک بشه

      پاسخ
    • taimaz
      taimaz says:

      سلام من دنا معمولی مدل ۹۸ دارم هر زمان که پا رو از پدال گاز برمیدارم ماشین بطور خود به خود دو یا سه تا تکون خفیف میزنه زمانی که کولر میگیرم کون زدن ماشین بیشتر میشه درضمن یک ماه پیش چهار تا دلکو یا کوئل و سیم برق شمع و حتی ای سی یو و باطری دنا عوض کردن اما بازم دل زدن کماکان هست جالب وقتی ماشین خاموش مانیتور روشن میمونه برای نیم ساعت دل زدن بیشتر میشه آیا راهی هست یا با ریمپ درست میشه یا خیر ممنون

      پاسخ
  19. محمد
    محمد says:

    سلام وقت بخیر من یه ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۸ دارم ک تا زمانی ک ماشین سرده گاز خوردن ماشین هیچ ایرادی نداره به محض گرم شدن مشگل گاز نخوردن داره و موقع حرکت ماشین گاز نمیخوره ولی در موقع استارت زدن دور موتور تا ۳ میاد بالا ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      لطفا برای بررسی سیم کشی به مجموعه مراجعه کنید تا مشکلتون رو برطرف کنیم.

      پاسخ
  20. Sir Abolfazl Ap
    Sir Abolfazl Ap says:

    سلام و درود
    پارس xu7p دارم متاسفانه دریچه گازش برقیه و شتاب اولیه کندی داره، با ریمپ تا چه حدی این تاخیر برطرف میشه؟

    پاسخ
  21. بهزاد
    بهزاد says:

    با سلام
    من یه پارس tu5 مدل ۹۳ دارم
    تاخیر دریچه داشت بردم پیش اقای طاهری نماینده مجاز شما در تبریز حل شد، اما تقریبا الان بعد از ۶ ماه از زمان ریمپ دچار مشکلات دریچه گاز شدم، دوستان کارشناس اعلام کردند که احتمالا به دلیل ریمپ این اتفاق افتاده، دریچه گار من از نوع بوش هست و در فواصل کیلومتری مختلف مثلا هر ۳۰۰ کیلومتر دچار خطای دریچه گاز و مشکل میشم مجددا با جابجایی سوکت و خاموش روشن کردن خودرو مشکل رفع میشه،راهنمایی بفرمایید چیکار باید انجام بدم؟ممنونم.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      اولا اسم نماینده خوش نام مجموعه کاراکال رو آوردید و ادعایی کردید که درست نیست.
      ثانیا شما می تونید تشریف ببرید و برنامه اتون رو فابریک کنید و ببینید که مشکلتون برطرف میشه یا نه؟ اما جواب منفیه چرا؟ چون خودتون میگین با جا به جایی سوکت این مشکل برطرف میشه! یعنی خودتون به خرابی سوکت یا سیم کشی ماشینتون اذعان دارید، اما میگید دوستان گفتن از ریمپ هستش. ضمنا شما می فرمایید تا 6 ماه بعد از ریمپ این مشکل رو نداشتید، پس نمیتونه از برنامه باشه؛ بهتر نیست کمی منصفانه به ایرادات خودرویتان نگاه کنید؟

      پاسخ
  22. علیرضا
    علیرضا says:

    سلام..
    با توجه به مطلبی که در مورد علت تاخیر دریچه و کم شدن آلایندگی و پاس کردن استاندارد یورو ۵ گفتین ، اگر این تاخیر رو با ریمپ به همون حالت خطی نزدیک کنیم تو معاینه فنی ماشین رد نمیشه؟
    این مشکل تاخیر دریچه مخصوصا تو سربالایی ها واقعا اذیت کننده میشه و ماشین تا مرز خاموش شدن میره. علل خصوص که فصل گرما باشه و کولر گرفته باشی.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      تو معاینه فنی معمولی که گاز نمیدید!
      اگر منظورتون برتر هستش بستگی به کیفیت کاتالیزور داره چون ماشین با خطی شدن دود نمیکنه که بخواد رد بشه.

      پاسخ
  23. Behzad
    Behzad says:

    سلام وقت بخیر
    دنا پلاس 1400. ایسیوs2
    2 سال پیش ریمپ چیپ قم ماشین رو ریمپ کردم
    مشکل ک از روز اول به وجود اومد حساسیت خیلی بالای پدال گاز داشت و واقعااا اذیت کننده بود.
    چند باری هم بهش زنگ زدم جواب های الکی داد و…
    اول امسال دریچه گاز ماشین به دلیل همین حساسیت بالا خراب شد
    و مجبور شدم دریچه رو کامل عوض کنم و خطا دریچه گاز کلا. بر طرف شد
    و رو همین حساب کلا ماشین برگشت به حالت کارخانه با دستگاه دیاگ.
    یعنی ریمپ کلا حذف کردم

    نزدیک به 2 ماه هست ک. خطا پدال گاز میده
    ولی ماشین هیچ مشکلی نداره
    دستگاه ک میزنم خطا پاک میشه
    بعد یک هفته مجدد خطا میده و چراغ چک روشن میشه!!!

    میخواستم بدونم آیا امکان اینکه این خطا هارو با ریمپ کردن میشه کلا حذف کرد؟
    چون واقعا ماشین مشکلی نداره
    ولی چراغ چک رو اعصابم همش.

    ممنون میشم ی راهنمایی دقیق کنید
    🙏🙏🙏

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز اینجور خطاها با حذف شدن درست نمیشوند چون اگر کانکشن ایراد داشته باشه، با برنامه برطرف نمیشه، شما می تونید با کارشناس عیب یابی مجموعه ما مهندس باقری جهت راهنمایی تماس بگیرید. 09129534043 بگید از سایت معرفی کرده.

      پاسخ
  24. مرتضی
    مرتضی says:

    با سلام. خودرو پارس تیوفایو ۱۴۰۰ دارم با ایسیو غرب استیل و دریچه گاز برقی . متاسفانه حدود ۱۰ هزار کیلومتری هست که ایراد عجیبی پیدا کرده . توی دنده یک و دو حین حرکت وقتی پامو از گاز برمیدارم تقه میزنه و وقتی گاز میدم یهو گاز میخوره . امتحان کردم تا کلاچ رو میگیرم و دور موتور رو میرسونم به ۴ هزار اون ایراد تا چند دیقه رفع میشه . البته با باز کردن سرباطری هم چند ساعت حل میشه و دوباره شروع میکنه . راهنمایی میکنید چیکار میشه کرد؟

    پاسخ
  25. رامین سبکتکین
    رامین سبکتکین says:

    سلام .ماشینم پارس تیوفایو هستش ایسیو بوش me17هدرز هم داره ریمپ هم کردم و تاخیر دریچه گاز را درست کردم ولی داخل ترافیک خیلی اذیت کنندس و ماشین در برگشت گاز،کله میزنه یعنی تاخیر دیگه نداره سریع عمل میکنه ولی به محض اینکه پا را از رو پدال گاز برمیدارم ماشین فرو میره و به اصطلاح کله میزنه اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ
  26. don
    don says:

    سلام و خسته نباشید
    مدتیه وقتی ماشین سرده و استارت میزنم اول با صدای اضافی همراهه و قطع میشه همینطور صدای شرشر آب پشت داشبورد میومد که البته با خالی کردن مخزن آبپاش خیلی کمتر شده..ماشین موقع خاموش شدن یکم پرت پرت میکنه…هیچ علائمی از خرابی واشر سرسیلندر وجود نداره..آب کم نمیکنه، جوش نمیاره، وضعیت روغن کاملا طبیعیه، دود سفید نداره

    پاسخ
  27. محمد
    محمد says:

    سلام
    من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۳ دارم اول که روشن میکنی گاز درست کار میکنه بعد ماشین گاز خیلی کم میخوره در این حالت دور موتور بازی میکنه هی کم و زیاد میشه تا حالا سیم کشی و ecu رو عوض کردم مدل ۷.۴.۴

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بزرگوار چرا ایسیو عوض کردید؟ باید براتون یه ایسیو تستی می انداختن و بررسی می کردن که به شما ضرر وارد نشه. در صورت تمایل می تونید برای عیب یابی به مجموعه ما مراجعه فرمایید.

      پاسخ
  28. حامد
    حامد says:

    سلام دنا پلاس مدل 1402 تازه تحویل گرفتم تا 1000 کیلومتر اول اصلا تاخیر گاز خوزدن نداشت و شتاب عالی بود ولی بعدش خیلی تاخیر داره تو گاز خوردن و به اصطلاح نمیکشه.میشه کمی راهنمایی کنید که چکاری انجام بدم؟ ممنونم

    پاسخ
  29. احمد
    احمد says:

    این سورن پلاس تحویلی 1402 واقعا بیچارم کرده !!! اصلا تو سربالایی شیب زیاد ترافیک اشکمو درآورده که گاز نمیخوره تاخیر داره و ماشین یا خاموش میشه یا میره عقب ، بردم آپکو ریمپ کردند درست نشد ، بردم نمایندگی گفتم دیسک و صفحه و سیم کلاچش رو بررسیی و رگلاژ کنند ، درست نشد ، میگند کلا این مدل رو یعنی دریچه گاز برقی ، هیچکارش نمیشه کرد همینه که هست !!! تو مدل جدیدش قرار کنترل سربالایی و سرآشیبی رو اضافه کنند !!! میگم خب این سیستم رو نمیشه به ماشن ما اضافه کنید میگند نه نمیشه !!! بخدا نه اهل مسابقه دادنم نه سبقت گرفتند نه شتاب میخوام و نه هیچی ، فقط میخوام ماشین تو سربالایی ترافیک که مسیرم زیاد میخوره ، ماشین عقب نره و خاموش نشه فقط راه بره حتی لاک پشتی !!! پیش شما هم میخوام بیارم ، میگند گارانتی ماشین باطل میشه !!!

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز خودکرده را تدبیر نیست.
      سوال من اینه که چجوری آپکو ریمپ کنه گارانتی باطل نمیشه ولی ما ریمپ کنیم میشه؟ ضمنا شما هر نمایندگی دوست دارید ماشینتون رو ببرید و اصلا حرفی از ریمپ نزنید، کسی اصلا متوجه نمیشه که بخواد گارانتی رو باطل کنه.

      پاسخ
  30. فرهاد
    فرهاد says:

    سلام و خسته نباشید. ساینا دارم مدل نود هفت دریچه سیمی. شمع سوزنی پلاتینیوم پروجکشن انداختم که تقریبا ۵ میل بلندتره با دهانه ۷۵ صدم صدا کمتر و شتابگیری نرمتر شده منتها بعضا کپ میکنه و چراغ چک روشن میشه. چاره چیه به نظرتون؟

    پاسخ
  31. پیام
    پیام says:

    سلام ۲۰۷مدل ۹۰ دارم بعد از رحا کردن پدال گاز در دور موتور های پایین متور کله میکند در دنده های ۱و۲مشهود تره کوئل عوض کردم مپ سنسور عوض کردم گیربکس صفحه کلاچ سرویس شده پلوس ها سالم منبع اگزوزم عوض کردم فقط کاتالیزور ندارد ماشین هم کم کارکرد وسالم میباشد مشه راهنمایی کنید یا ایا نیاز ب ریمپ دارد ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      سوئیچ کلاچ ماشینتون رو تنظیم یا تعویض کنید. احتمالا دیاگ بزنید خطا هم انداخته باشه ولی چراغ چک روشن نمیکنه.

      پاسخ
      • سید محسن
        سید محسن says:

        سلام و خسته نباشید مهندس
        من ساینا اس صفر تحویل گرفتم
        پدال گاز را که فشار میدم ماشین بصورت کند شتاب میگیره و تاخیر داره برای رفع مشکل چه کاری باید انجام بشه ؟؟؟
        و اینکه دور موتور بیشتر از 5500بالا نمیره و مثل اینکه ماشین میره رو حالت کات اف
        این طبیعی؟میشه محدوده دور موتور را بالاتربرد؟

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          سلام
          ایراد تاخیر بخاطر دریجه گاز برقیه؛
          کات اف هم فابریک موتور ماشینتون 5500 هستش و بیشتر شدنش رو توصیه نمی کنیم.

          پاسخ
  32. سعید
    سعید says:

    سلام وقت بخیر مهندس
    جک j4 صفر دارم که وقتی سر گاز میدم دور موتور روی ۲ استپ میکنه میاد پایین بعد ۲ رو رد میکنه،خواستم بپرسم این حالت طبیعیه یا مشکل داره چون سرگاز خیلی کپ میکنه رو ریمپ فعلا نمیشه چون ecu acs

    پاسخ
  33. سجاد همتی
    سجاد همتی says:

    ببینید ما ۲ مشکل داریم:

    ۱. خطی نبودن نسبت پدال با دریچه گاز
    ۲. تاخیر گاز

    تو X22 Pro CVT شما گاز رو تا ته که تخته میکنید، ماشین بین یک تا دو ثانیه اصلا هیچ گاز نمیخوره، بعد یهو گاز میخوره.

    نظراتی هست:
    – یه عده میگن این تاخیر توربوئه و کاریش نمیشه کرد، یعنی مشکل سخت‌افزاریه.
    – ولی یه عده میگن که ماشینشون این تاخیر رو اصلا نداشته و بعد از آپدیت ایسیو توسط نمایندگی ماشینشون اینجوری شده. یعنی این مشکل سخت‌افزاری نیست و نرم‌افزاریه.

    حالا به نظر کارشناسی شما، این تاخیر یکی دو ثانیه‌ای آیا مربوط به همین خطی نبودن نمودار دریچه گاز هست و با ریمپ شما هر دو مشکل (هم خطی نبودن هم تاخیر) کاملا رفع میشه؟

    ممنون میشم پاسخ دقیق و کارشناسی بدید.

    پاسخ
  34. جوادسیفیان
    جوادسیفیان says:

    با سلام من یه رانا پلاس پاناروما با ای سی یو ezuدارم بردم یکی از نمایندگی‌های شما در فردیس کرج برام ریمپ کرد ماشین شتابش خوب شده ولی تاخیر سر گاز پدال هنوز رفع نشده و همکارتون گفت که از این بهتر نمی‌شه در صورتی که اصلاً تغییری نکرده خواستم بدونم توی نمایندگی مرکزی امکانش هست که این تاخیر کاملا رفع بشه ماشین رو بیارم ، هزینش هم مشکلی نداره فقط میخام این مشکل حل بشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ببینید اگر میخواید این مشکل حل بشه، باید یه مقدار نوع رانندگی تون رو تغییر بدید، ایسیو EZU به فشار خیلی کوچیک روی پدال کلاچ حساسه؛ اگه میخواید بهترین شتاب رو داشته باشید، اصلا نباید پاتون روی
      پدال کلاچ باشه و متاسفانه خیلی از ماهابه این داستان عادت داریم.
      نکته دوم که بهتره خودتون هم چک کنید، خیلی وقتها دهنه شمع از کارخونه تنظیم نیست، روی 0.9 تنظیم کنید.

      پاسخ
  35. محسن
    محسن says:

    سلام
    ببخشید، من یک چیزی رو متوجه نشدم
    الآن در دریچه گاز جدید (745) که با فشردن سه و شش و یازده درصد پدال، دریچه پنج درصد باز میشه که از مدل قدیمی (744) بیشتر و بهتره که!
    مدل قدیمی به ترتیب یک و سه و چهار درصد باز میشه ولی مدل جدید پنج درصد باز میشه
    از یازده درصد به بعد هم که اعداد هر دو مدل یکی هستند.
    الآن با این اعداد باید تاخیر مدل 745 از مدل 744 کمتر باشه!

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ممنون از نکته سنجی تون؛ 2 نکته رو در نظر بگیرید:
      1) سطح منحنی زیر نمودار سبز و مشکی که تو 745 بیشتره
      2) ایسیو 745 هوای بیشتری رو نسبت به 744 برای احتراق در نظر میگیره؛ اینو یخورده بیشتر توضیح میدم، تو ایسیو 745 تو نمودار، عدد رو نماد 5 واحد هوا برای دور گیری موتور در نظر بگیرید، در حالی که تو 744 با 1 واحد هوا موتور داره دور میگیره، پس 744 داره نسبت به یک حجم هوا سوخت بیشتری میده یعنی شتابگیری سریعتر ؛ وقتی حجم هوا بیشتر بشه ولی مقدار سوخت ثابت باشه، دورگیری با سرعت کمتری صورت میگیه ولی آلایندگی موتور کاهش پیدا می کنه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.