ریمپ دنا پلاس اس 2

در این مقاله دلایل و مزایای ریمپ دناپلاس با ایسیو S2 را بیان می کنیم. رفع تاخیر پدال گاز ، دورگیری راحتتر در دنده 4 و 5 و افزایش شتاب و کشش از مهمترین نتایج ریمپ این ایسیو می باشد.

بازهم برای اولین بار در ایران؛

کاراکال تیونینگ تقدیم می کند: 1400/6/13

آنچه درباره ریمپ دناپلاس با ایسیو S2 یورو۵ باید بدانید.

معرفی

خودروی دناپلاس نیاز به معرفی ندارد!. مهمترین اتفاقی که از سال 98 روی این خودرو اتفاق افتاده، تغییر ایسیوهای نصب شده روی این خودرو می باشد! شرکت ایران خودرو دو تامین کننده ایسیو دارد: شرکت کروز و شرکت سازه پویش. برای اعمال استاندارد آلایندگی یورو5 ، شرکت سازه پویش از ایسیو S2 و شرکت کروز از ایسیو EZU را برای خط تولید دنا پلاس تامین کرد. هر دو ایسیو ارائه شده از ایراداتی برخوردار هستند که در مقاله ریمپ دنا  توضیح داده شده اند. در این مقاله به ایسیو S2  خواهیم پرداخت.
در تصویر زیر اطلاعیه فنی سیستم سوخت رسانی S2 را مشاهده می فرمایید.

ریمپ دنا پلاس اس 2 S

اطلاعیه فنی معرفی سیستم سوخترسانی S2 دنا پلاس

 

معایب نرم افزاری دنا پلاس یورو۵ با ایسیو S2

تاخیر بسیار زیاد پدال گاز و دریچه گاز برقی

یکی از تکنیکهای برنامه نویسی برای کسب استاندارد آلایندگی بالاتر، افزایش تاخیر پدال گاز می باشد. بطور کلی کاهش واکنش دریچه گاز تلاطم هوای ورودی را می گیرد و موجب کاهش آلایندگی می شود. به همین دلیل طوری برنامه ریزی می شوند که در دور موتورهای پایین بازشدن دریچه گاز از مقداری که راننده فشار میدهد تبعیت نکند. این ایراد در حین روشن بودن کولر بیشتر نمود پیدا کرده و کپ ایجاد می کند.

دریچه گاز دنا پلاس با ایسیو S2

دریچه گاز برقی اختصاصی S2

 

 اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالای موتور  EF7، حرارت بیشتری در این موتور تولید می شود. که موجب گرمتر کار کردن آنها می شود. یکی از دلایل جهش آمپر آب پس از خاموش کردن موتور، در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.  به همین علت شرکت کاراکال دمای دور کند فن را از ۹۶ درجه به ۹۱ و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد. تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند. در صورتیکه ساکن مناطق گرمسیر هستید استفاده از ترموستات با دمای پایینتر مثلا 83 درجه یا 75 درجه هم توصیه می گردد.

لرزش درجا

یکی از ایرادات دنا پلاس S2  لرزش درجا بخاطر تنظیم دور درجا روی 650 دور بر دقیقه می باشد. مشتریانی که با مشکل لرزش درجا مواجه هستند. می توانند در خواست اصلاح دور آرام را اعلام کنند تا این مشکل برطرف گردد. پیش از این، دور درجا این خودرو 850 دور بر دقیقه بود.

ضعف کشش دنده چهار و پنج

این ایراد ناشی از کالیبراسیون ضعیف جداول گشتاور در این ایسیو می باشد. که در برنامه ریمپ کاراکال بطور کامل برطرف می گردد.

سایر مزایای ریمپ

با ریمپ ایسیو دنا پلاس اس2 ، در کنار برطرف کردن ایرادات نرم افزاری موتور، برای مالکان مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

 افزایش کات آف

این آپشن مناسب کسانی است که در کل کل های خیابانی شرکت می کنند. تغییر کات آف موجب افزایش نهایت سرعت در هر دنده می شود. برای مثال در دنده یک و دو تا 5 کیلومتر برساعت نسبت به سابق افزایش می یابد. در مجموعه کاراکال کات آف تا 6800 دور بر دقیقه افزایش می یابد. بیشتر از این مقدار افزایش برای این موتور مناسب نمی باشد.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

یعضی از مالکان برای افزایش راندمان خودرو اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز می کنند. پس از نصب هدرز کاتالیزور حذف می گردد.  به علت حذف کاتالیست ایسیو موتور ، خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست را با روشن کردن چراغ چک اعلام می کند. در فرایند ریمپ این خطا حذف می گردد. و چراغ چک بخاطر این خطا دیگر روشن نخواهد شد.

افزایش قدرت و توان

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۱۰ اسب بخار و ۲۰نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ، توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود. گواه این ادعا کلیپ داینو تیون دناپلاس EF7 با ایسیو EZU  می باشد که در اینجا می توانید مشاهده فرمایید.

 

 

پاسخ به سوالات پرتکرار ریمپ دنا پلاس اس2 مشتریان:

دوستان عزیز قبل از پرسیدن سوالات در پایین مقالات، ابتدا سوالات پرتکرار را بررسی کنید

1) هزینه ریمپ دنا پلاس اس2 چقدر است؟

هزینه ریمپ دنا پلاس S2 را در این لینک ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک ، شخصا خودرو را بعد از ریمپ تست نموده و در صورت رضایت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2) آیا ریمپ بر گارانتی خودرو اثر می گذارد؟

خیر. فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ علامت بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند.

3)  ایسیو S2 از چه خانواده ای می باشد؟

ایسیو S2 از گروه خانواده بوش می باشد. که توسط شرکت سازه پویش برای ایرانخودرو از شعبه بوش چین تامین می شود.

ecu s2 ef7 ایسیو دنا اس2

4) آیا ریمپ دنا پلاس اس2 موجب کاهش عمر موتور آن می گردد؟

خیر. ریمپ در مراکز با سابقه بالا نظیر کاراکال تیونینگ موجب رانندگی با استهلاک پایینتر می گردد. برای مثال با برطرف شدن تاخیر پدال گاز مالک با وارد آوردن فشار کمتر بر خودرو به سرعت یا کشش مورد نظر خود می رسد.

5) خودرو دنا کلا با چندتا ایسیو عرضه شده است؟

برای پاسخ به این سوال مقاله ریمپ دنا را مشاهده فرمایید.

6) آیا امکان یادگیری تخصصی ریمپ در ایران ممکن است؟

برای پاسخ به این سوال مقاله اموزش ریمپ را مشاهده فرمایید.

 

4.5/5 - (44 امتیاز)
12 پاسخ
  1. محمد ناصری
    محمد ناصری says:

    من هم دناپلاس قالپاقی ۱۴۰۲ دارم خیلی کنده و شتاب اولیه افتصاحه بعضی مواقع به راحتی نمیشه سبقت گرفت. حالم بهم خورده ازش. واقعا با ریمپ حل میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله خیلی بهتر میشه
      در مجموعه کاراکال تیونینگ تا مشتری از نتیجه کار راضی نباشه، هزینه پرداخت نمیکنه.

      پاسخ
  2. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام دناپلاس قالپاق مدل 1402 از کجا بفهمیم کدام ایسیو دارد؟مصرف سوخت وحشتناک.تو شهر حساب کردم حدود صدی چهارده میسوزونه.نمایندگی گفتم گفت همینه چون چراغ چک روشن نشده کاری برات نمیتونم انجام بدم.به نظرتون مشکل کجاس و با ریمپ شما مصرف ش درست میشه؟

    پاسخ
  3. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام خودرو دناپلاس قاالپاقی با ایسیو ECI دارم.مشکلات عدم کشش در سربالایی و وقتی ماشین پر هست کپ کردن و مصرف بسیار زیاد مخصوصا تو شهر را دارم.خواستم ببینم با ریمپ این مشکلات حل میشوند؟و دوم اینکه ریمپ این ایسیو در شیراز انجام میشود؟و سوم آپدیت این ایسیو در نمایندگی انجام نمیشود؟باتشکر از شما عزیزان

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله قربان ریمپ این ایسیو انجام می شود. در شهر شیراز هم نمایندگی داریم.

      پاسخ
  4. شادروز
    شادروز says:

    سلام ..دوست عزیز من بعد از اینکه ریمپ کردم ماشینو توی ترافیک که با سرعت کم میرم وقتی ارام پدال گاز رو فشار میدم ماشین تقه شدید میخوره خواهش میکنم راهنمایی کنید..ماشین دنا پلاس مدل ۹۸ هستش

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      کی و کجا ریمپ کردید؟ اگر پیش ما ریمپ انجام شده شماره برگه گارانتی تون رو بفرمایید تا راهنمایی تون کنیم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.