سیتراک پیلسان

حذف ادبلو پیلسان

در این مقاله به معرفی کشنده تجاری پیلسان (سیتراک سابق) و خدمات تخصصی شرکت کاراکال تیونینگ در راستای کاهش هزینه های  نگهداری مالکان کشنده پیلسان ( سیتراک سابق) با حذف سیستم ادبلو ، حذف SCR و حذف ای جی آر EGR خواهیم پرداخت.

مجتمع صنعتی پیلسان، یکی از زیرمجموعه های شرکت ماموت می باشد. این شرکت از سال 97 با همکاری شرکت سینوتراک Sinotruck چین دو کشنده را به بازار معرفی کرده است.  البته پیش از این شرکت ایران خودرو دیزل نیز سابقه همکاری با سینوتراک را در قالب کشنده هوو داشت.  شرکت ماموت که پیش از این واردکننده کشنده های اسکانیا بود، بعد از تحریمهای سال 97 با برند تجاری پیلسان تصمیم به عرضه محصولاتی با قیمتی رقابتی نسبت به سایر  رقبا نمود.

کشنده پیلسان (سیتراک) یکی از کشنده های موجود در بازار است که طراحی و تولید آن با همکاری مشترک دو شرکت خودروسازی (MAN) آلمان و سینوتراک (SINOTRUCK) چین انجام شده است.  البته از سال 2009 به بعد که مان آلمان با سینوتراک همکاری خودرا آغاز کرد شاهد پیشرفت در بحث تکنیکال محصولات این سازنده هستیم اما همچنان باید با این واقعیت کنار آمد که این محصولات از تکنولوژی های نسل قدیمی تر استفاده می کنند.

سیتراک T7H و C7Hتقریباً جایگزین و نمونه پیشرفته شده هوو A7 است ، سیتراک را می توان نمونه کامل شده هوو A7 با پیشرفت کاربرد فنی معرفی نمود ؛ اخیراً سری C7Hنیز که شباهتی با سری TG مان دارد محصولی از شرکت مان است که قرار است با برند پیلسان عرضه شده.

خدمات  شرکت کاراکال تیونینگ برای کشنده پیلسان(سینوتراک)

به جهت سهولت استفاده از کشنده های پیلسان و کاهش هزینه های نگهداری و صرفه جویی در زمان؛ شرکت کارکال تیونینگ قادر است خدمات زیر را به مالکان ارائه دهد:

  • حذف ادبلو
  • حذف SCR
  • حذف کاتالیست NOx
  • حذف EGR
  • افزایش کشش و توان

تمامی خدمات ارائه شده بر برنامه فابریک کامپیوتر انجام می گردد و از برنامه کپی به هیچ وجه استفاده نمی گردد.

مدل های مختلف پیلسان موجود در ایران:

  • کشنده پیلسان c7h 440

این کشنده با پیشرانه MC11-44~50 از نوع 6 سیلندر خطی به حجم 10.5 لیتر قرار دارد که قادر به تولید نیرویی معادل 440 اسب بخار در دور موتور 1900 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 2100 نیوتن متر در دور موتور 1000 الی 1400 می‌باشد. ایسیو (کامپیوتر) مورد استفاده در این محصول از سری بوش EDC است.  دور آرام این موتور 550 RPM  و حجم مخزن سوخت 1160 لیتر (560 + 600) می باشد.

گیربکس مورد استفاده از نوع ZF با کد  16S2230TOاست که تحت لیسانس این سازنده در چین ساخته شده و دارای 16 دنده (+2 دنده عقب) می باشد. وزن این کشنده حدود 7.4 تن و وزن خالص مجاز بار برای آن 18 تن مشخص شده.

استاندارد آلایندگی این کشنده از نوع یورو5 بوده که مجهز به سیستم کاتالیست موثر SCR می باشد و برای این سیستم نیاز به ماده مکمل ادبلو می باشد. حجم باک ادبلو این کشنده 40 لیتر می باشد.

پیلسان

پیلسان 480

  • کشنده پیلسان c7h 480

محصول جدید این شرکت، کشنده پیلسان 480 که در بخش قوای فنی دارای بهبود نسبت به محصول قبلی می باشد.  پیشرانه MC13.48~50 از نوع 6 سیلندر خطی به حجم 12.5 لیتر قرار دارد که قادر به تولید نیرویی معادل 480 اسب بخار در دور موتور 1900 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 2300 نیوتن متر در دور موتور 950 الی 1400 می‌باشد. ایسیو (کامپیوتر) مورد استفاده در این محصول از سری بوش 17EDC است.  دور آرام این موتور 550 RPM می باشد.

همچون محصول قبلی وزن این کشنده حود 7.4 تن و وزن خالص مجاز بار برای آن 18 تن مشخص شده. استاندارد آلایندگی این کشنده نیز از نوع یورو5 بوده که مجهز به سیستم کاتالیست موثر SCR می باشد و برای این سیستم نیاز به ماده مکمل ادبلو می باشد. حجم باک ادبلو این کشنده 40 لیتر و حجم باک بنزین 1160 لیتر (600 + 560) می باشد. اضافه شدن بالن به زیر اتاق جهت تقویت و بهبود عملکرد سیستم تعلیق از دیگر مزایای این کامیون می باشد.

گیربکس جدید به کد فنی ZF12TX262ITD گیربکس AMT مجهز به ریتاردر پنج مرحله ای از جمله نکات قابل توجه مدل 480 به حساب می آید.

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.