ریمپ رانا پلاس

ریمپ رانا پلاس چه کاربردی دارد؟ به فرایند ارتقا (آپدیت) نرم افزاری ایسیو (کامپیوتر) خودرو ، ریمپ ایسیو گفته می شود که با همراه با افزایش چشمگیر بازدهی و توانایی حرکتی خودرو می باشد. از سویی دیگر ریمپ رانا پلاس خودرو را نسبت به شرایط آب و هوایی و سوخت بی کیفیت عرضه شده در جایگاه سوخت سازگار می کند. شرکت کاراکال تیونینگ اولین برند تخصصی ثبت شده ریمپ و آموزش ریمپ در ایران شما را به مطالعه مقاله تخصصی ریمپ رانا پلاس دعوت می کند. 

آنچه درباره ریمپ رانا پلاس باید بدانید

ریمپ رانا پلاس معمولی و پانوراما چرا انجام می شود؟ الزام این خودروها به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو5 می باشد که منجر به بروز ایرادات عملکردی در این خودروها شده است که به باگ نرم افزاری مشهور است. در واقعیت موتور Tu5 و Tu5P توانایی پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو5 را ندارند، به همین علت با ضعیف کردن عملکرد موتور، استاندارد آلایندگی بالاتر پاس می شود.

از طرفی نبود سوخت با کیفیت یورو5 در جایگاه های سوخت منجر به بروز ایراداتی نظیر صدای ناک، خرابی زودهنگام کاتالیزور و کندی خودرو در دور گیری می شود.

ریمپ رانا پلاس اولین بار در ایران توسط مجموعه کاراکال تیونینگ در تیر 1400 صورت گرفت.

چرا ریمپ ایسیو رانا پلاس لازم است؟ 9 مزیت ریمپ رانا پلاس…

در این مقاله تمرکز ما بر خودروی ریمپ رانا پلاس یورو5 و مدل 6 دنده پانوراما می باشد. که این خودرو تولید شده ایراداتی مشاهده شده که ناشی از نقص نرم افزار می باشد که به کمک ریمپ قابل برطرف کردن می باشد؛ موارد زیر در ادامه مقاله مفصل شرح داده شده است.

  1. بالا رفتن بیش از حد دمای آب
  2. شنیده شدن صدای ناک در دور پایین (صدای شق شق دنده مرده که در شروع حرکت شنیده می شود.)
  3. مکث بین تعویض دنده 1 و 2
  4. بروز خطاهای کاذب نظیر عدم احتراق (احتراق ناقص)
  5. مشاهده خطای کاتالیست در کیلومترهای پایین
  6. تاخیر پدال گاز برقی
  7. کپ شروع حرکت
  8. کشش کم خودرو در دور پایین
  9. عدم سازگاری با سوخت بخصوص در شهرستانها و مناطق با بنزین بی کیفیت

بهترین ایسیو برای ریمپ رانا پلاس کدام است؟

از بابت ریمپ رانا پلاس برای مجموعه کاراکال تیونینگ فرقی نداره، اما اگر بخواهیم در درازمدت و هزینه های تحمیلی به مشتری بررسی کنیم، ایسیو EZU شرکت کروز خرابی کمتری نسبت به ایسیو غرب استیل (MAW) دارد.

هزینه ریمپ ایسیو رانا پلاس چقدر است؟

در مورد قیمت ریمپ که زیاد سوال پرسیده می شود بستگی به درخواست مالک و نوع ریمپ دارد:

  1. ریمپ عــادی (شـهـری): مناسب برای افرادی که استفاده شهری دارند.
    ** رانا پلاس معمولی : 1180 (یک ملیون و صـد و هشتادهزار تومان)
    ** رانا پلاس پـانورامـا : 1280 (یک ملیون و دویست و هشتادهزارتومان)
  2. ریمپ استیج1( با وایدیند):
    **  650 هزارتومان + هزینه ریمپ شهری

در مورد سایر هزینه های ریمپ نظیر داینو می توانید به بخش قیمت ریمپ مراجعه کنید.

5 ایراد که با ریمپ رانا پلاس برطرف نمی شود! (مهم با دقت بخوانید)

قابل توجه مالکین محترم رانا، برخی از ایرادات قطعات خودرو با ریمپ رانا پلاس برطرف نمی شود یا درصورتیکه بعد از ریمپ این اتفاق بیفتد، ایراد از ریمپ نبوده و باید با عیب یابی برطرف شود. قبل از مراجعه برای ریمپ رانا پلاس یا در حین مراجعه، مجموعه کاراکال تیونینگ با دیاگ زدن، این ایرادات را به شما اعلام خواهد کرد و بیشتر آنها در مجموعه ما قبل از ریمپ قابل برطرف شدن هستند:

  1. خرابی کویل با خطای 1340 ثبت شده در دیاگ، این خطا چراغ چک را در برخی ایسیوها روشن نمی کند اما در روند شتابگیری خودرو و توان خودرو بسیار تاثیر دارد.
  2. گاز نخوردن خودرو و یا خطای پدال و دریچه گاز برقی، علت بروز این ایراد از چند عامل نشئت می گیرد: خرابی یا ضعیف شدن دریچه گاز برقی یا پدال برقی، خرابی ایسیو (متاسفانه در مدل های جدید زیاد مشاهده می شود.) یا آسیب دیدگی سیم کشی موتور
  3. خرابی سنسور اکسیژن اول: این قطعه در عملکرد ایسیو بسیار تاثیر دارد و اگر ایراد داشته باشد، ریمپ خودرو را نیز خراب می کند.
  4. خرابی سوئیچ استپ ترمز: خرابی این قطعه موجب گاز نخوردن در ایسیوهای با دریچه گاز برقی می شود. این ایراد نیز با ریمپ رانا برطرف نمی شود.
  5. از کار افتادن عقربه های پشت آمپر در حین رانندگی: این ایراد ناشی از سیم کشی شبکه کن بوده و بروز آن نه ربطی به ریمپ دارد و نه با ریمپ قابل برطرف کردن است.

دلایل ریمپ رانا پلاس یورو۵

 با استفاده از فرایند ریمپ ایسیو رانا پلاس معایبی که در ادامه اشاره و می شود را می توان به طور کامل برطرف کرد.

تاخیر بسیار زیاد پدال گاز

همانطور که می دانید موتور TU5 اساسا قادر به دریافت استاندارد آلایندگی یورو5 نیست. بنابراین یکی از روش های آزاردهنده گرفتن استاندارد آلایندگی بالاتر، افزایش تاخیر پدال گاز می باشد. به این صورت که در دور موتورهای پایین دریچه گاز تابع فشار پای راننده نمی باشد. این ایراد در حین روشن بودن کولر بیشتر نمود پیدا می کند.

 اصلاح دمای فن

با توجه به نسبت تراکم بالای موتور  TU5، حرارت بیشتری در این موتورها تولید می شود. که موجب گرمتر کار کردن آنها می شود. این داغ تر بودن را در تابستان پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید. در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد.(به تصویر زیر توجه کنید.)

به همین علت شرکت کاراکال دمای دور کند فن را از 97 درجه به 91 و دمای عملکرد دور تند را از ۱۰۲ به ۹۶ کاهش میدهد. تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند.

ریمپ رانا پلاس دمای آب فن

بالا رفتن بیش از حد دمای آب به دلیل دیر روشن شدن دمای فن

رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو5، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده و به دلیل عدم تامین سوخت مناسب شاهد صدای ناک هستیم. (به غلط به شق شق سوپاپ مشهور است.) این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد.

افزایش کشش در دور پایین موتور

یکی از محدودیت های ایسیوهای جدید برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی، محدود کردن توان و کشش موتور در زیر دور موتور ۳۰۰۰ می باشد. در پروسه ریمپ این محدودیت حذف شده و شاهد خواهید بود که کشش خودرو دو چندان خواهد شد.

ریمپ رانا پلاس 6 سرعته

سایر مزایای ریمپ رانا پلاس

ریمپ ایسیو در کنار برطرف کردن ایرادات نرم افزاری موتور، برای مالکان مزایایی را به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

افزایش کات آف

این آپشن مناسب کسانی است که در مسابقات خیابانی شرکت می کنند. افزایش کاتاف موجب می شود تا خودرو در هر دنده بتواند ماکسیمم سرعت بیشتری را پر کند. بنابراین شتاب صفر تا صد کاهش می یابد.

اما توجه داشته باشید فقط در دنده یک و دو موجب کاهش شتاب صفر تا صد می شود و در دنده سه به بعد به دلیل اینکه فشار بیشتری به موتور وارد می شود موجب افت شتاب می گردد. ( این نکته مربوط به خودروهای استاندارد می باشد نه تقویت شده.)

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور

در صورتیکه مالک اقدام به نصب هدرز یا سیستم کامل اگزوز برای خودروی خود کرده باشد. به غلت حذف کاتالیست شاهد خطای P0420 یا فرسودگی کاتالیست خواهد بود.  در فرایند ریمپ این خطا حذف می گردد. و چراغ چک دیگر روشن نخواهد شد.

افزایش قدرت و توان

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ،توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد. و در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

رانا پلاس چگونه خلق شد؟

پیرو مجوز شورای رقابت در سال 99 برای قیمت گذاری خودروهایی که قیمت پایه ندارند. محصولاتی کاملا تکراری به نام سورن پلاس (مقاله ریمپ سورن پلاس را مطالعه کنید.) ، 207 سقف شیشه ای (مقاله ریمپ 207 را بخوانید.) و رانا پلاس توسط ایران خودرو خلق شد. مزیت این خودروها باز بودن دست خودروساز برای بالا بردن قیمت نهایی محصولات جدید بود. البته جا دارد یادآوری کنیم ایرانخودرو جهت کمک به فروش رانا پلاس، تولید خودروی پژو 206 اس دی را نیز متوقف کرد.

معرفی راناپلاس 6 دنده سقف شیشه ای:

محصول جدید ایرانخودرو نسبت به خودروی قبلی از موتور خودروی تارا که به +TU5 شهرت دارد (مقاله ریمپ تارا را بخوانید.) استفاده می کند. این موتور نسبت به موتور Tu5 سابق از نسبت تراکم بالاتر(10.8/1)، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (CVVT) و اویل پمپ دور متغیر بهره می برد. به ادعای ایرانخودرو این موتور جدید 8 اسب بخار و 5 نیوتن متر افزایش توان پیدا کرده است.

و برای اولین بار از گیربکس 6 سرعته جدید ایرانخودرو استفاده می کند که توقع می رود نسبت به قبل در رانندگی جاده ای با سرعت ثابت نیم لیتر کاهش مصرف سوخت را تجربه کند.

فرمان در این خودرو جدید از نوع هیدرولیکی به برقی تغییر کرده است. و از سقف شیشه ای همانند پژو207 در آن استفاده شده است.

ریمپ رانا پلاس دنده دستی 6 دنده

محفظه موتور در خودروی رانا پلاس 6 دنده

رانا پلاس چه فرقی با رانا معمولی دارد؟

نکات مثبت رانا پلاس:

مطالب زیر نسبت به مدل قبلی یعنی رانا LX بیان می شود:

  • کروز کنترل فابریک
  • طرح جدید پشت آمپر (که جدید نیست و عیناً شبیه رانا EL قدیم است.)
  • طرح جدید چراغ های جلو مجهز به دیلایت و عقب و جلوپنجره
  • ضبط با قابلیت اتصال با بلوتوث
  • فرمان با دوخت چرمی

آپشن های جدید مدل 6 دنده پانوراما:

  • فرمان برقی (مخصوص مدل 6 دنده)
  • سقف شیشه ای (مخصوص مدل شش دنده)
  • گیربکس جدید 6 سرعته
  • موتور +TU5 (موتور مشترک با خودروی تارا)
  • استفاده از کویل طرح موتور EF7 (کویل های مدادی موتور EF7 دارای دوام بیشتری هستند.)

 

کویل رانا پلاس 6 سرعته جدید

تصویر کویل رانا پلاس 6 سرعته یا موتور +TU5 را مشاهده می کنید که از نوع EF7 می باشد.

 

ریمپ رانا پلاس 6 دنده

گیربکس 6 سرعته جدید رانا پلاس

نکات منفی رانا پلاس:

علی رغم اینکه رانا پلاس ظاهرا خودرویی جدید محسوب می شود. اما لازم است به سه ایراد بسیار مهم این خودرو نیز اشاره گردد:

  1. استفاده از ترمزهای کاسه ای در محور عقب که به وضوح بر کیفیت ترمزگیری خودرو اثر منفی گذاشته.(در مدل جدید 6سرعته نیز همچنان ترمزهای عقب کاسه ای هستند.)
  2. استفاده از کامپیوتر (ECU) جدید برای سیستم سوخت رسانی که سازنده ادعا می کند استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس می کند. ایراداتی که در برنامه یورو5 این خودرو وجود دارد که ریمپ شدن آن را الزامی می کند. اسم این ایسیو EZU و ساخت شرکت کروز می باشد.
  3. اپیدمی خرابی سوویچ استپ ترمز که موجب گاز نخوردن خودرو می شود. این ایراد شامل طرح فراخوان است.
  4. علی رغم ارائه مدل جدید 6 سرعته، همچنان خودرو با قالپاق عرضه می شود!
  5. در برخی از مدلهای 6دنده ، دنده2 مشکل دارد و بد جا می رود و این مشکل در خیلی از راناهای 6دنده مشاهده شده و در برخی شدیدتر و در برخی موارد ضعیفتر حس می شود.(به عبارتی تعویض دنده به 2 با دنده3 و 4 با سفتی بیشتری صورت می گیرد.)
  6. کاهش فضای سر سرنشینان عقب به دلیل استفاده از سقف شیشه ای
  7. لق شدن پیچ های کویل طرح EF7 یی در موتورهای Tu5 پلاس با ایسیو EZU (به تصویری که بالاتر گذاشتیم نگاه کنید.)

برای اثبات این ادعا پیشنهاد می شود فیلم داینو تیون 207 با ایسیو EZU و موتور TU5  را مشاهده فرمایید.

کلیپ مزایا ریمپ رانا پلاس در مجموعه کاراکال

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان پیرامون ریمپ رانا پلاس:

1.هزینه ریمپ رانا پلاس چقدر است؟

هزینه ریمپ سورن پلاس را در صفحه قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا خودرو توسط مالک تست شده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشته باشد هزینه دریافت می گردد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2.آیا گارانتی راناپلاس با ریمپ از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ نمود بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند.

3.ایسیو EZU در خودروی دنا و ۲۰۷ با رانا پلاس یکسان می باشد؟

خیر ایسیو رانا پلاس از سال 99 بر روی این خودرو قرار گرفته. این ایسیو دارای کد و شماره کالیبره مخصوص به خود می باشد. جالب است بدانید از نیمه دوم سال 1400 خودروهای پژو 207 نیز با همین ایسیو و استاندارد آلایندگی یورو5 عرضه شده اند.

ایسیو رانا پلاس

ایسیو خودروی رانا پلاس با شماره کالیبره IK01024980 که در خودروهای 207 تولید شده در نیمه دوم 1400 نیز مورد استفاده قرار گرفته

4.آیا ایسیو خودرو راناپلاس با راناپلاس6 دنده یکسان می باشد؟

خیر ایسیو این دوخودرو از نوع EZU بوده اما به دلیل استفاده از سیستم CVVT و گیربکس 6 دنده نیاز به کالیبراسیون متفاوتی داشته است.

5.آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد؟

طبیعتا از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی آش می خوری. مراکز دیگری هستند که با قیمتهایی پایینتر اقدام به ریمپ می کنند اما به دلیل فقدان دانش کافی، موجب آسیب رسیدن خودرو می شوند. بنابراین دانش فنی ریمپ از اهمیت بالایی برخوردار است!

ریمپ ایسیوهای EZU تا دی ماه 1400 در انحصار شرکت کاراکال تیونینگ بود.

6.آیا ریمپ موجب از بین رفتن معاینه فنی می گردد؟

خیر. پاس کردن معاینه فنی (تست آلایندگی) در درجه اول به سلامت سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی خودرو ارتباط دارد. در برنامه های ریمپ کاراکال محدوده ای از برنامه که در مراکز معاینه فنی مورد سنجش قرار می گیرد، تغییر داده نمی شود. به همین علت خودروهایی که برای ریمپ به کارکال مراجعه می کنند در تست آلایندگی رد نمی شوند.

سلامت کاتالیزور مهمترین تاثیر را در تست آلایندگی دارد که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد پایین آمدن کیفیت این قطعات هستیم. بالا بودن CO در تست معاینه فنی یکی از علایم پایین آمدن راندمان کاتالیزور می باشد.

7.خودروی رانا پلاس بنده گاها در شروع حرکت دچار کپ کردن و گاز نخوردن می شود اما گاهی اوقات این مشکل ندارد، آیا این مشکل با ریمپ برطرف می گردد؟

خیر. علت این ایراد همانطور که در مقاله ذکر شد. خرابی سوویچ استپ ترمز می باشد. این ایراد همراه با از کار افتادن کروز کنترل نیز می باشد. در این مورد قطعه باید عوض شود. معمولا با دیاگ زدن خطا سیگنال استپ ترمز مشاهده می گردد. این قطعه می بایست تعویض گردد. اگر خودرو گارانتی دارد از این طریق اقدام کنید و این موضوع به ریمپ ارتباطی ندارد.

8.آیا بعد از ریمپ رانا پلاس خودرو داغ می کند؟

خیر. این ایراد ناشی از عملکرد نادرست ترموستات می باشد. برای مثال ترموستات 89 درجه که روی موتور TU5 نصب می گردد، خارج از محدوده کاری عمل می کند. یعنی ترموستات در هنگام فن زدن کامل باز نیست. به همین دلیل پس از خاموش کردن خودرو بعد از طی کردن مسیر سربالایی یا پر فشار، شاهد بالارفتن بیش از حد دمای موتور هستیم.

پیشنهاد می شود برای موتور TU5 در مناطق گرمسیر نظیر تهران از ترموستات 83 درجه استفاده گردد. در این حالت با زودتر روشن شدن فن ، حجم آب بیشتری در اختیار رادیاتور برای خنک شدن قرار می گیرد. بنابراین شاهد جهش دمای آب پس از خاموش شدن نخواهیم بود.

توجه: خودتان دقت کنید، در صورتیکه زمان روشن بودن فن دور کند خودرو طولانی هست. یا فن دور کند یکسره کار می کند. یا زمان خاموش بودن فن دور کند کوتاه است و پشت سر هم روشن می شود. ترموستات ایراد دارد و می بایست عوض شود. این اشکال با ریمپ برطرف نمی گردد چون مشکل از قطعه است.

برای افزایش توان خودروی رانا پلاس چه تجهیزاتی را پیشنهاد می کنید؟

در مرحله اول؛درصورتیکه نخواهیم موتور خودرو را باز کنیم، لوازم افترمارکت نظیر

  • هدرز
  • کیت مکش
  • فولی سر میل لنگ سبک
  • شمع سوزنی
  • ریمپ استیج 1 (با واید بند)

از مهمترین فعالیتهایی است که می تواند به افزایش عملکرد خودرو بیانجامد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به واحد تقویت موتور کارکال تیونینگ؛ فروشگاه SRP مهندس رادمنش مراجعه فرمایید.

4.6/5 - (19 امتیاز)
112 پاسخ
  1. ایمان
    ایمان says:

    سلام وقت بخیر، الان 1 ساله برنامه ریمپ رانا پلاس اومده ،پس چرا برنامه ش رو به نمایندگی های خودتون تو شهرستان ها نمیدین، الان من 1 ساله منتظرم،از همدان

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز
      از تیرماه امسال تا الان که آخر آبان ماه هست یک سال نشده.
      اگر عجله دارید تهران تشریف بیارید.

      پاسخ
  2. رسول
    رسول says:

    سلام خسته نباشید ،

    هنوز برنامه جدید تیونینگ که کروز را غیرفعال نکنه نیومده؟
    منتظر هستیم .

    پاسخ
  3. حمید
    حمید says:

    با سلام

    من حدودا یکی دو ماه میشه ماشینم لرزش موتور داره
    رفتم نمایندگی ، شمع ، کویل ،انژکتور ، دسته سیم رو عوض کردن مشکل حل نشده
    به نظر شما مشکلش چیه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام حمید
      بیار مجموعه کاراکال این مورد رو بدون ریمپ کامل و با اصلاح تک پارامتر می تونیم براتون درست کنیم

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام فرامرز
      همانطور که در مقاله نوشتیم، تامین کننده ایسیوهای EZU ، شرکت کروز می باشد و شما اگر بیشتر دقت کنید عبارت EZU را روی ایسیو خود مشاهده می کنید.

      پاسخ
  4. فراز
    فراز says:

    سلام خسته نباشید براای مدل ۶ دنده که از موتور tu5 پلاس استفاده می کند هنوز برنامه ای طراحی نشده ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام فراز
      بله انجام دادیم بزودی به همین مقاله بصورت تکمیلی ریمپ راناپلاس 6 سرعته سقف شیشه ای اضافه می شود. شما می تونید با هماهنگی قبلی تشریف بیارید.

      پاسخ
      • آرش
        آرش says:

        سلام وقت بخیر
        من رانا پلاس 6دنده دارم که از بچه های شما کار ریمپ و انجام دادن و بسیار راضی کننده بود نتیجه.
        اما ماشین دچار یه مشکل شده که در دور بالای 3000ماشین لَگ میزنه و هی میپَره و بعد چراغ چک شروع میکنه چشمک زدن و ماشین روی 3سیلند کار میکه.اکل فکر کردم ایراد از ریمپ هست اما ایرانخودرو مراجعه کردم و برنامه ریزی مجدد کرد اما همچنان مشکل پابرجاست و ایراد از ریمپ کاراکال نبود.
        ممنون میشم راهنمایی کنید.با خاموس کردن ماشین چراغ چک خاموش میشه و ماشین درست کار میکنه اما خیلی توی ایراد آزار دهنده هست

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          با عرض سلام
          آقا ارش عزیز ، ایراد طبق توضیحات شما از کویل خودروی شما می باشد و نمایندگی موظف است برای شما این قطعه را عوض کند نه اینکه مجددا برنامه دانلود کند! ضمنا اگر به نمایندگی بگید ماشین شما ریمپ شده، از این حرف شما سو استفاده می کنند.

          پاسخ
    • مسعود مستعلی زاده
      مسعود مستعلی زاده says:

      سلام وقت بخیر استاد.
      ماشین من رانا پلاس پانورما هست دور موتور خودبه خود بالا پایین میشد بردم نمایندگی دریچه گاز و عوض کردن ولی مشکل حل نشد. به نظرتون چه مرگش هست. ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        چقدر نوسان دور دارید؟ موقع کولر گرفتن بیشتر میشه؟ دینامتون چک شده؟

        پاسخ
  5. امید
    امید says:

    سلام من ماشین من کپ ندارد اما بعد از استفاده از کروز کنترل پدال گاز نامطلوب شده و با تاخیر بسیار گاز میخوره سوییچ پدال گاز هم تعویض کردم اما دوباره بعد از استفاده از کروز ماشین کپ داشت اما نه به اندازه قبل ولی وقتی ماشین به مدت یکی دوساعت خاموش بشه ایراد رفع میشه . راهنمایی بفرمایید آیا با ریمپ این مشکل حل میشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام امید
      یه دیاگ بزن احتمالا سوییچ کلاچ ماشین شما ایراد داره نه استپ ترمز.

      پاسخ
  6. اميد
    اميد says:

    سلام
    ماشين من خطاي سنسور اكسيژن دوم ميده آيا براي ريمپ بايد اين قطعه تعويض بشه يا خير
    با تشكر.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام امید
      اگه سنسور دومتون ایراد داره خیر، نیازی نیست بخرید ما براتون حذفش می کنیم و در عملکرد خودرو هم هیچ تاثیری ندارد.

      پاسخ
  7. حسن نژاد
    حسن نژاد says:

    سلام راناپلاس من مشکل سنسور اکسیژن داشت گاز نمیخورد تعویض کردیم.ولی تو این فصل که هوا هم سرد هست بعد از شاید نیم ساعت رانندگی داخل شهر بمحض خاموش شدن حدود ۵دقیقه فن دور تند کار میکنه.این طبیعی هست؟ دمای آب هم همیشه بالاتر از نصف هست و گرم هست.دور کند فن هم هنگام رانندگی بموقع باز میکنه.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام آقای حسن نژاد
      دوست عزیز سنسور اکسیژن عملکردش هیچ ربطی به دمای فن نداره. ایراد خودروی شما تو سوال 8 آخر مقاله بصورت کامل شرح دادم که ظاهرا کم لطفی کردی و نخوندی. ترموستات ماشینت گیر کرده. عوض کن درست میشه.

      پاسخ
      • حسن نژاد
        حسن نژاد says:

        والله مهندس خوندم کامل ولی انگار توضیح که دادی دوباره خوندم کامل گرفتم داستان رو ولی اولش که خونده بودم متوجه نشدم… این سطح از پاسخگویی عالیییی هست دمتون گرم.

        پاسخ
      • وحید
        وحید says:

        سلام داداش ماشین من چهار تا درجه صبر میکنم فن خاموش میشه ولی تو همین چهار درجه میمونه ولی وقتی ماشین رو خاموش میکنم بعد
        ۵دقیقه ديگه روشن میکنم درجه رسیده به ۵ تا این مشکل ساز که نیست که ماشینم رانا پلاس است

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام وحید
          اولا کار خیلی خوبی می کنی که صبر می کنی فن خاموش بشه و بعد ماشین رو خاموش می کنی.
          اگر دقت کنی تو مقاله هم گفتم چون ماشین خاموش میشه و گردش آب متوقف میشه، ناحیه ای که سنسور دمای آب وجود داره، به دلیل نزدیکی به سرسیلندر حدود 5 الی 10 درجه نسبت داغ میشه، به همین علت بعد از چند دیقه سوییچ رو باز می کنی می بینی آمپر بالا رفته، وقتی شما صبر می کنی فن خاموش بشه در حقیقت حرارت موتور رو به حداقل رسوندی.
          در پاسخ به سوال دومت دمای عملکرد فن دور کند رانا پلاس از 97 الی 92 درجه هست.(قبل از ریمپ)

          پاسخ
  8. حمبد
    حمبد says:

    سلام من رانا پلاس مدل 1399 دارم . گهگاهی چراغ چکروشن می شه وسلند چهار بد کار میکنه نمایندگی هم نمی دونه چه مشکلی هست میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      نمایندگی که بالا سر ماشینتونه نمیدونه، چجوری از ما که ماشیتون رو ندیدیم توقع دارید ایرادیابی کنیم؟
      1) اولا به یه نمایندگی دیگه مراجعه کنید
      2) یه کویل امتحان کنید
      3) سیم کشی چک شود

      پاسخ
  9. محسن
    محسن says:

    سلام سوال من این بود که اگه توسط کاراکل ریمپ کنیم نمایندگی بدون پرسش از ما ممکنه متوجه ریمپ خودرو بشه یا نه؟ ممنون

    پاسخ
  10. زهرا
    زهرا says:

    سلام
    وقتتون بخیر ببخشید من یه هفته است ماشین رانا پلاس رو تحویل گرفتم میخواستم بدونم چرا خیلی زود داغ می‌کنه ولی توقف داریم دستمو میزارم رو کاپوت بشدت داغه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اولا ماشین نو مبارک باشه
      موتور رانا و 206 بطور کلی نسبت به ماشینهای دیگه داغتر کار می کنه و طبیعیه،
      فقط دقت کنید که فن خودرو (پروانه ای که از پشت سپر جلو قابل مشاهده اس) بعد از مدتی کار کردن، خاموش شود. اگر بعد از خاموش کردن خودرو و دوباره روشن کردن احساس می کنید دمای آب خیلی بالارفته، می توان با ریمپ دمای فن را کاهش داد.

      پاسخ
  11. محمود
    محمود says:

    سلام وقت بخیر
    من رانا پلاس پانوراما دارم متاسفانه بعضی مواقع روی دنده 5 لرزش دسته دنده دارم علتش چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      احتمالا خرابی مشعلی پلوس، معمولا دنده2 موقع تخته گاز دور گرفتن هم باید بلرزه.

      پاسخ
    • دانیال
      دانیال says:

      سلام وقت بخیر
      دنده و کلاج ماشین من خیلی سفت هست و گاهی اوقات دنده صدا میده ، در کل کلاج و دنده نرم نیست شما هم همین مشکل رو دارید؟

      پاسخ
  12. مصطفی
    مصطفی says:

    آقا یه سوال
    آیا با ریمپ کردن تنبلی ماشین راناپلاس 6دنده در سربالایی ها و کفی برطرف میشه؟انگار ن انگار که موتور تیوفایو +روی این خودرو هست خدا می‌دونه چیکارش کردن

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مصطفی
      بعضی هاشون با اینکه صفر هستن مشکل گرفتگی کاتالیزور دارن و دیاگ هم که میزنید، خطای فرسودگی کاتالیست با کد 0420 دارن که نمایندگی براشون کاتالیزور عوض می کنه.

      پاسخ
    • علی
      علی says:

      سلام .علت این امر ایسیو رو یورو۵ کردن که به شدت ضعیف هست .هم از لحاظ جرقه و هم پاشش سوخت .با ریمپ درست میشه

      پاسخ
  13. مسعود
    مسعود says:

    سلام. خودروی رانا پلاس دارم که هنگامی که کولر روشن میکنم و کمپرسور حالت کلاج را انجام میدهد و می ایستد، به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه دور موتور پایین و بالا میشود و وقتی دوباره کمپرسور میچرخد و شروع به دمیدن باد یخ می کند این مشکل رفع میشود. و مجدد در کلاج گیری بعد این عمل تکرار می شود. آیا در مجموعه شما قابل حل شدن هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مسعود
      با عرض پوزش خیر. ممکنه با بروزرسانی سیستم برق خودرو توسط نمایندگی این مشکل قابل حل باشه یا مقدار گاز کولر خودروی شما زیاد باشه.

      پاسخ
  14. کورش
    کورش says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید 2تا سوال داشتم
    1.رانا پلاسها از چه تاریخی به قبل مشمل فراخوانی سویییچ استپ ترمز میشه.ماشین من برج 10 سال 1400 میباشد
    2.باد کولر من خیلی سرد و خوبه اما تقریبا هر 2 دقیقه یه 10 ثانیه بادش گرم میشه ایرادش چیه؟آیا با ریمپ اصلاح میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      مورد اول که فرمودین به تاریخ نیست تابع شماره موتور یا VIN است، و اگه ماشین شما شامل فراخوان باشه، در استعلام نمایندگی قابل مشاهده است.
      مورد دوم به ریمپ ربطی ندارد و به سیستم برق مرکزی خودرو ارتباط دارد.

      پاسخ
  15. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام مهندس.من تازه رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ تحویل گرفتم.من باک بنزین رو پر لبریز میکنم بعد از طی کردن مسافتی حدود بیست تا سی کیلومتر دوتا خط از آمپر بنزین م میفته.مشکل کجاست؟؟یکبار هم امتحان کردم بنزین هم رفتم زدم بعد از مسافتی حدود ۱۴۰ کیلومتر حدود چهارده لیتر بنزین بیشتر جا نگرفت درصورتی که چهارتا خط آمپر افتاده بود تقریبا.ایا باید ریمپ کنم؟نمایندگی هم میگه بیا تا ریست کنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام آقا مهرداد
      اولا میارکتون باشه
      ثانیا این مشکل ناشی از شناور متصل به پمپ بنزین است که می بایست سطح سوخت را دقیق به پشت آمپر و ایسیو اعلام کند، بنابراین این ایراد با ریمپ برطرف نمی شود و در ثانی بعید هم میدونم با ریست کردن نمایندگی هم اتفاق خاصی بیفتد.

      پاسخ
      • اشکان
        اشکان says:

        با سلام
        منم مشکل پرش درجه بنزین دارم، هم در نمایندگی مجاز برنامه دانلود کردم و هم درجه تو باک رو عوض کردم، ولی هنوز درست نشده و پرش داره!!

        پاسخ
  16. علیرضا
    علیرضا says:

    سلام رانا پلاس پانوراما مدل 1401 دارم، سوالم اینه با ریمپ کردن مصرف بنزین افزایش پیدا میکنه؟ و تاثیر ریمپ رو مصرف بنزین چطوریه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز راناپلاس پانوراما مشکل مصرف سوخت نداره، اگه مصرفتون بالاست ایراد از جای دیگه اس، خیلی هاشون فراخوان کاتالیزور دارن

      پاسخ
  17. امیرمحمد
    امیرمحمد says:

    سلام خسته نباشید، ببخشید توکرمانشاه نمایندگی دارین که کارریمپ برای راناپلاس انجام بده اگرراهنمایی کنین ممنون میشم

    پاسخ
  18. فرشاد
    فرشاد says:

    سلام وقت بخیر من یه رانا پلاس ۶ دنده دارم، ماشی کشش خیلی بدی داشت که با حذف کانالیزور مشکلم تا حدودی حل شد، چند جا بذای ریمپ زنگ زدم گفتن رانا پلاس تی یو فایو پلاس مشکل برقی داره و تا شرکت فراخوان نده ریمپ نکنی بهتره، خواستم بدونم این ادعا درسته؟ و آیا شما این کارو انجام میدین یا خیر

    پاسخ
  19. محمد واشقانی فراهانی
    محمد واشقانی فراهانی says:

    سلام. شما در مقاله مطرح کردید که علت کم بودن مدت زمان خاموش بودن دور آهسته فن خودرو ایراد ترموستات هست. خودروی رانا پلاس بنده مدل ۱۴۰۰ که ۱۶۰۰۰ کارکرد دارد دچار این مشکل است و هر دو دقیقه فن شروع به کار می کند. اما نمایندگی های ایرانخودرو می گویند اگر ترموستات خراب باشد ماشین یا باید جوش بیاورد و یا یخ باشد.
    من چطور این ها را توجیه کنم که کم بودن زمان استراحت فن هم ایراد ترموستات است؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قبل از تابستون بعدی یه 83 درجه بنداز و وقتت گرانبهاتون رو سر بحث کردن با عوامل نمایندگی تلف نکنید!

      پاسخ
  20. علی
    علی says:

    سلام ممکنه اگه بعد اینکه ریمپ کنید ریمپ بعد مدتی بپره بعد برای رانا پلاس مدل اخر 1400 اگه ریمپ کنید واقعا تاثیرش قابل احساسه یا تو سر بالای با سرنشین پر کم نمیاره چون رانا پلاس معمولی یکم احساس میکنم زیاد قدرتشون زیاد نیست برام قدرت تو سربالای مهمهو اگه ریمپ چقدر به قدرت ماشین اضافه میکنه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز پس از ریمپ در مجموعه کاراکال تیونینگ، مشتری خودرو را تست نموده و در صورت رضایت هزینه را پرداخت می کند.

      پاسخ
  21. محسن
    محسن says:

    سلام برای ریمپ رانا پلاس حداکثر میتونید تا چقدر قدرت رو افزایش بدین بدون لوازم تقویت فقط با ریمپ بعد اگه خواستم کیت مکش هوا بزارم فقط هزینه اش چقدر میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      پنج اسب سر چرخ
      با مکش نهایتا یک الی دو اسب دیگه (البته با بنزین با کیفیت) هم می توان افزایش داد

      پاسخ
  22. سعید
    سعید says:

    سلام، برای رانا پلاس مدل 1401 تفاوت ریمپ معمول با ریمپ داینو در چه آیتم هایی می باشد و درنهایت چند اسب بخار اختلاف این دو نوع ریمپ هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      نهایتا یک اسب بخار.
      (دقت داشته باشید برنامه ای که فعلا برای ریمپ خودروها استفاده می شود بر اساس الگویی هست که روی داینو جواب گرفته شده.)
      هزینه ها رو در بخش قیمت ریمپ مشاهده کنید

      پاسخ
  23. علی محمدی
    علی محمدی says:

    سلام موقع ترمز کردن ناگهانی بعد خلاص کردن خودرو خاموش میشود با ریمپ کردن مشکل حل خواهد شد رانا پانا مدل ۱۴۰۱/۱۰

    پاسخ
  24. محمد
    محمد says:

    سلام و وقت به خیر خدمت شما
    رانا مدل 1401 پنح دنده.
    بعد از یکساعت استفاده چراغ STOP روشن میشه چنتا بوق میزنه بعدش خاموش میشه و فن شروع به کار کردن میکنه و این عمل هر چند دقیقه اتفاق می افته.
    به نظر شما ریمپ کنم پیش شما یا باید ترموستات رو عوض کنم؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      لطفا محبت کنید دیاگ بزنید و خطای مربوطه رو اعلام کنید. احتمال خرابی مقاومت فن زیاد هستش. در صورت مراجعه به مجموعه ما عیب یابی هم براتون انجام میشه

      پاسخ
  25. محمدرضا
    محمدرضا says:

    سلام وقت بخیر مهندس رانا پلاس ۱۴۰۱سقف فلزی گرفتم دمای ابش ب شدت بالا بود پنج خونه بعد روشن شدن فن رو چهار خونه میومد ک مشخص شد فن دور پایین خراب بود و درست کردیم الان کلا رو چهار خونه میمونه ولی دما ب عدد روی ۱۱۵ هم میره طبیعی یا خیر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      در آخر مقاله بخش دمای آب و ارتباطش با ترموستات براتون توضیح دادیم.
      ضمنا شما از کجا میفهمیددمای اّب به 115 میرسه؟!

      پاسخ
  26. هادی خرم نیا
    هادی خرم نیا says:

    خودرو رانا پلاس TU5 مدل 1400 بنده پس از ریمپ مشکل کله زدن در دنده یک و دو پیدا کرد بصورتی که تو ترافیک وقتی کلاچ رو ور میداری و موقع ورداشتن پا از گاز جلو ماشین میاد پایین و با نیش گاز بشدت میره بالا و این پروسه تو دنده یک و دو تو ترافیک اعذاب آور شده بود که پس از مراجعه به نمایندگی شما در تبریز ریمپ دوباره شد و اون تاخیر دریچه گاز رو تا حدودی برگردوندن که مشکل کله زدن تقریبا حل شد اما اون لذت سواری با شتاب تند و تیز و آنی دیگه نیست. مشکل خودروی بنده چی میتونه باشه که به ریمپ کاملی که روی ایسیو EZU که طبق گفته ریمپ کننده باری همه رانا پلاس ها همین پارامترها رو اجرا میکنن و موردی نبود براشون و راه حلی برای حل مشکل بنده هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      احتمالا ماشینتون خطای سنسور کلاچ داشته باشه
      کدوم نمایندگی تشریف برده بودید؟

      پاسخ
  27. مهراد
    مهراد says:

    سلام دوستان
    من رانا پلاس معمولی مدل ۱۴۰۰ دارم و می‌خوام تجربه ۲ ماه رانندگی بعد از ریمپ توسط مجموعه کاراکال رو باهاتون درمیون بزارم شاید مفید باشه
    بعد از تحویل خودرو از نمایندگی و چند ماه استفاده متوجه ایراداتی شدم که الان تقریبا همه در جریان هستن که این ایرادات شامل تاخیر بسیار زیاد پدال گاز، بالا بودن غیر عادی دمای موتور، ناک سر گاز، کم بودن کشش در دور پایین موتور است و به طور میانگین و متوسط مصرف ماشینمم به ازای ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر بود که فکر میکنم منشأ تمام ایرادات این باشه که موتوری رو که استاندارد یورو ۳ داره به زور می‌خوان استاندارد یورو ۵ بدن و این کارو نه با تغییر ساختاری موتور بلکه با تغییر پارامتر های ecu انجام بدن.
    به نمایندگی مراجعه کردم و میگفتن همه چی طبیعیه
    شمع رو تعویض کردم و مدل سوزنی ایریدیومی انداختم، بنزین سوپر با اکتان ریختم، تفاوتی احساس نکردم
    بعد از مدتی با اصطلاح ریمپ آشنا شدم و بعد از سرچ کردن در اینترنت با مراکز متعددی آشنا شدم که در نهایت بین ۲ مجموعه آپکو و کاراکال، کاراکال رو انتخاب کردم
    ماشین رو آوردم خدمت دوستان و بعد از حدود ۲ ساعت ماشینمو ریمپ کردن.
    تمام ایرادات بالا رفع شد و تازه قدرت موتور tu5 خودشو نشون داد، میتونم بگم مصرف تا حدود نیم تا ۱ لیتر کمتر شد ولی هنوز دقیق حساب نکردم
    ضمن تشکر از مجموعه کاراکال به دوستانی که مثل من رانا پلاس دارن و مشکلات بالارو دارن حتما پیشنهاد میکنم که از خدمات مجموعه کاراکال استفاده کنن

    پاسخ
  28. البرز
    البرز says:

    سلام فرق ایسیو (maw) و (ezu) در رانا پلاس چی هست؟ کدوم تاثیر ریمپ روش بیشتر هست و بهتر کار میکند؟
    تو توضیحات سایتتون هیچ حرفی از ایسیوهای شرکت غرب استیل که رو رانا پلاس هست نزدید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله ایسیو غرب استیل هم عرضه شده اما مالک یا خریدار خیلی انتخاب زیادی روی ایسیوها نداره. خیلی هم این دوتا فرقی ندارن

      پاسخ
  29. هادی
    هادی says:

    سلام وقت بخیر، من 206v8مدل 95 دارم، تازه گرفتم، مشکلش اینه که چراغ چک روشن میشه، وزمانی که چراغ چک روشنه ماشین نفس و شتاب حالت عادی نداره، یه بار دستگاه زدم گفتن کوئل سوخته، کوئل عوض کردم و رفع خطاکردن، نیم ساعت بعد دوباره چراغ چک روشن شد، چندروز بعد دوباره دیاگ زدم گفتن خطای دریچه گازه، برطرف شد، یه یه روز نکشید دوباره چراغ چک روشن شد، میخواستم ببینم دلیلش چیه، ناگفته نماند چراغ استوپ و چراغ باطری هم بعضی وقتها روشن میشه و خودش خاموش میشه، دور موتور هم خیلی ریز نوسان داره، مکانیک میگه برق ماشین نوسان داره

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز پبش یه باتریساز دینام خودروتون رو چک کنید اگر درست نشد، مجموعه برای مشکل ارتباطات دریچه گاز و ایسیو خدمات تخصصی ارائه می دهد که می تونید برای بررسی تشریف بیارید.

      پاسخ
  30. امین
    امین says:

    سلام اگر نمایندگی برنامه رو آپدیت کنه ریمپ کاملا پاک میشه؟ اگر نذاریم آپدیت کنه هم شک میکنن . شایدم وقتی وصل میکنن به سیستم نسخه نرم افزار متفاوت رو ببینن و گارانتی لغو بشه در مورد این ابهامات پاسخ میدید؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      برخی از شماره شاسی ها (نمایندگی ها خودروها رو به شماره شاسی می شناسن که تو پلاک اتاق زیر درب کاپوت نصب شده.) شامل بروزرسانی نرم افزار هستند، اما دقت بفرمایید فقط بروزرسانی نرم افزار ایسیو خودرو می تونه ریمپ رو از بین ببره و سایر موارد مثل بروزرسانی کنترل یونیت برق اتاق (BCM یا CCN) مشکلی ایجاد نمی کند و ارتباطی ندارد. ضمنا نمایندگی از شما اجازه نمیگیره که آپدیت بکند یا نه، طبق دستورالعملها باید اقدام کنند.
      در مورد اینکه فرمودید شاید وصل کنن به سیستم نسخه نرم افزار متفاوت باشه، امکان نداره چون ریمپ ما روی همان ورژن نرم افزاری انجام میشه.

      پاسخ
  31. پویا
    پویا says:

    سلام
    رانا پلاس معمولی مدل 1401
    دنده 2 و دنده 3 توی سربالایی ملایم ماشین جون نداره جوری که همه ماشین ا راحت سبقت میگیرن میرن با ریمپ مشکل حل میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      خیر ماشینتون یه ایراد دیگه ای مثل سنسور کلاچ یا سنسور اکسیژن یا حتی سوویچ ترمز می تونه داشته باشه، بالا تو سوالات پرتکرار برات نوشتم. برو اول یه دیاگ بزن ببین چه مرگشه، اگه پمپ بنزین هم ضعیف کرده باشه این اتفاق می افته

      پاسخ
  32. ثریا
    ثریا says:

    سلام من یک رانا پلاس سقف فلز ۹۹ دارم حدود یکسال هست خریدم توی جاده صدی ۶ توی شهر صدی ۱۰ ودر شهر یا کولر صدی ۱۲ مصرف داره درضمن خیلی داغ میکرد ترموستاتش رو عوض کردم ۸۳ انداختم مشکل رفع شد میخوام بدونم آین مصارف طبیعی هستش و در ضمن کار اشتباه نکردم که ترموستاتش رو عوض کردم چون فابریکش ۸۹ بود با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      مصرفتون طبیعی است پیشنهاد می کنم یه دست شمع مرغوب با فیلر 0.9 بندازید.

      پاسخ
  33. فرهاد لطفی
    فرهاد لطفی says:

    سلام من ماشین رانا پلاس پانورما دارم سه چهار روزه تحویل گرفتم الان از پشت موتور طرف دریچه گاز انگار صدای شق شق سوپاپ میاد بنظرتون ایراد از کجاست

    پاسخ
  34. رضا
    رضا says:

    سلام
    با تشکر از زحمات شما
    ماشین من رانا پلاس پانوراما مدل 1401 است. بعضی اوقات وقتی ماشین تو دنده است استارت میزنم بجای اینکه ماشین به اصطلاح بپره و روشن نشه در کمال تعجب روشن میشه و صدای خیلی بدی میاد. آیا روشن شدن در حالت عدم خلاص بودن دنده طبیعیه؟ ممنون از شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      خیر متاسفانه علامت ضعیف بودن دیسک و صفحه خودرویتان می باشد.(البته سیم کلاچ رو از بابت صحت درست کار کردن چک کنید.)

      پاسخ
  35. محمدرضا
    محمدرضا says:

    سلام جناب من ساکن بندرعباس هستم و ماشینمم رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ هستش،همیشه هم دمای آبم در حین رانندگی وسط هستش و گاهی یکی یا دوتا از وسطم میره بالاتر،بعد میاد پایین،هنگامی هم که خاموش میکنم دوباره روشن میکنم میچسبه به سقف،امروز هم حین رانندگی تو ترافیک یهو چرا استپ ماشین دوبار روشن شد و بوق زد،فقط چراغ استپ،دیاک زدم نوشته بود خطا رله فن،خواستم بپرسم این مشکلات برای چیه؟و ترموستات عوض کنم چند بذارم شکلی نداره؟ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز
      شما دیاگ زدی دیدی خطای رله فن داری؛ بعد از ما درباره ترموستات می پرسی؟ برای شهر شما 75 درجه مناسبه (بشرطی که زمستون خیلی سرد نشه) ولی تا وقتی رله فن ماشینتون ایراد داره همچنان شاهد بالارفتن دمای آب خواهید بود

      پاسخ
  36. Ali Karbasi
    Ali Karbasi says:

    سلام و عرض ادب
    بنده رانا 1401 پاناروما دارم. می خواستم بدونم اگر ریمپ انجام بدم و بعد از مدتی نمایندگی یه فراخوان آپدیت ای سی یو بده و ای سی یو ماشین رو آپدیت بزنه ریمپی که شما انجام دادید از بین میره و دوباره باید ریمپ انجام بدم؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام و ارادت
      بله اگه نمایندگی آپدیت بزنه از بین میره، بعدش شما با برگه گارانتی تشریف میارید و مجددا براتون ریمپ رو بر می گردونیم. هزینه ای هم ندارد.

      پاسخ
  37. اسماعیل محمدی
    اسماعیل محمدی says:

    سلام خسته نباشید
    بنده به تازگی خودرو راناپلاس پانوراما تحویل گرفتم ، رفتم نمایندگی کاراکال تیونینگ کاشان برای ریمپ که دوتا برنامه داشت که هیچکدوم با ای سی یو ماشین سازگار نبود از یکی از دوستان اهل فن سوال کردم گفت ماشینهای جدید که دارای استانداردهای ۸۵ گانه هستن به ریمپ نیاز ندارند و ریمپ نمیشن خواستم بدونم چقدر حقیقت داره ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      خیر صحت نداره و ما در نمایندگی مرکزی انجام میدیم. کالیبره مدلهای ارتقا یافته فرق دارد اما ریمپ می شود.

      پاسخ
      • اسماعیل محمدی
        اسماعیل محمدی says:

        سلام داداش میشه برنامه رو برای نمایندگی کاشان آقای شجراتی ، ارسال کنید
        من دوباره امروز رفتم پیششون ولی بازم ریمپ نشد.

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          سلام
          تمام نمایندگی های مجموعه با مدیریت در ارتباط هستند و از همان طریق فایلای جدید براشون ارسال میشه.

          پاسخ
  38. بهزاد
    بهزاد says:

    سلام، وقتتون بخیر
    رانا پلاس پانوراما دارم، واسه آبان ۱۴۰۲
    توو ترافیک وقتی نیم کلاچ حرکت می‌کنم و دور موتور تا یک‌و نیم میره و یهو ترمز و کلاچ میگیرم دور موتور تا مرز خاموش شدن میاد پایین و یهو میره بالا و یعد میاد پایین و ماشین خاموش میشه.
    با ریمپ یا آپدیت و … درست میشه؟

    پاسخ
  39. فرزین
    فرزین says:

    سلام و عرض احترام
    اگر ترموستات رانا پلاس با 83 درجه عوض کنم آیا نیاز به ریمپ تنظیم فن داره و باید دمای دور تند و کند تغییر کند یا خیر ؟
    متشکرم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      این دو موصوع به همدیگه ربط ندارن، و ترموستات دما پایینتر شما به حجم آب بیشتری برای خنک شدن به رادیاتور می فرستید.

      پاسخ
  40. امینی
    امینی says:

    سلام خسته نباشید
    رانا پلاس تو حرکت با هر سرعتی امپرش از حد نرمال یعنی از ۴ یک یا دو درجه بالا میاد بلافاصله پایین میاد چند بار تکرار میشه یعنی بازی میکنه چ.البته اکثرا رو ۴ که نرمال هستش ولی نمیدونم چرا بعضی موقع این طور میشه مشکلی داره
    سوال ۲ . وقتی خاموش میکنی یک دقیقه بعد روشن میکنی امپر بالاست

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      اگه کم لطفی نکنید و مقاله رو تا اخر بخونید براتون قشنگ علت رو توضیح داده بودیم.
      ترموستات ماشینتون رو با 83 عوض کنید بعد برای ریمپ تشریف بیارید در خدمتتون هستیم و این مشکل برطرف میشه.

      پاسخ
  41. احسان نوروزی
    احسان نوروزی says:

    من مشکل کپ بین دور موتور 1000 تا 2000 داشتم (وقتی توو ترافیک پامو رو گاز نگه میدارم ماشین هی گازو ول میکنه هی گاز میده ، و خیلی رو اعصابمه)به نمایندگی شما در شهر بجنورد رفتم ، دور موتور ماشین رو بالا آوردن ، تاخیر دریچه گاز ماشین کم شد و تیز تر شد ولی مشکل اصلی رو نتونستن حل کنن و گفتن کاریش نمیشه کرد.
    ماشین من رانا پلاس 1400 با 28000 کیلومتر کارکرد
    ماشین ارور نداشت و شمع و وایر هم تازه عوض کردم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      شمع ماشینتون رو باز کنید و دهنه اش رو روی 0.9 تنظیم کنید. این ایراد در شمع های فابریک کارخونه زیاد دیده شده.

      پاسخ
  42. موسوی
    موسوی says:

    سلام .خودرو رانا پلاس ۴۰۱ با ای سی یو ماو یک ماه پیش هو نمایندگی رشت شما ریمپ شده.مشکل اینکه شتاب خودرو در دور موتور زیر سه هزار خیلی کمتر از بعد ۳۰۰۰ هستش واینکه این مشکل تو دور موتور ۲۷۰۰ تا سه هزار خیلی بیشتره کاملا قابل احساسه و همینکه از سه هزار رد میشه ستایش دوچندان میشه.تو تمام دندهاش هم این مشکل هست.در ضمن کاتالیست هم تخلیه شده

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      در تمام خودروهای انژکتوری، دور موتور زیر 3000 تحت نظارت سنسور اکسیژن می باشد که مقدار سوخت را تعیین می کند؛ به دلیل کیفیت پایین سوخت در شهرستانها بخصوص استانهای شمال کشور جهت پیشگیری از ناک سر گاز از اآوانس کردن این ناحیه پیشگیری می شود، از سویی خود ایسیو درصورتیکه کیفیت سوخت نامناسب باشد جرقه را تاحدی ریتارد هم می کند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.