WhatsApp Image 2021 07 17 at 22.10.08 1

در این مقاله به بررسی مزایای ریمپ چری آریزو 6 توربو می پردازیم. و درباره نحوه برطرف کردن ایراداتی نظیر شتاب پایین در شروع حرکت، کشش ضعیف دور بالا، تاخیرپدال گاز و حذف لگ توربو صحبت خواهیم کرد.

 

 معرفی

چری آریزو 6 توربو  تا این لحظه لوکس ترین سدان مدیران خودرو به حساب می آید. این خودرو بر روی پلت فرم محصول قبلی یعنی چری آریزو5 ساخته شده و نهایتا در طول بیست سانتی متر اختلاف طول دارد. طراحی پویا و رو به جلو ، اتاق جادار و امکاناتی نظیر نمایشگر 9 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه برای سرنشینان عقب ، دوربین 360 درجه ، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه سازی 9 دنده ! و استفاده از متریال مرغوبتر پلاستیکی از مهمترین نکات آن به حساب می آید.

سواری خشک و عدم تعادل محور عقب در مانورهای ناگهانی از جمله ایرادات باطنی خودرو به حساب می آید. حضور رقبای خوشنام نظیر مزدا 3 و سراتو سایپایی و فروش شرایطی موجب افت قیمت دست دوم بیش از تصور می گردد.

WhatsApp Image 2021 07 17 at 22.04.49 e1626544419433
مزایای ریمپ آریزو 6 توربو

رفع تاخیر شروع حرکت 

یکی از نارضایتی دارندگان آریزو 6، کندی در شروع حرکت می باشد. شرکت کاراکال با اصلاح جداول دریچه گاز این مشکل را حل می کند. و مکث شروع حرکت به حداقل خود می رسد.

 رفع ایراد گیر کردن در سربالایی در حرکت به عقب

در اکثر خودروهای چینی با گیربکس CVT این مشکل به چشم می خورد.  این مشکل سبب فشار بیش از حد به گیربکس و آسیب دیدگی آن می شود. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول گشتاور دور پایین، این ایراد به کلی برطرف می شود.

 رفع لگ توربو

بزرگترین ایراد آریزو6 توربو که متاسفانه به مالکان اطلاع داده نمی شود، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که به Spool مشهور است. اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن توربو به مدار می باشد. چون به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می کند. سپس شروع به دور گیری می کند. این فرایند لگ توربو  Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول بوست توربوTurbo boost این لگ به حداقل خود میرسد بطوری که راننده آن را احساس نمی کند.

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که میدانید موتورهای توربو به بنزین حساس هستند. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

 

موتور و ایسیو

خودروی چری آریزو6 از موتور 1500 توربو با کد E4T15C می باشد که 147 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه تولید نموده و گشتاور 210 نیوتن متری را از دور موتور 1750 تا 4000 تامین می کند.
ایسیوی این موتور از نوع بوش ME17 با قاب پلاستیکی می باشد. مجموعه کاراکال از سال 1400 ریمپ این ایسیو را بدون باز کردن ایسیو و از طریق پورت دیاگ انجام می دهد.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید ایسیو خودرو سر جای خود ثابت است و باز نشده است.

WhatsApp Image 2021 07 17 at 21.56.09 1

 

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان

1) هزینه ریمپ آریزو6 توربو چقدر می باشد؟

هزینه ریمپ آریزو6 توربو و پرو را در این لینک می توانید مشاهده کنید.

2) آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی می گردد؟

 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنا بر این بر گارانتی تاثیر ندارد. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان استفاده نکنند.

 3) آیا صدای زوزه گیربکس آریزو 6 با ریمپ برطرف می گردد؟

 خیر، این ایراد مکانیکی گیربکس می باشد که با نرم افزار قابل بهبود نمی باشد.

4) آیا ریمپ برای موتور توربو ضرر دارد؟

 خیر. ریمپ فقط در جهت افزایش شتاب و قدرت نیست. ریمپ در خودروهایی که دارای زمینه افزایش توان می باشند و قطعاتی مانند توربوشارژ یا هدرز نصب کرده اند. بسیار بهتر از موتورهای اتمسفریک می باشد. فراموش نکنید بومی سازی شرایط کاری موتور خودرو وظیفه کارخانه سازنده می باشد اما معمولاً جهت کاهش هزینه از انجام آن خودداری می کنند.

 5) آیا پس از ریمپ احتیاجی به استفاده از مکمل بنزین می باشد؟

 بطور کلی استفاده از مکمل با کیفیت راندمان را افزایش می دهد. اما با کالیبراسیون برنامه ریمپ با بنزین معمولی، دیگر الزامی به استفاده از آن نمی باشد.

WhatsApp Image 2021 07 17 at 22.04.12

4.5/5 - (6 امتیاز)
8 پاسخ
  1. Mahmoud
    Mahmoud says:

    با سلام…من خودروی آریزو ۵ اتومات دارم که ریمپ ایسیو رو انجام دادم ولی مکث اولیه همچنان هست و برطرف نشده…

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      لطفا وضعیت سلامت شمع ها و کاتالیزور را چک کنید. گرفتگی کاتالیزور در کیلومترهای پایین به دلیل کیفیت بد بنزین چیز عجیبی نیست.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      با سلام
      از سال 99 روند دادن نمایندگی در شرکت کاراکال تیونینگ عوض شده و معیار شایسته سالاری و رضایت مشتری ملاک قرار داده شده است.

      پاسخ
  2. کمال
    کمال says:

    سلام و عرض ادب ، سوری هستم و خودرو آریزو 6 دارم ، من ماشینو بردم سرویس 20 هزار و روغن ، فیلتر بنزین و هوا و روغن تعویض گردید و و هیچ کاره دیگری رو ماشین انجام نشد.بعد از تحویل ماشین صدای توربو شارژ بیشتر شده (تاثیر رو شتاب نداشته ) و وقطی پا رو گاز برمیدارم ( هنگامی شتاب لحظه و سرعت پایین ) صدای ساکشن می شنوم که قبلا نبود لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر

    پاسخ
  3. محسن
    محسن says:

    سلام خسته نباشید خودروی اریزو شش پرو دارم بین سرعت 60تا 80 صدای هم هم میاد داخل کابین ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.