ریمپ ساینا اس کاراکال تیونینگ

[ آپدیت 1402، اضافه شدن ریمپ ساینا اس دوگانه سوز]

⭐ دراین مقاله به بررسی ریمپ ساینا اس جدید در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک و آنچه درباره ریمپ و افزایش شتاب و رفع تاخیر پدال گاز و کندی شروع حرکت و صدای ناک در این خودرو باید بدانید و در ادامه به نحوه راهنمایی برتی رفع ایرادات فنی و نرم افزاری، تاریخچه و انواع ECU ساینا و ساینا اس خواهیم پرداخت.

در حال بارگذاری پخش کننده...

معرفی

ساینا از اواخر سال 95 در دو مدل دنده دستی و گیربکس اتوماتیک(از اواخر 96) عرضه شد. با توجه به اینکه پلت فرم این خودرو با تیبا کاملا یکی می باشد، آن را یک فیس لیفت یا به روزرسانی خودروی تیبا می توان دانست. البته در ادامه شرکت اقدام به عرضه مدل هاچ بک این خودرو تحت عنوان کوییک نیز نمود.

مزایا ساینا / ساینا اس

  • قیافه اش با تیبا فرق دارد! (البته باطن همان است!)
  • هر از گاهی به بهانه های عجیب و اضافه کردن آپشنهایی ساده قیمتش افزایش و کیفیتش پایینتر می آید!
  • فراوانی قطعات و تعمیرکار 
  • فرمان برقی و کروز کنترل و نمایشگر در مدل اتوماتیک
  • سیستم تهویه مطبوع دستی با نمایشگر دیجیتال (دقت کنید تهویه مطبوع اتوماتیک نیست.)
  • فرمان دی کات (در مدل ساینا اس)

بررسی 4 ایراد که با ریمپ ساینا / ساینا اس برطرف می شود:

  • کیفیت نامطلوب مونتاژ
  • مصرف سوخت بالا نسبت به حجم موتور
  • کپ کردن در هنگام حرکت (با ریمپ ساینا برطرف می شود.)
  • شتاب پایین (با ریمپ افزایش می یابد)
  • صدای ناک سرگاز (با ریمپ قطع می شود.)
  • بروز خطای کاتالیست به دلیل کیفیت پایین کاتالیست استفاده شده روی خودرو ( با ریمپ می توان حذف کرد.) 
  • لرزش فرمان به علت های مختلف (تاب داشتن رینگ یا دیسکها)
  • کیفیت بسیار پایین ادوات اتاق
  • حذف شدن ضبط در مدل های ساده!
  • صدای زیاد فن تهویه!
  • در برخی از موتورها کم کردن روغن مشاهده شده!
  • غیب شدن برخی از آپشنها که در اوایل عرضه بصورت استاندارد روی این خودرو قرار داشت مثل رینگ اسپرت

ریمپ ساینا اس 

این محصول از سال 99 به عنوان فیس لیفت یا مدل ارتقا یافته ساینا معمولی عرضه شد. مهمترین تغییرات این خودرو پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو5 و نصب چراغ های روشنایی روز (دی لایت) بصورت استاندارد می باشد. ضمن اینکه نمای جلو خودرو نسبت به ساینا معمولی دچار اصلاحاتی شده است که انصافا تاثیر مثبتی گذاشته اما تغییر چراغ های عقب، اتفاق خاصی به حساب نمی آید!

داخل خودرو طرح جدید نمایشگر پشت آمپر و استفاده از فرمان مدل اتوماتیک که طرح دی-کات دارد مهمترین تغییر این خودرو به حساب آمده و معجزه دیگری در این خودرو رخ نداده است.

ریمپ ساینا اس

نمای داخلی ساینا اس

استفاده از دریچه گاز برقی در مدل های 1400 به بعد موجب کندی بیش از پیش خودرو شده که نیاز آن به ریمپ را افزایش می دهد. از سویی دیگر ایراد سیم کشی پدال گاز نیز در برخی از مدل ها دیده می شود که موجب گازنخوردن می شود. پس از ریمپ ساینا اس تاخیر پدال گاز برقی این خودرو  برطرف خواهد شد.

توجه: در مدل های دارای دریچه گاز برقی برای روشن شدن خودرو، نگه داشتن پدال کلاچ الزامی است.

ساینا اس دوگانه سوز

مدل دوگانه سوز ساینا پس از مدتها توقف عرضه تیبا دوگانه سوز به بازار آمده. علی رغم اینکه این مدل با عنوان مدل اس دوگانه سوز عرضه شده، اما در داخل اتاق عملاً خودرو یک ساینا معمولی است که دوگانه سوز شده است.  اگرچه در خیلی از سایتها نسبت به نبود برخی امکانات مدل اس در این خودرو اشاره شده (مثل پشت آمپر قدیمی یا نبود سوویچ چاقویی) اما ما در کاراکال تیونینگ، اتفاقا از این موضوع خشنود هستیم! 

ابتدا نگاهی مختصر به تصاویر ساینا اس دوگانه سوز داشته باشید سپس به توضیح این ادعا می پردازیم.

ساینا اس دوگانه سوز

نگاهی مختصر به مشخصات ساینا اس دوگانه سوز عرضه شده در سال 1402

مهمترین مزیت خودروی ساینا اس دوگانه سوز، نبود سیستم برق مالتی پلکس است که در خودروی ساینا اس دنده ای و اتوماتیک قرار دارد. به همین دلیل پشت امپر عرضه شده از نوع معمولی می باشد(چون خودرو شبکه مالتی پلکس ندارد!) از همه مهمتر، این خودرو فاقد دریچه گاز برقی می باشد، این هم نکته مثیتی است چون هزینه نگهداری دریچه سیمی پایینتر از دریچه برقی می باشد و تاخیر پدال گاز کمتری دارد! ضمنا برای روشن کردن این خودرو نیازی به نگهداشتن کلاچ نمی باشد!

 

اتفاقاتی که پس از ریمپ ساینا معمولی و ساینا اس برای خودرو می افتد:

🏆 مزایای ریمپ کاراکال در یک نگاه

● کاهش مصرف سوخت ساینا تا یک لیتر
●  حذف ناک سرگاز و بروزرسانی ایسیو ECU مطابق با بنزین بی کیفیت
● کاهش دمای فن ساینا (مناسب برای مناطق گرمسیر)
● رفع کپ ساینا در مرحله اولیه شروع حرکت
● رفع مکث بین دنده یک و دو (در مدلهای دنده دستی)
● حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
● قابلیت بالا بردن کات آف ساینا تا 6100
● قابلیت ایجاد کات آف رگباری 
● توانایی حذف سنسور میل سوپاپ ساینا (در صورت نیاز مشتری)
● بهبود عملکرد گیربکس ساینا اتوماتیک 
● کاهش تاخیر دریچه گاز برقی ساینا (ویژه ساینا اس و ساینا اتوماتیک)
● کاهش افت توان با کولر

ریمپ ساینا اتوماتیک
نمای داخل ساینا اتوماتیک

🚩 افزایش قدرت موتور ساینا

در حین رانندگی قدرت موتور ساینا، به اندازه ای که توقع می رود نیست. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد.  استفاده از گیربکس با ضرایب سنگین تر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود.

موتور ساینا 87 اسب بخار در دور موتور 5250 و 128 نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند و قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر 72 اسب بخار میباشد.  موتور ساینا توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده است و با ریمپ با قاطعیت قابل ارتقا است.

🚩 افزایش شتاب ساینا

علت شتاب گیری کم خودرو، این است که کارخانه سازنده اولویت ECU را کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. در ریمپ ساینا اولویت بر افزایش تون پیشرانه تغییر میکند. به همین دلیل پس از ریمپ، عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتاب گیری ساینا به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت.

🚩 افزایش گشتاور

پس از ریمپ، گشتاور موتور ساینا در دورهای پایین افزایش می یابد. در نتیجه در سربالاییها نسبت به قبل نیاز کمتری به معکوس کشیدن دارید.

🚩 برطرف شدن تاخیر پدال گاز

خیلی از دارندگان نسخه اتوماتیک و مدل اس از تاخیر پدال گاز ساینا در شروع حرکت گلایه دارند. علت این ضعف، نرم افزاری بوده و با ریمپ قابل برطرف شدن است.

🚩 رفع صدای ناک سرگاز ساینا

این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است، عموما صدای ناک از مشکلات نرم افزاری منشا می گیرد.
صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است) که در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده می شود. البته استفاده از شمع مناسب نیز در رفع ناک بی تاثیر نیست.

⚡ خودروی ساینا تا کنون با پنج نوع ایسیو ارائه شده:

  • دنده دستی
    • کروز SIM2K-48VR از 95
    • LZNF از سال 96
    • SSAT از سال 99
    • ایسیو EZU (از اواخر 99 برای مدل ساینا اس)
    • ایسیو کزنس (از سال 1401 برای مدل اس)
ریمپ ایسیو ساینا اس و ریمپ کوییک اتومات

ایسیو EZU مورد استفاده در مدل های اتوماتیک و ساینا اس

  • دنده اتوماتیک
    • ایسیو ایزی یو 2.5 (EASY U2.5) (از سال 96 تا 98 و عرضه ساینا اتوماتیک فعلا متوقف است.)

ویدیو درباره ریمپ مجموعه کاراکال تیونینگ

 پکیجهای ریمپ کاراکال:

کاراکال دو پکیج ریمپ را برای ساینا طراحی کرده که در زیر مشاهده می فرمایید:

پکیج شهری 🏠

 تا 5 اسب بخار افزایش توان ساینا، بدون افزایش مصرف سوخت و 7 نیوتن متر افزایش گشتاور

پکیج ریسینگ (استیج1) 🏁

تا 8 اسب بخار با اندکی افزایش مصرف سوخت  و 11 نیوتن متر افزایش گشتاور (داشتن تجهیزات تقویتی نظیر هدرز و کیت مکش در این پکیج الزامیست)

❔ 💬 پرسش و پاسخ 

1) هزینه ریمپ کارکال برای ساینا چقدر است؟

💬هزینه ساینا را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

❔ 2) ساینا من گاهی اوقات صدای ناک دارد و گاهی هم صدایی ندارد، علت چیست؟
💬  صدای ناک ساینا در صورت استفاده از بنزین سوپر برطرف می شود. با توجه به فقدان بنزین سوپر در شهرستانها و قیمت بالای آن، چندان به صرفه نیست. راهکار کاراکال، ریمپ موتور ساینا جهت کالیبره شدن با بنزین بی کیفیت است.

❔ 3) چگونه ممکن است که با افزایش توان، مصرف بنزین ساینا کاهش یابد؟
💬  به این فرآیند اصلاح AFR یا نسبت سوخت به هوا گفته میشود. وقتی توان موتور با ریمپ اصلاح شود و موتور بهینه شده و در دور پایین زودتر به کشش مورد نیاز راننده می رسد و در نتیجه سوخت کمتری مصرف میکند.

❔ 4) تجهیزات و دستگاهها بر کیفیت نهایی ریمپ چه تاثیری دارند؟
💬  تاثیر اصلی کیفیت، از مهارت تیم برنامه ریز است که می بایست شناخت دقیقی از ریمپ و برنامه فابریک ایسیو داشته باشد. در خودروهایی نظیر ساینا ، از پروگرامر TNM استفاده میشود که دستگاه پیچیده ای نیست. متاسفانه دارندگان ساینا اتوماتیک، به علت ریمپ در مراکز متفرقه دچار معضل نوسان دور موتور و افزایش مصرف سوخت می شوند. پس از مراجعه به کاراکال ابتدا خودرو در توان بهبود می یابد و همراه آن این ایراد نیز اصلاح می شود و دور موتور در عدد ۸۵۰ ثابت می ایستد. 

❔ 5) علت تاخیر گاز و دیر دور گرفتن ساینا اتوماتیک چیست؟
💬  خودروهای اتوماتیک به صورت پیش فرض بر اساس میزان فشار پدال گاز شتاب نمی گیرند و کندتر عمل میکنند (خطی نیستند). علاوه بر این در خودروی ساینا به دلیل استفاده از گیربکس CVT، ضعف دورگیری این گیربکسها مشهودتر است. از طرفی دیگر در ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5) از دریچه گاز برقی استفاده شده است که وجود آن دلیلی دیگر بر کُندی این دو خودرو می باشد. در پکیج ریمپ کاراکال، با استفاده از روش خطی سازی دریچه گاز Linearization throttle response تاخیر دریچه گاز را به حداقل رسانده و عملکرد گیربکس را نیز تسریع می بخشد.

❔ 6) آیا حذف سنسور اکسیژن دوم از حلقه کنترلی ایسیو کار درستی می باشد؟
💬  سنسور اکسیژن دوم در حلقۀ کنترلی ایسیو نیست، بلکه کیفیت کارکرد کاتالیست را در زمینه آلودگی هوا بررسی می کند. افرادی که برای افزایش بیشتر توان اقدام به حذف کاتالیست یا نصب هدرز نموده اند، دچار خطای فرسودگی کاتالیست یا سنسور اکسیژن دوم می شود. پس از اطلاع به مسئولین کاراکال تیونینگ، حذف سنسور دوم در برنامه ایسیو این مشتریان لحاظ می شود.

❔ 7) خودروی ساینا اتوماتیک دارم، چند بار جوش آورده، آیا با ریمپ دمای فن اصلاح می شود؟
💬  استثنائا ایراد در مدل اتوماتیک مربوط به سیم کشی بوده و با ریمپ برطرف نمیشود. تعدادی از ساینا های اتوماتیک دارای فراخوان اصلاح دسته سیم رله باکس فن هستند. نمایندگی موظف است طبق این فراخوان مشکل شما را برطرف کند.

❔ 8) روشن شدن چراغ ABS در خودروی ساینا به چه دلیل است؟
💬  روشن شدن چراغ ترمز ای بی اس ABS حاکی از وجود خطا در حافظه کامپیوتر این قطعه می باشد. گاهی اوقات چراغ ای بی اس ABS با ترمزدستی روشن می شود. اما می بایست با دستگاه دیاگ حافظه این دستگاه را بررسی کرد. در هر خودرو 4 سنسور وجود دارد که ممکن است قطعی هر کدام از آنها موجب بروز خطا شود.
توجه کنید گاهی اوقات ممکن است سنسور خراب نباشد و فقط قطعی در مدارش اتفاق افتاده باشد. عیب یابی با دقت انجام شود.

4.2/5 - (32 امتیاز)
213 پاسخ
  1. ایران
    ایران says:

    سلام وقت به خیر. خودروی بنده ساینا است و گارانتی دارد. آیا ریمپ شامل گارانتی میشود؟ و خود سایپا این کار را انجام میدهد یا خیر. با تشکر

    پاسخ
  2. مازیار حسینی
    مازیار حسینی says:

    سلام ماشین ساینا مدل ۹۷ با ایسیو lznf دارم ، وقتایی که ماشین سرده بعد از روشن شدن ماشین صدای پرت پرت میده و به اصطلاح ریپ میزنه ، تمامی سنسورا و فنی موتور رو هم چک کردم هیچ مشکلی نداشتن ، موقع معکوس کشیدن هم یه کپ ریز گاهی اوقات میکنه ، خواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟آیا مشکل از ایسیو هست ؟ ریمپ هم کردم اما مشکلم حل نشد

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      مشکل خودروی شما از سنسور اکسیژن هست. ضعیف شده اما نه اونقدری که منجر به اعلام خطا بشه. باید سنسور عوض بشه.

      پاسخ
  3. مازیار حسینی میانکوه
    مازیار حسینی میانکوه says:

    سلام ماشین ساینا مدل ۹۷ با ایسیو lznf دارم ، وقتایی که ماشین سرده بعد از روشن شدن ماشین صدای پرت پرت میده و به اصطلاح ریپ میزنه ، تمامی سنسورا و فنی موتور رو هم چک کردم هیچ مشکلی نداشتن ، موقع معکوس کشیدن هم یه کپ ریز گاهی اوقات میکنه ، خواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟آیا مشکل از ایسیو هست ؟ ریمپ هم کردم اما مشکلم حل نشد

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      با عرض سلام

      در مجموعه کاراکال قبل از ریمپ خودرو مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتیکه خودرو نیاز به عیب یابی داشته باشد، ابتدا مشکل حل شده، سپس اقدام به ریمپ می شود.
      ما تا ماشین شما رو بررسی نکنیم نمیتوانیم دقیقا عیب یابی کنیم.

      پاسخ
      • محسن
        محسن says:

        سلام کارشناس محترم نیاز به کمک شما دارم من به تازگی ی ماشین ساینا گرفتم مدل ۹۸ EX درب موتور بخار میکنه البته روغن ش خیلی کثیف بود و البته صاحبش روغن موتورم تعوض کردم اما باز بخار میکنی بردم چندجانبه گفتن از کثیفی روغن اما بازم دلم قرص نشد میتونید کمکم کنید چکار کنم لطفا کارشناس محترم کمکم کنید

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام شیر تهویه بخار روغن رو چک کنید
          اگه درست نشد موتور کمپرس داره و کاریش نمیشه کرد

          پاسخ
  4. ایمان
    ایمان says:

    سلام
    بهترین نوع ecu. که روی ساینا نصب شده چیه و تو کدوم مدل ها ازش استفاده شده،ممنون از پاسخ شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام ایمان
      به نظر تمامی اهل فن ایسیوهای زیمنس (کروز) مورد استفاده روی خودروی ساینا از سایرین بهتر است.
      تنها راه فهمیدنش اینه که خم بشی زیر پای راننده رو نگاه کنی و نوشته روی ایسیو رو بخونی. استفاده از ایسیوها تا سال 1400 قابل پیش بینی نیست و از هر چی دم دستشون اومده استفاده کردن!!!

      پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          ایسیو در صورتی قابل تعویضه که برق ماشین مالتی پلکس نباشه (دریچ گاز برقی نباشه)
          جواب سوال دومتون خیر

          پاسخ
  5. ابوالفضل
    ابوالفضل says:

    سلام، من ساینا پلاس دنده ای مدل 99 دارم، مصرف سوخت ترکیبی شهر و جاده 9 هست و داخل جاده بین 7 و 8 متغیر، شتاب و سرعت اینا انصافا خوبه ولی رو دنده یک شروع حرکت کپ داره و دیر گاز میخوره گاهی خاموش میشه به همین علت. با ریمپ مشکل کپ و مصرف بالای سوخت حل میشه؟ قدرت ماشین هم برای شتاب بهتر و سربالایی ها بهتر میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام ابوالفضل
      اول بفرمایید شما دیاگ زدید؟ آیا در حافظه ایسیو خودرویتان خطایی ثبت شده؟

      پاسخ
  6. هاشمی
    هاشمی says:

    سلام من ریمپ کردم ساینا تو نمایندگی اصفهان کاراکال ولی چراغ چک ماشین روشن شده دوباره که مراجعه کردم همکارتون گفتن ایراد از سنسور اکسیژن دوم هست وبه من گفتن نیاز نیست تعویض بشه من خیلی تحقیق کردم واسه ریمپ کجا برم که اومدم نمایندگی کاراکال لطفا منا راهنمایی کنید چیکار کنم چراغ چکم خاموش بشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام آقای هاشمی
      لطفا برگه گارانتی خودتون رو برای پیگیری به شماره 09122566943 ارسال فرمایید تا واحد بازرسی شکایت شما رو پیگیری کنند. در صورت لزوم با نماینده خاطی بشدت برخورد می شود.

      پاسخ
  7. سجادیان
    سجادیان says:

    سلام ساینا مدل 97دارم با ایسیو زیمنس تو نمایندگی شیراز ریمپ شده
    سئوال دارم آیا حذف سنسور میل سوپاپ دربلند مدت روی عمر موتور تاثیر منفی ندارد

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان خیر هیچ تاثیری ندارد.
      شما همین سوال را در مقاله کوییک هم پرسیدید، لزومی ندارد سوال تکراری را در دو مقاله بپرسید، جواب ما تغییری نمی کند.

      پاسخ
  8. مجید فرجی
    مجید فرجی says:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ماشین ساینای من ۳۵۰۰۰ کیلومتر کارکرده و مدل ۱۴۰۰ میباشد که یهو شروع به کپ کردن کرده یعنی شروع اولیه و دنده ۲ کپ خیلی زیادی دارد ، سنسور اکسیژن و دریچه هوا و شمع ها رو عوض کردم درست نشد ، ریمپ کردم درست نشد ، آیا مشکل از ایسیو هست ؟ یا باید ایسیو هست رو عوض کنم؟

    پاسخ
  9. مهدی
    مهدی says:

    سلام خسته نباشید
    ماشین ساینا اس ۱۴۰۰هستش جدیدا تو حرکت پدال ماشین رو فشار میدم گاز نمیخوره انگار جلوی حرکت ماشین رو گرفته باشی وقتی پدال رو آزاد میکنم دوباره گاز میدم شتاب میگیره و حرکت و بعضی اوقات شده چندین بار پشت سر هم اتفاق افتاده هی پا رو از پدال میکشم دوبار گاز میدم شتاب میگیره .مثل کله کردن میمونه.به نظر شما ریمپ میخواد.
    و اگر ریمپ بشه گارانتی ماشین باطل خواهد شد یا نه.
    با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      لطفا دیاگ بزنید
      احتمالا خطای اکسیژن یا سوئیچ ترمز داشته باشید.
      توجه داشته باشید ایرادات اساسی مثل این مورد با ریمپ برطرف نمی شوند.

      پاسخ
    • حسین
      حسین says:

      سلام. ساینا اس مدل تیرماه امسال گرفتم. مشکل چراغ چک داره ک گفتن از سوییچ پدال ترمز هست اما ۵بار بردم گارانتی و تعویض کردن و مشکل حل نشده. مشکل دیگه هم مصرف سوخت وحشتناک توی شهر هست حدودا صدی ۱۲لیتر اونم تو ترافیک معمولی اما جاده شمال حدودا کمتر از صدی ۷ میسوزونه. لطفا راهنمایی کنید با ریمپ حل مشکل میشه؟ تشکر

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        دوست عزیز ماشینی که مصرفش بالا باشه همیشه بالاهه نه فقط تو ترافیک و شهر بالا باشه و تو جاده خوب باشه!

        پاسخ
  10. حسین
    حسین says:

    سلام ماشین ساینا اس ۱۴۰۰ دیر شتاب میگیره دستگاه انداختم چند جا گفتن مشکلی نداره سنسور دریچه گازبرقی هم‌گفتند مشکلی نداره تو سر بالایی ها هم ماشین جون نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  11. آرش
    آرش says:

    سلام روز خوش.
    ساینا مدل 1401 دارم که ecu مدل kesens روش نصب هست. با کولر افت توان شدیدی داره و موقع کلاچ گیری سریعا دور موتور افت میکنه که هم باعث گرفته شدن شتاب ماشین میشه و هم پشت موانع بعضی اوقات خاموش میشه. روی این مدل ecu هم کار میکنید؟

    پاسخ
  12. امیر
    امیر says:

    سلارفتم نمایندگی شیراز سنسور ساینا اس خارج کنم گقتن برنامش نیامده کاتالیست ماشین ریخته نداره میخوام سنسور 2 خارج کنم چراغ چک روشن هست یک یار هم سنسور بالا پایین جابجا کردم الان سنسور 1 هم خطا میزنه ماشین هم تا کولر میرنم دیگه گاز نمیخوره…چیکار کنم ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز خرابی کاتالیست ربطی به گاز نخوردن نداره، فعلا ریمپ این خودرو انجام نمیشه اما شما در نظر بگیرید که با وجود ایراداتی که نام می برید با ریمپ حل نمیشن، ماشین شما یه ایراد جدی داره که موجب گاز نخوردن میشه
      حتما ببرید نمایندگی

      پاسخ
  13. فردوسی
    فردوسی says:

    سلام و عرض ادب
    پیرو پاسخ به سوال دوستمون در مورد ساینا اس که شتاب پایینی داره
    آیا به نتیجه رسیدید که من به نمایندگیتون مراجعه کنم جهت ریمپ؟!
    ممنون میشم اطلاع بدید
    تشکر

    پاسخ
  14. محمد
    محمد says:

    با سلام، من ساینا اس دارم و در اهواز هستم، ماشین من در مواقعی که موتورش هنوز خنکه شتابش عالیه ولی بعد از ده دقیقه رانندگی که دمای موتور بالاترمیاد دیگه شتاب نداره و سنگین حرکت میکنه،علتش چی میتونه باشه، ضمن اینکه چند بار خطای سوئیچ پدال ترمز و کلاچ رو با دیاگ نشون میداد که نمایندگی فقط سوئیچ ترمز رو برام تعویض کرد و زیر بار تعویض کلاچ نرفت والان ماشینم این مشکل رو داره

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اگه سوئیچ کلاچ تنظیم نباشه هم خطا میده، یه بار با دست به سمت نشیمنگاه پدال هل بدید

      پاسخ
  15. ناشناس
    ناشناس says:

    یه ساینا S داریم مدل 1401 اصلا شتاب و قدرتش مثل ساینا معمولی مدل 1396 نیست باید گاز رو بچسبونی تا بعد چند ثانیه بعد شروع به حرکت کنه تازه قدرتی که داره هم اصلا جالب نیست اصلا ماشین راه نمیره بعضی از جا ها که یکم سر بالایی هست می خواهی حرکت کنی ماشین می خواد خاموش بشه میشه بگید چرا آیا با ریمپ این ایرادات بر طرف میشن؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام ساینا اس شما دریچه گاز برقی داره، و عملکردش توسط کامپیوتر محدود شده به همین علت ضعیف راه میره

      پاسخ
      • محمد اوسطی
        محمد اوسطی says:

        سلام و عرض ادب
        عزیز جان من ساینا مدل ۹۷ دارم می اونم بگم من کاری نبوده که واسه مشکل سوخت این ماشین نکرده باشم حتی ریمپ خواستم بدونم آیا واقعا با ریمپ شما مصرفم میاد پایین
        جدیدا با این بهترینهای اشغالی که هست خدا شاهده مصرفم شده هر ۳۰ لیتر ۲۴۰ کیلومتر یعنی بعبارتی اندازه شورلت آمریکایی ۱۵ لیتر میسوزونه واقعا دیگه درمونده شدم اکه امکانش هست بهم پاسخ بدید
        تمام سنسورتشم عوض کردم ولی زره تی مصرفش کم نشد

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام محمد
          ماشینتون یه ایراد مشخصی داره که باید عیب یابی بشه و اصلا با ریمپ مشکلش برطرف نمیشه. سراغ یه تعمیرکار حرفه ای برق و انژکتور برین.(اگر از نظر مکانیک ماشین مشکلی نداره)

          پاسخ
      • هادی
        هادی says:

        سلام ساینا اس دارم مدل۱۴۰۰ تو
        سربالای دنده دو خیلی ضعیفه دنده دو که میخوام پر کنم بالاتر از پنجاه تا که میرسه زوزه میکشه که دنده عوض کنم میدم سه هم دنده مرده میشه باز میدم دو به زور راه میره

        پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      تشریف بیارید در صورتیکه شماره کالیبره کامپیوتر شما آماده باشد انجام می شود.

      پاسخ
  16. فرشاد
    فرشاد says:

    سلام ساینا s دارم ماشین مدل 1401 صفر کیلومتر تقریبا. از وقتی تحویل گرفتم ماشینو حس کردم کیلومتر رو از حد معمول بیشتر میندازه. دوباره تو جاده تست کردم دیدم تقریبا مسیر ۱۰۰ کیلمتری رو ۱۹۰ کیلو جلو امپر ثبت میکنه. ایراد چیه ؟ ممنون

    پاسخ
    • مصطفی
      مصطفی says:

      داداش فرشاد منم ساینا s مدل ۱۴۰۱ داشتم این مشکل خودم متوجه شدم ساینا های جدید ببر آپدیت صفحه پشت آمپرش آمده نمایندگی که آپریت از کارخانه گرفته باشه برنامه صفحه کیلومتر برات حذف برنامه جدید میریزه و مشکلت حل میشه من کارکرد واقعی ecu کیلومتر ۴۸۰۰ نشان میداد ولی روی صفحه نمایش ۷۷۰۰ که کلی اضاف انداخته بود….بعد درست شدنمایندگی برنامه جدید ریخت درست شد.

      پاسخ
  17. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام، وقت بخیر
    امروز برای ریمپ ساینا S به نمایندگی کاراکال مراجعه کردم که گفتن برای ECU برند Easy U با کالیبراسیون AE (دو حرف آخر کد کالیبراسیون) هنوز ریمپ انجام نمیدن.
    میخواستم بدونم چه زمانی ریمپ برای این کد ارائه خواهد شد؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام لطفا وقتی پیغام میدید دقیقا ذکر کنید ماشینتون تحویل چه تاریخی هست و به کدوم نمایندگی مراجعه کرده اید. تقریبا80 درصد خودروهای ساینا Sو کوییکS قابل ریمپ می باشد

      پاسخ
  18. جعفر
    جعفر says:

    سلام. وقت بخیر. من ساینا اس 1401 دارم. موقعی که شتاب گرفتی گاز رها میکنی شروع به ناگ زدن میکنه. روی دنده پایین بیشتر این اتفاق می افته. هر چی نمایندگی بردم نفهمیدن مشکل از کجاست.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      ناک زدن در حین دورگیری و پرکردن دنده رخ میده نه رها کردن پدال احتمالا صدای دیگری رو دارید می شنوید.

      پاسخ
  19. رضا
    رضا says:

    سلتم، ساینا اس ۱۴۰۰دارم اصلا حال خوبی با شتابش ندارم حتی گفتن استوپ ترمز مگانی بنداز خوب میشه این کار و کردم بهتر شد اما باز مشکل داره، دیگه اعصابمو خراب کرده ایا ممکنه این مشکل برطرف شه، ممنون از پاسخگویی

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام رضا…
      تمام مشتریا کاراکال بعد از ریمپ خودرو را تست می کنن و درصورت رضایت هزینه را می پردازند.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز اصولا ریمپ یه موضوع حس کردنی هه نه اینکه من اینجا براتون توصیف کنم! ایسیو اس ست، شبیه زیمنس هستش و مشابه همدیگه خروجی میدن

      پاسخ
  20. قاسم
    قاسم says:

    سلام وقت بخیر.سایناsتحویل آذر۱۴۰۱ ecuکروز چندتا سوال دارم
    با انجام ریمپ چه تغیراتی اتفاق می افته
    آیا با ریمپ ترمزabs هم تقویت میشه
    و اینکه آیا با ریمپ امکان فعال شدن پمپabs از سرعت بالاتر از۳۰ کیلومتر هم هست
    بابت سایت خوب و راهنماییتون هم تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      جواب سوال اولتون تو همین مقاله گفته شده.
      سایر موارد به ریمپ ارتباطی ندارد.

      پاسخ
  21. حمید رضا
    حمید رضا says:

    سلام وقت بخیر
    ماشین ساینا اس 1400 با ایسیو ezu دارم تاخیر دریچه گاز داره در ضمن ناک هم میزنه سنگین حرکت میکنه میخواستم ببینم با ریمپ درست میشه ممنون

    پاسخ
  22. Ali
    Ali says:

    سلام یک سوال داشتم چون که شما تخصص در این کار هایه مکانیکی دارین.
    ما ساینا sثبت نام کردیم برايه ۱۴۰۲ با این چیز هایه که ازش خوندم .پراید خیلی بهتره به نظر شما هم همین طور هست .
    میرزا ماشین رو تحویل گرفتم بفروشم ریو تمیز یا حد اقل ساینا ساده صفر کیلومتر بخرم چیکار کنم

    پاسخ
  23. فرهام
    فرهام says:

    سلام وقت بخیر
    ساینا مدل ۱۴۰۰ دارم
    کپ سر گاز داره
    اسنسور دریجه گاز و باقی سنسور ها رو عوض کردم
    شمع و وایر هم عوض کردم ولی هنوز کپ سر گاز داررد
    یعنی وقتی میخ‌ام گاز بدم ماشین اول کپ میکنه بعد باید پامو رو گاز بردارم و دوباره بذارم تا گاز بخوره
    راه حلی دارید برام !؟!

    پاسخ
  24. محمد
    محمد says:

    سلام .یک هفته س ماشینو تحویل گرفتم .ماشین بیخود گاز میخوره چ در حالت ایستاده یا در حال حرکت چکار میشه کرد???

    پاسخ
  25. علی
    علی says:

    سلام من ساینا s دنده‌ای مدل 1401دارم اصلا شتاب نداره آیا با ریمپ درست میشه آیا به موتور آسیب نمیزنه ببخشید نمایندگی در کرمانشاه دارید ممنون

    پاسخ
  26. عرشيا
    عرشيا says:

    سلام.
    من خودروي ساينا s دارم ولي ميگن با ريمپ حل نميشه و بايد سايپا يه گيربكس جديد توليد كنه و مشكل از گيربكس هست.
    در ضمن ميگن ريمپ ريسك سوختن ECU رو داره.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      اگر خودروی شما ایراد سیم کشی یا سنسوری داشته باشه، قطعا با ریمپ برطرف نمیشه.
      ایسیو هم یک قطعه سخت افزاری است و ریمپ یک فرایند نرم افزاری، چجوری شما میگید ایسیو با ریمپ می سوزه؟ شما برای کامپیوترتون ویندوز عوض می کنید ، مادربرد میسوزه؟ گناه افراد بی دقت رو و اظهار نظرهای غیر کارشناسی بر عهده ما نیست.

      پاسخ
  27. شهاب الدین حائری
    شهاب الدین حائری says:

    سلام خسته نباشید من ساینا اس دارم برج ۹سال ۱۴۰۱تحویل گرفتم ماشین شتاب نداره و دور موتور در حالت خلاص از یک تا دو بعضی وقتا متغییر هست یا به اصطلاح گاز میخوره بخاری هم بعضی موق ها چند ثانیه خاموش میشه باز روشن میشه چندجا بردم دیاگ زدن ولی مشکل برطرف نشده نمایندگی هم میگه برای برنامش هست خواستم بدونم مجموعه ی شما میتونند رفع کنند مشکلات و تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      لطفا به نمایندگی های مرکزی مراجعه کنید و ربطی به برنامه نداره دوست عزیز. ماشینتون یا داره از جایی هوا می کشه (نشتی هوا) یا ایراد از سیم کشی داره.

      پاسخ
  28. حسین
    حسین says:

    سلام خسته نباشید،سایناs برج۸سال۱۴۰۱تحویل گرفتم،اصلا شتاب خوبی نداره،تو کفی از ۱۴۰تا بیشتر نمیره مشکل دیگه ای هم ک داره اینه که
    وقتی دنده معکوس میدم بجای اینکه شتاب بگیره سرعت ماشین کمتر شده و دور موتور میفته وزمان میبره تا دوباره شتاب بگیره ،مشکلش چی میتونه باشه؟با ریمپ برطرف میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      ایرادی که تو معکوس کشیدن دارید ، از جای دیگه ای نشات می گیره، دیاگ بزنید، سایر ایراداتی که تو مقاله توضیح دادیم برطرف می گردد

      پاسخ
  29. Ali
    Ali says:

    سلام من ماشینم ۱۴۰۱سایناs هستش شتاب خیلی پایین و تاخیر دریچه گاز داره سربالایی هم کم میاره ریمپ این نوع ماشین انجام میشه مراجعه کنیم

    پاسخ
  30. مهران
    مهران says:

    سلام ساینا اس ۱۴۰۰ دارم با ایسیو ای زد یو ساده ایا برنامه ریمپ این ایسیو هست که خدمت برسیم بعد سوال دیگه میگن شمع بوش بندازی مشکل شتاب حل میشه ایا درسته باتشکر از مجموعه کاراکال

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام فکر کنم تو مقاله جواب سوال شما رو دادیم
      شمع خوب در بهتر شدن دور گرفتن موتور تاثیر دارد اما نه به اندازه ریمپ

      پاسخ
  31. علی
    علی says:

    با سلام.تشکر بابت توضیحاتتون. چندتا سوال داشتم.من یا ساینا اس مدل 1400 دارم.
    1. تاخیر دریچه گاز رو ک گفتین با ریمپ حل میشه.
    2.ماشین بعضی مواقع روی سرعتگیر ها که دوباره میخام راه بیوفتم کپ میکنه روی دنده 2 با ریمپ حل میشه؟
    3.برای رسیدن به سرعت مورد نظرمون باید بیشتر به ماشین گاز بدیم ینی برای مثال دنده 5 باید دور موتور روی 3500 باشه تا 120 تا بره ک باعث صدای زیاد موتور میشه راه حلش چیه؟ چندتا ساینا اس دیگه رو هم دیدم همینجوری بود.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      2) اگر کپ کردن علت فنی مانند خرابی سنسور نداشته باشه ، بله برطرف می شه
      3) با برطرف کردن تاخیر دریچه گاز این مشکل تا حد زیادی برطرف میشه، شمع مناسب و کثیف نبودن فیلتر هوا هم تاثیر بسزایی داره

      پاسخ
  32. رضا مجریان
    رضا مجریان says:

    سلام خدمت مجموعه کاراکال
    من ساینا اس مدل ۱۴۰۱ بادریچه گازبرقی دارم ‌که تمام مشکلات شتاب اولیه کم آوردن در سربالایی سرگازنخوردن کپ بین دنده ۱و۲ و افتادن سریع دور موتور در تعویض دنده میخوام بدونم تمام این مشکلات با ریمپ حل خواهد شد؟
    و آیا بعد ریمپ شتاب و گشتاور این ماشین به پای سایناex معمولی که دریچه گاز سیمی داره میرسه یا نه؟
    نکته دوم
    آیا نمایندگی های شما در مشهد به اندازه همکاران شما در تهران حرفه ای و کار بلد هستن یا خیر؟
    ممنون اگر جواب بدید؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام رضا
      افتادن دور موتور بین تعویض دنده رو با رگلاژ سنسور کلاچ خودتون میتونید درست کنید و سایر مواردی که در مقاله خوندید قابل انجام هست. نمایندگی ها مورد نظارت دفتر تهران هستند.

      پاسخ
    • مجید میرزایی
      مجید میرزایی says:

      با سلام. ماشین من ساینا معمولی 1401 هستش حدود ۲۰ روز پیش چراغ چک ماشین روشن شد رفتم نمایندگی گفتن خطای کاتالیست هست بعدش کاتالیست رو باز کردن دیدن سالمه بهم گفتن خطای آلایندگی میده باید بنزین عوض بشه که متاسفانه غیر از معمولی بنزین دیگه ای نیست به نمایندگی شهر دیگه ای هم مراجعه کردم اونا همینو بهم گفتن آیا بت ریما کردن مشکل برطرف میشه؟

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        دوست عزیز خطای کاتالیست با ریمپ برطرف میشه ؛ اما نمایندگی موظفه بخاطر گارانتی برای شما کاتالیست رو عوض کنه نه اینکه سفارش بنزین مرغوب بده. خطای کاتالیست با کد 0420 به دلیل افت راندمان کاتالیست اتفاق میفته نه بنزین. بهتره عزیزان صداقت را الگوی کارشون قرار بدن

        پاسخ
  33. علی
    علی says:

    سلام و عرض ادب بنده ساینای s مدل ۱۴۰۱ دارم توی دنده های سبک در محدوده دور موتور 2000تا 3500 ناک میزنه و با زدن بنزین سوپر این مشکل حل میشه میخوام بدونم راحی هست با ریمپ که بشه این مشکل حل بشه و اگر بشه میخواستم بدونم گارانتی خودرو باطل نمیشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول یه دست شمع براش عوض کنید
      ریمپ بدون باز شدن ایسیو انجام می شود و گارانتی باطل نمی شود و البته بهتر است شما هم به نمایندگی این موضوع را اطلاع ندهید تا موجب سواستفاده قرار نگیرد.

      پاسخ
  34. وحید
    وحید says:

    سلام خسته نباشین من یه سوالی داشتم.
    ماشین رو بهمن 1401تحویل گرفتم
    اول که ماشین ماشین ساینا s چرا شتاب نداره وقتی به سرعت 110تا میرسه احساس میکنم موتور ماشین الان از جاش در میاد تا 110بیشتر نمیره
    بد تو تعویض دنده ماشین هنوز ماشین حرکت نکرده یه فلش کوچیک میاد میگه دنده رو عوض کنید ممنون میشم یه کمک کنین با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      تنها کمکی که از دست من بر میاد اینه که ازتون خواهش کنم یه بار دیگه مقاله رو بخونید

      پاسخ
  35. میثم
    میثم says:

    سلام و عرض ادب
    ساینا اس تحویل آبان 1401
    خطرناک ترین مشکل ماشین اینه که موقع رانندگی مخصوصا هنگام سبقت ، هرچقدر پدال رو فشار میدم دور موتور بالاتر از 1 نمیره !!! یعنی ماشین روشن سرعت رو 120 کیلومتر دیگه گاز نمی خوره و باید با بدبختی بیام کنار جاده و یک بار تا چند بار سویچ رو باز و بسته کنم تا مجددا ماشین گاز بخور و حرکت کنه!!!

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      در اسرع وقت دیاگ بزنید و خطایی که مشاهده کردید رو با دقت اعلام بکنید تا راهنمایی تون کنیم.

      پاسخ
  36. As
    As says:

    سلام ساینا اس با ایسیو کزنس چینی ریمپ میکنید؟
    مشخصات ایسیو
    TH22023610TC32SF405M15GSQUIKGF-13AA00002101800090C20221026A0101

    پاسخ
  37. As
    As says:

    ساینا اس ۱۴۰۱ صفر
    ریموت قاطی میکنه
    اولا صندوق که میبستی نشون میداد بازه
    بعد یه مدت با ریموت صندوق باز نمیشد ولی درها باز میشدن
    الان که اصلا ن درها نه صندوق باز نمیشن
    سوییچ هم ک میندازی آزیر میکشه
    چراغ سقف هم بعضی وقتا خوب عمل نمیکنه
    دکمه بالابر شیشه رو که میگیری صدای موتور عوض میشه
    ماشین اصلا جون نداره
    انگار پدال زیر پات خالیه
    چن بار اصلا گاز نخورد زدم کنار سوییچ رو باز و بسته کردم خوب شد

    دور بالا چراغ چک روشن شد صبح قطع میشد
    موقعی ک چراغ چک روشن بود نمایندگی کارکال دیاگ زد
    ارور عدم ارسال سیگنال ایمو بلایزر داد
    ضمنا ایسیو کزنس بود و نتونست بخونش

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز ماشینی که خطای ایموبلایزر داشته باشد، در مجموعه کاراکال پذیرش نمیشه. چون بعدش ممکنه ماشین روشن نشه.
      بقیه مشکلاتت هم با سوییچ لادری و استپ ترمز حل میشه

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان متاسفانه خیر
      دسته موتور معیوب و شمع کهنه و روغن بی کیفیت مهمترین دلایل بالارفتن صدای موتور می باشد.

      پاسخ
  38. محمد
    محمد says:

    سلام من قبل از عید رفتم نمایندگی شهرری برای ریمپ گفتن کالیبره های ساینا اس با ایسیو EZU نیومده. هنوزم نیست؟

    پاسخ
  39. رمضان
    رمضان says:

    سلام ساینا اس با ایسیو کروز Ezu دارم ریمپت تو مصرفش تاثیر دارد ،مصرف خیلی زیاده،این ایسیو را انجام میدهید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله ریمپ در کاهش مصرف سوخت تاثیر داره اما قبلش دیاگ بزنید که ایراد از جای دیگه ای نباشه

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز ماشین رو ندیده؛ بدون هیچ توضیحی؟ خیلی دلیل میتونه داشته باشه

      پاسخ
  40. محمد پیروز
    محمد پیروز says:

    باسلام
    من ساینا اس مدل 1401 با دریچه گاز برقی و .ECU مدل EZU دارم.
    آیا امکان دارد که کیلومتر این مدل دستکاری شده باشد؟

    پاسخ
  41. ابراهیم
    ابراهیم says:

    سلام من سایناs مدل 1401 دارم که سربالای کوهستانی سرعت بیشتر 30 تا نمیره که خیلی تنبله میخواستم ببینم مشکلش با ریمپ حل میشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام لطفا یخورده بیشتر توصیح بدید چجور سربالایی منظورتونه> از اول اینطوری بود یا جدیدا اینطوری شده؟

      پاسخ
  42. رضا مجریان
    رضا مجریان says:

    با سلام
    ساینا اس دارم مدل ۱۴۰۱ ایسیو EZU
    میخوام بدونم کالیبره های این ایسیو کی میاد؟
    چون چندتا نمایندگیهاتون در مشهد سر زدم نتونستن با دستگاه TNM ایسیو این ماشین رو باز کنن!!!!!
    به شدت با ماشینم مشکلات دارم خواهشا راهنمایی کنید

    پاسخ
  43. حمید
    حمید says:

    سلام
    ماشين ساینا اس با ایسیو ezu دارم تاخیر دریچه گاز داره در ضمن ناک هم میزنه سنگین حرکت میکنه برج 9 پارسال مراجعه کرد برنامه اش نیامده بود میخواستم بدونم میتونم مراجعه کنم بابت ریمپ ممنون

    پاسخ
  44. حسام
    حسام says:

    سلام وقت بخیر من ساینا مدل 98 با ایسیو lznf دارم..ماشین توی دور کند و سرگاز ریپ میزنه و شتاب نداره.سربالایی هم قدرت کافی نداره.سنسور اکسیژن رو دوبار عوض کردم اما مشکل حل نشد شمع و سنسور دور موتور و مهره آب و هم عوض کردم…. کلی کار روش انجام دادم.. ایسیو هم بروز رسانی کردم.سوزن انژکتور هم شستشو دادم..اما مشکلم حل نشد.. واقغا اعصابم خورده …با ریمپ حل میشه آیا؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان
      اولا وقتی یه خودرویی با ایراد واضح مواجه هست رو ریمپ نمی کنن، باید عیب یابی بشه. شما این همه قطعه عوض کردی اما نگفتی چه خطایی تو حافظه ایسیو شما ثبت شده؟ (دیاگ زدن) میدونی ممکنه یه ایراد جزیی سیم کشی باشه و این همه قطعات الکی عوض کردی؟

      پاسخ
  45. محمد
    محمد says:

    سلام
    ساینا اتومات مدل ۹۷
    مدتی است دائم چراغ چک روشنه دیاگ زده نمایندگی شهرستان، میگه حافظه اش پر شده، از طرفی همین مشکلاتی که برا ساینا اتومات نوشتین از جمله کپ کردن و تنبلی رو از همون اول داشته. ریمپ بشه چراغ چک که دائم روشن و خاموش میشه و نمایندگی هم نمیفهمه چیه حل میشه؟ از طرفی حل این دو تا مشکل اساسی این ماشین هم برام مهمه. تشکر. با همین موبایل ها هماهنگ کنیم.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      قبل از هرکاری باید ببینید علت روشم بودن چراغ چک خودروی شما چیه؟ خطایی به اسم پر بودن حافظه نداریم! به یک شخص معتبرتر یا متخصص تر برای دیاگ زدن مراجعه کنید، جهت عیب یابی می تونبد با مجموعه ما هم هماهنگ کنید.

      پاسخ
      • حسن
        حسن says:

        سلام دوست عزیز یکی از دوستان برای افت شتاب و این تاخیر پدال گاز و مرده بودن تو سربالایی برای ساینا اس کزنس 1402 میگه سوییچ ترمز رو 207 ای بندازی حل‌میشه.و‌مسگه‌مال من درست شده! چون من شهرستانم و ایشون در مرکز شهر حقیقتش ماشینشون رو بعده تعویض سوییچ ترمز نروندم ببیینم از مال من بهتر شده یا نه، فقط خواستم بدونم من این قطعه رو عوض کنم ببیینم حل میشه مشکل شتابم یا هزینه اضافیه؟ اصلا من ربط سوییچ ترمز و افت شتاب زو نمیتونم درک کنم که بیام تعویض کنم، لطفا راهنمایی ‌‌کنیدک اگر شدنیه انحام بدم متشکرم راهنمایی کنید

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام حسن آقا
          ببینید من یه توضیحی خدمتتون عرض می کنم تست کنید. اگه دارین رانندگی می کنید و یهو ماشین گاز نخورد و پاتون رو از پدال گاز برداشتید و دوباره گذاشتید و ماشین دوباره مثل آدم گاز خورد و شتابش درست شد، ایراد قطعا از سوئیچ استپ ترمز است.
          اگه سوئیچ استپ ترمز 4فیش با سوکت سفید باشه، با بعضی از محصولات ایرانخودرو مشترکه. ولی درحقیقت این قطعه مال 206 اتوماتیکه (مدلهای 87 به بعد) اما خرابیهاشون تو مدلهای ایرانیزه بیشتره و بهترین جنسشون هم اگه گیربیاد مال تندر90 اتوماتیکه. اما شما با تعویضش با یه مدل معمولی(جهان پارت / کروز / سنجش) هم کارتون راه میفته.(شما مقاله ریمپ 207 ایرانیزه رو بخونی می بینی اونا هم کلی خرابی دارن پس مدل 207ی فقط بازار گرمکنیه)
          ضمنا برخی از مدلهای ساینا اس دریچه گاز سیمی دارن که این مشکل اصلا شامل حال اونا نمیشه و ما فقط بحثمون سر مدل هایی هست که دریچه گاز برقی دارن.
          بهترین راه برای تست هم اینه که سوکتش رو دربیارید و ببینید بازهم مشکل کپ کردن دارید یا نه.

          پاسخ
          • حسن
            حسن says:

            سپاسگذارم، پس در واقع من فیش سوییچ ترمز رو دربیارم، اگر مشکل شتاب حل شد، اونوقت سوییچ ترمز عوض کنم درسته؟

  46. عبدالرضا
    عبدالرضا says:

    باسلام
    بنده ساینا اس مدل اسفند 1401 دارم.
    وقتی در دنده یک و نده دو کولر می گیرم ماشین حالت پرش به خود می گیره، یعنی موقع رانندگی در دنده یک ودو با کولر به جلو پرتاپ میشه و سکته میزنه چند بار در موقع رانندگی تکرار میشه، علت میتونه چی باشه، باتشکر از شما

    پاسخ
      • عبدالرضا
        عبدالرضا says:

        یعنی در دنده یک ودو وقتی پام رو از روی گاز برمیدارم ودوباره گاز میدم ماشین هی رو به جلو پرت میشه چندر بار تکرار میشه ضمنا ماشین بنده فقط 400 تا رفته

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          لطفا قبل از هر کاری یه بار دیاگ بزنید و ببینید خطایی ثبت شده یا خیر
          ضمنا شمع و وایر ماشینتون و سنسور مپ رو بگید براتون چک کنن (یعنی یه سنسور مپ تستی بندازن)

          پاسخ
          • امید
            امید says:

            سلام وقتتون بخیر
            با ریمپ کردن ، گارانتی خودرو باطل نمیشه؟ساینا اس ۱۴۰۲ هست.
            شتاب اولیه پایین و دور موتور در حالت توقف با دور ثابت کار نمیکنه

          • کاراکال تیونینگ
            کاراکال تیونینگ says:

            سلام
            دوست عزیز اگر مشکل نوسان دور آرام دارید باید توسط نمایندگی برطرف بشه چون ماشینتون ایراد داره و خودرویی که ایرادات اینچنینی دارند باید اول مشکلشون حل بشه بعد ما در خدمتتون هستیم، ریمپ بدون بازو بسته شدن ایسیو انجام میشه و نمایندگی قادر به تشخیص آن نیست. لزومی هم ندارد شما به آنها اعلام کنید ریمپ کردید چون رفع تاخیر دریچه گاز تاثیر فیزیکی روی قطعات ندارد.

  47. رضا مجریان
    رضا مجریان says:

    سلام خدمت مجموع کاراکال
    میخواستم بدونم که کالیبره برنامه ایسیو ezu ساینا اس اومده یا نه؟
    چون چند باری نمایندگی های مشهد مراجعه کردم توی دستگاه tnm بالا نیاورده کالیبره ماشین من رو و نمیتونستن ریمپ بزنن!
    میخواستم بدونم کی میاد
    چون خیلی خسته ام کرده ماشینم

    پاسخ
  48. عبدالرضا
    عبدالرضا says:

    باسلام
    منظورم کله کردن ماشین هست، یعنی وقتی پام رو از روی گاز خودرو برمیدارم وددبلره گاز میدم، بجای افزایش دور موتور وافزایش سرعت بدنه ماشین رو به جلو پرتاپ میشه

    پاسخ
  49. حمید
    حمید says:

    سلام
    ساینا اس با ایسیو ezu دارم
    میخواستم بدونم که برنامه آنون ای یو کالیبره تیاچ اومده که مجددا بیام خدمتتون ممنون

    پاسخ
  50. حمید
    حمید says:

    سلام ساینا اس با ایسیو ezu دارم
    میخواستم بدونم که برنامه آنون ای یو کالیبره تیاچ اومده که مجددا بیام خدمتتون ممنون

    پاسخ
  51. علی طیبی
    علی طیبی says:

    سلام دوست عزیز
    ببخشید من دیروز ساینا s در نمایندگی کاراکال شیراز ریمپ کردم ، موقعی که دنده عوض میکنم روی دور موتور 2/5 صدای ناک میده بعد که دور موتور اومد روی 3 صدا ول میشه ،به نظر شما آیا درست ریمپ نشده؟
    چون یکی از شرط های شما حذف صدای ناک بوده

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دوست عزیز شیراز سه نمایندگی کاراکال دارد. شما به کدوم مراجعه کردید که ما بتوانیم صحت ادعا شما رو بسنجیم؟

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله می تونید تشریف بیارید.
      اما ماشینتون مشکل دمای فن نداره، بهتره یه ترموستات 76 یا اگر شهرتون خیلی گرمه 71 درجه بندازید اکثر خودروهای ساینا مشکل ترموستات دارن. برند علمیسازیدک (باباپارت) رو توصیه می کنیم.

      پاسخ
  52. حمید
    حمید says:

    سلام
    میخواستم بدونم که با برداشتن سر باطری ماشین خللی تو برنامه ریمپ میوفته چون بر اثر مشقله کاری زیاد ماشین رو سوار نمیشم چون ریمپ کردم توسط شما و بسیار خوب شده ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  53. عادل
    عادل says:

    سلام ساینا اس دارم با کولر خیلی افت میکنه
    سربالایی ها هم کم میاری
    با بیگ ۳ درست میشه یا ریمپ میخواد؟

    پاسخ
  54. پویا
    پویا says:

    سلام وقت بخیر
    من ساینا EXمدل ۹۸ دارم
    ماشین ۵۳۰۰۰تا کارکرده
    مشکلی که دو سال دارم اینه که در هوای گرم وقتی بعد از طی مسافت و داغ شدن موتور بعداز خاموش شدن فن ماشین رو خاموش میکنی بعد از چند دقیقه به بعد استارت که میزنی خیلی استارت میخوره و دیر روشن میشه و یا بد روشن میشه مصرف سوختشم خیلی بالاست
    ریمپ کردم ، سنسور دور موتور ،شمع ،وایر ، استوپر و ترموستات ۷۹ انداختم خیلی پیگیرم ولی حل نشده
    در فصل سرما مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      فشار پمپ بنزین رو در حالت گرم که میدونید بد روشن میشه بگیرید
      اگر در حالت گرم ایسیو رو ریست کنید درست میشه؟

      پاسخ
  55. علی
    علی says:

    سلام.خودروی ساینا اسی که در اختیار داریم.بعد از یکساعت رانندگی در صورتی که پدال گاز رو تا آخر فشار دهیم دچار ریپ میشه.یک ماه پیش مغزی پمپ بنزین رو عوض کردیم ولی فشار بنزین همچنان پایین بود.در این رابطه آیا مشکل نرم افزاری است یا خیر؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بهتره مجموعه پمپ بنزین کامل عوض بشه، البته اگر فشار پمپ بعد از گرم کردن کم میشه

      پاسخ
  56. وحید
    وحید says:

    سلام مهندس
    وقت بخیر
    ساینا اس دوگانه مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۷هزارتا دارم
    مصرفم بالاست
    ماشین رو باید ۷-۸ تا استارت بزنی تا روشن بشه (البته وقتی موتور گرمه کمتر)
    خطای سنسور اکسیژن بالا و عدم ارتباط با واحد پشت آمپر رو میندازه
    با ریمپ کاری میشه کرد؟!

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان
      با ریمپ ایراد سنسور اکسیژن برطرف نمیشه ابتدا باید قطعه معیوب رو عوض کنید.

      پاسخ
  57. رضا درخشان
    رضا درخشان says:

    سلام ،من ریمپ کردم و بهم گفتن برای حذف کامل صدای ناک شمع رو باید حتما عوض کنید و سوزنی بندازید، الان بهترین شمعی که میدونید هست میشه معرفی کنید ،چون هنوز یه مقداری صدای ناک داره

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دهنه شمع رو جمعتر کنید روی 0.75
      البته شمع با کیفیتتر هم بی تاثیر نیست

      پاسخ
  58. مهدی آرام
    مهدی آرام says:

    با سلام
    ساینا مدل 95 دارم که ریمپ زدم یکی دو روز اول خوب بود اما به یکباره ماشین کپ تر شده توی سر بالایی دور موتور روی سه و نیم گیر میکنه و دیگه گاز نمیخوره
    شمع سوزنی و وایر تقویقی انداختم اما تاثیری نداشت.
    کارکردماشین 150تا هست.
    ممکن هست با نصب هدرز مشکل حل بشه؟
    هدرز فولادی نصب کنم در حد استیل جواب میگیرم؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بزرگوار شما اصل مطلب رو که ماشینتون ایراد داره رها کردید رفتید دنبال ریمپ؟ اول از همه سنسور اکسیژن بالا رو چک کنید.

      پاسخ
  59. محمد
    محمد says:

    باسلام و خسته نباشید،
    من ساینا مدل 97 دارم یه ربع بعد از روشن شدن و حرکت ماشین چراغ چک روشن میشه و دیاگ زدم خطای سنسور اکسیژن پایین داره.میخواستم ببینم ایا سنسور عوض کنم یا حذفش کنم سنسور رو کلا؟ اگر حذف بشه برای کاتالیست و معاینه فنی مشکلی پیش نمیاد و اینکه برای فروش ماشین مشکل فنی حساب نمیشه؟

    پاسخ
  60. Arshia Ahooei
    Arshia Ahooei says:

    سلام. ساينا s دارم ولي نمايندگي كاراكال تو تبريز ريمپ نكردن و گفتن با ريمپ حل نميشه و مشكل نسخه اس از گيربكس هستش. ميشه دقيق تر توضيح بديد؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      کدوم نمایندگی این حرف رو زده؟ لطفا نقل قول رو با دقت منتقل کنید. تو یه برهه زمانی برخی از مدل های S کالیبره اشون موجود نبود، الان مشکلی نیست و انجام میشه

      پاسخ
  61. علی
    علی says:

    سلام🙂
    بنده ساینا اس ۲۰۰۰۰کارکرد دارم ،از روز اول نمایشگر بنزین درست کار نمی‌کرد و بنزین رو پر،خالی و نصفه نمایش میداد
    چند بار هم نمایندگی بردن گفتن از برنامه ،آیا با ریمپ این مشکلم حل میشه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اگر با یک بار قطع و وصل سرباتری مشکلتون برطرف نشد، باید پمپ بنزین ماشین باز بشه و شناور آن بررسی بشه
      این ایراد هیچ ربطی به ریمپ نداره

      پاسخ
  62. اسماعیل
    اسماعیل says:

    سلام من یک هفته است ساینا اس دوگانه گرفتم با این همه مشکل که دوستان دارند خواستم بدونم دوگانه مشکلاتش کمتر هست یا نه ؟فقط چراغ چک من روشن میشه گزینه سیلندر دو یا سوزن شماره دو نمایندگی میبرم میگه رفع خطا میکنم ولی روز بعد دوباره روشن میشه میگن تا ثابت روشن نمونه نمیتونیم درست کنیم ؟

    پاسخ
      • pouya
        pouya says:

        سلام خسته نباشید
        ساینا دوگانه دستی رو به دلیل کم بودن شتاب اولیه هدرز انداختم و کیت مکش و وایر تقویتی ماشین عالی شد و مقاله شما رو خوندم دیدم بعد از هدرز باید ریمپ کنی تا نتیجه اصلی رو بگیری اما به یکی از نمایندگی های مشهد مراجعه کردم گفتن برای ماشین گازی هدرز و مکش اشتباه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          ما تو سایت کاراکال تیونینگ ریمپ خودروهای دوگانه سوز رو توصیه نمی کنیم بخاطر اینکه اساسا موتورهای M15 (تیبا) یا XU7 یا XUP پایه گاز سوز نیستن. بنابراین منظور نماینده ما چنین بوده چون شما بعد از ریمپ توقع تفاوت خاصی از خودرو دارید که طبیعتا روی گاز اون نتیجه به دست نمیاد ولی روی بنزین محسوس هستش. گذاشتن کیت مکش و هدرز و هر عملی که مکش و تخلیه را راحت کند برای موتور مفید است.

          پاسخ
  63. حمید
    حمید says:

    سلام ساینا اس با ایسیو ezu دارم اومدم خدمتتون ریمپ کردین ولی متأسفانه هنوز موقع گاز دادن صدای ناک می‌دهد و مشکلش حل نشده است میخواستم بدونم که باید دوباره بیام خدمتتون لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      تو مجموعه کاراکال شرط بر رضایت مشتری هست و شما خودرو رو تست کردید، باز هم صدا میداده چرا به مسئولین یاداوری نکردید؟ تشریف بیارید و در هنگام تحویل گرفتن خودرو بیشتر دقت کنید.
      ضمنا شمع های خودرو حتما چک شود.

      پاسخ
  64. حمیدمحمدی
    حمیدمحمدی says:

    سلام وقتتون بخیر. ساینا اس ۱۴۰۰دارم با مشکلات همیشگی مثل عدم شتاب و بالارفتن امپر تو سربالایی وکپ کردن. یه مشکل دبگ دارم اینکه صفحه دیجیتال وسط امپر کار نمیکنه فقط دما رونشون میده و کارکرد هم چند ماهه که ثابت مونده و میانگین سرعت و…. صفر شده بیام خدمتتون درست میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بنظر میرسه ABS خودروی شما یا اتصالش با شبکه مشکل داره که ماشینتون کیلومترش کار نمی کنه. اول باید این مشکل حل بشه، با هماهنگی قبلی جهت بررسی تشریف بیارید.

      پاسخ
  65. رضا
    رضا says:

    با سلام
    بنده ساینا اس ۱۴۰۲ دارم ۲ ماهی هست که از نمایندگی سایپا تحویل گرفتم و همون روز اول چراغ چکش روشن شد و وقتی بردمش گارانتی گفتند که خطای مبدل کاتالیست رو میده و بیشتره ساینا اس ها این خطا رو دارند و هر زمانی که نرم افزار جدیدیش بیاد باهاتون تماس می گیرم بیاید که رو ماشین نصب و بروزرسانیش کنیم امروز تماس گرفتند و ما هم ماشین رو بردیم و دستگاه دیاگ رو که به ماشین زدن گفتند که ECU ماشین قفل هست و اجازه نصب نرم افزار رو نمیده و ECU باید تعویض بشود و دوباره گفتند که چند روز دیگه بیاید نمایندگی سایپا تا درخواست سفارش ECU جدید رو بدهیم و جایگزین ECU قبلی کنیم!
    فقط بنده متوجه نشدم که این مسئله یا مشکل چرا به وجود اومده چون همون روز اولی که ماشین رو از شرکت تحویل گرفتم چراغ چکش روشن بود؟؟
    اگه امکان داره راهنمایی بفرمائید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ساینا اس دو نوع ایسیو داره: کزنس و EZU مال شما کدومشه؟ و اینکه دیاگ نمایندگی ها باید مال شرکت رایان خودرو باشه

      پاسخ
  66. امیرعلی حسنی
    امیرعلی حسنی says:

    سلام وقت بخیر
    ساینا معمولی دارم مدل ۹۹ با ecu lnzf
    به شدت خاموش میشه مخصوصا رو دست انداز و تو ترافیک و…
    کپ و ریپ زیاد میکنه ریمپ کردم درست نشد.احتمال هم میدم سنسور میل سوپاپ رو حذف کرده باشه.میگن باید ecu تعویض کنی.ممنون میشم نظر خودتون رو بفرمایید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول از همه دسته سیم انژکتور رو چک کنید بخصوص کانکتورها، سپس یه استپر تستی بندازید. خواستید تشریف بیارید جهت عیب یابی.

      پاسخ
  67. مهرداد
    مهرداد says:

    سلام من یه ساینا مدل ۹۷ خریدم صاحبش ریمپ کرده موتورو با ریمپ ساینا چقد مصرف سوختش بالامیره؟ و راهی هست که موتور ریمپ‌شده به حالت عادی برگرد که مصرف سوختش کم‌شه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      در کاراکال تیونینگ با ریمپ مصرف سوخت بالانمیره
      شما میتونید به یکی از نمایندگی های ما مراجعه کنید و بگید براتون فایل ماشین رو فابریک کنن

      پاسخ
  68. مهدی
    مهدی says:

    سلام
    بنده ساینا S مدل 1402 دارم و ایسیو EZU هست.
    میخام بدونم با ریمپ مشکل محدودیت سرعت 160 تا با ریمپ شما حل میشه؟
    و اینکه نمایشگر دنده هم فعال میکنید؟
    باتشکر

    پاسخ
  69. mehdi
    mehdi says:

    سلام ساینا ۱۴۰۲ دارم دوگانه تازه تحویل گرفتم ۱۰۰۰ تا کار کرده دقیقا مشکلاتی که گفتید رو داره افت توان روی کولر یا افت گشتاور تو دور بالا و … میخواستم ریمپ انجام بدم کسی بوده که این مدل رو ریمپ کرده باشه و اوکی شده باشه روی گاز ؟ بنظرتون منم میتونم بیارم برا ریمپ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام با هماهنگی قبلی می تونید تشریف بیارید.
      درکل این موتور پایه گاز سوز نیست و به همین دلیل توقع بالایی از ریمپ روی حالت گاز نداشته باشید

      پاسخ
  70. رضا محمدی زاده
    رضا محمدی زاده says:

    ساینا اتومات 1402 . تو نمایندگی رشت ریمپ کردم .. و واقعاً تغییر رو احساس کردم .. چه از لحاظ شتاب چه تاخیر پدال گاز

    پاسخ
  71. یوسف سعیدی
    یوسف سعیدی says:

    سلام من یه ساینا اس دارم مدل۱۴۰۰ بعضی وقتا در حال حرکت خفه میشه گاز نمیخوره پامو از پدال بردارم دوباره گاز میده درست میشه ریمپ انجام دادم ولی درست نشد لطفآ راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
      • ناصر
        ناصر says:

        سلام روی ساینا دوگانه فابریک هم می‌شه ریمپ زد!! آیا تغییر محسوسی داره یا تغییر ریمپ خیلی کمه!!

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          برای خودروهای دوگانه اساسا به دلیل استفاده روی گاز نتیجه کمتری میگیرید چون موتور پایه گازسوز نیست.

          پاسخ
  72. حمیدرضا
    حمیدرضا says:

    با سلام آیا میشه دریچه گاز برقی رو به سیمی تعقییر داد ایا ای سی یو اجازه میده
    ماشین ساینا اس مدل ۱۴۰۲ هست

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام همونطور که تو مقاله گفتیم ایسیو جدیده و با دریچه گاز برقی کالیبره شده

      پاسخ
  73. حمیدرضا
    حمیدرضا says:

    سلام ساینا اس ۴۰۲ دارم میخاستم بپرسم اگه بخام درچه گازش رو سیمی کنم نیاز به تعویض ای سی یو داره یا رو همون میشه انجام داد

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      به این راحتی نیست،
      ایسیو، سیم کشی ، دریچه گاز مکایکی، پدال گاز مکانیکی و…

      پاسخ
  74. حمیدرضا
    حمیدرضا says:

    سلام من فیش سنسور اکسژن دوم رو درآوردم دیدم چراغ چکم روشن نشد یک دور رانندگی کردم تعقیرری نکرد فیش سنسور اول روهم درآوردم چراغ چکم روشن نشد یعنی ممکنه از کارخونه جفتش رو حذف کرده باشن و دکوری روی ماشین نصبه🤔

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      هر خطایی برای روشن شدن چراغ چک نیاز به گذشت زمان مشخصی دارد. در برخی از خودروها هم کشیدن سنسور چراغ چک را روشن نمی کند اما خطا در حافظه ایسیو ثبت می شود. یه دیاگ بزنید معلوم میشه.
      ضمنا هدفتون از جدا کردن سنسور چی بود؟

      پاسخ
  75. مهردادـساینا۱۴۰۲
    مهردادـساینا۱۴۰۲ says:

    سلام. ساینا اس تولید آبان ۱۴۰۲ و تحویل اذر ۱۴۰۲ دارم. (تازه تحویل و صفر) .
    همین ابتدای امر برای ریمپ مراجعه کنم؟
    و اینکه ۲ نمایندگی در شاهین شهر در سایت ثبت شده. هردو معتبر هست؟ و فرقی بین آنها هست یا نیست؟
    از زمان مراجعه به نمایندگی انجام ریمپ چقدر زمان میبرد؟
    ایا ریمپ بر گارانتی ماشین (در سایپا) تاثیری دارد یا خیر؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      خیر
      لطفا تا سرویس اولیه خودرویتان صبر کنید، چون هنوز ایرادات ماشین مشخص نشده.
      حدود یک ساعت
      خیر تاثیری نداره و الیته لزومی نداره به نمایندگی اعلام کنید.

      پاسخ
  76. محمود
    محمود says:

    سلام من ساینا اس مدل 1400 دارم جدیدا تو تغییر دنده اکثرا 2 به 3 موتور ناگهان کپ مب کنه و انگار نفس کم میاره و شوک میشه .
    من شنیدم مشکل از دریچه گاز برقی هستش و ecu . ایا همینطوره؟

    من ساکن استان گیلان هستم چطور می تونم از شما وقت بگیرم برای رفع این مشکل ممنونم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      باید ماشینتون از نزدیک بررسی بشه، اگر دریچه گاز برقی دارید بله میتونه ایراد از اون باشد، قبل از اینکه تشریف بیارید، از وضعیت سلامت سنسور سوئیچ پدال ترمز مطمئن بشید که بیخودی این همه راه تشریف نیارید.

      پاسخ
  77. علی اسدی راشدی
    علی اسدی راشدی says:

    سلام‌. ساینا اس مدل ۱۴۰۰ با ایسیو ezu دارم‌ چند باری به نماینده هاتون مراجعه کردم و گفتن که ۱ و ۲ مدل از این ایسیو ها هنوز برنامه کالبیرشون نیومده تا ریمپ بشن. برنامه این تعداد باقی مونده کی قرار هست که بیاد؟؟ آخرین باری که مراجعه کردم ۲ آذر ۱۴۰۲ هست.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ممنونم از اطلاعتون؛ لطفا بفرمایید به کدوم نمایندگی مراجعه کردید و کی بوده؟
      ضمنا از طریق واتساپ با مدیریت ارتباط برقرار کنن تا ساپورت کنیم.

      پاسخ
  78. محمد
    محمد says:

    سلام وقتتون بخیر
    من ماشینم اول حرکت تا حدودا 20 دقیقه که آمپر آب بره بالا روی دور موتور 3000 کپ میکنه وبعدش خوب میشه، رفتم تنظیم موتور سنسور اکسیژن و هوا و دور متور و میل سوپاپ رو چک کرد درست نشد، به نظرتون چیکارش کنم؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      میشه بفرمایید چجوری تست کرد؟ چون اگه اینا درست هستن شما چرا هنوز مشکل دارید؟!
      به صرف اینکه خطا ننداخته باشه دلیل نمیشه ماشین سالم باشه.

      پاسخ
      • محمد
        محمد says:

        عرض ادب
        سنسورهای خودشو که سالم بودن به جای سنسورهای من تست کردن که جواب نگرفتند و دوباره سنسورهای خودمو گذاشتند،البته برای سنسور اکسیژن فقط فیش رو قطع کردن که اگه ایراد داشت ارور دیگه نده و سنسور سالم روش ننداخت.

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          جناب قرهمند؛
          بهترین راه اینه که یه سنسور اکسیژن جنس خوب بندازید ترجیحا NTK یا کروز
          ایراد هم در عملکرد گرمکن سنسور اکسیژنتون هست که در زمان سرد بودن خودرو نمیتونه به میزان لازم این قطعه را گرم کند.

          پاسخ
  79. مهدی
    مهدی says:

    سلام وقت بخیر بنده ساینااس مدل ۱۴۰۱برج۱۱دارم چند بار بردم نمایندگی چراغ چکم روشن شده برام چراغ چک خاموش کرده با برنامه گفت بخاطر بنزین نامرغوبه چن روز پیش دوباره چراغ چک روشن شد بردمش تعمیرگاه دستگاه گذاشت رو ماشین گفت سنسور اکسیژنت خرابه نمایندگی بهت نگفته که نخواد زیر گارانتی بره شکایتمو کجا باید ثبت کنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      سوالتون خیلی گنگ هستش
      اولا پیشنهاد می کنم ماشینتون هر نمایندگی بی در و پیکری نبرید و ترجیحا نمایندگی های پایلوت و مرکزی مراجعه کنید.
      مطلب دوم که مربوط میشه به ماشین شما؛ شما به ما نگفتید کد خطایی که موجب روشن شدن جراغ چکتون شده چی بوده؟! چون حرف هردو نفر می تونه درست باشه. خطای 0420 که برای فرسودگی یا خرابی کاتالیست هستش توسط سنسور اکسیژن دوم گزارش میشه. یعنی میتونه دیاگ خطا رو از سمت سنسور اکسیژن گزارش بده اما ایراد از عملکرد کاتالیست باشه نه سنسور اکسیژن؛
      پس اگر کاتالیست ایراد داشت، نمایندگی براتون درخواست کاتالیزور بده.

      پاسخ
  80. احسان
    احسان says:

    با عرض سلام. ایا در مجموعه شما ساینا اس ۸۵ گانه ک دارای سیستم esp میباشد ریمپ میشود؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ایسیو ماشینتون چیه؟ در مورد esp بیشتر تغییرات روی پمپ abs هست که به esp ارتقا یافته و یه سنسور g که شتاب جانبی رو تعیین می کنه. با این حال تشریف بیارید براتون بررسی کنیم قبلش هماهنگ کنید اگه ایسیو کزنس باشه راحت انجام میشه اگه ezu یا میکا باشه باید یه مقدار صبر کنید.

      پاسخ
  81. زارعی
    زارعی says:

    سلام خسته نباشید من ساینا اس پنج هزارتا کار خریدم مواقعی که موتور ماشین سرد هست تا روشن میکنم صدایی شبیه صدای یاتاقان از داخل موتور میاد ولی چراغ روغنم هم خاموشه و بعد حدود چند دقیقه که کار میکنه صدا قطع میشه . میشه بفرمایین عیب از چیه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      یه روغن موتور بهتر با ویسکوزیته 10-40 استفاده کنید و فیلتر روغن مرغوب استفاده کنید تا تایپتهای هیدرولیکی زودتر پر بشن

      پاسخ
  82. محمد
    محمد says:

    سلام وقتتون بخیر .
    من ساینا مدل 98 دارم 50 تا الان کار کرد اما با مشکلاتی زیادی دسته و پنجه نرم کردم که ماشین خوب کار کنه اما متاسفانه نکرد مشکل اولش چراغ چک روشن بود بردم دستگاه زدن گفتن سنسور اکسیژن مشکل داره بردم عوض کردم نه یک بار بلکه 3 بار بعدش با حذف سنسور درست شد ( دیگه گفتن نیاز به تعویض سنسور اکسیژن نیست گفتن دیگه حذفش می کنیم فقط مصرف سوختت یه خورده میره بالا ) که مشکلی نداشتن با این قضیه و همین سنسور اکسیژن باعث شد کاتالیزور ماشین خراب بشه اون بردم عوضش کردم بعدش مشکل دیگه شم تو دنده کشی ماشین یهو کپ می کرد که با تغییر برنامه ایسیو درست شد اما تعمیرکار برق خودرو میگفت ایسیو ماشین من چینیه این ایسیو ها همین مشکل دارن به من گفت که باید یه ایسیو برند کروز یا زیمنس بخرم تا ماشین خوب بشه حال خودم ندیدم به گفته ایشون دارم میگم مشکل بعدیم زمانی که ماشین گاز میدادم یهو هی خودش میگرفت و ول می کرد از دنده یک بگیر تا دنده 5 چه سرعت بالا چه سرعت پایین اما تو دنده یک خیلی زیاد بود که رفتم پیش تعمیر کار شمع و وایر و استپر عوض کردم سنسور انژکتورش شستم 3 روز خوب بود اما بعد 3 روز ماشین بد میسوزند که باعث شد سر شمع سیاه بشه و از اگزوز ماشین دود سیاه بیاد بیرون بعد این اتفاق ماشین زمانی که استارت میزدم خاموش میشد متوجه شدم مشکل از شمع ماشین ، شمع ماشین با بنزین شستیم و تمیزش کردیم ماشین خوب شد اما باز بعد 2 روز دوباره سر شمع سیاه شد دود سیاه از اگزوز میاد بیرون ( زمانی که ماشین درجا وایساده گاز میدم بیشتر مشخصه ) زیر سپر ماشین هم سیاه شد و دوباره ماشین تو حین حرکت چه دنده یک باشم چه 5 چه با سرعت بالا چه سرعت پایین خودش میگیره خودمم دیگه موندم چیکار کنم که درست بشه .
    لطفا شما یه راهنمایی بکنید که چیکار کنم ماشین خوبشه دیگه خودم خسته شدم از دست این ماشین .
    ( ماشین روغنش میزان اصلا کم نمی کنه روغنش به موقع عوض میکنم – سنسور اکسیژنش همچنان قطع – صافی بنزین تو باک داره ماشین ما که فعلا هنوز عوضش نکردم – مصرف بنزینش خوبه هر 4 روز میزم باک پر می کنم )
    شرمنده که تایپم زیاد شد .
    ممنونم از شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      دوست عزیز
      1) حذف کردن سنسور اکسیژن اول از ایسیو ماشین کار بسیار اشتباهی است؛ پس باید با دانلودفابریک سنسور به مدار برگرده؛
      2)وقتی می فرمایید که 3 بار سنسور اکسیژن عوض کردید باز هم چراغ چک روشن بوده پس باید به سیم کشی ماشین شک کنید
      3) سنسور اکسیژن تاثیری در کیپ شدن کاتالیست نداره ؛
      4) اگر ایسیو ایراد داره بهتره با یک ایسیو تستی این خرابی به شما اثبات بشه.

      پاسخ
  83. اصغری
    اصغری says:

    سلام. ساینا اس مدل ۱۴۰۲ دارم با کامپیوتر EZU Easyu.چند تا نمایندگی توی زابل و گنبد کاووس بردم واسه ریمپ گفتن کامپیوتر شناسایی نمیشه و برنامه واسه ریمپ نیومده.مشکل تاخیر دریچه گاز داره که موقع سبقت خیلی اذیت میکنه

    پاسخ
  84. نصیری
    نصیری says:

    با سلام خدمت شما کارشناس محترم
    بنده ساینا exمدل ۹۸ دارم. که چراغ چکم روشن می‌شد که حدودا یکماه قبل سنسور اکسیژن عوض کردم حالا بماند که دوستان ایراداتی که فرمودن مثل ریپ زدن بعد از استارت و غیره …
    جسارتا سوال بنده اینه که پس از تعویض سنسور شتاب پایین اومده، ماشین در حرکت کوپ میکنه ، واین چند روز اخیر هم شتاب بسیار پایین اومده و هرچی گاز می خوره، انگار توان حرکتی نداره و پدال رو تا انتها باید فشار بدی وهمچنین صدای موتور هم تغییر کرده و حالت قبل رو نداره!!
    ضمنا از بدو تحویل خودرو ، این ماشین روغن کم می‌کرد و هنوزم کم میکنه و با پیگیری مکرر از نمایندگی و مکانیکی های مختلف این ایراد اساسی هم رفع نشده است.
    استدعا میکنم اگر مقدور هست بنده رو راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش از صبوری و سعه صدر شما بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      1) ایراد اول؛ همان سنسور اکسیزن که فرمودید هست (برای اثبات حرف من سوکت رو قطع کنید.)
      2) ایراد دوم: متاسفانه تعمیر موتور و ساعت زدن سیلندرها و استفاده از رینگ موتور با کیفیت

      پاسخ
  85. محمدحسین
    محمدحسین says:

    درود خدا قوت.
    ساینا S دوگانه کارخونه 402 بردم نمایندگی کاراکال در رشت.
    آقای قاسم پور فرمودند‌ ECU ماشین شناسایی نمیشه ریمپ انجام نمیدم ممکنه ماشین خاموش ش دیگه روشن نشه!
    و توضیح بیشتری ندادند.
    من کاملا متوجه میشم که کالیبره یورو 5 نفس ماشینو گرفته
    واقعا راهی نداره ریمپ ش؟
    ممنون میشم کامل توضیح بدید🙏

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      امیدوارم چرخش براتون در خوشی ها بچرخه؛
      قبل از مراجعه برای ریمپ پیشنهاد می کنم یه شمع با کیفیت با دهنه 0.8 بندازید.
      کالیبره ساینا دوگانه سوز اخیرا اومده، اما ممکنه با همون شمع عملکرد ماشین بقدری خوب بشه که دیگه نیازی به ریمپ نداشته باشید

      پاسخ
      • محمدحسین
        محمدحسین says:

        سپاس از لطف شما.
        یکم سرچ کردم
        شمع، انواع بسیار زیادی داره
        غیر از دهنه 0.8
        برای دوگانه
        شمع باید سوزنی باشه یا دو پلاتین؟
        کدوم کد شمع برای ساینا cng مناسبه؟
        بهتره هر چند کیلومتر شمع ها عوض بشن؟
        آیا همزمان با شمع، وایر هم باید تعویض بشه؟
        ماشین 18 هزارتا کار کرده
        ممنون

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          اینکه شما چه شمعی (معمولی یا سوزنی) بخواهید بندازید به جیبتون بستگی داره.
          یه شمع NGK ارجینال با دهنه 0.8 کار شما رو راه میندازه
          وایر هم در صورتیکه علائم خرابی (مثل ریپ زدن یا خط افتادن روی چینی شمع) داشته باشید باید عوض بشه.
          در ضمن بالاخره بخاطر وجود تجهیزات CNG وزن ماشینتون از یه ساینا بنزینی سنگین تره.

          پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.