تیگو8 پرومکس ریمپ آپدیت

مجددا برای اولین بار در ایران (1402/5/7) 
ریمپ و داینو تیون انحصاری تیگو8 پرومکس توسط شرکت کاراکال تیونینگ

آشنایی با تیگو8 پرومکس

خودروی چری تیگو8 پرومکس که در ایران با نام فونیکس تیگو8 پرومکس عرضه شده است، از محصولات بروز این برند چینی می باشد و یکی از مهمترین نکات جالب درباره این محصول، فروش 160 هزار دستگاهی آن در سال 2022 در بازار خود چین می باشد. به عبارتی این محصول از سال 2020 که عرضه شده در خود چین بیشتر فروخته تا خارج از این کشور (60درصد تولیدات تیگو8 در چین به فروش رسیده و کشورهای روسیه و اسراییل بازارهای بعدی این خودروساز بوده.)

پیش از این درمقاله ریمپ تیگو8 پرو درباره آپشنها و نکات این خودرو صحبت شده، درصورتیکه تمایل دارید بدانید ریمپ چیست، اینجا کلیک کنید.

در حال حاضر با نبود رقبای جدی در کشور، این خودروی 1.7 تنی با قیمت 2.7 میلیارد تومان در تیپ IE در حال عرضه به بازار است. شاید فیدلیتی پرستیژ (که به نوعی فیس لیفت همین خودرو می باشد.) و خودروی دیگنیتی پرستیژ جزو رقبای آن به حساب آیند. واردات خودرو هم فعلا این بازار را تهیدید نمی کند، پس یکه تازی چینی ها در بازار جدید AWD فعلا ادامه خواهد داشت.

در تصاویر زیر بصورت خلاصه تغییرات ظاهری نسخه پرومکس را نسبت به نمونه پرو مشاهده می کنید.

تیگو8 پرومکس آپدیت ریمپ 2

پیشرانه تیگو8 پرومکس و اهمیت ریمپ آن

همانطور که همه اطلاع دارید؛ مهمترین نقطه قوت این خودرو موتور 2لیتری تزریق مستقیم توربوشارژ (TGDi) با کد F4J20 می باشد که طبق ادعای سازنده 254 اسب بخار توان در 5500 دور بر دقیقه و 390 نیوتن متر در 1750 الی 4000 دور بر دقیقه تولید می کند. این موتور در شرکتی مشترک بین چری و AVL اتریش طراحی شده و به گفته شرکت مدیران خودرو، استاندارد آلایندگی یورو6 را پاس می کند. البته در همینجا سوالی مطرح می شود که چگونه در کشور بنزین یورو5 وجود ندارد، اما این خودرو توانسته استاندارد یورو6 پاس کند؟! جواب مشخص است، این خودرو برای بازار ایران کالیبره نشد است.

چری تیگو8 پرومکس موتور

 خطر آسیب دیدگی این موتور در اثر استفاده از بنزین بی کیفیت قابل پیش بینی بوده، ضمن آنکه نسبت تراکم موتور 10.2 به یک بوده که برای موتور توربوشارژ یا تزریق مستقیم خطر آسیب دیدگی در اثر ناک را بشدت افزایش می دهد.

به عبارتی ریمپ این خودرو الزاما برای افزایش توان نبوده ، بلکه می تواند جهت حفظ سلامتی موتور نیز در نظر گرفته شود. بنابراین ریمپ ماشین جهت سازگاری با سوخت بی کیفیت شهرستانها از مهمترین نتایج ریمپ کاراکال تیونینگ می باشد. ریمپ تیگو8 پرومکس در انحصار شرکت کاراکال تیونینگ می باشد.

 

داینو تیون تیگو8 پرومکس

خب اکنون وقت آن رسیده تا ادعای سازنده را بر روی دستگاه داینو بررسی کنیم، ابتدا لازم است بدانید خودروهایی که مجهز به سیستم AWD هستند نیاز هست تا روی داینو دو غلتک تست شوند و شرکت کاراکال تیونینگ برای اولین بار روی تنها داینو دو غلتک کشور که اقدام به داینو تیون این خودرو نموده است.

تیگو8 پرومکس داینو تیون دوغلتک

خودروی تیگو8 پرومکس در حال داینو تیون، دستگاه DYNO MAX دو محور

در طی پروسه داینوتیون شما می توانید اعداد واقعی خروجی موتور که به WHP (توان سرچرخ) مشاهده کنید و پس از ریمپ اعداد وافعی سر چرخ را مشاهده کنید، بنابراین مشتریان عزیز کاراکال تیونینگ می توانند کاملا مطمئن باشند که اصولی برای ریمپ خودرویشان استفاده می شود، قبلا سر داینو تیون چه نتایجی را کسب کرده است.

در تست داینو تیون خودروی تیگو8 پرومکس توان واقعی سرچرخ این خودرو حدود 207 اسب بخار و 332 نیوتن متر گشتاور با بنزین معمولی شده و این توان پس از داینو تیون به عدد شگفت آور 258 اسب بخار و 405 نیوتن متر شده که در گراف داینو زیر مشاهده می فرمایید.

گراف داینو تیگو8 پرو مکس

ویدیو درباره علت ریمپ تیگو8 پرومکس

مهمترین مزایای ریمپ تیگو8 پرومکس

  • رفع تاخیر پدال گاز در دور پایین
  • افزایش واکنش دریچه گاز در حین شروع حرکت
  • کاهش لگ توربو
  • رفع خطر ناک با تنظیم مجدد جرقه
  • کاهش شتاب صفر تا صد به میزان 2 ثانیه
  • افزایش توان و گشتاور تا 20درصد
  • سازگاری برنامه ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کشور
  • بهبود واکنش گیربکس در معکوس کشیدن(آپدیت گیربکس)

سوالات پرتکرار درباره ریمپ تیگو8 پرومکس

دوستان عزیز کارکال تیونینگ، لطفا قبل از مطرح کردن هر سوالی در پایان مقالات، ابتدا سوالات زیر را در مورد ریمپ تیگو 8 را مطالعه فرمایید.

1) هزینه ریمپ تیگو 8 پرومکس چقدر است؟

هزینه ریمپ تیگو8 پرومکس را در این لینک ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی می گردد؟

ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنا بر این بر گارانتی تاثیر ندارد. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان استفاده نکنند.

3) آیا ریمپ کردن خودرو برای موتور توربو ضرر دارد؟

خیر. ریمپ فقط در جهت افزایش شتاب و قدرت نیست. ریمپ در خودروهایی که مجهز به سیستم توربوشارژ، دارای زمینه افزایش توان بسیار بهتری نسبت به موتورهای اتمسفریک می باشد. فراموش نکنید بومی سازی شرایط کاری موتور خودرو وظیفه کارخانه سازنده می باشد اما معمولاً جهت کاهش هزینه از انجام آن خودداری می کنند.

مهمترین نکته که در حفظ سلامتی قطعه توربوشارژ بسیار اهمیت دارد، جلوگیری از داغ شدن بیش از حد این قطعه می باشد به این صورت که قبل از خاموش کردن خودرو، یک دقیقه برای روغنکاری و خنک شدن شفت اصلی توربو فرصت بدهیم.

4) آیا پس از ریمپ احتیاجی به استفاده از مکمل بنزین می باشد؟

موتور این خودرو به دلیل استفاده از سیستم تزریق GDi نسبت به کیفیت بنزین بسیار حساس تر می باشد و نگهداری از این سیستم نیاز مند دقت بیشتری می باشد. بطور کلی استفاده از مکمل با کیفیت (نه مکمل های موجود در پمپ بنزین ها)،  راندمان موتور را افزایش می دهد. اما با کالیبراسیون برنامه ریمپ با بنزین معمولی، دیگر الزامی به استفاده از آن نمی باشد.

4.1/5 - (19 امتیاز)
13 پاسخ
  1. سالار
    سالار says:

    ریمپ آریزو6 انجام دادم مشکل ناک برطرف شد وتاخیرپدال گاز رفع شد کارتون عالیه مرسی

    پاسخ
  2. محسن
    محسن says:

    سلام وقت بخیر ، برای ریمپ تیگو 8 پرومکس آیا نیازه دیگه الان که دامپ دقیقش رو دارید باز ماشین رو روی داینو برد یا فقط ریمپ مستقیم انجام میشه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      خیرنیازی به داینو نیست. برنامه پایه بر اساس دانش و تجربه داینو اصلاح میشه.

      پاسخ
  3. امید یزدانی
    امید یزدانی says:

    با سلام و احترام
    من هنوز خودرو تیگو8 پرومکس را نخریدم چون خیلی دارم روش تحقیق میکنم و خیلی دلم میخواد یک خودروی پر آپشن و پرقدرت بخرم ولی مشکلاتی که براش گزارش کردند دلسردم کرده ولی این سایت شما را که دیدم باز مشتاق به خریدش شدم. سوالم این هست با ریمپ کردن خودرو تیگو8 پرومکس مشکل درست کار نکردن کولرش هم رفع میشه؟ و سوال دیگه اگر هرکدوم از آپشنهای این خودرو خراب بشه شما میتونید درستش کنید یا فقط در زمینه ریمپ تخصص دارید؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      انشالله هر ماشینی می خرید چرخش براتون بچرخه.
      ما فقط در زمینه ریمپ ایسیو موتور فعالیت داریم و ایرادات برقی که مثال زدید کار ما نیست.

      پاسخ
  4. امید یزدانی
    امید یزدانی says:

    سوال دیگه که دارم اینه ریمپ کردن خودرو شامل تغییر تنظیمات ECU هست درسته؟ و این مشکل اکتان بنزین را حل میکنه. در صورتی که ناک زدن به دلیل دمای بالای موتور باشد چطور؟ و این مشکل در تیگو8پرومکس هست؟ یعنی ناک زدن به دلیل دمای بالای موتور؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      دوست عزیز چیزی به اسم ناک زدن به دلیل دمای بالای موتور نداریم و خود ایسیو نیز به این موضوع (دمای احتراق) نظارت دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.