ریمپ جیلی X7

ریمپ جیلی x7 

در این مقاله به  بررسی ریمپ جیلی Emgrand x7  و  همچنین رفع ایرادات نرم افزاری ایسیو که با ریمپ قابل برطرف شدن هستند می پردازیم. با کاراکال تیونینگ همراه باشید.

 از معایبی که به کمک ریمپ قابل رفع می باشند  می توان به عدم سازگاری با بنزین ایران ، تاخیر زیاد دریچه گاز ، عملکرد نامناسب گیربکس ، افت توان در دورهای بالا ، مصرف زیاد بنزین ،  افت توان در صورت اعمال فشار حداکثری بر روی خودرو  اشاره نمود.

معرفی 

Emgrand x7 محصول شرکت جیلی می باشد که برای اولین بار در سال 2014  وارد بازار ایران شد.

از نکات مثبت این خودرو می توان به موتور 2.4  لیتری 4 سیلندر متناسب با وزن زیاد بدنه ، 7 ایربگ ، سیستم تهویه مطبوع اتومات ، ایزوفیکس صندلی ، سیستم کمکی کروز کنترل دقیق ،سیستم کنترل فشار هوای لاستیک ، سنسور نور اشاره نمود. ضمنا این خودرو توانسته 5 ستاره C-NCAP را به خود اختصاص دهد.

از ایرادات این خودرو که جیلی سواران از آن گله مند هستند  می توان به لگد زیاد گیربکس 6 دنده اتوماتیک اشاره نمود به صورتی که در هنگام تعویض دنده شوک غیر متعارفی به کابین وارد می کند همچنین کیفیت متریال بکار رفته کابین چشمگیر نبوده و به سرعت سر صدای اضافی ایجاد می کند. این خودرو سیستم تعلیق بسیار خشکی داشته و در موانع بسیار محسوس است. از سویی عدم ارائه مناسب خدمات پس از فروش ، تعداد کم نمایندگی های مجاز و کمبود شدید لوازم یدکی رانندگان این خودرو را با مشکل مواجعه نموده است.

 

پس از ریمپ جیلی x7 چه تغییراتی احساس خواهد شد؟

  • افزایش شتاب و توان

با توجه به مغایرت استاندارد های ایران با کشور سازنده ، در پروسه ریمپ توسط مهندسان کار آزموده و متخصص ما در کاراکال ، توان خودرو 8.7 اسب بخار و  10.4نیوتن متر گشتاور بر سر چرخ افزوده می گردد.

  • سازگار شدن با بنزین ایران

با توجه به لزوم پاس نمودن استاندارد های آلایندگی یورو 5 توسط شرکت های خودرو سازی و عدم دسترسی به بنزین با کیفیت و متناسب با خودرو ، پس از استفاده از بنزین جایگاه ها بخصوص در شهرستان ها ، خودرو با مشکل مواجه می شود که بعد از ریمپ جیلی x7 خودرو در صورت استفاده از بنزین بی کیفیت جایگاه ها دچار مشکل نمی شود چرا که برنامه ریزی و کالیبراسیون آن بر پایه استاندارد های آلایندگی کشورمان تنظیم می گردد.

  • کاهش مصرف سوخت

در صورت استفاده شهری ، مصرف بنزین این خودرو حدود 0.5 الی 1 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می یابد.  

  • افزایش ریسپانس پدال گاز

پدال و دریچه گاز این خودرو رابطه خطی با یکدیگر ندارند که در اصطلاح ریسپانس پدال گاز قابل قبول نیست و خودرو بسیار سنگین شروع به حرکت می کند و در دورهای بالا توان بالایی ارائه نمی دهد. پس از ریمپ جیلی X7 ریسپانس پدال گاز به شدت افزایش یافته و این اپیدمی برطرف می گردد.

  • رفع ایراد عملکرد اکونومی گیربکس

گیر بکس این خودرو6 سرعته از نوع DSI  می باشد. در هنگام فشردن پدال گاز متوجه تاخیر زیاد معکوس کشیدن این خودرو می شوید. در کاراکال تیونینگ مهندسان ما عملکرد گیربکس را در پروسه ریمپ اصلاح  نموده و خودرو به صورت مناسب تر معکوس می کشد.

مشخصات ایسیو Emgrand x7

ایسیو این خودرو DELPHI MT22  می باشد که در کاراکال مهندسان ما ریمپ این ایسیو را بدون باز نمودن آن و فقط از طریق درگاه OBD به وسیله پروگرامرهای روز دنیا انجام می دهد. همچنین کالیبراسیون  و تنظیم دقیق پارامتر های این ایسیو به دلیل ماهیت آن لازم است توسط مهندسان خبره این امر انجام گردد پیشرانه Emgrand x7  با حجم 2.4 لیتر از نوع L4 16v CVVT DOHC  به کد JLD – 4G24 مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع DSI می تواند قدرت 162 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر را تولید می نماید. 

ریمپ جیلی X7 ایسیو

مزایای ریمپ جیلی Emgrand x7 بصورت خلاصه :

  1.  افزایش توان به میزان8.7  اسب بخار  
  2.  افزایش گشتاور به میزان 10.4 نیوتن متر
  3. سازگاری با بنزین ایران
  4. کاهش مصرف سوخت
  5. اصلاح عملکرد گیربکس
  6. عدم افت توان در صورت اعمال فشار در دورهای بالا
  7. افزایش ریسپانس پدال گاز 
  8. کشش بهتر خودرو در سربالایی ها
  9. حذف انواع کدهای خطا
  10. کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

ریمپ جیلی X7 شاسی

پرسش و پاسخ درباره ریمپ جیلی X7 امگرند

1) هزینه ریمپ جیلی X7 چقدر است؟

هزینه ریمپ جیلی X7 را در این لینک ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

 

2) شمع  مناسب خودرو Emgrand x7 از چه نوعی می باشد ؟

کد موتور نام شمع شماره شمع فاصله دهانه شمع
GLD – 4G24 BOSCH DOUBLE IRIDIUM HR6K1133X 1.0mm
ریمپ جیلی X7 شمع

تعویض شمع های خودرو جیلی Emgrand x7  در کاراکال تیونینگ

در ضمن قابل ذکر است در مجموعه کاراکال تعویض و بازدید شمع به صورت رایگان انجام می شود و که صورت نیاز شمع ارجینال به همراه گارانتی ارائه می شود.

3) آیا ضربه زدن و صدای گیربکس Emgrand x7 به کمک ریمپ رفع می گردد؟

خیر دلیل ضربه زدن و صدای گیربکس این خودرو مکانیکی بوده و در واقع ایراد نرم افزاری به حساب نمی آید لذا ارتباطی به پروسه ریمپ ندارد. توصیه می کنیم به یک متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

4) آیا بعد از ریمپ  جیلی Emgrand x7 مصرف سوخت افزایش پیدا می کند؟ 

اگر فرایند ریمپ بصورت اصولی انجام شود، خیر، قطعا مصرف سوخت کاهش می یابد. چون در فرایند ریمپ در شرکت کاراکال نسبت AFR مجددا تنظیم می شود.  البته باید توجه داشت سبک رانندگی در کاهش مصرف سوخت مهم است چرا که در حالت اکونومیک مصرف سوخت 0.5 الی 1 لیتر کاهش می یابد و نباید انتظار داشت در حالت استفاده از اسپورت مود مصرف کاهش پیدا کند.

 

Rate this post
2 پاسخ
  1. کیانی
    کیانی says:

    سلام
    عید امسال رفتم نمایندگی اصفهان (خیابان صغیر اصفهانی) و اونجا ریمپ خودروی جیلی شاسی اینجانب انجام شد. تو مسیر اصفهان به بوشهر متوجه شدم به جای اینکه سربالایی ها رو با توان و قدرت بیشتری بالا بره برعکس هر چی بیشتر گاز میدادی فایده ای نداره و یه جورایی تو بالا رفتن از سربالایی مشکل داره. تو جاده کفی هم که قبلا سریعتر به سرعت های بالای 100 می رسید حالا هر چی گاز میدادی انگار رسیدن به سرعت بالای 120 سخت تر و زمانبر تر شده بود. در ضمن قبلا رمپ پارکینگ رو خیلی بهتر بالا میومد ولی حالا اونم به مشکل خورده و اینقدر باید گاز بدی تا بیاد بالا، یه جورایی گشتاور و توانش کم شده. البته غیر از اینها مصرف سوختش کم شده که با این اوضاع اصلا ارزش نداره. خلاصه به اون مزیت هایی که برشمردید نرسیدیم و در عوض یه معایبی بدست آوردیم. لطفا پیگیری نمایید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز
      مطالبی که فرمودید ایراد از قطعه تورک کانورتور گیربکس شماست نه ریمپ؛ لطفا به یک متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه فرمایید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.