ریمپ 206 تیپ 5

ریمپ 206 تیپ 5  (فرانسوی و ایرانیزه)

در این مقاله به بررسی علل ریمپ 206 تیپ 5 ؛ مزایای آن و معایب آن خواهیم پرداخت. بطور خلاصه افزایش شتاب ، کاهش تاخیر پدال گاز ، افزایش کشش و گشتاور ، تنظیم دمای فن (بسته به منطقه زندگی مالک ) ؛ افزایش کات اف و تنظیم نسبت سوخت به هوا از مزایای آن می باشد.

شرکت کاراکال تیونینگ اولین برند رسمی ریمپ و آموزش ریمپ در ایران می باشد که با سابقه طولانی از جمله شرکتهای پیشرو در زمینه علم ریمپ می باشد. بدیهی است به دلیل سابقه طولانی این شرکت و در دست داشتن امکانات مختلف می توانید بهترین ریمپها را از این شرکت مطالبه کنید.

ریمپ 206 تیپ 5

ریمپ 206 تیپ 5 فرانسوی؛ چرا؟

یکی از مهمترین و استراتژیکترین محصولاتی که به کشور وارد شد و توانست فرهنگ ماشین بازی و آپشن فروشی را یک پله ارتقا بدهد؛ بدون شک خودروی 206 تیپ5 می باشد. این خودرو با موتور معروفش توانست برای سالها جزئی از محصول سازان ایران خودرو هم باشد. ( همانطور که می دانید این موتور از 206 و 207 به تمامی اتاق های این شرکت از جمله 405 و پارس و سمند و اچ سی کراس هجرت کرد و با همه این محصولات خاطره سازی کرد!)

206 تیپ 5 فرانسوی از سال 81 تا 91 با دو ایسیو عرضه شد که دیگه همه تا الان می دانند ME744 و ME745 نام دارند.(در مدل دوگانه سوز از ایسیو Valeo J35 استفاده شده که مورد بحث ماشین بازها نیست.)  ایسیو ME744  تا سال 85 و ME745 از 85 تا 91 روی این محصولات نصب شده.

206 تیپ 5 بین سالهای 85 تا 89 جهت فروش اختراع صندوقدار ایرانخودرو یعنی 206 SD غایب بود. در حال حاضر همچنان مدل تیپ5 بیشترین طرفدار را در بین ماشین بازها دارد و تیونرها دارد.

همانطور که می دانید ایسیو ME745 به دلیل الزام به پاس کردن استانداردهای آلایندگی سختگیرانه تر، از عملکرد کندتری برخوردار بود که همین مسئله روی توانایی های حرکتی موتور Tu5 تاثیر گذار بود، به همین دلیل هنوز هم 744 طرفدارهای 2آتیشه خود را دارد و خیلی از مالکان اقدام به تغییر ایسیو و سیم کشی خودروی خود از 745 به 744 می کنند.

اما در همینجا به نکته قشنگ 745 هم اشاره کنیم که این ایسیو در تمامی ورژنهای موجود در ایران از کروز کنترل و لیمیتر پیروی می کرد اما 744 نیاز به تغییر ورژن نرم افزار ایسیو و نصب سنسور اکسیژن دوم داشت (که امروزه سنسور دوم را حذف می کنیم اما در قدیم شما می بایست یک سنسور دیگر نصب می کردید و اگر کاتالیست نداشتید ایسیو خطای کاتالیست هم براتون ثبت می کرد!).

نکته فنی مهمتری که در ریمپ 206 تیپ 5 ایسیو 745 وجود دارد و کسی خیلی به آن توجه ندارد، استراتژی های قوی تر این ایسیو در تحلیل پدیده ناک یا ضربه می باشد که با الگوریتم های قوی تر مانع از این اتفاق می شود.

نکته ای که از چشم خیلی از مالکین دور مانده. به همین دلیل در صورتیکه بنزین مورد استفاده از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، این ایسیو بصورت هوشمندانه جرقه ها را اصلاح می کند که ممکن است مالک احساس کند خودرو کمی افت کرده.

معرفی 6 مزیت ریمپ 206 تیپ 5 فرانسوی :

  • رفع تاخیر پدال گاز
  • افزایش شتاب
  • کنترل دمای موتور (کاهش دمای فن)
  • تنظیم راحت ایسیو ME744 برای خودروهای لوازمی ، حجم خورده و مسابقه ای
  • حذف سنسور اکسیژن دوم برای ورژن های نرم افزاری یورو3
  • افزایش کات آف جهت گرفتن توان بیشتر از میل سوپاپ های افتر مارکت

ریمپ 206 تیپ 5 ایرانیزه

به خودروهای 206 که از نیمه دوم سال91 در ایران عرضه شده اند، اصطلاحا 206 های ایرانیزه یا به قول خود ایرانخودروهایی localize گفته می شود. ار آنجایی که در همین سال خودروی رانا هم به بازار داخلی عرضه شد، و قطعات این مدل های 206 با رانا مشترک بودند نه با مدل های فرانسوی؛ به همین دلیل به 206 های رانایی هم مشهور هستند.

این مدل خودرو 206؛ در ابتدا و تا سال 95 با ایسیو زیمنس عرضه شد و از این سال همزمان با تنوع ایسیو مواجه گشت! یعنی شما می تونید یک 206 تیپ 5 مدل 95 تا 1400 را در 6 مدل ایسیو ببینید:

  1. ایسیوهای پدال دریچه برقی: غرب استیل (MAW) ، ایزی یو (ای زد یو) ، بوش ME17
  2. ایسیوهای پدال دریچه مکانیکی (سیمی): زیمنس و SSAT

بسیاری از دوستان بر این باورند که ایسیوهای ایرانیزه قابلیت ریمپ خوب را ندارد یا اینکه ایسیوی ME7.4.4 از زیمنس بهتر است. اما در حقیقت به دلیل اختلاف زیاد برق مالتی پلکس ایرانیزه با فرانسوی؛ قابلیت تبدیل وجود ندارد و کماکان بهترین ایسیو برای خودروهای لوازمی ایرانیزه؛ همان ایسیو زیمنس می باشد. ایسیوی زیمنس یکی از بهترین ایسیو های موجود برای 206 بوده و ریمپ این ایسیو بخصوص در لوازمی ها نسبت به بقیه بهتر جواب می دهد.

بزرگترین ایراد در مدل های دریچه گاز برقی؛ بدون استثنا بروز خطاهای آلایندگی نظیر 0420 و خطاهای مربوط به احتراق ناقص می باشد. ضمن اینکه به دلیل ضعف سیم کشی ؛ خطاهای مربوط به دریچه گاز برقی نیز زیاد مشاهده می شود.

ریمپ 206 تیپ 5 به دلیل آنکه لوازم افتر مارکت زیادی نظیر کیت مکش و هدرز و میل سوپاپ برای این موتور وجود دارد از رونق بالاتری نسبت به سایر موتورهای موجود در ایران برخوردار است.

به دلیل پایین آمدن کیفیت ساخت موتورهای Tu5 ایرانیزه؛ پدیده ناک (صدای شق شق که در حین دنده مُرده شنیده می شود.) را بسیار شاهد هستیم که بهترین راه ریمپ 206 تیپ 5 ایرانیزه می باشد که با اصلاح زمان جرقه زنی این مشکل برطرف می شود.

در اواخر سال 99 ایرانخودرو موتور Tu5 بهینه را معرفی کرد که در حقیقت این موتور در بازارهای جهانی به اسم EC5 شناخته می شد و از پیستون های مشابه NFU و سرسیلندر با زمانبندی متغیر بهره می برد. ( در مقاله ریمپ تارا و ریمپ رانا پلاس در مورد این موتور صحبت کردیم.)

ایرانخودرو از اواخر سال 99 تولید 206 تیپ5 را بی سرو صدا پایان داد و با تولید 207 دنده دستی؛ این موتور ادامه حیات می دهد. ریمپ 206 تیپ 5 ایرانیزه را به همه مالکان توصیه می کنیم.

ریمپ 206 تیپ 5 داینو تیون

ریمپ 206 تیپ 5 و داینو تیون این خودرو توسط مجموعه کاراکال تیونینگ

مزیت های ریمپ 206 تیپ 5 ایرانیزه

  1. افزایش توان موتور تا 10 اسب بخار
  2. افزایش گشتاور تا 12 نیوتن متر
  3. کاهش دمای فن (دمای روشن شدن فن دور کند 96.8 درجه و روشن شدن دور تند 102.3 درجه می باشد) که می توان با ریمپ ایسیو دمای روشن و خاموش شدن فن ها را کم تر کرد تا آمپر از وسط بالاتر نیامده تا قطعات موتور و واشر سرسیلندر در دمای کمتری کار کنند.
  4. افزایش کاتاف به مقدار دلخواه مشتری (بستگی به لوازمی که روی خودرو نصب شده دارد.)
  5. کاهش مکث بین دنده ها مخصوصا دنده 1 و 2
  6. رفع خطای کاتالیست در صورت برداشتن کاتالیست یا نصب هدرز (مقاله هدرز را بخوانید.)
  7. حذف خطای میسفایر در صورت سلامتی کویل
  8. رفع ناک سر گاز

تمام خدمات ریمپ در کاراکال ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

کاراکال تنها برند ثبت شده ریمپ در ایران

فیلم ریمپ 206 تیپ 5  کاراکال تیونینگ

 

 

کاتاف رگباری با ریمپ در کاراکال تیونینگ
4.4/5 - (19 امتیاز)
4 پاسخ
  1. رستمانی
    رستمانی says:

    سلام
    ۲۰۶ sd v2 مدل ۸۹ دارم تو گردنه یا جاده کوهستانی ماشین کم میاره و دیگه اون شتاب رو نداره
    میتونید راهنماییم کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام. با ریمپ مشکل خودروی شما حل می شود. و ریمپ کاراکال شامل 2 سال گارانتی می باشد.

      پاسخ
  2. علی
    علی says:

    سلام خودرو sdمدل ۹۶ دارم ماشین شتاب نداره و بیشتر از ۱۴۰ نمیره اونم پدال گاز تا آخر نگه میدارم تا ۱۴۰ تا بره سرنشینم که داشته باشم ۱۳۰ تا بزور مصرف بنزینم ۱۱ تا هستش داخل شهر با ریمپ حل میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      کاتالیزور ماشینتون کیپ شده دوست عزیز یا ماشینتون تایم نیست
      خلاصه که دنبال راه حلش تو ریمپ نباشید وگرنه ما از پول بدمون نمیاد!

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.