ریمپ ام وی ام 315

⭐ در این مقاله به بررسی ریمپ ام وی ام 315 می پردازیم ⚡ بررسی روشهای برطرف کردن مشکلاتی چون تاخیر پدال گاز برقی، کشش و شتاب پایین، برطرف کردن ناک سر گاز، افزایش عمر دیسک و صفحه، با کاراکال تیونینگ همراه باشید

آپدیت مرداد 1401 
ریمپ ام وی ام 315 پلاس اتوماتیک

🏁 معرفی خودروی MVM 315 پلاس

MVM 315 از سال 1391 به بازار عرضه شد.این خودرو دارای ایراد ضعف کشش و شتاب بسیار پایین، به علت اصرار محصولات چینی به پایین نگه داشتن مصرف سوخت می باشد. در سال 1393  نسخه فیس لیفت جدید به اسم 315 نیو ارائه شد و در سال 95 با مدل اسپرت مجددا فیس لیفت شد. نسل جدید این خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردار شده است.

ام وی ام 315 پلاس از سال 99 و در نسخه اتوماتیک به بازار عرضه شده است و به نوعی می توان آن را ارزانترین چینی اتوماتیک بازار در کنار برادرش X22 دانست که دسترسی به مدل صفر کیلومتر آن امکان پذیر است.

✔️  نکات مثبت: تیپ اکسلنت از آپشن های قابل قبولی نظیر مانیتور، دوربین دنده عقب، آرم خوش آمد گویی نیز برخوردار می باشد.

نکات مثبت مدل 315 پلاس: تریم داخلی جدید مشابه X22 و طراحی ظاهری بهینه شده

ریمپ ام وی ام 315

داشبورد جدید مدل پلاس اتوماتیک

❗️ نکات منفی: مشکل ضعف کشش و شتاب به دلیل برخوردار شدن از پدال برقی، تاخیر پدال گاز در دور پایین نیز. سرویس دهی نامناسب نمایندگی و بالا بودن قیمت قطعات یدکی.

نکات منفی مدل 315 پلاس: استفاده از گیربکس 4 سرعته که برای سال 2022 خیلی قدیمی می باشد و نفوذ صدا به داخل کابین بیش از حد انتظار و داشبورد با مواد پلاستیکی بی کیفیت 

ریمپ ام وی ام 315 پلاس پشت

نوشته AT (به عنوان نماد گیربکس اتوماتیک) و علامت + بهترین راه شناسایی مدل پلاس از انتهای خودرو می باشد.

⚙️ ⚡ مزایای ریمپ ام وی ام 315

🚩 رفع تاخیر پدال گاز برقی

در خودروهایی که از پدال برقی استفاده می شود، معمولا برای کاهش الایندگی در دور موتورهای زیر 3000؛ حتی در صورتیکه راننده پدال را تخته کند، اما دریچه گاز تا انتها باز نمیشود. بنابراین قدرت موتور در دورهای پایین کاملا محدود می شود و در نتیجه تاخیر گاز ایجاد می شود. این ایراد با روشن بودن کولر بیشتر مشکل ساز می شود. در ریمپ شرکت کاراکال این معضل بکلی بر طرف می شود.

🚩 رفع مشکل کشش و شتاب

ضعف اصلی ام وی ام 315 در دنده های ۳ و ۴ می باشد. به علت اینکه موتور بصورت یورو ۵ کالیبره شده، توان و گشتاور آن کم میشود. در ریمپ کاراکال توان  موتور تا 10 اسب بخار و گشتاور تا 10.5 نیوتن متر سرچرخ افزایش می یابد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار کاراکال می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا 0.8 لیتر کم کنیم.

🚩 واکنش بهتر گیربکس

پس از ریمپ ام وی ام 315 اتوماتیک خودرو نسبت به سابق با سرعت بیشتری معکوس می کشد.

🚩 برطرف کردن ناک سر گاز

ریمپ کاراکال صدای ناک کاملا برطرف می گردد. این صدا ناشی از احتراق پیش رس بوده که موجب لغزش پیستون می شود. نگاه جامعه به صدای ناک، شق شق یا چق چق سوپاپ است. اما باید دانست سوپاپ صدایی ندارد! ناک در دراز مدت موجب خرابی موتور می شود. 

🚩 افزایش عمر دیسک و صفحه

با افزایش گشتاور در دورهای پایین، برای شروع حرکت احتیاجی کمتری به بالابردن دور موتور می باشد. بنابراین استهلاک دیسک و صفحه که در نیم کلاچ به بیشترین حد خود می رسد در این حالت کاهش می یابد.

 

ریمپ ام وی ام 315 قدیمی

ایسیو ام وی ام 315 سری اول

⚡ ریمپ ECU ام وی ام 315 جدید و قدیم

 موتور SQR447 این خودرو در مدل قدیمی از ایسیو BOSCH M 7.8 استفاده می کند، که با استاندارد آلایندگی یورو4 آداپته شده است.  مدل NEW از ایسیو Bosch ME 7.8.8 بهره می برد که میکروی مرکزی آن نیز قفل نرم افزاری دارد. در نظر گرفتن این نکته در ریمپ بسیار مهم است. در غیر اینصورت برنامه ریمپ روی ایسیو نمی نشیند.

 این ECU برای استاندارد آلایندگی Euro5 تنظیم شده که یکی از دلایل کندی آن همین عدم تطابق بنزین مصرفی کشور با استاندارد آلایندگی می باشد.

ریمپ ام وی ام 315 ایسیو

ایسیو مدل پلاس اتوماتیک که از نوع دلفی می باشد

  WhatsApp Image 2022 08 15 at 12.29.44 PM

🏆 چکیده مزایای ریمپ ام وی ام 315 بصورت خلاصه

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • افزایش توان و گشتاور بخصوص در دنده های میانی
  • رفع کامل تاخیر دریچه گاز
  • رفع کپ اولیه شروع حرکت بخصوص در سربالایی
  • شتاب گیری سریعتر و روانتر هنگام روشن بودن کولر
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • حذف خطای فرسودگی کاتالیست 0420
  • حذف صدای ناک از موتور (همان صدای مشهور چق چق سوپاپ)
  • رفع خطای سنسور اکسیژن دوم،  در صورتی که کاتالیست خودرو حذف شده باشد
ریمپ MVM 315 remap mvm
ریمپ MVM 315

❔ 💬پرسش و پاسخ درباره ریمپ ام وی ام MVM 315

❔هزینه ریمپ ام وی ام 315 چقدر می شود؟

هزینه ریمپ ام وی ام 315 دنده دستی و اتوماتیک را در این لینک مشاهده فرمایید.

❔آیا ایراد خطای سنسور اکسیژن در MVM 315 برطرف شدنی است؟

💬 در اکثر مواقع بعد از دیاگ، شاهد وجود خطای سنسور اکسیژن دوم (پایین آمدن عملکرد کاتالیست) می باشیم. این خطا در MVM 315 بسیار رایج می باشد. خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

آیا ریمپ MVM 315   سبب استهلاک بیشتر خودرو می شود؟

💬 ریمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعیین میزان استهلاک هستند. پس از ریمپ، راننده با فشار کمتری به سرعت و شتاب موردنظرش می رسد.  در نتیجه اگر نحوه رانندگی مثل سابق باشد، استهلاک حتی کاهش می یابد. بر خلاف مراکز متفرقه، در کاراکال علاوه بر ریمپ اصولی و استاندارد، جهت آسودگی شما، خدمات ما دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.

آیا ریمپ موجب از بین رفتن گارانتی می گردد؟

💬 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد. بنابراین عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان بهانه ای برای انجام ندادن تعهدشان استفاده نکنند.

❔ بین 207 اتوماتیک و 315 اتوماتیک کدام گزینه بهتری می باشد؟

کاملا این دو خودرو سلیقه ای هستند اما متاسفانه تولیدات سالهای اخیر ایرانخودرو 206 و 207 از کیفیت بسیار پایینتری نسبت به 315 برخوردار است. مزیت خودروی 206 و 207 باز بودن دست مالکان در انجام تغییراتی نظیر ریمپ استیج دوم 206 (بخصوص موتور Tu5) با تجهیزات تقویتی است در حالیکه برای خودروهای 315 هیچ وقت بازار لوازم افتر مارکت تخصصی نظیر هدرز وجود نداشته است. 

سواری خودروی 315 از 207 نیز بهتر و نرمتر است. از طرفی مکانیک و لوازم 315 همانطور که اول مقاله اشاره کردیم کمتر از 207 است.  

فیلم ام وی ام 315 ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

 

4.1/5 - (109 امتیاز)
2 پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      بستگی داره با چقدر ریتارد این مشکل برطرف بشه، اگر بیشتر از 3درجه کم بشه بله مقداری احساس افت ایجاد میشه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.