ریمپ وانت ریچ

⭐ در این مقاله به نقد و بررسی ریمپ پیکاپ ریچ Pickup Rich، راهکارهای افزایش شتاب، رفع مشکل مصرف سوخت و ایسیو ECU ریچ می پردازیم.

🚗 آشنایی با خودروی ریچ

⭐خودروی ریچ Rich Pickup محصولی از شرکت دانگ فنگ می باشد. این خودرو از سال 93 کم کم جایگزین نیسان پیکاپ پارس خودرو شد.  خودروی ریچ با ایسیو چینی دلفی MT22U عرضه شده است. متاسفانه این ECU با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین مورد استفاده کالیبره نشده است. به همین دلیل شاهد مشکلاتی هستیم که در ادامه ذکر خواهد شد. 

از ایرادات اصلی پیکاپ ریچ مصرف بالای سوخت آن است.  همچنین توان ریچ نسبت به نیسان پیکاپ ضعیف تر است. هویت اصلی این خودرو از دانگ فنگ موتورز چین نشات می گیرد که به عنوان شریک تجاری نیسان به حساب می آید.

در خودروی ریچ، کیفیت قطعات بسیار پایین بوده. ضعف خدمات نمایندگی ها، استهلاک بالای دیسک و صفحه مناسبی ازگلایه های دارندگان این خودروی بحساب می آید.

⚙️ ابهام در طراحی موتور ریچ توسط نیسان

 دانگ فنگ ریچ بر اساس پلتفرم آلفا نیسان پیکاپ D22 طراحی شده و از لحاظ طراحی داخلی و خارجی نیز از همان خودرو الگو گرفته است. گفته می شود در موتور ZG24 از تکنولوژی نیسان استفاده شده. اما متاسفانه شاهد هستیم که این موتور نسبت به موتور اصلی نیسان پیکاپ با کد KA24DE حدود 25 اسب بخار ضعیف تر است.  جای سوال است که چرا نیسان باید ده سال بعد از ارائه یک موتور 160 اسب بخاری، موتوری 135 اسبی را برای دانگ فنگ طراحی کرده باشد؟!

dongfeng rich facelift e1629040720111
نمای خودروی ریچ

در ریمپ چه اتفاقی برای پیکاپ ریچ رخ میدهد؟

🚩 کاهش مصرف سوخت

یکی از ایرادات بارز این خودرو، مصرف بالای سوخت ریچ می باشد. در ریمپ ریچ برنامه ریزی موتور به شکلی اصلاح می شود که این نقص تا حد زیادی برطرف گردد.

🚩 افزایش شتاب و کشش ریچ

با در نظر گرفتن اینکه توان این موتور از موتور اصلی ژاپنی کمتر است، اما می توان با ریمپ ریچ شتاب و کشش این خودرو را تا قابل قبولی اصلاح کرد تا مالکان این خودرو بتوانند در بیراهه (Off Road) راندمان بیشتری از خودروی خود دریافت کنند.

🚩 بهبود تاخیر دریچه گاز

شروع حرکت  ریچ سنگین و کند است. در نظر داشته باشید، توان موتور 4 سیلندر ریچ محدود است. با اصلاح ریسپانس دریچه گاز شروع حرکت خودرو به نسبت تیزتر می شود. تا استهلاک دیسک و صفحه کمتر گردد.

نمای داخلی ریچ
نمای داخلی ریچ

🏆 مزایای ریمپ پیکاپ ریچ 

  • شروع به حرکت تیزتر، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
  • افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای صاف و بیراهه
  • حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
  • افزایش توان موتور تا ۵ اسب بخار
  • کاهش دمای فن به میزان 5 درجه (مخصوص خودروهای صحرانوردی)
  • افزایش واکنش پدال گاز
  • افزایش سرعت نهایی (TOP SPEED)
  • کاهش مصرف سوخت نیم لیتر واقعی

پرسش و پاسخ ریمپ و خودروی ریچ ❔ 💬

❔ 1) آیا فقط با ریمپ ریچ توان خودرو افزایش می یابد؟

💬 به جز ریمپ، هر عاملی که باعث افزایش توان موتور شود، بر کیفیت ریمپ خودروی شما هم تاثیر گذار خواهد بود. طبیعتاً با حذف کاتالیزور و استفاده از فیلتر هوای اسپرت مخروطی می توانید تا حدود 5 اسب بخار دریافت کنید.

❔ 2) آیا ریمپ برای افزایش توان قابلیت های آفرود کافیست ؟

💬 در کنار ریمپ  باید توان موتور از طریق این قطعه به گیربکس منتقل می شود و ضعف آن در عملکرد حرکتی خودرو تاثیر گذار است. خیلی از مالکان از کیفیت دیسک و صفحه ریچ  رضایت ندارند. بدیهی است که استفاده از قطعات باکیفیت تر می تواند منجر به نتیجه بهتری گردد.

4.5/5 - (24 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.