ایکس 55

برای اولین بار در ایران

کاراکال تیونینگ تقدیم می کند: ۱۴۰۰/8/3

ریمپ محصول جدید مدیران خودرو

آنچه درباره ریمپ  ”ام وی ام ایکس 55 ، MVM X55”  باید بدانید

در این مقاله به دلایل ریمپ ام وی ام ایکس 55 ، محصول جدید مدیران خودرو می پردازیم. و درباره نحوه افزایش لذت رانندگی و افزایش شتاب اولیه حرکتی این خودرو نظیر رفع تاخیر اولیه شروع حرکت و اصلاح عملکرد گیربکس اتوماتیک و رفع تاخیر پدال گاز و حذف لگ توربو صحبت خواهیم کرد. اگر در مورد این موضوع اطلاعی ندارید پیشنهاد می شود مقاله ریمپ چیست و چگونه انجام میشود را مطالعه کنید.

معرفی ام وی ام ایکس 55

خودروی MVM X55 یا چری تیگو 5x از سال 2017 به سبد محصولات چری اضافه شده و از سال 98 توسط مدیران خودرو به بازار عرضه گشته، پلت فرم و موتور و گیربکس مشترک با مدل تیگو 7 از مهمترین نکات فنی این خودرو به حساب آمده و وزن بالاتر آن نسبت به تیگو7 می تواند امید بخش رعایت بیشتر نکات ایمنی در این خودرو باشد.

نکات مثبت ایکس 55

  • موتور پرتوان توان و گیربکس هفت دنده DCT (که نسبت به CVT از عملکرد بالاتری برخوردار می باشد.)
  • نمایشگر دیجیتالی 9 اینچی لمسی به همراه دوربین 360 درجه
  • ساعت هوشمند مچی با قابلیت اتصال به سیستم اندروید
  • سانروف
  • سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم auto hold
  • صندلی برقی راننده
  • فرمان برقی
ریمپ ام وی ام ایکس 55 ساعت هوشمند

ساعت هوشمند که برای اولین بار در توسط مدیران خودرو در ایکس55 استفاده شده است

نکات منفی ایکس 55

  • عدم هماهنگی موتور توربو با بنزین معمولی
  • تاخیر پدال گاز در شروع حرکت
  • فقدان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • قیمت تمام شده بالا و تیراژ پایین عرضه این خودرو
  • خطر داغ کردن گیربکس DCT در ترافیکها

 

ریمپ ام وی ام ایکس55 MVM X55

نمای عقب ام وی ام ایکس 55

 

مزایای ریمپ ایکس 55

رفع تاخیر شروع حرکت 

به دلیل کالیبراسیون خودرو با استاندارد آلایندگی یورو5 ، جداول عملکردی دریچه گاز ایسیو این خودرو به گونه ای طراحی شده که در شروع حرکت به آهستگی باز می شود و حتی اگر راننده ناگهان پدال را تا انتها فشار دهد، دریچه گاز کامل باز نمی شود. این نقص پس از ریمپ به طور کامل برطرف می گردد..

 رفع لگ توربو

لگ توربو یکی از ایرادات بدیهی اینگونه موتورها می باشد و به معنی، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که به حالت فول بوست Full boost مشهور است. در شروع حرکت، سرعت دوران پره های توربوشارژ به نهایت دور خود نرسیده، راننده مکثی را در ابتدای دورگیری موتور احساس می کند. این فرایند لگ توربو یا Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ به حداقل خود میرسد.

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که میدانید موتورهای توربو به بنزین حساس هستند. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

افزایش توان و گشتاور

باتوجه به اینکه مشخصات فنی این موتور با خودروی تیگو 7 یکسان بوده، کسب 8 اسب بخار افزایش توان و 10 نیوتن متر گشتاور سر چرخ با بنزین معمولی اصلا خارج از انتظار نخواهد بود.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

کاهش راندمان کاتالیزور به دلیل کیفیت پایین بنزین موجود در کشور امری شایع است. گاهی اوقات شاهد پایین آمدن عملکرد کاتالیزور هستیم که توسط ایسیو شناسایی می شود اما در راندمان خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است. اما در پشت آمپر چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا پس از ریمپ کاراکال برای همیشه رفع می گردد. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند.

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان

1) هزینه ریمپ ایکس55 چقدر است؟

هزینه ریمپ ام وی ام ایکس55 را در قیمت ریمپ ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت کتبی نرم افزار است.

2) دلیل داغ کردن گیربکس های دوکلاچه یا CVT چیست و با ریمپ ارتباطی دارد؟

خیر، داغ کردن گیربکسهای DCT به ذات طراحی آنها بر می گردد. در اینگونه گیربکس ها از دو کلاچ برای دنده های زوج و فرد استفاده شده و در ترافیک های مکرر، بهتر است اجازه دهید ابتدا خودرو به حرکت درآمده (پس قرار دادن در در حالت D یا برداشتن پدال گاز) سپس اقدام به فشاردادن پدال گاز کنید. توجه داشته باشید درصورتیکه بلافاصله اقدام به گاز دادن خودرو کنید ، در توقفهای متوالی منجر به داغ شدن گیربکس خودرو خواهد شد.

 

3) آیا ریمپ موجب ابطال گارانتی ایکس55 می گردد؟

 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد، بنا بر این بر گارانتی تاثیر ندارد. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان استفاده نکنند.

توجه کنید، ریمپ این ایسیو در مجموعه کاراکال تیونینگ بدون باز شدن قاب ایسیو انجام شده و هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد.

 4) آیا ریمپ برای موتور توربو ایکس 55 ضرر دارد؟

 خیر. ریمپ فقط در جهت افزایش شتاب و قدرت نیست. ریمپ در خودروهایی که دارای زمینه افزایش توان می باشند و قطعاتی مانند توربوشارژ یا هدرز نصب کرده اند بسیار بهتر از موتورهای اتمسفریک جواب می دهد. فراموش نکنید بومی سازی شرایط کاری موتور خودرو وظیفه کارخانه سازنده می باشد اما معمولاً جهت کاهش هزینه از انجام آن خودداری می کنند. و خرابی موتورها جهت خدمات پس از فروش به نفع آنهاست.در مقاله هدرز می توانید اطلاعات دقیق تری نسبت به این قطعه کسب کنید.

 5) آیا پس از ریمپ ایکس 55 احتیاجی به استفاده از مکمل بنزین می باشد؟

 بطور کلی استفاده از مکمل با کیفیت (نه مکمل های موجود در پمپ بنزین ها)،  راندمان موتور را افزایش می دهد. اما با کالیبراسیون برنامه ریمپ با بنزین معمولی، دیگر الزامی به استفاده از آن نمی باشد.

 6) کاربرد دستبند/ساعت هوشمند ام وی ام ایکس 55 چگونه است؟

با استفاده از این ساعت و یا در صورت دلخواه بستن آن میتوان برخی ادوات کنترلی خودرو خود را در دست بگیرید.

  1. ۱- استارت زدن خودرو از روی ساعت و روشن نمودن خودرو
  2. ۲- باز نمودن درب صندوق عقب
  3. ۳- بالا و پایین نمودن شیشه ها از راه دور
  4. ۴- مشاهده تماس های ورودی و پیام ها

 کلیپ تصویری تست ایکس55 یعد از ریمپ

 

4.8/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.