41

ریمپ جیلی EC7 | ریمپ ECU ایسیو Geely ec7

معرفی خودرو جیلی

جیلی را باید موفق‌ترین خودروی چینی در رده سدان‌های متوسط شهری بدانیم. این خودرو توانسته در سال‌های پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی و 21‌امین سدان پرفروش بین تمامی سدان‌های این بازار را (با فروش 165239 دستگاه در سال 2014) بدست آورد. در ایران نیز این خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان از سال 91 باگیربکس دستی و از سال 93 با گیربکس خودکار توسط جیلران‌موتور (زیرمجموعه آسان موتور) عرضه شد و از اولین روزهای ورودش توانست با توجه به امکانات، چهره و قیمت مناسبی که داشت، فروش خود را تضمین کند.

در این خودرو کمتر از حجم اغواگرانه استفاده شده و طراحان تلاش کرده¬اند تا در عین سادگی به زیبایی نسبی نیز برسند. اگر چه در قدیم طراحی خودروهای چینی کپی خودروهای مشهور جهان بود و البته هنوز هم هست ولی این روزها، آن ها نیز به طراحی خودرو دست زده اند و باید گفت که پیشرفت چشمگیری نیز داشته اند، اما رگه هایی از همان رویه قبلی را می توان در طراحی عقب جیلی دید که با یک نگاه ما را به یاد مرسدس بنز کلاس S می اندازد یا ارم خودرو که شباهت غیرقابل انکاری به آرم کادیلاک دارد.

طراحی جیلی ساده و در عین حال شکیل است و برای افراد میانسال و مسن تر مناسب تر می باشد. استفاده از رینگ های کرومی محافظه¬کارانه تاحدی توانسته چهره خودرو را جوانپسندانه کند.

داخل این خودرو طراحی سنتی‌تری داشته ، صندلی‌های جلو خلبانی بوده و صندلی‌های عقب نیمکتی دونفره می‌باشد. لیکن در مواقع لزوم، می‌توان به صورت سه نفره نیز بر روی آن نشست. کابین جلوی خودرو به طور کامل بژرنگ بوده و داشبورد و بالای درب‌ها خاکستری می‌باشند که ترکیب رنگ زیبایی را به وجود آورده است. همچنین داخل خودرو با ترکیب رنگ مشکی و خاکستری هم موجود است. طراحی داخلی کنونی این خودرو شباهتی به محصولات ام‌جی را داراست.

جیلی دارای سیستم تعلیق نسبتاً خشکی (نمونه مورد نظر دارای لاستیک giti با فاق 55( است و اگر با آن مسافرت خانوادگی بروید احتمالاً خسته کننده نخواهد بود. ضربات وارد شده به کابین به خوبی جذب شده اما نسبت خودروهای دیگر این سگمنت نظیر سمند یا تندر90 یا زانتیا، سواری خشکتری را ارائه می¬دهد و در استفاده شهری این موضوع کاملاً آشکار بوده اما نمی¬توان آن را آزاردهنده¬تر دانست و بیشتر جنبه سلیقه¬ای دارد. خانوادگی بی¬دردسر است اما همین موضوع باعث می شود که از هیجان رانندگی کاسته شده و شاید اگر قصد دارید گهگاهی به قول خودمان لایی بکشید! شاید جیلی کمی کند ظاهر می¬شود (نسبت به بسترن کند و نسبت به جی5 فِرزتر است.)

به راستی فضای سرنشینان همانند فضای بار صندوق عقب یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید خودرو در بازار داخل است و مخصوصاً برای استفاده خانواده ها فاکتوری حیاتی محسوب می شود.

از نظر امکانات می‌توان گفت که این خودرو در شرایط خوبی نسبت به قیمتش قرار دارد و از بهترین گزینه ها در این سطح محسوب می¬شد.. از نکات بارز امکانات می توان به وجود پرده عقب در جیلی به صورت استاندارد اشاره کرد کحه البته همانند برخی از خودروهای خارجی دیگر مانند آزرا و کمری برقی نبوده اما وجود آن با توجه شرایط آب و هوایی کشور ما که اکثراً روزهای آفتابی دارد مناسب و کاربردی است و در سایر هموطنانش هم دیده نمی¬شود.

 

سایر امکانات بصورت خلاصه:

– چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع – چراغ مه‌شکن جلو و عقب – دستگیره در با تریم فلزی – رینگ آلومینیومی 16 اینچی – آنتن جذب شیشه – گرمکن شیشه عقب – شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ – سانروف برقی – آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي – كنسول جلو با تريم طوسي نقره اي – تريم داشبورد چرم – رودري ها با تريم چرم – فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي – ركاب استيل – چراغ زير درب راننده – چهار پنجره مجهز به سيستم پاورویندوز- شيشه ها با محافظ نويز – پرده شيشه عقب با قابليت جمع شوندگي دستي –روکش صندلي هاي چرم – صندلي ها عقب تاشو – چراغ هاي جلو با قابليت روشن شدن اتوماتيك(دیلایت) – آيينه وسط با قابليت مات شدن – سنسور عقب – صندلي برقي راننده با قابليت تنظيم 8 حالته – آینه بغل مجهز به راهنما و سیستم هشداردهنده باد

 

لاستیکها

البته یکی از مهم ترین موضوعاتی که ممکن است چشم یک خریدار را به روی تمامی دیگر فاکتورها بسته نگه دارد همین موضوع کیفیت است. و اگر به تک تک قطعات بکار رفته در جیلی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که از برندهای معروف در ساخت این خودرو مشارکت داشته¬اند و همین موضوع باعث می شود که در بلندمدت گزارش های کمتری نسبت به خرابی های این خودرو به گوش برسد.

 

ایمنی

خودروی امگرند۷، تنها خودروی چینی می‌باشد که توانسته است از موسسه اروپایی Euro-NCAP نمره ۴ ستاره را بدست آورد و از موسسه تست تصادف چین C-NCAP توانسته تمامی 5 ستاره ایمنی را کسب کند. مشخصات ایمنی این خودرو شامل: کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای برای ردیف جلو و عقب می‌باشد. از دیگر تجهیزات این خودرو می‎توان به ترمز ABS+EBD، کمربند‌های سه نقطه‌ای باقابلیت پیش‌کشندگی اتوماتیک و باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با ۶ لایه مواد پلیمری مخصوص اشاره کرد.
لذا باید گفت که با تمامی امکانات و سیستم های نصب شده و تعدد کیسه های هوا، موضوعی که امنیت یک خودرو را مشخص می کند همین تست ها است و باید گفت که جیلی در این فاکتور یک سر و گردن بالاتر از سایر هموطنانش قرار دارد و در این میدان تنها همشهری اش یعنی خودروی MG 6 را در کنار خود می¬بیند که آن هم موفق به کسب 4ستاره از موسسه یورو- اِن¬کَپ شده.

47

بخش فنی

دو نوع موتور برای خودروی امگرند۷ موجود است. سطح پایه آن دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی به کد 4g13 l4 با گیربکس غیراتوماتیک که دارای ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ واحد گشتاور می‌باشد. نوع دوم موتورهای انتخابی این خودرو ۱۸۰۰ سی‌سی به کد 4g18 L4 که دارای توانی به میزان ۱۳۶ اسب بخار در 6200دور بر دقیقه و گشتاور 172نیوتن¬متر در 4000 دور بر دقیقه را ارائه می¬دهد که با یک گیربکس دستی و اتوماتیک CVT همراه شده است. موتور ۱۸۰۰ سی‌سی شتاب صفر تا صدی برابر ۱۴ ثانیه دارد که حداکثر به سرعت ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل CVT این خودرو نیز شتابی در همین حدود را ارائه می¬دهد. و بیشینه سرعت آن حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. از سال 2014 یک موتور 1300 توربوشارژ نیز به لیست موتورهای قابل عرضه برای این خودرو اضافه شده است ولی تمام مدلهای عرضه شده در ایران (سدان و هاچ¬بک) از همان موتور 1800 سی¬سی مذکور بهره می¬برند.

 

چرا ریمپ؟

پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بوده و این موضوع برای یک خودروی دستی با پدال سیمی طبیعی به نظر می‌رسد. اگرچه هنگامیکه با آن رانندگی می¬کنید از مشخصات روی کاغذ توقع عکس العمل بالاتری را دارید اما با فشار بیشتر بر موتور و پدال گاز به این مهم دست نمی یابید چراکه همانند سایر خودروهای وارداتی چینی به ایران، برنامه کامپیوتر (ایسیو) این خودرو برای شرایط آب و هوایی و سوخت مورد استفاده در ایران کاستومایز نشده و بدیهی است که نهایت با فرار چندین اسب بخار مواجه می¬شوید. مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند، حس تعویض دنده در این خودرو شبیه هموطن دیگرش یعنی خودروی MVM 530 می باشد. شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده بوده و از مقایسه نمونه های کارکرد بالا متوجه می¬شوید که از استهلاک پایینی برخوردار است، اما حقیقت امر اینجاست که خودرویی با این حجم موتور و اصالت موتوری متعلق به میتسوبیشی چرا انقدر رفتارش در عمل با روی کاغذ متفاوت است؟ اینجاست که کارشناسان شرکت کاراکال تیونینگ موفق شده اند با برنامه-ریزی مجدد ایسیو این خودرو از این مجموعه مستعد نهایت راندمان را بگیرند.

 

ECU این خودرو بوش ME7.8.8 می باشد. این مدل ایسیو دارای پردازشگر بسیار پیچیده با قفل نرم افزاری می باشد. به این معنا که میکروی این ایسیو که ST10F می باشد قفل بوده و باید حتما با پروگرمرهای اورجینال و بروز دنیا برنامه ریزی شود.

در ریمپ جیلی دستی کاراکال می تواند توان و گشتاور موتور را تا 10 اسب بخار و گشتاور را تا 12 نیوتن متر سر چرخ افزایش دهد. همچنین با روش ریمپ ترکیبی که انحصارا در اختیار کاراکال می باشد می توانیم مصرف سوخت را تا 1 لیتر کم کنیم.

 

بطور کلی ریمپ برای این خودرو فواید ذیل را دارد :

1- کاهش مصرف سوخت

2- افزایش شتاب

3- افزایش توان و گشتاور

4- رافع تاخیر دریچه گاز

5- رفع کپ اولیه

6- شتاب گیری بهتر

7- بهبود کشش خودرو در سربالایی ها

8- رفع خطای کاتالیست

9- بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر در مدل اتوماتیک و رفع مکث بین تعویض دنده در مدل دنده دستی)

 

اگر کاتالیست خودرو را حذف کرده باشید این امکان وجود دارد که با ریمپ خطای کاتالیست را نیز رفع کنیم.

 

تمام خدمات ریمپ در کاراکال ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و درصورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

 

کاراکال تنها برند ثبت شده ریمپ در ایران

 

فیلم جیلی ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

 

 

 

ریمپ جیلی امگرند ، ریمپ ایسیو جیلی امگراند، ، جیلی امگرند EC7 ، ریمپ جیلی EC7 اتوماتیک ، ریمپ جیلی هاچ بک ، ریمپ جیلی RV-7 ، ریمپ ایسیو جیلی RV-7 اتوماتیک، جیلی EC-7، جیلی EC7 ، جیلی امگراند RV-7، geely EC-7

4.3/5 - (3 امتیاز)
2 پاسخ
  1. امیرحسین جعفری
    امیرحسین جعفری says:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم برای ریمپ جیلی امگرند ec7 ازتون هزینه و وقت بگیرم
    ممنون میشم
    09123081147
    جعفری

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.