012

⭐ در این مقاله به بررسی ریمپ Changan CS35 می پردازیم🚩 راهکارهایی جهت رفع مشکلاتی چون کندی شروع حرکت،مشکل کشش در سربالایی، واماندگی در دنده عقب، کپ کردن در هنگام روشن بودن کولر و ….
🦊 با کاراکال همراه باشید.

🚗 خلاصه ویژگی های چانگان CS35

کراس اور چانگان CS35 از سال 94 توسط سایپا به بازار عرضه شد. خودروی چانگان بصورت مونتاژ و وارداتی در بازار عرضه شده است. دی لایت جز آپشن هایی است که در مدل مونتاژي بوده و سبب ایجاد تمایز نسبت به مدل وارداتی می شود.

✔️ نکات مثبت: چهره زیبا و استایل ارتفاع بالاتر از زمین. موتور 1600 سی سی  کم مصرف. 

❗️ نکات منفی: کندی شدید موتور در ترکیب با گیربکس چهار سرعته قدیمی.

engine changan remap 1
موتور چانگان CS35

🏆 مزایای ریمپ چانگان CS35

🚩 رفع کندی شروع حرکت

خیلی از مالکان سوال دارند که چرا خودرو به آهستگی راه می افتد حتی وقتی تا انتها پدال گاز فشرده می شود؟ علت این رفتار نحوه برنامه نویسی باز شدن دریچه گاز نسبت به پدال گاز می باشد.در برنامه نویسی پدال های برقی، تا پیش از دور موتور 3000، حتی اگر  راننده پدال را اصطلاحاً تخت کند اما به دلیل نحوه برنامه ریزی، دریچه گاز کاملاً باز نخواهد شد و مالک هنگام پر بودن خودرو احساس کندی در حرکت می کند.

🚩 رفع مشکل کشش در سربالایی  

از دیگر ایرادات مهم این خودرو که با ریمپ قابل برطرف شدن است رفع مشکل کشش در سربالایی است. به گفته دارندگان خودرو در سربالایی ها بخصوص در دنده 3 دچار مشکل واماندگی شده که این ایراد ناشی از عدم کالیبراسیون صحیح جداول گشتاور موتور در ایسیو می باشد که قابل حل شدن است.

🚩 رفع ایراد واماندگی در دنده عقب

یکی دیگر از ایراداتی که در برخی از خودروهای چانگان مشاهده می شود ضعف حرکت در دنده عقب می باشد و در برنامه ریمپ شرکت کاراکال با تنظیم زاویه دریچه گاز و جدول گشتاور در دنده عقب، این نقص کاملا برطرف می گردد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان گشتاور اولیه در ابتدای حرکت را افزایش داده تا خودرو بیشتر از قبل بتواند در سراشیبی ها بهتر حرکت کند.

🚩 رفع کپ کردن در هنگام روشن بودن کولر

دلیل رخ دادن این نقص عدم تنظیم توان موتور نسبت به بار وارده بر خودرو می باشد. در نظر داشته باشید این خودرو با وزن 1290 و یک موتور 1600 سی سی و یک گیربکس 4 سرعته، نیاز دارد برنامه ایسیو آن بر مبنای تنظیم قدرت در دور پایین ستآپ شود تا در شروع حرکت این اتفاق نیفتد، روشن شدن کولر یک بار قابل توجه به موتور وارد کرده که در برنامه ریمپ کاراکال این معضل در نظر گرفته شده و افت توان به حداقل می رسد.

ریمپ ECU چانگان Cs35

⚙️ ⚡ ریمپ ایسیو چانگان CS 35 

این خودرو از موتور 1600 سی سی به کد  SC7164B به قدرت 116 اسب بخار و 155 نیوتن متر می باشد.در سری وارداتی ها از ایسیو ME7 با قفل نرم افزاری 9B 00 و در سری مونتاژ سایپا کاشان از سری ME17  استفاده شده است. همگی این ECU ها دارای پسورد مخصوص به خود هستند. جهت پروگرم ECU آنها می بایست از تجهیزات خاصی استفاده شود.عملیات ریمپ هر دو ایسیو از پورت OBD انجام شده و ایسیو باز نمی شود.

اگر برنامه ایسیو این خودرو مورد بازنگری قرار گرفته و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و بنزین بی کیفیت کشور(localization) مجددا برنامه ریزی گردد، قسمت اعظمی از مشکلات این خودرو بر طرف می شود.  در این حالت دارندگان چانگان کمتر شاهد حالت واماندگی خودرو خواهند شد.

CS35 Interior Detail 14
نمای داخلی چانگان CS35

🏆چکیده مزایای ریمپ چانگان

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • افزایش توان تا ۵ اسب بخار. بیش از این مقدار بصورت استاندارد و بدون تجهیزات تقویت کننده غیر ممکن است.
  • رفع تاخیر دریچه گاز
  • رفع کپ اولیه
  • افزایش گشتاور تا ۱۰%
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • رفع خطای کاتالیست
  • بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)
  • رفع ایراد چوب شدن ترمز
چانگان
ریمپ چانگان CS 35

❔ 💬سوالات مشتریان درباره ریمپ چانگان CS35

آیا ریمپ موجب از بین رفتن گارانتی می گردد؟

💬 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو ندارد. بنابراین عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا به عنوان بهانه ای برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان نشود.

آیا ریمپ سبب استهلاک خودرو می شود؟

💬 به دلیل اصلاح برنامه ریزی ایسیو با ریمپ اصولی و دقیق و هماهنگ با شرایط آب و هوایی ایران، استهلاک موتور کاهش یافته و عمر آن نیز افزایش می یابد. جهت آسودگی شما، خدمات کاراکال دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.

آیا امکان یادگرفتن علم ریمپ وجود دارد؟ بله،برای این منظور لطفا مقاله اموزش ریمپ را مطالعه کنید.

ویدئو چانگان …. ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

4/5 - (94 امتیاز)
10 پاسخ
  1. جلیلی
    جلیلی says:

    با سلام و تشکر از شما به خاطر اطلاعات مفید و خوبتان
    اگه بخوام چانگانم را در مشهد ریمپ کنم ، کجا برم که معتبر و قابل اطمینان باشد ؟ با تشکر

    پاسخ
  2. سعید
    سعید says:

    سلام.در چانگان، مواقعی که داریم دنده دو میریم وقتی که میخوایم معکوس بکشیم ،مثلا از 2 به یک،بر نمیگرده آیا با ریمپ اصلاح میشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام سعید
      جواب سوال شما دو حالت دارد؛ ما با ریمپ ایسیو گیربکس را وادار می کنیم که زودتر معکوس بکشد، اما در برخی شرایط برنامه ریزی ایسیو گیربکس جهت جلوگیری از آسیب دیدن اینطوری برنامه ریزی شده است و مانع از معکوس کشیدن می شود.

      پاسخ
  3. جمشید
    جمشید says:

    سلام خسته نباشید ماشین چانگان شاسی دارم موقع گرفتن کولر ماشین کول میزنه یاریپ میخواستم ببینم ازچی میباشه البته تسمه سفت کن هم خرابه ممنون میشم

    پاسخ
  4. چراغی
    چراغی says:

    سلام. عزیز چانگان 97 دارم میخوام ریمپ یا تقویت کنم , قم هستم , لطفا هزینه رابفرمایید و راهنمایی کنید , ممنون

    پاسخ
  5. داود
    داود says:

    سلام وقت شما بخیر چانگانcs35 دارم از بعد عید تاحالا در سرعت ۴۰ الی۵۰ سرگاز ناک میزنه وقتی از بنزین سوپر استفاده میکنم ناک موتور کم میشود لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بنظرم شمع ها تون رو یه سرویس یا تعویض کنید و دهنه شمع رو جمع کنید(حدود 0.85) بذارید و اگه مکانیک گفت شمع نو فیلر نمیخواد به حرفش گوش ندید!

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.