cerato YD 2

در این مقاله به بررسی ریمپ سراتو YD وارداتی اتاق جدید و مزایا و معایب آن می پردازیم

معرفی

سراتو YD سومین نسل خودروی سراتو می باشد که اطلس خودرو به ایران وارد کرد. نکته جالب مونتاژ همزمان نسخه سدان نسل قبل توسط سایپا بصورت همزمان با ارائه نسل جدید این خودرو بود.

با توجه به طراحی جذاب خودرو استقبال از این خودرو خوش نام مثل مدلهای قبلی سراتو خوب بود. این مدل در ایران در دو اتاق و هر دو با موتور بهبود یافته 2000 سی سی در دو اتاق سدان و کوپه عرضه شد.

چهره زیباتر ، افزایش توان پیشرانه، گیربکس ۶ دنده  و فرمان برقی و کیلس از آپشنهای قابل توجه این خودرو در کنار سیستم های ایمنی فعال به حساب می آید.

تاخیر پدال گاز در شروع حرکت، کشش دور پایین ضعیف نسبت به قدرت موتور و ناک سر گاز از نکات منفی آن به حساب می آیند. حساسیت و خرابی کاتالیزور به دلیل بنزین نامرغوب از دیگر مشکلات این خودرو به حساب می آید.

ریمپ سراتو YD

پس از ریمپ سراتو YD اتاق جدید چه تغییراتی احساس خواهد شد؟

  • افزایش شتاب و توان در دورهای نهایی

با تنظیم ایسیو این خودرو به روش OPTIMAL CALIBRATION ، توان و گشتاور خودرو بصورت محسوس افزایش یافته و پس از ریمپ تا ۱۰% بر توان خودرو افزوده می شود. در خودروی سراتو قبل از ریمپ پر کردن سرعت ۱۶۰ تا ۲۲۰ به کندی صورت می گیرد که این عیب پس از ریمپ برطرف می گردد.

  • رفع ناک سرگاز و سازگار شدن با بنزین ایران

یکی از دغدغه های دارندگان سراتو، عدم دسترسی به بنزین سوپر می باشد. ایسیو این خودرو برای دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو۵ تظبیق داده شده. اما عدم دسترسی به بنزین با کیفیت موجب کاهش راندمان موتور، بالارفتن مصرف و ناک سرگاز (صدای چق چق در حین شروع حرکت) می گردد.
یکی از مهمترین مزایای ریمپ تطبیق ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت جایگاه است که مالک را از بنزین سوپر یا اکتان بی نیاز می کند.

  • کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دورها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد. یکی از مهمترین مزایای ریمپ سراتو YD بازیابی توان خودرو با کالیبراسیون آن با شرایط اب و هوایی ایران می باشد.

ریمپ سراتو YD مدل کپ با وایدبند

تنظیم نسبت سوخت به هوا بوسیله وایدبند

 

  • افزایش ریسپانس پدال گاز

دریچه گاز این خودرو با پدال گاز رابطه خطی ندارد یعنی شما به میزانی که پدال گاز را فشار می دهید ، دریچه گاز باز نمی شود. به همین دلیل در دورهای پایین شاهد تاخیر در دورگیری موتور هنگام تخته کردن پدال گاز هستید. اگر چه موتور توان مناسبی را در دور پایین هم ارائه می کند. در پروسه ریمپ رابطه پدال و دریچه گاز خطی شده و تاخیر دریچه گاز بصورت کلی برطرف می شود.

  • اصلاح رفتار گیربکس در معکوس کشیدن با پدال شیفتر

مالکان خودروی سراتو که مجهز به پدال شیفتر هستند از تاخیر تعویض دنده در هنگام استفاده از آن گلایه دارند. این مشکل پس از ریمپ برطرف شده و حتی معکوس کشیدن گیربکس در حالت عادی نیز سریعتر می گردد.

  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

در صورت حذف کاتالیزور یا پایین آمدن راندمان آن، چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا ایراد عملکردی به وجود نمی آورد و در کاراکال این ایراد به سادگی حذف می شود. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند.

مشخصات ایسیو سراتو

ایسیو خودروی سراتو ۲۰۰۰ YD دو نوع می باشد. در برخی مدلهای وارداتی از نوع کانتیننتال 341 و در نمونه های کوپه کانتیننتال 241 دیده می شود. نکته جالب که موجب افزایش توان این موتور شده استفاده از منیفولد هوای طول متغیر و فرمان برقی می باشد که به تنهایی می تواند تا 5 اسب به توان خودرو بیفزاید. این موتور با کد G4NA شناخته می شود که حدود 150 اسب بخار نیرو تولید کرده و نسبت تراکم آن 10.3 به یک می باشد. در برخی از نسخه های وارداتی این موتور از قابلیت CVVL (زمان بندی متغیر همراه با لیفت سوپاپ ) نیز برخوردار می باشد که طبق ادعای کیا می تواند تا 160 اسب توان را افزایش دهد.

ریمپ این خودرو از پورت OBD و بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد.

پس از انجام ریمپ ابتدا خودرو توسط مشتری تست می شود و در صورت رضایت مشتری هزینه اخذ می گردد.

ریمپ سراتو YD سفید کوپه

ریمپ سراتو YD کوپ در مجموعه کاراکال

پاسخ به سوالات مشتریان

1- هزینه ریمپ سراتو YD چقدر است؟

هزینه ریمپ سراتو YD را می توانید در این لینک ملاحظه فرمایید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2- آیا گارانتی خودرو سراتو با ریمپ شرکت کاراکال باطل می شود ؟

خیر. پروسه ریمپ مربوط به اصلاحات نرم افزاری ایسیو خودرو می گردد و ارتباطی به گارانتی خودرو ندارد. به علت اینکه ریمپ این خودرو بدون باز شدن ایسیو انجام می شود لذا خللی در روند گارانتی خودرو ایجاد نمی کند.

3- شمع مناسب خودروی سراتو چیست؟

شمع استاندارد خودروی سراتو از نوع NGK با کدLFR5A-11 پایه بلند معمولی می باشد. پیشنهاد می شود با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و نسبت تراکم این موتور از کد حرارتی سردتر استفاده شود.

4- آیا راهی برای بازدهی بیشتر ریمپ وجود دارد؟

بله. شما می توانید با استفاده از شمع های سوزنی یا لیزری و فیلترهوای با مکش بالاتر راندمان بهتری از ریمپ خودروی خود بگیرید. در تصویر زیر تعویض شمع با نمونه لیزری برای خودروی سراتو را در مجموعه کاراکال مشاهده می کنید. تعویض شمع در این مجموعه رایگان است.

cerato Spark e1613373019437

تعویض شمع سراتو با نمونه لیزری در مجموعه کاراکال

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.