maz 3

 

در این مقاله به بررسی معرفی اجمالی ، ریمپ مزدا 3 و ایرادات نرم افزاری که به کمک ریمپ در این خودرو برطرف خواهند شد ، می پردازیم.

 

از مزایای ریمپ مزدا 3 می توان به افزایش قابل توجه توان و گشتاور ، افزایش ریسپانس پدال گاز ، رفع ایراد ناک  در مواردی که ناک دارند ، سازگار شدن خودرو با بنزین جایگاه ها ، اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس بخصوص در مدل های نیو ، رفع کندی حرکت اولیه و برطرف کردن ایراداتی که مشکل عملکردی ایجاد نکرده ولی باعث روشن شدن چراغ چک می شوند ، اشاره نمود.

خلاصه ویژگی های مزدا 3

نسل اول این خودرو در سال های 1389- 1386 (2010 – 2007) و همچنین نسل دوم آن در قالب تیپ های گوناگون سال 1389 (2010) توسط خودروسازی بهمن مونتاژ گردید.

قابلیت حرکتی قابل توجه به لطف هماهنگی عالی گیربکس اتوماتیک و موتور و محبوبیت برند مزدا به دلیل خوشنامی مدل 323 موجب شد در بدو ورود به بازار بشدت مورد توجه قرار بگیرد. هر چند کمبود لوازم یدکی و تعمیرکار متخصص برای این خودرو از قدیم تا کنون جزو مسایل لاینحل باقی مانده و بطور کلی نمایندگیها قادر به حل تمامی اشکالات خودرو نیستند.

نسل دوم مزدا 3 در دو تیپ هاچبک و سدان مجهز به پیشرانه دو لیتری و مجهز به گیربکس5 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض بصورت دستی برای راننده روانه بازار شد. در سال 1392 نیز تعدادی محدود  از این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتر و مجهز به گیربکس 5 دنده دستی  تنها در تیپ سدان به بازار ارائه گردید. فقدان سانروف و رینگ اسپرت را می توان از علایم ظاهری آن دانست.

سنسور باران ، سیستم چرخش چراغ به همراه فرمان ، کامپیوتر سفری ، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما بصورت مجزا برای سرنشینان جلو ، فرمان الکتروهیدرولیک 4 حالته و گیربگس تیپ ترونیک مجهز به شیفتر پشت فرمان اشاره نمود از نکات مثبت نسل دوم و ارتفاع کم ماشین در مزدا3 نیو مشکل کوبش و گیرکردن خودرو به زمین و لوازم یدکی بسیار گران از ایرادات آن بحساب می آید، البته در گیربکس 5 سرعته، سرعت معکوس کشیدن نیز با تاخیر مواجه است.

ریمپ مزدا 3 نیو

ریمپ مزدا 3 نیو در مجموعه کاراکال تیونینگ

پس از ریمپ مزدا 3 چه تغییراتی خواهد کرد؟

  • افزایش شتاب و توان

مهندسان ما در کاراکال بر پایه دانش و تخصص خود و کالیبره ایسیو این خودرو بر اساس آب و هوای کشور،  توان این خودرو را 5 الی 8 اسب بخار و گشتاور آن را تا 15 نیوتن متر افزایش می دهند.

  • سازگار شدن با بنزین ایران

با توجه به کالیبراسیون این موتور با بنزینهای با کیفیت، در صورت استفاده از بنزین نامرغوب شاهد افت توان یا صدای ناک خواهیم بود که پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت تطبیق داده می شود و مشکل کشش و توان با بنزین بی کیفیت کشور سازگار می گردد و دیگر نیازی به ریختن محلول اکتان نخواهید داشت.

  • کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود 0.5 الی 1 لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.

  • اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس

عملکرد گیربکس این خودرو اصلاح شده و زمان معکوس کشیدن آن بخصوص پس از ریمپ مزدا 3 نیو کاهش می یابد.

 

  • افزایش ریسپانس پدال گاز

در طراحی ایسیوهای جدید از که دریچه گاز برقی استفاده می شود، محدود نمودن هوای ورودی توسط دریچه گاز منجر به ایجاد تاخیر در گاز خوردن خودرو می گردد.  در پروسه ریمپ مزدا 3 رابطه پدال گاز و دریچه گاز خطی شده و به میزان فشردن پدال ، دریچه نیز باز می گردد و تاخیر پدال گاز خودرو شما بطور کامل برطرف می شود.

  • رفع خطاهای کاذب از جمله فرسودگی کاتالیست و سنسور اکسیژن دوم

تمامی خطاهای مرتبط با کاتالیست در ریمپ مزدا 3 به درخواست مشتری عزیز و گرامی قابلیت حذف را دارند و این مشکل با بطور کامل برطرف خواهد شد. به صورتی که بعد از خرابی سنسور اکسیژن دوم و یا خالی نمودن کاتالیست چراغ چک روشن می گردد ولی ایراد عملکردی به وجود نمی آورد و عدم غیر فعال سازی چراغ چک برای خطاهای کاذب مانع از فهمیدن خطای جدید از طریق چراغ چک می شود.

 

مشخصات ایسیو مزدا 3

ایسیو این خودرو در هر دو نسل از برند میتسوبیشی می باشد که نحوه ریمپ و کالیبراسیون آن باید به دست افراد متخصص سپرده شود همچنین ریمپ این ایسیو بدون باز شدن و از طریق پورت OBD صورت می گیرد و به دلیل اختلاف ماهیت ایسیو های ژاپنی با اروپایی ریمپ آن روش متفاوت تری دارد.. پیشرانه مزدا 3 به صورت 4 سیلندر خطی DOHC-16v با نسبت تراکم 10.0 می باشد که نمونه دو لیتری آن می تواند قدرت 147  اسب بخار آن و گشتاور 178 نیوتن متر را ارائه دهد.

ریمپ مزدا 3

ایسیو مزدا 3 ساخت شرکت میتسوبیشی

مزایای ریمپ مزدا 3 بصورت خلاصه :

  1. 5 الی 8 اسب بخار افزایش توان بطور متوسط
  2. 15 نیوتن متر افزایش گشتاور
  3. سازگاری با بنزین معمولی جایگاهها
  4. عدم افت توان در دورهای بالا
  5. کاهش مصرف سوخت
  6. اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس
  7. افزایش ریسپانس پدال گاز
  8. رفع کندی حرکت اولیه
  9. رفع صدای ناک در برخی مدلهای مزدا 3
  10. رفع خطاهای کاذب
  11. کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

ریمپ مزدا 3 و سوالات متداول مشتریان

  • آیا ریمپ مزدا 3 گارانتی خودرو را باطل خواهد کرد ؟

خیر ریمپ این خودرو از طریق پورت OBD بدون باز نمودن ایسیو انجام می شود لذا هیچگونه تداخلی به روند گارانتی ندارد.

  • شمع مناسب و استاندارد مزدا 3 کدام است ؟

طبقه بندی نام شمع شماره شمع فیلر دهانه شمع
موتور MZR 1.6 DENSO

 

K16PR-U11 1.0-1.1mm
SK16PR-E13
NGK BKR5E-11
MAZDA BP13 18 110
موتور MZR 2.0 NGK ILTR5A13G 1.25-1.35mm

خدمات تعویض شمع با بهترین کیفیت و گارانتی اصالت کالا در مجموعه کاراکال تیونینگ انجام می گردد.

  • هزینه ریمپ مزدا 3 چقدر است؟

هزینه ریمپ مزدا 3 قدیم و جدید (نیو)  را در این لینک ببینید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

  • آیا ریمپ مزدا3 موجب کاهش عمر موتور می گردد؟

خیر.
چرا؟ چون ریمپ در مراکز با سابقه کار بالا نظیر کاراکال تیونینگ موجب رانندگی با استهلاک پایینتر می گردد. برای مثال با رفع تاخیر پدال گاز مالک با وارد آوردن فشار کمتر بر خودرو به سرعت یا کشش مورد نظر خود می رسد.
طبیعتا ریمپ در مراکز متفرقه می تواند موجب خرابی موتور شود.

  • آیا خرابی ایسیو مزدا 3 شایع است؟

ایرادی که در مورد خرابی ایسیو مزدا 3 صحت دارد، مربوط به ایسیو گیربکس این خودرو می باشد. علت این  نقص قرار گیری این یونیت در محلی با دمای کاری بالا می باشد که تعمیرکاران معمولا با تغییر محل نصب آن تاحدی از این مشکل پیشگیری می کنند.

 

4.7/5 - (14 امتیاز)
4 پاسخ
  1. سجاد
    سجاد says:

    سلام
    وقت شما بخیر
    ریمپپپ مزدا ۳ روی بحث آلودگی خودرو که تاثیری نداره؟ مثلا بوی خام سوزی بعد از ریمپ یا مشکلات اینچنینی برا معاینه فنی؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.