WhatsApp Image 2021 09 29 at 12.51.07 1 e1632908294559

⭐ در این مقاله به بررسی ریمپ لیفان 820 می پردازیم بررسی رفع مشکلاتی چون کپ اولیه،  تاخیر پدال گاز، داغ کردن گیربکس در سربالایی ها و راهکارهایی برای نرم شدن دنده ها، افزایش شتاب، بهبود کشش خودرو، با کاراکال تیونینگ همراه باشید

🏁 معرفی لیفان 820

این خودرو لوکس ترین محصول برند LIFAN می باشد. از اواخر سال 94 به بازار عرضه شد. جنجال عجیب رسانه ها برای نسبت دادن این خودرو به تویوتا کمری از همه جهات نشاند هنده تلاش جدی خودروساز برای گول زدن مشتری ها بود! ادعا شده بود موتور این خودرو همان موتور تویوتا کمری است. غافل از اینکه موتور این خودرو یکی از محصولات قدیمی شرکت میتسوبیشی است.

موتور پر حاشیه لیفان 820
موتور پر حاشیه لیفان 820

✔️ نکات مثبت لیفان 820: فضای جادار اتاق، سانروف، صندلی برقی راننده، نمایشگر 7 اینچی با پشتیبانی GPS و موتور توانمند نسبت به حجم اتاق.

❗️ نکات منفی لیفان 820:  مصرف سوخت بالا، ناهماهنگی عملکرد گیربکس با موتور و سرویس دهی نامناسب و به موقع نمایندگی ها

⚙️ ⚡مزایای ریمپ لیفان 820

🚩 رفع تاخیر پدال گاز

دریچه گاز لیفان 820  برقی است و کنترل آن توسط ECU انجام می شود. به همین دلیل در صورتیکه شما پدال را ناگهان تا انتها فشار دهید، دریچه گاز تا انتها باز نمی شود. در نتیجه خودرو با تاخیر به فشار پدال واکنش می دهد. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول دریچه گاز، این تاخیر برطرف می گردد.

🚩 کاهش مصرف سوخت

مصرف سوخت لیفان 820 بالا می باشد. حتی در حالت رانندگی معمولی نیز مصرف غیرمنطقی می باشد. کاراکال با تنظیم نسبت  AFR، مصرف سوخت را تا یک لیتر کاهش می دهد. این کار با توجه به سوخت بی کیفیت عرضه شده در سراسر کشور تنظیم  می شود.

🚩 رفع کندی و داغ کردن گیربکس اتوماتیک

Lifan 820 به ‌واسطه وزن زیاد و پیشرانه تنفس طبیعی، شتاب و سرعت عمل خوبی ندارد. کندی را در این خودرو به‌طور واضح می‌توان احساس کرد. از سویی دیگر رفتار گیربکس نیز این مشکل را دوچندان می کند. شرکت کاراکال با اصلاح رفتار گیربکس، واکنش پدال گاز در معکوس کشیدن و شتابگیری  سریعتر خواهد شد. همچنین پس از ریمپ، مشکل داغ شدن گیربکس خودروی شما نیز برطرف خواهد شد.

🚩 افزایش شتاب و تاپ اسپید موتور لیفان 820

پیشرانه این اتومبیل به لحاظ توان خروجی قدیمی محسوب می شود. چرا که قدرت ۱۵۸اسب‌بخار برای ۲.۴ لیتر حجم، بسیار کم می باشد. این قدرت تقریبا برابر با موتور کیا سراتو سایپایی است. این معضل با اصلاح کالیبراسیون ECU با آب و هوای ایران اصلاح می شود. در نتیجه شتاب خودرو افزایش چشمگیری می یابد. 

⚡ ریمپ ایسیو لیفان 820

ایسیو خودروی لیفان 820 از نوع Delphi MT22.5 بوده که مانند سایر خودروهای چینی نیاز به بومی سازی با  شرایط اقلیمی ایران دارد. برای مثال اعمال استاندارد یورو 5 بر ایسیو این خودرو تنها موجب ایجاد محدودیت هایی نظیر کندی و افزایش مصرف خواهد بود. چرا که هنوز در کشور سوخت یورو 5 وجود ندارد.

 کاراکال تیونینگ بدون باز کردن ایسیو و برای اولین بار در ایران این ایسیو را ریمپ کرده است.  با اصلاح پارامترهایی مانند سوخت، جرقه، پدال و دریچه گاز برقی،  توان موتور را به اندازه ۸ اسب بخار و گشتاور را تا ۱۰ نیوتن متر سرچرخ افزایش دهد.

ریمپ ECU لیفان 820
ECU لیفان 820

🏆 چکیده مزایای ریمپ لیفان 820 

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • افزایش توان تا 10% و گشتاور تا 15%
  • رفع تاخیر دریچه گاز
  • رفع کپ اولیه
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • رفع خطای فرسودگی کاتالیست
  • بهبود و نرم تر شدن در تعویض دنده ها و معکوس های سریعتر
  • رفع ایراد داغ کردن گیربکس  Lifan 820
نمای داخلی لیفان 820
نمای داخلی لیفان 820

❔ 💬سوالات مشتریان درباره لیفان 820

❔علت داغ شدن گیربکس اتوماتیک در این خودرو چیست؟ 

💬 با توجه به وزن بالای لیفان 820 و در صورت فشار آوردن زیاد به خودرو، روغن گیربکس اتوماتیک داغ خواهد شد. در چنین حالتی برای گیربکس حالت لیمپ اتفاق می افتد.

 گیربکس به صورت هوشمند، برای پیشگیری از آسیب دیدن فعالیتهای آن را محدود می کند. در پکیج کاراکال با اصلاح گشتاورها این مشکل خیلی دیرتر اتفاق می افتد.

❔آیا میزان کاهش مصرف سوخت در نمایشگر کامپیوتر سفری قابل مشاهده خواهد بود؟

💬 خیر متاسفانه کامپیوتر سفری این خودرو، مصرف سوخت لحظه ای را نشان می دهد. برای محاسبه مصرف میانگین می بایست باک را تا انتها پر کرده و پس از طی مسافت دلخواه مجددا اقدام به پر کردن باک کنید. سپس میزان بنزین مصرفی را بر کیلومتر پیمایش تقسیم کرده و ضرب در 100 کنید تا مصرف دقیق خودرو را به دست آورید.

WhatsApp Image 2021 08 30 at 02.11.36 e1632907728146

ویدئو ریمپ لیفان 820

 

 

 

 

4.3/5 - (143 امتیاز)
10 پاسخ
  1. رضا
    رضا says:

    سلام من میخوام ریمپ لیفان ۸۲۰ رو در یکی از شعبه های مشهدتون انجام بدم … ایا اون شعبه های دیگتون هم دانش شعبه اصلیتون(تهران) برای اینکار رو دارن و یک سال ضمانت میکنن؟

    پاسخ
  2. حسین
    حسین says:

    با سلام.برای لیفان ۸۲۰ در بجنورد خراسان شمالی نمایندگیتون دانش کافی برای ریمپ رو دارا هست یا باید به شعبه های مشهد یا تهران مراجعه کنمُ

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      کلیه نمایندگیهایی که در لیست مورد نظر فعال هستند؛ می تونید مراجعه کنید و هر ماه توسط دفتر مرکزی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتیکه نارضایتی وجود داشته باشد توسط دفتر مرکزی پیگیری می شود.

      پاسخ
      • حسین
        حسین says:

        ممنون.بنده ریمپ رو در نمایندگیتون انجام دادم.ماشین خیلی خیلی بهتر گاز میخوره الان.کپ اولیه که مشکل اساسیم بود برطرف شد خدا رو شکر.فقط یه کم بیشتر پدال گاز رو فشار میدم معکوس میکشه ماشین.آیا این امر فشار به میل لنگ میاره یا نه؟چون یه نفر بهم گفت حالا که ریمپ کردی میل لنگ ماشینت نابود میشه.ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.
        در ضمن چند روز پشت سر هم با شماره هایی که تو سایت هست تماس گرفتم کسی جواب نداد

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          دوست عزیز ما مسئول پاسخ دادن به اراجیف دیگران نیستیم. اما جهت اطلاعتون از سال 97 تا حالا این خودرو در مجموعه کاراکال ریمپ شده و تا الان هیچ موردی از نابودی میل لنگ نداشتیم! تنها دلیلی که موجب خرابی میل لنگ می شود، یاتاقان زدن می باشد که مهمترین دلیل یاتاقان زدن ایراد در سیستم روغنکاری خودرو یا جرم گرفتن اویل پمپ و افت فشار می باشد. ایراداتی که عرض کردم هیچ ارتباطی با ریمپ ندارد و به نحوه نگهداری مالک مربوط می باشد.

          ضمنا مجموعه کاراکال تیونینگ از پنج شنبه ساعت 13 و روز جمعه تعطیل می باشد و بدیهی است قادر به برقراری تماس نباشید.

          پاسخ
          • حسین
            حسین says:

            ممنون از راهنماییتون.یه مورد دیگه و انشالا اخرین سوالم.بعد ریمپ نشانگر مصرف بنزین با کمترین گاز دادنی به آخرین حد خودش درمیاد؟این یعنی مصرف زیاد شده یا باید همون روشی که گفتین باک رو پر کنم بعد خودم حساب کنم رو اجرا کنم.؟ماشین از هر لحاظ عالی شده

          • کاراکال تیونینگ
            کاراکال تیونینگ says:

            ببینید توان خودروی شما الان در دورهای پایین بیشتر از سابق است ؛ طبیعتا اگر رانندگی شما پرشتاب باشد (که خیلی طبیعی است چون مالکین از افزایش شتاب خودرو لذت می برند.) مصرف سوخت نیز افزایش خواهد یافت اما اگر رانندگی معمولی باشد باید شاهد کاهش مصرف هم باشید به شرط اینکه سایر قطعات مصرفی مثل شمع و قطعه کاتالیزور به لحاظ راندمان مشکلی نداشته باشد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.