WhatsApp Image 2021 09 26 at 14.58.51 1

باز هم برای اولین بار در ایران؛

کاراکال تیونینگ تقدیم می کند: ۱۴۰۰/7/7

آنچه درباره “ریمپ لیفان X70”  باید بدانید

در این مقاله به بررسی مزایای ریمپ لیفان X70 نظیر رفع تاخیر پدال گاز و افزایش شتاب در شروع حرکت صحبت خواهیم کرد. با کاراکال تیونیگ همراه باشید.

معرفی:

لیفان X70 جدیدترین محصول خودروسازی بم می باشد. عرضه اولیه این خودرو از سال 99 بوده. برنامه عرضه عمومی این خودرو با مشکلاتی روبه رو شد که نتیجه آن ، کمتر دیده شدن این محصول جدید لیفان در سطح شهر می باشد. وزن خودرو 1415 کیلوگرم می باشد. جثه خودرو شباهت به رقیب مدیران خودرویی اش تیگو5 دارد.

لیفان ایکس 70 از موتوری به حجم 2لیتر به کد LF483Q و توان 141 اسب و گشتاور 181 نیوتن متری برخوردار است که روی کاغذ قابل قبول ، اما در عمل از عملکرد غیرقابل قبولی برخوردار است که به کمک ریمپ لیفان X70 در مجموعه کاراکال تیونینگ تا حد زیادی بهبود می یابد.

 

مزایا

  • چهره جذاب و طراحی به روز
  • دوربین دنده عقب و صندلی برقی راننده به همراه گرمکن
  •  سیستم کنترل پایداری ESP
  • نمایشگر 9 اینچی با قابلیت بلوتوث

 

معایب

  • بالا بودن بیش از حد عقب خودرو
  • کشش و توانایی حرکتی پایین (که با ریمپ لیفان X70 برطرف می گردد.)
  • شتاب پایین بخصوص در شروع جرکت (یکی از مهمترین دلایل ریمپ لیفان X70 )
  • مصرف سوخت بالا در صورت رانندگی پرفشار
  • قیمت بالا و غیر رقابتی (قیمت مصوب مهر ماه 640 ملیون تومان)
  • سواری خشک به دلیل استفاده از رینگ های 18 اینچی
ریمپ لیفان X70

ریمپ لیفان X70 در مجموعه کاراکال تیونینگ تهران

مزایای ریمپ لیفان Lifan X70

  • رفع تاخیر شروع حرکت 

به دلیل کالیبراسیون خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۵ ، جداول عملکردی دریچه گاز ایسیو این خودرو به گونه ای طراحی شده که در شروع حرکت فورا باز نمی شود و حتی اگر راننده ناگهان پدال را تا انتها فشار دهد، دریچه گاز کامل باز نمی شود. این نقص پس از ریمپ به طور کامل برطرف می گردد.

  • رفع ناک شروع حرکت و سازگار شدن با بنزین ایران

یکی از کاستی های لیفان ایکس 70، عدم همخوانی موتور با بنزین معمولی می باشد. ایسیو این خودرو برای دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو۵ تطبیق داده شده. اما عدم دسترسی به بنزین با کیفیت موجب کاهش راندمان موتور، بالارفتن مصرف و ناک سرگاز (صدای چق چق در حین شروع حرکت) می گردد.
یکی از مهمترین مزایای ریمپ تطبیق ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت جایگاه است که مالک را از بنزین سوپر یا افزودن اکتان بی نیاز می کند.

یکی از دلایل بالا بودن مصرف سوخت این خودرو، مجبور کردن راننده به فشار دادن بیش از حد پدال گاز برای مجبور کردن راننده به بهتر راه رفتن خودرو می باشد. این در حالیست که هر چه بیشتر پدال فشار داده شود،

  • رفع سنگینی شروع حرکت ( تیز شدن واکنش پدال گاز)

یکی از معایب استفاده از دریچه های گاز برقی، وجود تاخیر در آغاز حرکت می باشد. عملکرد دریچه گاز این خودرو با پدال گاز رابطه خطی ندارد. یعنی شما به میزانی که پدال گاز را فشار می دهید ، دریچه گاز توسط ایسیو باز نمی شود. به همین دلیل در دورهای پایین شاهد تاخیر در دورگیری موتور هنگام تخته کردن پدال گاز هستید.
در پروسه اصلاح نرم افزار لیفان ایکس 70 در شرکت کاراکال تیونینگ ، رفتار پدال گاز در ایسیو خودرو اصلاح می شود. بطوریکه لذت رانندگی در حین تخت کردن پدال گاز دوچندان می شود.

  • رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

خرابی کاتالیزور در خودروهای لیفان متاسفانه امری شایع است. معمولا نمایندگی با خالی کردن کاتالیزور مشکل را حل می کند! در صورت حذف کاتالیزور یا پایین آمدن راندمان آن، چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا پس از ریمپ کاراکال برای همیشه رفع می گردد. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند.

ویدیو مزایا ریمپ لیفان X70 در مجموعه کاراکال

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان درباره ریمپ لیفان  X70:

1) هزینه ریمپ لیفان  X70 چقدر است؟

هزینه ریمپ لیفان X70 در این لینک مشاهده می کنید.
توجه داشته باشید در مجموعه کاراکال تیونینگو تمام شعب مربوطه، ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ لیفان X70 رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ در مجموعه کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2) آیا گارانتی خودرو با ریمپ لیفان X70 از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ نمود بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند.

 

3) آیا ریمپ لیفان X70 موجب از بین رفتن معاینه فنی می گردد؟

خیر. پاس کردن معاینه فنی (تست آلایندگی) در درجه اول به سلامت سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی خودرو ارتباط دارد. در برنامه های ریمپ کاراکال محدوده ای از برنامه که در مراکز معاینه فنی مورد سنجش قرار می گیرد، تغییر داده نمی شود. به همین علت خودروهایی که برای ریمپ به کارکال مراجعه می کنند در تست آلایندگی رد نمی شوند.

 

4) آیا ریمپ لیفان X70 بر عملکرد گیربکس CVT تاثیر می گذارد؟

خیر. ریمپ برای گیربکس CVT مفید می باشد. اگر بتوان گشتاور بیشتری را در شروع حرکت در اختیار گیربکس CVT قرار داد، فشار کمتری به تسمه های این گیربکس وارد می کند.

 

4.7/5 - (10 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.