tigo 5 turbo 3n

مثل همیشه برای اولین بار در ایران؛

کاراکال تیونینگ تقدیم می کند: ۱۴۰۰/۷/3

آنچه درباره ” ریمپ تیگو 5 توربو IE”  باید بدانید

در این مقاله به بررسی مزایای ریمپ چری تیگو 5 توربو جدید می پردازیم. و درباره نحوه ارتقا عملکرد حرکتی این خودرو نظیر رفع تاخیر اولیه شروع حرکت و اصلاح عملکرد گیربکس اتوماتیک و رفع تاخیر پدال گاز و حذف لگ توربو صحبت خواهیم کرد.

معرفی

تیگو ۵ از سال 94 در بازار ایران حضور دارد. اخیرا مدیران خودرو اقدام به عرضه نسخه توربو با کد IE نموده و با نشان MVM عرضه شده. در حقیقت باعرضه مدل جدید تیگو5 ، مهمترین ضعف این خودرو یعنی قوای فنی ضعیف آن برطرف گشته. موتور جدید به حجم ۱٫۵ لیتر مجهز به توربوشارژر است که ۱۴۷ اسب بخار در دور موتور 5500 و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از دور موتور ۱۷۵۰ تولید می کند. گیربکس تیگو ۵ توربو جدید، همان جعبه دنده CVT ارتقا پیدا کرده مورد استفاده در آریزو6 است. که قابلیت شبیه سازی ۹ حالت تعویض دنده  را دارد.

در کنار موتور جدید ، جایگزینی فرمان برقی با سیستم هیدرولیک قبلی در کنار آپشنهای سابق این خودرو از نکات مثبت آن به حساب می آید. البته قیمت 753 ملیون تومانی این خودرو با ظاهر نسبتا قدیمی اش چندان به مذاق خریداران خوش نمی آید.

ریمپ تیگو 5 توربو جدید

موتور جدید 1.5 لیتری توربوشارژ و آرم MVM

مزایای ریمپ تیگو 5 توربو Tiggo 5 turbo 

رفع تاخیر شروع حرکت 

یکی از نارضایتی دارندگان تیگو5 توربو ، کندی در شروع حرکت می باشد. با توجه به وزن بالای این خودرو (1545 کیوگرم) ، شرکت کاراکال با اصلاح عملکرد دریچه گاز این مشکل را حل می کند. و مکث شروع حرکت به حداقل خود می رسد.

 رفع ایراد گیر کردن در سربالایی در حرکت به عقب

در اکثر خودروهای چینی با گیربکس CVT این مشکل به چشم می خورد.  این مشکل سبب فشار بیش از حد به گیربکس و آسیب دیدگی آن می شود. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول گشتاور دور پایین، این ایراد به کلی برطرف خواهد شد.

 رفع لگ توربو

بزرگترین ایراد موتورهای توربو که متاسفانه مالکان تا قبل رانندگی از آن بی اطلاع اند، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ در موتور این خودرو با کد SQRE4T15 بطور معمول از حدود ۱750 دور بر دقیقه،  وارد مدار شده و در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که اصطلاحا « فول بوست» نامیده می شود.

اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن توربو به مدار می باشد. از آنجا که در ابتداری دورگیری ، پره توربو به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می کند. سپس شروع به دور گیری می کند. این فرایند لگ توربو  Turbo lag نامیده می شود. در پکیج ریمپ کاراکال با اصلاح جداول بوست توربو Turbo boost این لگ به حداقل خود میرسد.

کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی

همانطور که میدانید موتورهای توربو به کیفیت بنزین حساس هستند و متاسفانه کارخانه سازنده بنزین پیش فرض این موتور را یورو5 درنظر گرفته است. این در حالیست که بنزین سوپر یا بنزین با کیفیت در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی نمی باشد. به همین خاطر در ریمپ ایسیو موتور با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود.

رفع خطای فرسودگی کاتالیزور و سنسور اکسیژن دوم

کاهش راندمان کاتالیزور به دلیل کیفیت پایین بنزین موجود در کشور امری شایع است. گاهی اوقات شاهد پایین آمدن عملکرد کاتالیزور هستیم که توسط ایسیو شناسایی می شود اما در راندمان خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است. اما در پشت آمپر چراغ چک با خطای P0420 روشن می شود. این خطا پس از ریمپ کاراکال برای همیشه رفع می گردد. همچنین خطاهای رایج از قبیل خطای سنسور اکسیژن دوم و خطای فرسودگی کاتالیست نیز به سادگی در پروسه ریمپ ، قابل حذف می باشند

ریمپ تیگو 5 توربو

نوشته 1.5T بر روی درب پشتی

کلیپ تصویری ریمپ تیگو 5 توربو IE

 

پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان در باره ریمپ تیگو 5 توربو :

1) هزینه ریمپ تیگو 5 توربو چقدر است؟

هزینه ریمپ تیگو 5 توربو در این لینک مشاهده می کنید.
توجه داشته باشید ابتدا مالک خودرو را تست نموده و اگر از نتیجه نهایی ریمپ تیگو 5 توربو رضایت داشت هزینه را می پردازد.
ریمپ در مجموعه کاراکال تیونینگ دارای سی ماه ضمانت نرم افزار است.

2) آیا ریمپ تیگو 5 توربو بر عملکرد گیربکس CVT تاثیر می گذارد؟

خیر. ریمپ برای گیربکس CVT مفید می باشد. اگر بتوان گشتاور بیشتری را در شروع حرکت در اختیار گیربکس CVT قرار داد، فشار کمتری به تسمه های این گیربکس وارد می کند.

 

3) آیا ریمپ تیگو 5 توربو برای موتور خودرو ضرر دارد؟

خیر همانطور که بالاتر گفتیم. کالیبراسیون موتور با بنزین بی کیفیت موجب کاهش اتفاق ناک زدن در موتور شده و عمر موتور را افزایش می دهد. در عین حال با افزایش گشتاور در دور موتور پایین راننده با فشار کمتری بر پدال به کشش مطلوب خود رسیده، بنابراین استهلاک موتور هم کاهش می یابد.

 

4) آیا گارانتی خودرو بعد از ریمپ تیگو 5 توربو از بین می رود؟

خیر فرایند ریمپ ایسیو بدون باز شدن ایسیو صورت می گیرد. بنابراین هیچ نمود بیرونی ندارد که بتواند بر گارانتی خودرو اثر گذار باشد. فراموش نکنید نمایندگی از بهانه ریمپ برای فرار از مسئولیت خود استفاده می کند.

 

5) آیا ریمپ تیگو 5 توربو موجب از بین رفتن معاینه فنی می گردد؟

خیر. پاس کردن معاینه فنی (تست آلایندگی) در درجه اول به سلامت سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی خودرو ارتباط دارد. در برنامه های ریمپ کاراکال محدوده ای از برنامه که در مراکز معاینه فنی مورد سنجش قرار می گیرد، تغییر داده نمی شود. به همین علت خودروهایی که برای ریمپ به کارکال مراجعه می کنند در تست آلایندگی رد نمی شوند.

 

 

4.5/5 - (56 امتیاز)
4 پاسخ
  1. مهدی اسدپور
    مهدی اسدپور says:

    سلام.تسگو ۵معمولی ریمپ بشه تو سربالا یا دنده عقب قدرمند تر میشه مکث ماشین کم میشه؟؟ و شماره تماستون لطف کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مهدی
      ما برای تیگو5 معمولی یک مقاله جداگانه داریم: ریمپ تیگو5
      مشکلی که فرمودید یعنی ضعف در عقب رفتن خودرو بله کاملا حل میشود. و مکث برطرف می گردد.

      پاسخ
  2. افشین
    افشین says:

    با سلام و عرض ادب..ی سوال داشتم …بنده تیگو ۵ دارم چند روز ماشین ب شکل ناگهانی شروع ب بد (۳)کارکردن کرد و چراغ چک روشن شد ب شکلی ک وقتی دنده میزاریم روی D ی لرزش میده و هرچه گاز میدیم انگار پدال خالیه و زمانی ک تا اخر پدال فشار میدیم اروم اروم شروع ب حرکت میکنه ….هرجا نشون دادم متوجه نشدن و هرکی ی چی میگه …حتی شمع وایر و تسمه تایم عوض کردم اما خوب نشد…ب نظرتون ایراد چیه؟ چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🙏🙏🌹🌹

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      جهت راهنمایی با کارشناس خودروهای چینی مجموعه کاراکال تیونینگ مهندس ذبیح تماس بگیرید.
      09389938632

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.