ریمپ وانت وینگل

شرکت دیارخودرو گلپایگان در سال 87 برای اولین بار وانتی به نام deer را عرضه کرد و در آن زمان توانست در میان سه گانه نیسان آبی، وانت مزدا و پیکان وانت؛ خودرویی متفاوت باشد اما متاسفانه عرضه این خودرو ادامه نیافت تا سال 1391 که مجدداً دیارخودرو با عرضه گریت وال وینگل3 تصمیم به رقابت در کلاسی بالاتر گرفت که در آن رقبایی همچون نیسان پیکاپ و تویوتا هایلوکس و هموطنش کاپرا نیز حضور داشت! 

Image result for great wall wingle
وینگل3

 

در چنین کلاسی معمولاً فقط برای حمل و نقل بار از این خودروها استفاده نشده و مالکان از چالشهای جدی نظیر آفرود یا کویرنوردی هم از خودروها استفاده می کنند. به همین دلیل کیفیت و دوام در این کلاس حرف اول را می زند. پاشنه آشیلی که همیشه خودروهای چینی در آن می لنگند!

عرضه گریت وال وینگل 3 را می توان یک اشتباه راهبردی در مجموعه دیارخودرو دانست. چراکه از چهره به روزی برخوردار نبود و می توان تنها برگ برنده اش را قیمت کمی پایینتر نسبت به کاپرا دانست. بهتر بود چنین خودروسازی از همان ابتدا با مدل وینگل 5 (طراحی سال 2010) وارد کارزار می شد تا در برتری طراحی ظاهری نیز از کاپرا جلوتر باشد. اتاق جادارتر وینگل نسبت به کاپرا نیز از نکات مثبت این خودرو محسوب میگردد. این خودرو در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه شده است.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/2009_Great_Wall_V240_%28K2%29_Super_Luxury_4WD_4-door_utility_%282010-07-11%29_04.jpg/1024px-2009_Great_Wall_V240_%28K2%29_Super_Luxury_4WD_4-door_utility_%282010-07-11%29_04.jpg

موتور وینگل

ادعا می شود قلب تپنده وینگل، موتور 4/2 لیتری 4 سیلندر، ساخت میتسوبیشی است. اما این ادعا غلط است و بهتر است صادقانه بگوییم موتور 2378 سی سی وینگل با توان 130 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور با کد فنی 4G69 S4N نسخه ساده شده موتور 4g69 میتسوبیشی است چرا که موتور ساخت میتسوبیشی 160 اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل 219 نیوتنمتر عرضه می کند و اگر تصاویر آن را بررسی کنید پی می برید که این دو موتور متفاوت هستند. از جمله تفاوتهای بارز این دو، می توان به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ در موتورهای سری 4g69 با اسم مستعار MIVEC نام برد که شاید یکی از دلایل اختلاف قدرت همین موضوع باشد. ایسیو این خودرو از نوع Delphi MT20U2 بوده و امیدواریم تا الان پی برده باشید که موتور این خودرو و خودروی کاپرا2 یکی است! 

ایسیو وینگل
ایسیو وانت وینگل

دلایل ریمپ وینگل 5

وینگل در نسخه تک دیفرانسیل دارای وزنی معادل 1660  و در نسخه دو دیفرانسیل دارای وزنی معادل 1720 کیلو می باشد، اکر توان موتور را همان 130 که ذکرشده در نظر بگیریم. (در وب سایت گروه بهمن این موتور برای کاپرا2 رقم 124 اسب ذکر شده) برای این وزن ضعیف بوده که شاهد این ادعا، شتاب صفرتاصد حدود 16 ثانیه می باشد که از نیسان پیکاپ با موتوری به همین حجم حدود 4 ثانیه کمتر می باشد.

وجود بنزین بی کیفیت و الزام خودروساز به پاس کردن استاندارد یورو 4 بدون انجام فرایند بومی سازی نرم افزار ایسیو خودرو توسط تولید کننده، منجر به آن شده که خودرو در شروع حرکت تنبل ظاهر شود. به گفته مالکان در آغاز حرکت، نیاز به فشار زیادی به پدال گاز برای به حرکت درآوردن آن می باشند. اوج این ایراد در زمانی است که شما در ترافیک هستید و برای نیم کلاچ کردن دور زیادی به خودرو وارد می کنید که در نتیجه استهلاک دیسک و صفحه بالارفته یعنی بر هزینه های نگهداری خودرو افزوده می شود.

از دیگر ایرادات، مصرف سوخت بالای وینگل بوده به طوریکه برای جاده عدد 10 لیتر بر صد کیلومتر و برای داخل شهر 14 لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است. این حالت برای وضعیت بدون بار و تک سرنشین است و طبیعتاً با افزایش بار این رقم نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر ایرادات ذکر شده صدای ناک وینگل (صدای مشهور به چق چق سوپاپ) در دور پایین علامتی دیگر برای عدم تنظیم صحیح برنامه این خودرو می باشد که در دراز مدت به موتور خودرو صدمه میزند و ما در شرکت کاراکال آن را برای شما اصلاح می کنیم.

در حقیقت علم ریمپ، علم تنظیم کامپیوتر خودرو به وسیله کالیبراسیون ایسیو می باشد که تخصص شرکت کاراکال تیونینگ می باشد.

شرکت کاراکال تیونینگ با روش Optimum Calibration قادر است توان و گشتاور این موتور را بهبود بخشیده و مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد. شاید برای شما سؤال باشد که چگونه چنین اتفاقی می افتد؟ هماهنگ سازی مجدد کامپیوتر این خودرو با سوخت مصرفی و بی کیفیت کشور و اصلاح جداول سوخت و جرقه از جمله دلایلی است که منجر به ارتقا عملکرد خودرو میشود. در برنامه این خودرو جدولی به نام محدودکننده گشتاور وجود دارد که با تنظیم مجدد آن شاهد افزایش توان خودرو خواهید بود. 

مزایای ریمپ وینگل در شرکت کاراکال

  • 1) شروع به حرکت تیزتر، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
  • 2) افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای صاف و بیراهه
  • 3) حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست
  • 4) افزایش توان موتور تا 5 اسب بخار
  • 7) افزایش واکنش پدال گاز
  • 8) رفع صدای ناک در دور پایین
  • 9) کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر (بدون کاهش توان)
  • 10) افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)

سوالات پرتکرار مشتریان

1) آیا فقط با ریمپ وینگل توان خودرو افزایش می یابد؟

خیر، هر عاملی که باعث افزایش توان موتور شود، بر کیفیت ریمپ خودروی شما هم تاثیر گذار خواهد بود. طبیعتاً با حذف کاتالیزور و پروانه فن (تبدیل به فن الکتریکی) می توانید حدود 7 اسب بخار به توان واقعی موتور بیفزایید. 

2) آیا ریمپ وانت وینگل با دستگاه خاصی با دستگاه خاصی انجام میشود؟

در حال حاضر ریمپ وینگل با دستگاه کومبی لودر یا TNM جدید قابل انجام است. فرایند انجام ریمپ و مهارت کسانی که برنامه را اصلاح می کنند از نوع دستگاه دانلود کننده برنامه مهمتر میباشد. 

چند نکته در مورد ریمپ:

  • 1) پکیج ریمپ کاراکال به گونه ای تنظیم شده که در معاینه فنی و گارانتی خودرو، خللی ایجاد نمی کند.
  • 2) ریمپ خودرو با برداشتن سرباتری یا فلش ایسیو از بین نمی رود، تنها با دانلود برنامه پاک می شود.
  • 3) هزینه ریمپ در کاراکال از سایر نقاط ایران گرانتر است زیرا همواره برنامه های این شرکت در حال ارتقا و اصلاح است تا بهترین راندمان را از موتورهای این خودروها استحصال کند، کاری که هیچ گاه صنایع خودروسازی قادر به انجام آن نخواهند بود.
  • 4) ریمپ خودرو با دیاگ زدن معلوم نمی شود؛ چون دستگاه دیاگ فقط به حافظه داخلی که کدهای خطا ذخیره می شوند دسترسی دارد.
  • 5) علاقمندان به یادگیری ریمپ می توانند در دوره های آموزش ریمپ شرکت کاراکال شرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۵۶۶۹۴۳ (مهندس شریفلو) تماس بگیرید یا در واتساپ پیغام بدهید.

 

سابقه شرکت کاراکال در ریمپ

کادر فنی شرکت کاراکال تیونینگ دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . استفاده از دستگاههای اورجینال و با کیفیت و ضمانت نامه 30 ماهه نشان از کیفیت بالای ریمپ شرکت کاراکال دارد.

 

4.6/5 - (40 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.