2a8e5b2a23d42762b73f3f3af0e40caa

⭐ در این مقاله به نقد و بررسی ریمپ لیفان ایکس 60 Lifan X60 ⚡ راهکارهای افزایش شتاب، رفع مشکل کشش سربالایی و تاخیر شروع حرکت و کپ پدال گاز برقی، می پردازیم. مرکز ریمپ کاراکال تیونینگ همراه شماست.

🏁 معرفی خودروی لیفان ایکس 60

Lifan X60 از سال 92 توسط کرمان خودرو پس از مدل سدان 620 عرضه گشت. چهره شبیه به سانتافه نسل قبل و بالارفتن تب خرید خودروهای شاسی بلند را می توان از دلایل اقبال عمومی آن دانست.

✔️ نکات مثبت: سانروف دوحالته برقی، روشنایی خودکار و پاور ویندوز با قابلیت پشتیبانی از سانروف.

❗️ نکات منفی:  کپ شروع حرکت، ضعف کشش در مسیرهای سربالایی ، لرزش در شروع حرکت و عملکرد کند گیربکس اتوماتیک، استهلاک بالای دیسک و صفحه ، کم نور شدن نمایشگر پشت آمپر ، گرفتگی کاتالیزور در کیلومترهای پایین و خدمات ضعیف و کسری قطعات نمایندگیها.

⚙️ ⚡ مزایای ریمپ لیفان ایکس 60 

🚩 رفع تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه

از ایرادات فراگیر خودروهای لیفان، تاخیر در شروع حرکت می باشد. به این شکل که راننده به آن میزانی که پدال را فشار میدهد بازخوردی دریافت نمی کند، حتی اگر پدال را تا انتها فشار دهد. دلیل این ایراد عدم هماهنگی میان پدال و میزان بازشدن دریچه گاز برقی می باشد. در برنامه ریمپ کاراکال، رفتار پدال و دریچه گاز خطی سازی می شود تا به همان میزانی که پدال گاز فشرده می شود، دریچه نیز باز شود.

🚩 رفع عدم کشش و شتاب در شیب

به علت کمبود کشش در مواجهه با سربالایی، راننده مجبور است با معکوس به حرکت خود ادامه دهد. در برنامه ایسیوی این خودرو جدولی به نام Maximum torque during shift gear (Nm) وجود دارد. به این معنا که می توان حداکثر گشتاور را در هر دنده تعیین نمود. با استفاده از این جدول می توان کاری کرد که گشتاور اولیه در ابتدای حرکت بیشتر از قبل باشد تا ایراد بالا نرفتن از شیب را رفع کنیم.

🚩 رفع صدای ناک و احتراق پیش رس

 صدای ناک که به اشتباه به صدای شق شق سوپاپ نیز مشهور است، در واقع صدای برخورد پیستون با جداره سیلندر در اثر احتراق پیش رس است. مهمترین دلیل این رخداد در خودروهای چینی، الزام موتور به پاس کردن استاندارد یورو 5 است.  این الزام موجب می شود ایسیو در سوخت رسانی دچار محدودیت شود. و از طرف دیگر بنزین بی کیفیت موجب احتراق پیش رس می شود. در برنامه ریمپ شرکت کاراکال، این ایراد نیز در نظر گرفته شده و به کلی برطرف می گردد.

🚩 بهبود سرعت عمل گیربکس اتوماتیک

گلایه خیلی از دارندگان خودروی ایکس 60 اتوماتیک، کندی گیربکس نسبت به درخواست راننده است. با ریمپ کاراکال، برنامه ایسیو گیربکس، ارتقا یافته و عکس العمل گیربکس افزایش می یابد و گیربکس زودتر معکوس می کشد. 

🚩 رفع واماندگی مدل اتوماتیک در دنده عقب

ایراد عمده تمام دارندگان لیفان ایکس 60 اتوماتیک، واماندگی در حین حرکت به عقب بخصوص مسیر شیبدار می باشد. به عبارتی حتی در شیبهای سبک نیز خودرو دچار واماندگی و خفگی شده و حرکت نمی کند.  اصرار به حرکت در عقب در نهایت موجب خرابی تسمه گیربکس می شود. این مشکل کاملا نرم افزاری بوده و پس از ریمپ برطرف می شود.

ریمپ ECU لیفان ایکس 60
ECU لیفان ایکس 60

⚡ ریمپ ECU لیفان ایکس 60 

خودروی LIFAN X 60 از ابتدا تا کنون فقط با موتور 1800 سی سی با کد LFB479Q عرضه شده است. همانطور که بالاتر نیز گفتیم، به دلیل کالیبراسیون بیش از حد اکونومیک، حداکثر توان و گشتاور در دورهای بالا ایجاد می شود. این کار موجب شده خودرو در دور پایین و استفاده شهری رفتاری غیر طبیعی داشته باشد.

ECU مورد استفاده مدل دستی از نوع Delphi MT22.1 و در مدل اتوماتیک از نوع بوش ME17 می باشد. ایسیوهای سری ME17 همگی دارای پسورد مخصوص به خود بوده و می بایست با تجهیزات خاصی پروگرام شود. برنامه  مدل دنده دستی دارای دو نوع software reference بوده و نمی توان به جای همدیگر استفاده کرد بنابراین استفاده از برنامه های کپی شده، مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

🏆فواید ریمپ ایکس 60 به صورت خلاصه

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • افزایش توان تا 8 اسب و افزایش گشتاور تا 10 نیوتن متر
  • رفع تاخیر دریچه گاز
  • رفع کپ اولیه 
  • شتاب گیری بهتر و سریعتر
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • رفع خطای کاتالیست (در صورت حذف یا فرسودگی آن)
  • بهبود در تعویض دنده ها (نرم تر شدن تعویض دنده و معکوس های سریع تر)
  • رفع کامل صدای ناک (صدای شق شق سوپاپ در دورهای میانی)
  • حذف سنسور اکسیژن دوم
ریمپ موتور لیفان X60
نمای داخلی لیفان X 60

❔ 💬 پاسخ به سوالات مشتریان درباره ریمپ لیفان X60

❔ 1) ایکس 60 اتوماتیک دارم که به دلیل خرابی کاتالیست و فقدان قطعه کاتالیست نو توسط نمایندگی خالی شده و موجب شده چراغ چک خودرو دائما روشن باشد. آیا می توان آن را خاموش کرد یا حتماً باید ریمپ شود؟

💬 در صورتی که مشتری صرفاً درخواست خاموش کردن چراغ چک داشته باشد، بدون ریمپ هم می توانیم این کار را انجام دهیم.

❔ 2) آیا ریمپ در مشکل مصرف دیسک و صفحه لیفان ایکس 60 تاثیر دارد؟

💬 بله. بعد از ریمپ، حرکت اولیه خودرو سریعتر شده و به عبارتی قدرت نیم کلاچ افزایش می یابد.  خودرو با دور موتوری پایینتر نسبت به سابق شروع به حرکت می کند. همانطور که میدانید بیشترین مصرف دیسک و صفحه در نیم کلاچ و شروع حرکت می باشد. تمام خدمات ریمپ در کاراکال ابتدا توسط کارشناسان شرکت تست می شود، سپس توسط مشتری نیز تست شده و در صورت رضایت کامل مشتری اجرت دریافت می گردد.

ریمپ لیفان X 60
لیفان X 60

فیلم لیفان x60 ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

4.1/5 - (28 امتیاز)
17 پاسخ
  1. reza
    reza says:

    سلام خسته نباشین
    میخواستم بدونم میزان رضایت مشتریان از نمایندگی تبریز چطوره؟ کارشون مطمعن و بی نقصه ؟ تضمینی هست که بعدا مشکلی پیش نیاد و ماشین دچار هیچ ایرادی نشه؟؟؟؟
    و اینکه ریمپ این ماشین باعث بروز مشکل در نمایندگی و معاینه فنی نمیشه؟ اینکه بعدا راجب ECU مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟ اینکه ریسک و دردسری در کار نباشه خیلی خیلی برام مهمه
    ممنون 🙂

    پاسخ
    • ادمین
      ادمین says:

      سلام دوست عزیز ، نمایندگی های سراسر کشور مورد تایید کاراکال هست ، ریمپ معاینه فنی رو از بین نمیبره که میتونید مقاله کامل مربوطه رو توی سایت مطالعه کنید ، خیر درمورد ایسیو مشکلی پیش نمیاد و بدون باز کردن از طریق پورت obd انجام میشه.

      پاسخ
  2. حمید
    حمید says:

    باسلام
    من امروز در نمایندگی شرق تهران پیش مهندس ماجلان ریمپ کردم خیلی تغییر کرده پس از رئمپ کاملا متوجه بهبود عملکرد ماشینم شدم
    به نظر من خیلی خوبه
    12آبان 99

    پاسخ
  3. علی
    علی says:

    چرت و پرتی زیاد نوشتی در مورد معایب ایکس شصت
    خواستی محصول تو بفروشی از این مزخرفات نگو من ۵ سال دارمش مثل هر ماشینی دیگه عیب داره نه به این شکل که شما گفتید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      پسر گلم
      شما دو سال دیگه تازه می تونی گواهینامه بگیری؛ طبیعتا الان بابات نمیذاره پشت فرمون بشینی؛ نمیفهمی تاخیر پدال چیه، نمیدونی تاخیر پدال چه تاثیری روی استهلاک دیسک و صفحه میذاره،
      جالبه شما بعد از خوندن مقاله اصلا نفهمیدی ریمپ ، محصول نیست، در دسته خدمات قرار می گیره، لطفا مطالب ساده تر سایت رو مطالعه کن.

      پاسخ
  4. سعید خوش فکر
    سعید خوش فکر says:

    سلام عرض ادب ممنون از توضیحات خوبتون ، آیا هزینه ریمپ طبق جدول در سراسر کشور یکی هست؟
    من لیفان ایکس ۶۰ اتومات دارم قصد دارم در رشت ببرم نمایندگی شما

    پاسخ
  5. اميرحاجي
    اميرحاجي says:

    سلام ببخشيد من ليفان ايكس ٦٠ دارم ريپ ميزنه شمع واير اينارو عوض كردم سنسور پاشس رو دادم شستن باز درس نشده گفتن از سنسور مپ هس بنظورت عوض كنم درس ميشه با از چي هس؟

    پاسخ
  6. امیر‌علی
    امیر‌علی says:

    سلام وقت بخیر . من لیفان‌ایکس ۶۰ دارم . در حرکت وقتی دور موتور میره بالا و دنده عوض میشه . یه دفعه دور موتور کم میشه و گاز نمیخوره اصلا . باید پامو از روز پدال بردارم و دوباره فشار بدم تا گاز بخوره . تا این کارو نکنم اصلا گاز نمیخوره و وایمیسه . با ریمپ درست میشه؟

    پاسخ
  7. آرمین
    آرمین says:

    سلام وقت بخیر من یک لیفان x60 اتومات دارم بعضی وقت ها موقع حرکت اولیه ماشین کله می‌کنه و دور موتور می‌ره بالا و میاد پایین آیا با ریمپ درست میشه

    پاسخ
  8. آرش
    آرش says:

    سلام وقت بخیر من یه ای اف سون 97 ریمپ دارم که واقعا از لحاظ فنی و موتوری به اصطلاح آسفالت رو میکنه . مدتی قبل خواستم لیفان ایکس 60 بگیرم ولی همه از تنبلی ماشین و … گفتن. ممکنه راهنمایی کنید که اول آیا این ایرادات درسته( البته مقالاتتون رو خوندم و باریمپاشنا هستم). و دوم واقعا با ریمپ لیفان درست میشه و می ارزه که ماشین رو جابجا کنم/

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.