لرزش موتور خودرو

یکی از ایرادات آزاردهنده در خودروی های امروزی بدون استثنا ایراد لرزش موتور می باشد، امروز ما در این مقاله به بررسی علل شایع لرزش درجا می پردازیم و سپس برای شما مشخص می کنیم که کدامین ایراد با ریمپ اصلاح دور درجا قابل برطرف شدن می باشد.

پس با هم به ترتیب اولویت اقدام به بررسی علتها کرده و در دسته اول، ایراداتی که رفع آنها به ریمپ ارتباطی ندارد را بیان می کنیم:

1) خرابی دسته موتورها

دسته موتورها از قطعاتی لاستیکی هستند که وظیفه آنها تحمل  وزن موتور و جذب ارتعاشات ناشی از آن میباشد، پس در صورت خرابی یا شکستگی ، به عنوان اولین مظنون، ایجاد لرزش در موتور اتومبیل زیر سر آنها خواهد بود! پس در اولین قدم؛ نگاهی به دسته موتورها انداخته تا در صورت خرابی یا لهیدگی  تعویض شوند.

2) دور درجا بیش از حد پایین است

باید در نظر داشت هر خودرویی بصورت مشخص وقتی موتورش گرم است، دور موتور درجا در یک محدوده مشخص قرار دارد، مثل عدد 750 برای 206 یا 850 برای پراید یا پژو ؛ حال اگر به هر دلیلی خودرو نتواند این دور را حفظ کند  لرزش موتور ماشین در هنگام کار درجا، قابل احساس خواهد بود. دراین حالت، چون دور موتور کمتر از ان چیزی است که ماشین را روشن نگاه دارد و از طرفی میزان ان به حدی نیست که اتومبیل کاملا خاموش شود، موتور ماشین با لرزش روشن می ماند. در این حالت کثیفی دریچه گاز یا به هم خوردن برنامه کامپیوتر (که با ریست برطرف می شود.) می توانند از عوامل تاثیر گذار محسوب شوند.

 

3) ضعف پاشش سوزن انژکتور

در خودروهای چهارسیلندر فعلی، پاشش به صورت MPFI می باشد که با 4 سوزن انژکتور صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی پاشش یکی از این سوزنها کمتر یا بیشتر از حد برنامه ریزی شده در ایسیو (ECU) باشد، لرزش ایجاد می شود. البته به دلیل حضور سنسور اکسیژن در سیستم های انژکتوری عموماً پاششها کنترل می شود مگر آنکه یک سوزن بیشتر از حد مشخصی بنزین بپاشد یا دچار عیوب پاشش باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

انواع مشکلات سوزن انژکتور
انواع ایراد سوزن انژکتور

اگر انژکتورهای اتومبیل مشکل پیدا کنند، سیستم سوخت رسانی به سیلندرها با مشکل روبرو می‌شود و عمل احتراق به درستی انجام نمیشود که سبب لرزش موتور میگردد. علاوه بر این در حین حرکت کاهش توان یا بالارفتن مصرف سوخت هم خواهیم داشت. شست و شوی انژکتورها با دستگاه اولتراسونیک، می تواند این ایراد را در مراحل اولیه  برطرف کند اما اگر مشکل برطرف نگردد؛ چاره کار تعویض سوزن انژکتور است.

 

4) جرقه ضعیف شمع

اگر شمع ها مشکل داشته باشند، ممکن است عمل احتراق به خوبی انجام نشده ودر نتیجه موتور اتومبیل با لرزش مواجه شود. سرویس به موقع شمع ها و تنظیم دهانه آنها به رفع لرزش کمک میکند. شمع های مختلف، هر کدام عدد مشخصی را به عنوان gap دارند و باید با فیلر مناسب آن تنظیم شوند. خود شمع نیز باید با برس فلزی از دوده ها کاملاً پاکیزه گردد.

 عدم تنظیم دهانه شمع موجب تاخیر در فرایند ایجاد جرقه و ایجاد لرزش در دور آرام می گردد، همچنین به تنهایی همین عامل موجب افت توان و بالارفتن مصرف سوخت نیز می گردد.

ایراد سرشمع
انواع ایراد در دهانه شمع خودرو

 5) جرقه ضعیف کویل

در خودروهای امروزی معمولا جرقه برای هر دوسیلندر اتفاق می افتد یعنی جرقه سیلندر 1 و 4 و جرقه سیلندر 2 و 3، بنابراین در یکی از سیلندرها احتراق صورت گرفته و در دیگری که در حال تخلیه می باشد، جرقه هرز، موجب سوختن هیدروکربنهای باقی مانده از احتراق قبلی می شود، بنابراین باید در نظر داشت که کویل ها به عنوان تامین کننده برق برای جرقه شمع ها؛ اگر دچار ضعف یا فرسودگی شوند می توانند لرزش درجا را ایجاد کنند.

شما می توانید با سرچ در گوگل روشهای تست اُهمی کویل را در سایتها پیدا کرده و سلامتی کویل خودروی خود را چک کنید. در بین خودروهای تولید داخل، خرابی کویل در خودروهای خانواده 206 موتور 1400 و 1600 بیشتر دیده می شود. از طرف دیگر بعضاً خرابی کویل علاوه بر لرزش با خارج شدن دود سیاه یا خامسوزی از اگروز قابل تشخیص می باشد.

 6) ضعف در سیستم سوخت رسانی

عدم تعویض به موقع فیلتر سوخت یا ضعف پمپ بنزین می تواند از دیگر علایم ایجاد لرزش درجا باشد بخصوص که این مورد با خاموش شدن غیرقابل پیش بینی خودرو هم قابل مشاهده است. گاها دیده شده که فیلتر دایمی پمپ بنزین که در زیر آن قرار دارد (در موارد داخل باکی) به مرور زمان دچار انسداد و گرفتگی شده و باعث کاهش فشار بنزین می گردد. بدیهی است خرابی یا داغ کردن پمپ بنزین با علایم دیگری نظیر گاز نخوردن خودرو در سربالایی یا خالی شدن پدال گاز زیر پا نیز قابل ردیابی می باشد. اما معمولاً نیم سوز شدن پمپ موجب لرزش درجا شده که با فشار دادن پدال گاز بصورت درجا لرزش بیشتر خواهد شد.

7) برق دزدی وایرها

در صورتیکه یکی از وایرها برق تولید شده توسط کویل را به طور کامل به سر شمع منتقل نکند یا به دلیل پارگی یا خرابی ترمینال آن به بدنه اتصال کوتاه دهد، شما شاهد لرزش درجا خواهید بود و البته ریپ زدن از دیگر علایم این ایراد محسوب می شود بخصوص در حین حرکت در دور موتور پایین.

چه مواردی با ریمپ قابل برطرف شدن هستند؟

در صورتیکه خودروی شما هیچکدام از ایرادات بالا را ندارد اما مشکل لرزش درجا همچنان به قوت خود باقی است، احتمالا موتور خودروی شما دچار ایراد ضعف آب بندی سرسیلندر یا ضعف رینگهای تراکم شده است. در این حالت با «ریمپ اصلاح دور آرام» این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. این راه حل کاملاً قطعی بوده و برگشت پذیر نیز نخواهد بود. در این حالت بسته به شدت لرزش بین 50 تا 150 دور به مقدار دور آرام خودروی شما افزوده می گردد. در صورتیکه برای ریمپ خودروی خود به شرکت کاراکال تیونیگ مراجعه نموده و این مشکل را نیز دارید، بدون افزایش مبلغ به رایگان این اصلاحیه در برنامه ایسیو خودروی شما لحاظ خواهد شد.

3.5/5 - (148 امتیاز)
205 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا says:

    ماشین من وقتی که میره رو دور ۲۰۰۰ تا ریپ وحشتناکی میزنه و وقتی ۲۰۰۰ تا رو رد میکنه درست میشه علتش چیه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول از همه وایرها رو چک کنید
      و سپس وضعیت شمع ها هم بررسی گردد.
      (فراموش نکنید چون ما از وضعیت خودروی شما اطلاع نداریم، محتمل ترین ایراد را در نظر گرفتیم.)

      پاسخ
    • علیرضا
      علیرضا says:

      سلام ماشین من پراید۸۴ کاربرات هستش همین مشکل ماشین شمارودتره همه فیلترها وروغن وسیم گاز وسیم کلاچ راعوض کردم نشد هرمکانیکی میبرم سردرنمیارن منم موندم چکارکنم.لطفا راهنماییم کنید!!!!؟

      پاسخ
  2. علی
    علی says:

    سلام. من ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم. موتور در حالت سکون ماشین لرزش داره .دیاگ زدم خطای بی اس آی داره. ممکنه که به اون مرتبط باشه؟ممنون
    در ضمن ماشین اکثرا پارکینگ و کم استفاده میشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام علی اقا
      چیزی به نام خطای بی اس آی نداریم. طرف نفهمیده ایراد ماشینت چیه یه چرتی پرونده.
      اول از همه دهنه شمع ها رو با فیلر تنظیم کنید روی 0.9
      دوم هم در یه دستگاه شستشو انژکتور استوانه ای ببینید همه انژکتورها به یک اندازه می پاشند یانه؟

      پاسخ
  3. شهریارمحبی
    شهریارمحبی says:

    باسلام تمامی لوازم برقی ماشین راتعویض کردم ولی ماشین همچنان لرزش دارد دور موتور که به 150میرسدازلرزش میوفته موقعی که به ماشین دنده میدم ماشین کله میزنه انگارکه ماشین جون نداره مکانیکا خوب سردرنمیارن هرکی یه چیزی میگه موندم چیکارکنم لطفا راهنما ی کنید ماشین آب کم میکنه مکانیک میگه یا شیم سفت کرده یاسوپاپ سوزونده با تشکر پژو405

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز مشکل شما جوریه که از راه دور قابل عیب یابی نیست. متاسفانه امروزه شاهدیم که برخی قطعات نو هم از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستن.

      پاسخ
    • لواسی
      لواسی says:

      سلام فشار مپو داخل دیاگ چک کنید اکثر موتورهای xu7همین مشکلو زمان افزایش فشار مپ در دور ارام دارن

      پاسخ
  4. ابراهیم
    ابراهیم says:

    سلام
    ماشین من پژو پارس هست هم دسته موتور پایین و هم پلوس را تعویض کردم ولی آینه وسط در سرعت 80 به بالا مخصوصا دور موتور بالا 3000 لرزش داره و تصویر محو میشه علت به نظر شما چی هست؟ میشه راهنمایی بفرمایید،البته خودرو 1400میباشد

    پاسخ
    • مهدی
      مهدی says:

      سلام
      منم چنین مشکلی رو روی سمند مدل ۴۰۰ داشتم
      بردم نمایندگی گفتم میلنگ بالانس نیست و باید موتور باز شه
      خودم یه آیینه خریدم از بیرون اوکی شد

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام مهدی
        ببین اگه میل لنگ که مهمترین قطعه چرخشی موتوره بالانس نباشه ، موتور شما قفل می کنه و اصلا نمی تونه بچرخه، اگه واقعا همچین حرفی بهت زدن خیلی آدمای نادانی بودن.
        معمولا دسته موتورها همونطور که تو مقاله نوشتیم مهمترین دلیل لرزش موتور هستن
        در مورد ماشین شما احتمالا پایه اینه شل بوده

        پاسخ
        • صفا
          صفا says:

          سلام من دنا پلاس توربو اتومات دارم مدل ۱۴۰۱
          ماشین لرزش شدید داره هرچی سرعتش بیشتر میشه لرزشش شدید تر میشه دو بار بالانس کردم .لاستیک خارجی انداختم جلوبندیش رو نگاه کردم سیپک عوض کردم و لنت ها ولی بازم ماشین لرزش داره

          پاسخ
    • Kaveh Sarmast
      Kaveh Sarmast says:

      ساده ترین چیز که میتونی انجام بدی پیچ های گیربکس رو اچار کشی کن،امکان داره شل باشن،این بلا سر من اومده,

      پاسخ
  5. ابراهیم منصورزارع
    ابراهیم منصورزارع says:

    سلام ماشین من زانتیا۸۹صبح که روشن میکنم تازمانی که موتور گرم نشده لرزش داره بعدش خوب میشه درضمن سرعت بالای ۱۳۰هم لرزش داره مخصوصا سربالای لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام ابراهیم
      به نظر میرسه داخل بنزین خودروی شما آب یا محلول غیراستانداردی ریخته شده. البته بهتره وضعیت فشار شکن پشت ریل سوخت رو هم بررسی کنید، خرابی اون هم میتونه این علایم رو داشته باشه.

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام مسعود
      دسته موتور شاتونی ال90 مهمترین دلیل لرزش درجا هستش
      اگر اون سالمه برو سراغ دسته موتور بالا سمت شاگرد.

      پاسخ
  6. کامیار
    کامیار says:

    ماشین ۲۰۶ مدل ۹۶ دارم. با خطای موقت احتراق سیلندر شماره ۴ مواجه میشه و چراغ چک چشمک میزنه. ماشین ۳ کار میکنه. خاموش روشن بلافاصله، خطا رفع میشه و عادی میشه ولی مونور در حال درجا کمی میلرزه و شتاب کم شده و مصرف سوختم زیاد شده. شمع و کوئل عوض کردم درست نشد. حتی کاتالیزور رو در اوردم ولی ماشین بدتر شد. اتصال بدنه رو تقویت کردم کمتر خطا میده ولی لرزش و عدم شتاب رو داره. تست کمپرس هم کردم همه روی ۱۶ بودن. تورو خدا کمکم کنید اگه اوکی نشه ماشین رو باید بفروشم.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اگر ساکن تهران هستید با دفتر مرکزی یا اگر ساکن شهرستان هستید با استفاده از منوی نمایندگی ها در بالای سایت (اگر با موبایل وارد شدید باید نوار ابزار را باز کنید.) با هماهنگیقبلی تشریف بیاورید و مشکل خودرویتان را برطرف کنید

      پاسخ
    • محمد
      محمد says:

      سلام کامیار داداش مشکل برطرف شد ایراد از چی بود
      دقیقا ماشین منم مثل ماشین شما شده
      ممنون میشم راهنماییم کنی

      پاسخ
  7. رضا
    رضا says:

    من وانت پیکان 86 دارم ریپ میزنه تو دور آرام به نظر شما استپر مکانیکی بندازم به جای برقی عیب رفع میشود؟
    با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      استپر مکانیکی یه وسیله به درد نخوره، مشکل ریپ زدن درجا هیچ ربطی به استپر موتور نداره برادر من
      شمع
      وایر
      کویل
      تنظیم لقی سوپاپ (فیلر)

      پاسخ
  8. محمد
    محمد says:

    سلام من یه ماشین تیپ دو دارم مشکل لرزش موتور دارم وتوی حرکت هم هر از گاهی یه دوک میخوره ماشین، همه ایرادات ماشین هم چک کردم از پمپ بنزین شمع و وایر، انژکتور کویل حتی تایم ماشین هم چک کردم….

    پاسخ
  9. رسول
    رسول says:

    سلام
    تازه واشر سر سیلندر ماشین رو تعویض کردم به همراه سوپاپ ها ولی در حالت درجا ماشین یک مقدار لرزش داره
    قبل از اینکه واشر بزنه در حالت درجا ماشین لرزشی نداشت
    ماشین هم پژو پارس
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام رسول
      ببینید این سوال شما رو چون ماشین رو ندیدیم نمیشه با دقت جواب داد؛ اما اگر وضعیت شمع و دسته موتور خودرو شما اکی باشه، اول شیم گیری سوپاپها (که اینو هنوز میشه درست انجام داد) و نهایتا آب بندی سوپاپها که توسط تراشکار به درستی انجام نشده که لرزش دارید. (با فرض سلامت بودن سیستم جرقه زنی و انژکتورها و از همه مهمتر بنزین )

      پاسخ
  10. اکبر موسوی
    اکبر موسوی says:

    سلام وقت بخیر .خودرو تیبا 2 دارم که در حالت درجا کارکردن دور موتور کاهش پیدا میکنه و بعد با یه لرزش که میخواد خاموش بشه دوباره دور موتور افزایش پیدا میکنه چندجا بردم استپر -شمع-وایر شمع-تعویض شد حتی بهم گفتن برق دزدگیر رو از جای بدی گرفتن که باعث این مشکل میشه .دزدگیر رو هم قطع کردم مشکل برطرف نشده.ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      چه خطایی تو ایسیو ماشینتون ثبت میشه؟
      ایسیو ماشینتون چه مارکی هستش؟

      پاسخ
  11. حمید
    حمید says:

    سلام بنده ام وی ام ۵۵۰ اتومات دارم بعد از ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر راه رفتن موقع ترمز کردن و ایست کامل ماشین میلرزه ممنون میشم کمکم کنین

    پاسخ
  12. باقر
    باقر says:

    سلام من مزداکارا دوکابین دارم روی گاز که میزنم موتور خیلی لرزش داره ولی رو بنزین خیلی کمتره لرزش هر کجا هم میبرمش متوجه نمیشن شمع و سنسور و کویل و …تازه انداختم باز تاثیر نداشت لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      لطفا دهنه شمع ماشینتون رو به حالت 0.8 با یه فیلر درست و درمون تنظیم کنید

      پاسخ
  13. هلی خوش منظر
    هلی خوش منظر says:

    خودرو ۲۰۶ من درجا لرزش داره به طوری که داخل کابین احساس میشه بعد از تعویض دیسک و صفحه این طوری شده ممکنه مال دیسک و صفحه باشه ؟ سیستم برق و شمعها چک شده مشکلی نداشت اگه ممکنه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  14. علیرضا
    علیرضا says:

    سلام 207 پانوراما دنده ای صفر 1401 در حالت درجا مقداری لرزش داره دور موتور 2 خط زیر 1 هست بردم نمایندگی گفتن طبیعیه و مشکلی نیست
    به نظر شما علت چیست

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام علیرضا
      اولا ماشین نو مبارک باشه،
      ثانیا لطفا طبق نکاتی که گفتیم عمل کنید:
      1) سلامت دسته موتور ها چک بشه
      2) وضعیت شمع ماشین و فیلر دهنه ها روی 0.95 باشه
      3) با یه باک سوپر هم ماشین رو تست کنید.

      پاسخ
    • محمد
      محمد says:

      سلام من هم این مشکل رو دارم البته وقتی کولر میگیرم بیشتر حس میشه، نمایندگی میگن طبیعیه منتها حس میکنم روزای اول ماشین اینجوری نبود

      پاسخ
  15. امیر علی صادقی
    امیر علی صادقی says:

    سلام
    ماشین من پارس ۸۶ است بخاطر پوکیدن تسمه تایم مکانیک سرسیلندر را بصورت کامل عوض کرد دست موتور و وایر شمع را هم خودسرانه عوض کرده ولی الان ماشین لرزش داره مخصوصا درجا
    تسمه دینام،تسمه تایم، سر سیلندر، واشر سرسیلندر، و متعلقات آنها
    همه عوض شده حالا مکانیک میگه ببر تنظیم موتور

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      جناب صادقی سوال شما خیلی کلی هست دوست عزیز
      اگر سوپاپ های سرسیلندر جدید رو خوب آببندی نکرده باشن، می تونه لرزش ایجاد بشه، تا تنظیم نبودن دهنه شمع ها، پیشنهاد می کنم شمع ها رو اول چک کنید و روی 0.85 فیلر کنید به احتمال زیاد درست میشه

      پاسخ
  16. محمد
    محمد says:

    سلام خسته نباشین یه اس دی مدل ۹۶ دارم چند وقتیه گاز سوز ال پی جیش کردم
    البته خیلی کم ازش استفاده کردم مشکل دور فن کند پیدا کرد با تعویض مقاومت فن مشکل حل شد حالا وقتی ماشین رو روشن میکنم زمانی که ماشین گرم میشه موتور میلرزه و صدای تق تق از داخل موتور میاد مثل صدای استکانی ها روغن موتور هم عوض کردم ولی این صدا نیوفتاد. مشکل از چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام محمد
      اول اینکه خرابی مقاومت فن به ال پی جی شدن ماشینتون ربط نداره
      ثانیا بفرمایید این لرزش فقط در زمان استفاده از ال پی جی اتفاق میفته یا در حالت بنزین هم هست؟ پیشنهاد می کنم نیم ساعت سر باتری رو بردارید و بعد ابتدا در حالت بنزین و بعد در حالت ال پی جی مجددا تست کنید.

      پاسخ
  17. محمد
    محمد says:

    سلام مجدد نه فرقی نمیکنه چه بنزین چه گاز این صدا میاد
    فقط موقعی که موتور سرد هستش هیچ صدایی نمیده به محض گرم شدن این صدا میاد وقتی که گاز میدم به ماشین و دوباره موتور دور آروم میشه صدا قطع شده و بعد از چند ثانیه صدا دوباره شروع میشه

    پاسخ
  18. احمد
    احمد says:

    ۲۰۷ اتومات مدل ۹۷دارم وقتی هنگام حرکت پامو از رو‌گاز ور میدارم یه صدایی لرازن میاد بعد قطع میشه هنگام حرکت هم همینطوره اول صدا میاد دور که رفت بالا قطع میشه

    پاسخ
  19. سهیل
    سهیل says:

    سلام خدا قوت رانا مدل ۹۶ دارم بعد از تعمیر ماشین وقتی سرد در هنگام راه رفتن یه صدای لرزش مثل اصابت پروانه به جایی میاد بعد از گرم شدن ماشین قطع میشه، چراغ چک هم تو این مدت خاموش و روشن میشه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز خطای عدم احتراق دارید. دیاگ بزنید.
      در مورد صدایی که فرمودید تا از نزدیک دیده نشود قابل تشخیص نیست

      پاسخ
  20. حسن
    حسن says:

    یه پیکان 83 با ای سی یو ساژم s 2000 دارم. موتور هفت ثانیه پس از روشن شدن در دور 2000 کپ می کند و بهیچوجه اجازه نمی دهد دور موتور بالاتر برود. به محض اینکه دور موتور بالای 2500 می رود خفه می کند ولی خاموش نمی شود. روی گاز lpg هیچ مشکلی ندارد. سنسور مپ/ اکسیژن/ دریچه گاز و انزکتوری های 1/3/4 خطا داشت و سنسور مپ تعویض شده فعلا. ولی پول ندارم بقیه شونو عوض کنم. بنظرتون مشکل میشه تشخیص داد؟ احتمال داره همه این موارد عوض بشه ولی مشکل از جای دیگه ای باشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      دوست عزیز باید به مرکزی مراجعه کنید که این قطعات رو تستی داشته باشه و بی جهت شما رو متحمل هزینه گزاف نکنه،
      ایسیو ، سیم کشی (بین ایسیو تا سنسور مپ) رو چک کنید حتما.

      پاسخ
  21. علی اکبر
    علی اکبر says:

    سلام
    ماشین ۴۰۵ مدل۸۳ هست
    چند ساله اغلب در حالت درجا لرزش داره
    یه ماه پیش شمع و وایر رو عوض کردم عالی شد
    بعد از دو هفته میل سوپاپ صاف کرد
    دیگه کلا به لرزه افتاد در حالت درجا و حرکت
    دیروز عوض کردم میل سوپاپ رو ولی باز لرزش داره مثل قدیم!

    پاسخ
    • علی اکبر
      علی اکبر says:

      ضمنا خیلی کم تو این سالها پیش میاد که میبینی لرزش نداشته باشه
      خیلی به ندرت
      ولی گاهی میشده که لرزش نداشته

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      شاید مهمترین دلیل خارج شدن سیت سوپاپ ه از آب بندی باشه؛ چون قطعا بقیه راه ها نظیر دسته موتور و شمع رو چک کردید. ضمنا تعویض و شمع و وایر ربطی به صاف شدن میل سوپاپ نداره، قطعا روغن بی کیفیت یا تقلبی استفاده کردید.

      پاسخ
  22. رضا بروشک
    رضا بروشک says:

    سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۲ دارم
    دهنم سرویس شده، هر دفعه خرج می کنم می گم این دیگه آخریش بود ولی هر ماه…
    لرزش موتور دایمی دارم که البته موقع سرد بودن بیشتره با تک استارت روشن میشه. بد کار می کنه ولی خاموش نمیشه. باید حداقل ۵ دقیقه روشن بمونه، بعد حرکت کنم وگرنه خفه می کنه خاموش میشه، دور موتور یهو می افته، گاز یهو نمی خوره و پا رو رو پدال فشار می دم ماشین کله می کنه یا خاموش میشه یا یهو دور موتور وسرعت می‌ره بالا و دوباره افت می کنه
    در هر صورتی بوی سوخت بدی از اگزوز میاد بیرون که تو پارکینگ باشه خفه کنندست و انگار نفت سوخته شده
    ای سی یو، کویل، شمع ها، سیم کشی موتور، پمپ بنزین، دسته موتور، باتری رو تو شش ماه گذشته عوض کردم ولی هنوز مشکل پابرجاست.
    لطفاً راهنماییم کنید

    پاسخ
    • محمدعلی
      محمدعلی says:

      سلام من پیکاپ مدل ۸۹ دارم ماشین لرزش داره همش خاموش میشه رو سلو واینمیسته جون نداره دستگاه دیاکم گفته استوپ موتور نظر شما چیه

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        پیکاپ استپر موتور نداره و قطعه ای داره به نام ICV که مشابه اون رو روی دیو می بینید. اگر میفرمایید در دیاگ خطای این قطعه ثبت شده تعویض کنید. اگر تاحالا دریچه گاز را شستشو ندادید، این شانس را دارید که با تمیز کردن دریچه گاز مشکلتون حل بشه.

        پاسخ
  23. مرتضی اسماعیلی
    مرتضی اسماعیلی says:

    سلام
    من ساینا مدل 1400 دارم . 9 هزارتا کار کرده
    وقتی چراغهای جلو و مه شکن رو باهم روشن میکنم موتور لرزش پیدا میکنه
    تو این حالت وقتی فن رادیاتور هم روشن میشه وضع بدتر میشه و دور موتور پایین میاد که بعضی مواقع تا حد خاموش شدن میره و برمیگرده که لرزش بدی میندازه تو اطاق
    وقتی چراغها رو خاموش میکنم یا فن خاموش میشه دیگه لرزش کم میشه و وقتی هم چراغها خاموشه و فن هم خاموشه دیگه اصلا لرزش نداره
    دینام و باطری رو هم چک کردم سالمه
    یه عده میگن کابل تقویتی منفی وصل کن
    یه عده میگن باطری آمپر بالا بزار
    یه عده میگن از وایر شمع هست
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ
  24. وحید
    وحید says:

    سلام خسته نباشید.یه تیبامدل ۱۴۰۱ دارم کلا وقتی دور موتورش میاد بالا لرزش داره حالا چه تو دنده باشه چه خلاص از دور موتور سه به بالا.ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      لطفا سوالتون رو جامعتر مطرح کنید. در حال حرکت ، شروع حرکت، درجا … کلی حالت مختلف دارد

      پاسخ
  25. مسلم
    مسلم says:

    سلام
    من کوییک آر مدل 1400 دارم . 20000 هزارتا کار کرده
    وقتی ماشین درجا کار میکنه موتور لرزش داره و همین لرزش به اطاق منتقل میشه که کل ماشین تکون میخوره.
    وقتی فن رادیاتور روشن میشه لرزش بیشتر میشه.
    از روزی که تحویل گرفتم همینجور بود ولی نمایندگی میگفت عادیه.
    موارد زیر رو تاالان انجام دادم ولی تاثیری نداشته:
    1- تعویض شمع
    2-تعویض وایر شمع
    3- تعویض سوزن انژکتور
    4- شستشوی انژکتور
    5-تعویض دسته موتور بالا سمت شاگرد.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام شما که زحمت کشیدید و همه کار رو کردید، فقط لطف کنید دهنه شمع ها رو جمعتر کنید در حد 0.8 ببینید مشکل برطرف میشه یا نه؟

      پاسخ
  26. روح اله
    روح اله says:

    سلام خداقوت.والا من یه پارسtu5دارممدل96،همون روزای اول که صفر کیلومتر ازنمایندگی دراوردم تصادف کردم،شاسی ماشین آسیب دید،تعمیرش کردم الان راضی هستم ولی یه مقدار لرزش داره وقتی درجا کارمیکنه،
    دسته متور بالایی رو عوض کردم شمعها رو هم عوض کردم،اخساس میکنم دور موتور پایینه….
    لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دسته موتور پایینی بیشترین تاثیر رو در لرزش داره و گپ شمع ماشینتون رو روی 0.9 تنظیم کنید. درست میشه

      پاسخ
  27. ali
    ali says:

    ما یه دنا 98 هست میخواستیم بخریم…دنا 0هست و خواب بوده و باتریش خوابیده بود عوض کردیم و استارت زدیم ..موتور یه لرزشی هنگام استارت داشت آیا مشکلی وجود داره؟
    یعنی امکان داره از باتری باشه..

    پاسخ
  28. مهدی
    مهدی says:

    سلام
    یه ماشین ۲۰۶ تیپ ۶ دارم ، زمانی که ماشین رو روشن می کنم موتور لرزش داره تو حرکت هم که پا رو از روی گاز برمیدارم صدای لرزش موتور هم مشخصه . تمام دسته موتور ها تعویض شده به تازگی هم شمع و وایر عوض شده . دلیل لرزش از چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      یه کویل تستی بنداز ببین درست میشه؟ خرابی تایپیت هم می تونه لرزش در موتور ایجاد کنه

      پاسخ
  29. عطا
    عطا says:

    سلام خسته نباشی دنا پلاس معمولی مدل ۹۹دارم دور موتور از ۳۰۰۰به پایین نزدیک به ۲۰۰۰صدا تو اتاق میاد دست موتور بالا هم عوض کردم ولی همونطور هستش علت از چیه صداش انقدر زیاد گوشم کیپ میشه😥ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      این ایرادشما رو نمیشه اینطوری جواب داد ، اما از جنس قطعه ای که بستید مطمئن بشید

      پاسخ
    • علیرضا
      علیرضا says:

      سلام،تیبا مدل ۹۵ دارم موتور صاف کار نمیکنه مقداری لرزش داره و اگزوز پت پت میکنه چند مدل شمع تعویض کردم وایر و کویل هم نو هستند سوزن تست شده سالمه موتور تعمیر شده قبل از تعمیر پت پت خیلی کم بود بعد از تعمیر مداوم شده؟

      پاسخ
      • کاراکال تیونینگ
        کاراکال تیونینگ says:

        سلام
        با ریمپ دور درجا رو بدید براتون 50 تا بالاتر بیارن وگرنه اگر آببندی سوپاپها به درستی انجام شده باشه نباید این مشکل پیش بیاد

        پاسخ
  30. عطا
    عطا says:

    سلام دنا پلاس مدل ۹۹ دارم دور موتور ۳۰۰۰به پایین تا۲۰۰۰صدا تو اتاق میاد دست موتور بالا هم عوض کردم ولی درست نشده انقدر صداش زیاد گوش کیپ میشه

    پاسخ
  31. منصور
    منصور says:

    سلام
    ۲۰۶ مدل ۸۵ تیپ ۵ دارم. صبح ها گاهی بد کار میکنه. شمع و کویل رو عوض کردم مشکل هنوز هست. موتور کمی لرزش داره و چراغ چک خطای کویل ۱ و ۴ میده. گفتند ممکنه مشکل از ecu باشه. متخصص برق بمن گفتند مشکل موتوریه چون با گاز شدید ماشین دود آبی داره. روغن موتور هنوز ۲۰۰۰ کیلومتر هم نشده. دیگه نمیدونم باید چکار کنم

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      برای دود آبی باید تعمیر موتور کنید.
      ضمنا از روغن رقیقتر مثل 5W40 استفاده کنید تا مشکل خطای استارت صبح برطرف بشه. (فرض کردم کویل ماشین رو قبلا تست کردید و سالمه.)

      پاسخ
  32. محمد شاهدی
    محمد شاهدی says:

    سلام من پراید 131 دارم یورو چهار
    موتور هیچ ایرادی نداره
    تمام لوازم مصرفی سالم هستن
    موتور تکون نمیخوره فقط یک لرزش ریز داره
    به طوری که وقتی گاز میخوره صدای وحشتناکی به عایق حرارت گیر منیفولد یا اگزوز میده🤦🏽‍♂️
    ممنون میشم راهنماییم کنید برای رفعش

    پاسخ
  33. محمد
    محمد says:

    سلام ی پراید مدل 98 یورو 4 دارم وقتی که موتور سرده می‌خوام استارت بزنم دور موتور خیلی می‌ره بالا می‌ره روی 2500 و بعدم با گاز دادن بهش با گیر کردن میاد پایین و نوسان داره تا این دو خط از آمپر آب بره بالا خوبه میشه ecuهمlznfهسته استپر و دریچه گاز و شمع و وایر و برنامه ecu رو عوض کردم ولی بازم درست نشده توی دیاگ هم تمامی پارامتر ها عادی هستن و نشتی هم نداره که بخواد هوا بکشه به نظر شما چه مشکلی داره؟؟ ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      اتفاقا علائمی که داری توضیح میدی، با توجه به قطعات تعویض شده دقیقا علائم خرابی ارینگ میتونه باشه. چون میگی گرم میشه درست میشه.

      پاسخ
  34. امیر رضا عسکری
    امیر رضا عسکری says:

    با سلام.

    خودرو من تارا دنده ای هست. متاسفانه گاهی اوقات، فرقی به تابستان و زمستان هم نداره، وقتی بعد از مدت زیادی که ماشین خاموشه استارت میزنم، ماشین لرزش خیلی شدیدی پیدا میکنه. اما اگر خاموش و روشنش کنم، بلافاصله مشکل حل میشه. اگر هم مدتی رانندگی‌ کنم لرزش خود به خود میره. لرزش خیلی شدید هست و دور موتور بین .۵ تا ۱.۵ بازی میکنه. نمایندگی شمع عوض کرد، ولی مشکل رفع نشد. البته لازم به ذکر است سنسور میل سوپاپ ایراد داشت، چراغ چک روشن میشد، که بعد از تعویض اون، این مشکل ایجاد شد. اما خطایی مربوط به خرابی این سنسور دیگه وجود نداره و همچنین خطای موقت میس فایر رو نشون میده.

    با تشکر

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      شما ساکن شهر سردسیر هستید؟ توصیه می کنم از روغن شل تر مثل 5W40 استفاده کنید. به احتمال خیلی زیاد برطرف خواهد شد، در غیر اینصورت ایرد از کویل خواهد بود.

      پاسخ
  35. محمد
    محمد says:

    باسلام. ماشین بنده اچ سی کراس هست ماشین در موتور 2500 تا 2800 میلرزه و این لرزش باعث محو شدن دید اینه وسط ولرزش خودرو میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  36. احمد حسینی
    احمد حسینی says:

    درود برشما مهندس عزیز
    بسترن b30 دارم که یه لرزش خیلی ریز روی موتور وجود داره روی دور اروم.لرزشش فقط روی فرمان حس میشه .با کوچکترین افزایش دور موتور مشکل از بین میره.راهنمایی میکنید منو
    با تشکر🙏

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      بله قربان آوردید مجموعه بگید براتون آیدل رو 50 تا بیارن بالاتر

      پاسخ
  37. محمد رضا
    محمد رضا says:

    سلام
    من ایکس 33نیواتومات دارم دقیقا توهردنده ای دورموتوررو3100صداش زیادمیشه کمیهم زیرپارومیلرزونه سر4000تاخوب میشه… علتش چی میتونه باشه… متشکرم

    پاسخ
  38. سعید
    سعید says:

    سلام پژو 405 دارم بعد تعویض دسته موتور پایین وسط اتاق ماشین تو دور موتور زیر یک خلاص یا دور آرام اتاق رو میلرزونه البته شیل فرمون هم نشتی روغن هیدرولیکی میده که بعد تعویض دسته موتور متوجه شدم بنظر شما مشکل چیه

    پاسخ
  39. علی
    علی says:

    پراید اول که روشن میشه نسبتا لرزش نداره ، البته دود اگزور بد بو هست بعداینکه درجه آب از خط اول که خط ترموستات هست عبور میکنه لرزش زیاد میشه حتی با زدن راهنما یا روشن شدن فن لرزش بیشتر احساس میشه درجه اب توسط فن حول خط وسط نگه داشته میشه مکانیک میگه مورد موتوری نداره ، دیاگ هم زدم نتیجه نگرفتم نمیدونم چکار کنم ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      اول اتصالات منفی و مثبت خودرو بررسی و در صورت امکان تقویت کنید.
      ضعف آب بندی سوپاپ ها هم میتونه دلیل لرزش درجا باشه.

      پاسخ
  40. فرامرز
    فرامرز says:

    سلام پیکان وانت مدل ۸۷
    از دنده یک تا چهار سر گاز یا پارو کلا برمیدارم از روی پدال برای یک الی دو ثانیه زیر پام یه ویبره میزنه همون لرزش خیلی ضعیف این مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
      • ناصر
        ناصر says:

        سلام
        سمندکارتازه تعمیرکل کردم یه لرزش ازمتوروه کل ماشین داره قبلا دست رودست دنده میزاشتم بدون لرزش بودحالااون هم لرزش ضعیفی داره می شه جواب بدی ممنون

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          دسته موتور
          دهنه شمع ها
          شیم گیری سوپاپ ها
          نهایتا پاشش نامیزان انژکتورها

          پاسخ
  41. هادی خرم نیا
    هادی خرم نیا says:

    دور موتور تیبا 2 از بدو تحویل تا حالا که همراه با شمع و وایر تقویتی ریمپش کردم تو نمایندگی تبریز همچنان دور ایدل یا همون دور درجا نوسان جزئی داره مشکل چی میتونه باشه؟
    ایسیو ماشین SSAT می باشد.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      استپر موتور و سنسور دریچه گاز و سیم کشی اونا رو هم چک کن بخصوص کاکتور مشکی پشت منیفولد و کابل تقویت منفی

      پاسخ
  42. خیری
    خیری says:

    سلام و خسته نباشید به دوستان
    خودروی 206 تیپ 5 دارم که متورش لرزش داره و در دور موتور 2000 کپ میکنه و قدرت موتورش هم خیلی پایینه
    اقدامات انجام شده تعویض شمع – وایر – کوئل-سنسور اکسیپن-چک کردن مپ -سنسور دور موتور- دریچه گاز پمپ بنزین- کمپرس سوپاپ- ریمپ تعویض فیلتر هوا بنزین روغن ولی هنوز هیچ تغییری توش ندیدم

    پاسخ
  43. نینا عازمی
    نینا عازمی says:

    سلام. وقتتون بخیر. من اس دی وی 8 دارم.چند ماه پیش چراغ دینام روشن میشد گهگاه. بردم با دستگاه عیب یابی کنند گفتن هیچ مشکلی نداره.دو – سه ماه بعدش تو جاده میرفتم سر کار یهو دیدم صدای عجیبی از موتور ماشین میاد کاپوت رو که باز کردم دیدم تسمه جلو لق میزنه شدیدا موقعی که ماشین روشنه. چون تو جاده بودم مجبور بودم خودمو برسونم به شهر.ولی رفته رفته فرمون سفت تر میشد. خلاصه فهمیدم فولی دینام شکسته و تسمه دینام هم باید عوض شه که دوباره تعمیر شد. الان چند وقته باز چراغ دینام روشن میشه و بعد 1 مدت حرکت 1 لرزش نه زیاد شدیدی رو موتور ماشین ( اونجایی که لوله بخاری رد میشه) دیده میشه و ماشین کامل گاز نمیخوره. ممنون میشک اگه راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام دوست عزیز
      یه نکته مهم خدمتتون عرض کنم؛ 206 های فرانسوی درصورتیکه میزان ولتاژ باتری کمتر از 12ولت بشود چراغ دینام را روشن می کنند، بنابراین دینام شما مشکل شارژ داره که مهمترین دلیلش میتونه آفتامات دینام باشه.

      پاسخ
  44. بهزاد عبادی
    بهزاد عبادی says:

    سلام. در حالت درجا وقتی گاز میدم از دور سه به بعد خفه میشه و موتور کمی میلغزه یعنی باید بیشتر گاز بدم بالا بره و بعد پایین میاد تا حدود دور سه …ماشینم پراید مدل هشتادو چهار هست

    پاسخ
  45. امید
    امید says:

    سلام ماشین پراید 85 دارم صبح ها سه کار میکنه دود آبی میکنه بدونی که روغن کم کنه وایر عوض بازم خوب نشده از سنسور پی وی سی نیست یه وقتی

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام اول شما این تناقض رو برای من توضیح بدید که چطور ممکنه ماشین دودآبی بکنه ولی روغن کم نکنه؟ اون دود آبی یعنی داره روغن میسوزه
      اما اگر دقیقتر بررسی کنید و گرم میشه دود نمیکنه از لاستیک ساق سوپاپه.

      پاسخ
  46. ابوالقاسم خیاطی
    ابوالقاسم خیاطی says:

    با سلام
    رانا پاناروما ۴۰۱ دارم
    رو دور موتور پایین دنده ۱ و ۲ موتور لرزش شدید داره
    به نظرتون دلیلش چی می تونه باشه ؟؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول شمع و وایر رو چک کنید. دهنه شمع زیاد جمع باشه میتونه این ایراد رو ایجاد کنه.
      اگه درست نشد دیاگ بزن بیا بگو خظاش چی بوده؟

      پاسخ
  47. احسان
    احسان says:

    سلام
    ماشین من هاچ بکه وقتی ماشین روشنه و چراغ ها رو روشن میکنم ماشین میوفته زه لرزیدن علت چی میتونه باشه ؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ضعف برق خودرو به دو دلیل :
      کابل اتصال منفی و مثبت ضعیف هستند
      دینام از بابت شارژ کردن ضعیف است که می تواند از بابت آفتامات دینام یا ضعیف شدن ذغالها باشد

      پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      ضعف برق خودرو به دو دلیل :
      کابل اتصال منفی و مثبت ضعیف هستند
      دینام از بابت شارژ کردن ضعیف است که می تواند از بابت آفتامات دینام یا ضعیف شدن ذغالها باشد

      پاسخ
  48. مصطفی
    مصطفی says:

    سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم تو درجا بد کار میکنه ودور موتور متغیره ثابت نیست پمپ بنزین شمع کویل ۶ بار سنسور مپ عوض کردم درست نشده اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
      • علی
        علی says:

        سلام
        من ایکس 33نیواتومات دارم گیریبکس بازکردم بعدش ماشین روسه هزارصداش عوض میشه کپ میکنه خطاهم سیم کشیه دورموتورمیده سنسورم عوض کردم درست نشد سیم کشی هم درست بودعلت چی میتونه باشه… متشکرم

        پاسخ
  49. محمد صادقی
    محمد صادقی says:

    سلام محمد هستم. من یه پژو پارس موتور XU7 مدل 92 دارم الان یه مدت هست که یه مشکلی پیش اومده ولی کسی نمیدونه علتش چیه که رفع بشه. درحال آروم رانندگی کردن بین دور موتور 2000 تا 3000 وقتی گاز رو ول میکنم موتور حالت کپ کردن پیدا میکنه و بعد از چند ثانیه درست میشه. علتش چی میتونه باشه؟ سنسور اکسیژن و استپر رو عوض کردم ولی فرق نکرد.

    پاسخ
  50. امین
    امین says:

    با سلام خودرو سمند مدل 92موتور xu7 در دور بالای ۲۸۰۰لرزش اینه و صدا از سقف ماشین میاد دسته موتور عوض کردم صداکمتر شد ولی هنوز اینه وسط میلرزه،تنظیم موتور هم چندبار بردم مشکل حل نشده میگن همه چیز اوکی هست

    پاسخ
  51. رضا
    رضا says:

    سلام .خودرومن پژو5 40است در حالت ایستاده هنگام استارت زدن موتور شروع به گلرزش می کند لطفاً علت رابفرمایید

    پاسخ
  52. مهدی
    مهدی says:

    سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۱ دارم وقتی ماشین تو حالت خلاص و ایست کامل هم از موتور صدای قلق قلق میاد هم لرزش داره وقتی کلاچ میگیرم برای چند ثانیه صدا قطع میشه ولی لرزش داره همچنان و اینکه وقتی تو دنده ۳ و ۴ رو سرعت ۶۰٫۷۰ تا پارو از رو پدال گاز بر میدارم و دوباره گاز میدم از سمت راننده صدای تق تق میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  53. سعید
    سعید says:

    سلام خداقوت استاد
    ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۸۴ دارم
    چندتا مشکل داره
    هوا خنکی صبح با تک استارت روشن میشه ظهر ک هوا گرمه ماشین بد روشن میشه و استارت میخوره
    دنده پنج ک میخوام برگردم و دنده کم کنم سفت برمیگرده و سربالایی دنده ۲ ک میرم دنده میلرزه بقیه دنده ها لرزش نداره کابین ماشین اصلا لرزش نداره فقط دنده میلرزه
    دور پایین دست انداز رد میکنم حالت ۳ میشه در حد ۳تا۴ ثانیه و خوب میشه
    سربالایی کم میاره
    موتور فیلرگیری کردم سنسور اکسیژن و وایر تعویض شده شمع سوزنی اتولایت گرفتم
    انژکتور و رله سوخت و استپرموتور شستوشو شده
    دریچه گاز سیمیه کاتالیزور نداره
    کنیستر شیربرقی تعویض شده
    دستگاه زدم خطایی نداره ecu هم اپدیت کردم
    تایم ماشین گرفتم مشکلی نداره

    پاسخ
  54. آیدین
    آیدین says:

    سلام من یک کوئیک صفر خریدم روش ردیاب هم نصب کردم
    مشکلم اینه که وقتی ماشین سرد روشن میشه لرزش داره کمی
    بعدش هروقت کولر میزنم دور موتور که از بالا میاد رو ۱ چند ثانیه لرزش ایجاد میشه و نور چراغ های ماشین هم زمان افت میکنه و بعد درست میشه ایراد از کجاش هست؟؟
    بیرون بردم متوجه نشدن

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      اول از همه یه دست شمع خوب براش بنداز معلوم نیست چه زباله ای تو کارخونه روش بستن.

      پاسخ
  55. مهتاب
    مهتاب says:

    سلام من يه پرشيا مدل ٨٦ دارم كه دور موتورش مياد زير يك ولي خاموش نميشه و وقتي روشن ميكنم يه ربع بعد آلارم استاپ و عكس روغن ريزي رو ميده و ريپ هم دور پايين ميزنه

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      دور درجا موتور 850 هست پس طبیعیه بیاد زیر یک. یه فشنگی روغن تست کن یا کارتل رو باز کنید ببینید توری اویل پمپ نگرفته باشه.

      پاسخ
      • شادی
        شادی says:

        سلام میشه به منم کمک کنید
        ۲۰۶ تیپ ۶ اتومات دارم که چند روزه که میلرزه بعضی وقتا خیلی زیاد میشهه قشنگ حس میشه داخل کابین
        وقتی پامو از رو گاز ورمیدارم خیلی بیشتر میشه لرزشه ولی پام رو گاز یا ترمز باشه لرزشه کمتر میشه یا حتی قطع میشه بعضی وقتا .
        فرمون ماشینمم وقتی ولش میکنم به سمت راست جهت میگیره میره خود ماشین
        نمیدونم این دوتا به هم ربط دارن یا نه
        میشه راهنمایی کنید که چیکار باید کنم🥲

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          ببرید یه جا دیاگ بزنید و قطعا چراغ چک ماشین هم روشن هستش. احتمالا کویل ماشین ایراد پیدا کرده. در مجموعه ما هم خدمات رفع این مشکل انجام میشه.

          پاسخ
    • علی خدامی
      علی خدامی says:

      سلام وقتتون بخیر
      اول از همه تشکر میکنم بابت مقاله های مفید وبسایتتون
      ی سوالی که داشتم من ۲۰۷ دستی مدل ۱۴۰۲ تازه از کمپانی تحویل گرفتم ایرادی که داره پدال گاز رو که رها میکنم یه صدای تِق کوچیکی از زیر ماشین شنیده میشه و همچنین یه ضربه هم میزنه هر بار که پدال رو ول میکنم.
      البته این ایراد همیشگی نیست و گاها پیش میاد تو دنده های پایین
      ممنون میشم راهنمایی کنید .

      پاسخ
  56. سهیل
    سهیل says:

    با عرض سلام خدمت مهندس عزیز و سپاس از مطالب مفید و آموزندتون .یه مشکلی داشتم در زمینه موتور 206 می خواستم مطرح کنم خدمتتون که اگه امکانش باشه محبت بفرمایید و راهنماییم کنیدماشین 206 تیپ 2 مدل 85 ایسیو valeo s2000 هستش سیستم گاز سیمی می باشد موقعی کولر رو فعال می کنم استپر موتور عمل می کنه و مشکلی پیش نمی یاد مپ سنسور حدود 400 بالا می ره و استپر هم به عدد 38 می رسه و همین مقدار می مونه مشکل از موقعی پیش میاد که کولر رو خاموش می کنم مشکلی که در این مرحله پیش می یاد با مشکل هیدرولیک یک شکله به این صورت که در دور آرام 736 وقتی فرمان هیدرولیک رو حرکت می دم بلافاصله دور موتور بالا می ره و پارامترهای سنسور مپ به حدود 400 و استپر موتور هم به عدد 38 می رسه و ماشین مشکلی نداره وتو حالت پارامتر گراف دور موتور به حالت اول بر می گرده ولی بعد 3الی 4 بدون هیچ علتی یکدفعه پارامتر استپر به ارقام 12و حتی مواردی صفر ومپ سنسور هم به عدد 256 در یک لحظه افت می کنندو باعث افت شدید و لرزش ماشین میشن البته خاموش نمیشه و بعدش موتور به دور آرام بر می گرده تو تست دیاگ خطا نداره .می خواستم بدونم مشکل از کجاست در ضمن دور آرام ماشین پارامترهاش 736الی 768 نوسان داره دور موتور بدون لرزش و استپر بین 12 الی 14 و مپ سنسور هم 260الی 265 نوسان داره مپ سنسور سوییچ باز موتورخاموش عدد870 رو نشون میده استپر موتور هم تو تست عملگرها مشکلی نشون نمیده فقط در انتهای تست صدای تق تقی میکنه که از داخل اتاق شنیده میشه شفت وسط استپر هم کمی لقی داره در تست فیزیکی سنسور اکسیژن هم بین 0.8و0.2 نوسان داره با سپاس فراوان .

    پاسخ
  57. علی
    علی says:

    با عرض سلام می خواستم بدونم که در تست فیزیکی وقتی دریچه گاز رو به سمت نور می گیرم روزنه های به ضخامت مو از نور در اطراف پولکی دیده می شه آیا این مشکل به حساب می یادوحتما باید کیپ کیپ باشه یا خیر؟ دریچه گاز سیمی ‌مارک solex برای ۲۰۶ تیپ ۲ زاویه دریچه گاز هم صفر می باشد در دور آرام حدود ۳۲ دور دور موتور نوسان داره بین ۷۳۶الی ۷۶۸ با سپاس

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      به مرور زمان در اثر بازوبسته شدن زیاد دچار خوردگی میشه و اون روزنه رو شما می بینید.

      پاسخ
      • علی چراغی
        علی چراغی says:

        سلام. خدا قوت و خسته نباشید.
        من سورن پلاس 1401 برج 12 دارم. تو 1000 روغن عوض کردم. توی 3000 هم روغن عوض کردم به حدود 3300 که رسید روغن تیره شد و بعد اون بعد چنذ ساعت که روشن میکنم حدود 5یا6 ثانیه صدای چق چق از قسمت بالای موتور میاد که قبلا همچین صدایی نداشت نمایندگی اول گفت طبیعیه بعدس cvvtعوض کرد که متاسفانه صدا رو همچنان داره.
        استاد عزیز میتونید راهنمایی بفرمایید که چکار کنم. موتور برای چند ثانیه انگار روغنی بالاش نیست و قطعات خشک کار میکنن.
        تشکر میکنم اگه راهنمایی بفرمایید.

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ
          کاراکال تیونینگ says:

          سلام
          جای نگرانی نیست
          تایپتها خالی میشن بهتره روغن 5-40 بریزید تا زودتر پر بشن

          پاسخ
  58. حمید
    حمید says:

    سلام ..من ایکس ۳۳دارم …ماشین عالی روشن میشه و درجا مشکلی نداره …وقتی میزنم دنده موتور ریپ میزنه تا حرکت کنه ..مجبورم با دور موتور بالاتر حرکت کنم ..تو حرکت هم خوبه ..فقط دور موتور پایین . دنده که سبک میشه ماشین دل میزنه و به اصطلاح کپ داره …سوزن انژکتور رو شستم ..بنزین سوپر زدم …ولی فایده ای نداشت …دور بالا و حرکت خوبه …

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      شمع موتور مخصوص این خودرو رو بندازید کد مخصوص به خودش رو داره
      ضمنا خرابی وایر هم به این ایرادی که شما میگید نزدیکه

      پاسخ
  59. سامی
    سامی says:

    سلام
    دناپلاس توربو 1401 دنده ای دارم. دردور ارام و زیر1000 لرزش درموتور ودسته دنده وزیر فرمان حس میشود. لطفا راهنمایی کنید که ایا موضوع نقص موتوری جدی است وغلت مربوط به کجاست وراه خل؟
    ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام شمع و دسته موتور توسط نمایندگی براتون چک بشه. در غیر اینصورت با ریمپ هم قابل برطرف کردن است.

      پاسخ
  60. اميد
    اميد says:

    سلام، وقتتون بخير
    عذر ميخوام ام وي ام ٣١٥ مدل ٩٨ دارم، امروز صبح وقتي استارت زدم چند ثانيه لرزش داشت بعد برطرف شد، خواستم بپرسم مشكلي هست و بايد پيگيري بشه ؟

    پاسخ
  61. محسن
    محسن says:

    سلام و درود فراوان
    پژو پارس اتومات tu5 مدل ۹۷
    اخیرأ در حالت درجا، لرزش موتور زیاد شده
    شمع عوض کردم، تاثیر خاصی نداشت.
    دیاگ زدم، آلارم برقی فن داشت که ریست شد.
    قبلا، گاهی این مشکل که پیدا ميشد، با برداشتن سرباطری مشکل رو حل می‌کردم. جدیدا برداشتن سر باطری هم چاره ساز نیست.
    راهنمایی میفرمایید

    پاسخ
  62. میرشفیعی
    میرشفیعی says:

    سلام پراید هاچپک مدل ۸۵ دارم ماشین یکم سه کار میکنه و لرزش داره وقتایی که بنزین ماشین به نصفه میرسه ریپ بیشتر میشه و بعد از دو ساعت استفاده بوی بنزین میاد داخل کابین با تشکر

    پاسخ
  63. حمید
    حمید says:

    سلام وقت بخیر کوییکr 1401 مجموعه خودتون ریمپ شده در کرج مشکلی که دارم اینه با شمع سوزنی با هر گپی تو شتاب اولیه حالت پله ای گاز خوردن داره و با دنده مرده یکی دوبار کپ میکنه و روون نیست و با شمع معمولی با گپ ۸۵ یا ۹ روونه

    پاسخ
  64. محمدرضا جمعدار
    محمدرضا جمعدار says:

    سلام من نیسان زامیاد دارم وقتی ماشین خاموش میکنم ماشین میلرزه تا خاموش بشه انگار موتور هنوز روشن کسی میدونه علت خرابی چیه

    پاسخ
  65. قادر
    قادر says:

    سلام
    ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۸ دارم
    ۱۰ روز قبل رو کیلومتر ۶۶۰۰۰ تسمه تایم و بلبرینگ هاش و واتر پمپ و دسته موتور بالا رو تعویض کردم
    الآن وقتی ماشین روشن میشه یه صدایی غر غر ضعیفی از داخل کاپوت میاد و موتور لرزش داره
    تا حالا ماشین رو تنظیم موتوری نبردم و شمع رو تعویض نکردم
    به نظرتون شمع ها رو تعویض کنم مشکل برطرف میشه ؟و شمع چه مارکی بندازم

    پاسخ
  66. قادر
    قادر says:

    خودم احساس میکنم شتاب اولیه و قدرت ماشین کم شده
    البته اول صبح که ماشین رو روشن میکنم و میخوام دنده ۱ حرکت کنم هم یه کم خفه می‌کنه یعنی ماشین میخواد خاموش بشه و با گاز دادن بیشتر حل میشه و حرکت میکنم
    ممنون از شما
    راهنمایی بفرمایید ، جزئیات رو بگین تا انجام بده
    سپاس

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام
      تعویض شمع رو کیلومترهای پایینتر که جزو کارهای مهم تعمیر و نگهداریه، اینکه توش شکی نیست
      اما اگه با تعویض شمع درست نشه، احتمال خرابی یا ضعیف شدن کویل وجود داره.
      ضمنا بنزین یه باک سوپر هم امتحان کنید

      پاسخ
  67. حمید
    حمید says:

    سلام وقت بخیر خسته نباشد
    پراید ۹۵ یورو ۴ دارم رو سلو لرزش داره و داخل اگزوز خروجی صاف نیست وایر و شمع تعویض شده سوزن ها زیر دستگاه تست شده عملکرد خوبی داشتن اما بازم لرزش داره شب چک کردم اطراف بدنه کویل جرقه هست اما با گاز دادن جرقه قط میشه اونم خیلی کم گاز که میدی جرقه قط میشه تو دور هم ریپ نداره ماشین فقط رو سلو چند وقط پیش در حد چند دییقه دیدم لرزش قط شد اما باز شرو شد متوجه شدیم از سوپاپ نیست میشه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      پیشنهاد می کنم با یکی از دوستان کویل رو جا به جا کنید ببینید دوباره اتفاق می افته؟

      پاسخ
  68. محمد
    محمد says:

    سلام
    ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ هست موقعی که ماشین ثابته دور موتور زیر ۱ هست لرزش داره بلافاصله که گاز میدم حل میشه لرزشش کامل داشبورد رو به صدا در میاره ی صدا میاد از توی داشبورد به محض گاز دادن حل میشه لرزش نداره

    پاسخ
  69. ناصر
    ناصر says:

    سلام من نیسان وانت دارم صبح که روشن میکنم لرزش موتور داره گرم که میشه درست کار میکنه ایرادش از چی میتونه باشه

    پاسخ
  70. سلمان
    سلمان says:

    با سلام من یه 206تبپ 5دارم که دسته موتور پایین عوض کردم ماشین لرزش پیدا کرده علتش میتونه از چی باشه ممنون

    پاسخ
  71. مهرداد امانی انگنه
    مهرداد امانی انگنه says:

    با سلام من ۱ سال قبل ماشینم رو تو مجموعه شما ریمپ کردم واقعا عالی شده قبل هر چیز تشکر میکنم و یک سوالی که داشتم این بود که چرا ماشینم تا سرعت ۱۷۰ کیلومتر خوب می ره و همیشه اول هست ولی بعدش هر کاری میکنم بیشتر نمیشه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    ماشینم ۲۰۷ پانورما مدل ۱۴۰۱ با عیسی و کسنس 🙏

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ارادت. کاتالیست رو بردارید و یه ریمپ با واید بند انجام بدید میتونه بهتر هم بشه. اما کیفیت شمع و بنزین هم بی تاثیر نیست.

      پاسخ
  72. مهیار فتحی
    مهیار فتحی says:

    سلام خسته نباشید ۲۰۷ مدل ۱۴۰۱ دارم متور تازه روشن میشه هیچ لرزشی نداره یه کم مسیر میرم ماشین جای ساکن یه ریپ های کیلی کوچیک داره از چی میتونه باشه

    پاسخ
      • پویا سبحانی
        پویا سبحانی says:

        سلام وقت بخیر
        ماشین من سوزوکی هست ۲۰۰۰ دنده ای
        ی ماه هست که لرزش درجا پیدا کرده و دور موتور ی دندانه پایین تر از حد معمول میاد و ماشین میلرزه
        شمع ان جی کی انداختم قبلی هم سالم بود ولی بازهم مشکل هست
        راه حل شما چی هست
        لطفا راهنمایی بفرمایید

        پاسخ
        • کاراکال تیونینگ 1
          کاراکال تیونینگ 1 says:

          سلام دیاگ زدید چه خطایی ثبت شده؟ گاهی اوقات این مشکل با یه ریست دریچه گاز درست میشه و گاهی اوقات کار تا چک کردن تایم و کویل طول میکشه

          پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      دوست عزیز اگر موتور ماشین سوپاپ کج کرده باشه، اصلا نمیتونه راحت روشن بمونه چون حداقل یک الی دوسیلندر از آب بندی خارج میشن.

      پاسخ
  73. عرشیا
    عرشیا says:

    با سلام خودروی 206 مدل 83 حاجبک در حالت ایستاده وقتی پا روی پدال گاز نیست خودرو لرزش داره و وقتی پا رو روی گاز میزارم با فشار خیلی کم و خارج شدن دور موتور از 0.5 لرزش قطع می شود همچنین اگزرور نیز طی بررسی مکانیک و برق کار ماهر لرزش دارد اقداماتی نیز صورت گرفت تعویض شمع ، وایر و شستشوی سوزن و دیباگ نیز چیزی نشان نمیدهد. با این حال و اوصاف اکثر مکانیکا گفتن موتور خام کار میکند و مصرف سوخت بنزین نیز شدیدا بالاست .
    روعن سوزی ندارد و اینم عرض کنم که پدال گاز سفت بوده و همچنین با تعویض سیم پدال گاز مشکل برطرف نشده است.
    علت چیست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      هر وقت برای تعویض واشر سرسیلندر اقدام کردید، بگید تراشکار براتون سوپاپها رو آببندی کنه.

      پاسخ
  74. علی
    علی says:

    سلام
    تیپ۲ مدل ۸۴ دارم نمایندگی شهرستان ریمپ شده هست
    جدیدا شمع دو پر انداختم ماشین در حالت درجا وقتی گاز رو ول میکنم اول یک لحظه لرزش میگیره و یواش یواش خودش رو پیدا میکنه و درست میشه.در حالت حرکت مشکلی نداره.ولی تو ترافیک اذیت میکنه بعد از هر توقف تو ترافیک اول لرزش داره تا خودش رو پیدا کنه
    استپر و مپ هم عوض شدند ولی درست تشد
    آیا ممکنه بخاطر شمع دو پر باشه؟
    ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      ایراد از همون شمعی است که انداختید برای تیپ2 نباید شمع دو پلاتینه انداخت

      پاسخ
  75. مصطفی
    مصطفی says:

    سلام عرض ادب ۲۰۶ تیپ ۲ دارم کویل یه مقدار ضعیفه طبق گفته استاد کار که دستگاه زد و گفتش که میشه کویل با مقاومت یا نمی‌دونم چی بود درستش کرد آیا همچین چیزی میشه.با تشکر فراوان

    پاسخ
  76. سام
    سام says:

    سلام یه ۲۰۷ دنده ای تازه تحویل گرفتم از روز اول میخای دور موتور ببری بالا لرزش داره که زیاد هست تو دنده ۲بیشتر معلومه .نمایندگی هم بردم میگه مشکل نداره دور موتور پایین همینجوری میخاستم ببینم مشکلش چی هست؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      لرزش اگر به دنده منتقل میشه ایراد از پلوسهاست. اگر درجا حس می کنید باید دسته موتورها چک بشه

      پاسخ
  77. هادی
    هادی says:

    سلام وقت بخیر
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴ دارم معمولا هر دوهفته یکبار استفاده میکنیم اکثرا خوابیده، الان نزدیک به ۲ ماه هستش که ماشین در حالت درجا یمقدار لرزش داره و هوا از اگزوز پرت پرت میکنه و خارج میشه یا اصطلاحا تک کار میکنه بعد از ۲۰ دقیقه حرکت چراغ چک روشن میشه بعد بازم خاموش میشه باز روشن میشه بعد چند دقیقه خاموش میشه یا بعضی وقتا دیگه خاموش نمیشه تا ماشین رو خاموش کنم چراغ چک هم خاموش میشه دیاگ زدم باطری ساز گفت خطاهاش رو پاک کردم و فعلا دوبار سوار شدم چراغ چک دیگه روشن نشده ولی باز در حالت درجا لرزش داره و پرت پرت میکنه و معاینه فنی بردم بهم معاینه ندادن گفتن تک کار میکنه آلایندگی داره شمع و وایر کویل و دیاگ زدم اگزوز هم تعویض کردم ولی باز همونطوری بعضی وقتها هم پشت چراغ خلاص میکنم لرزش نداره ولی مثلا ۱۰ دقیقه بعد ی جا وایمیستم باز لرزش داره نمیدونم دیگه چیرو چک کنم واقعا اگر امکانش هست راهنماییم کنید

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام دوست عزیز
      ببینید این همه توضیح دادید اما نگفتید خطای چی بوده؟! برای ما روشن شدن چراغ چک معیار نیست چون گاهی اوقات ایراد در ایسیو ثبت می شود اما چراغ چک روشن نمی کند. 3 کار کردن ماشین شما از سوزن انژکتور یا کویل می تونه باشه. در بدترین حالت ایراد از واشر سرسیلندر میتونه باشه.

      پاسخ
  78. مهدی
    مهدی says:

    ماشین من کوییک هستش،در حالت درجا وقتی گرم میشه فرمان و موتور لرزش داره،شعمها رو تعویض کردم،ولی یکبار داخل سیلندر هارو درزمان تعویض شعمها با بنزین و سرنگ سعی کردم تمیز کنم و بعد از اون این اتفاق افتاد

    پاسخ
  79. محسن
    محسن says:

    سلام وقت بخیر من یه اریو دارم و ماشین در حالت خلاص دور موتور بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لرزش داره ممنون میشم راهنماییم کنید در ضمن شمع هم تازه عوض کردم و دسته موتور ها هم سالم هستند

    پاسخ
  80. حسن
    حسن says:

    سلام
    جک جی ۵ مدل ۹۴ دارم در حالت درجا
    ماشین لرزش دارد وبا کمی گاز دادن
    لرزش ازبین میرود شمع ها و دسته
    موتور بالا پایین را هم عوض کردم ولی

    لرزش ازبین نرفت لطفا راهنمایی بفرمائید.
    متشکرم حسن

    پاسخ
  81. مجیدفروزان
    مجیدفروزان says:

    خودرو من سورن پلاس دوگانه است ۱۰ هزار کارکرده در حالت گاز و در شتاب اولیه دنده یک به دو یا دو به سه ناگهان کپ میکنه چک روشن میشه می ایستی ماشین لرزش داره دیاگ گذاشتم میگه سیلندر شماره دو جرقه نمیزنه چه کنم کویل شمع وایر ریل و سوزن انژکتور گاز عوض کردن درست نشده ضمن اینکه این مشکل روی بنزین به وجود نمیاد و فقط روی گاز است

    پاسخ
  82. حسین
    حسین says:

    سلام
    ماشین من کوییک ۴۰۲ از روز اولم ک تحویل گرفتم چه درجا چ در حال حرکت از دور موتور ۲ نیم لرز شروع میشه و رو ۳هزار به اوج میرسه و کلا زیر پا ویبره میشه
    دلیش چی می‌تونه باشه
    ممنون

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      دلیلش نخوندن مقاله است.
      براتون نوشتیم که دسته موتور میتونه این ایراد رو ایجاد کنه

      پاسخ
  83. محمود
    محمود says:

    سلام
    ساینای مدل ۹۷ دارم بعد از تعویض دیسک و صفحه و تراش فلایویل ماشین تو دور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دور درجا لرزش پیدا کرده ایااین ایراد می‌تونه از اسمبل بد مکانیک یا بدتراشیده شدن فلایویل باشه؟

    پاسخ
  84. محمد رضا احمدوند
    محمد رضا احمدوند says:

    سلام ماشین دوکابین وینگل ۵ موتور میتسوبیشی تسمه تایم و بربلنگهای ان را تعویض کردم دور موتور وقتی از ۳۰۰۰ هزار بالا میره لرزش شدیدی توی موتور و دسته دنده میفته دلیلش چیه
    مکانیک میل بالانسر رو هم از رده خارج کرده ولی درست نشد دلیلش چیه ممنون میشم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.