e36018bd70fb4d75a703672c05bde75e

بهترین راهکارها برای افزایش حداکثری عمر خودرو

اگر فرض کنیم خودرو هم یک موجود زنده اســـت پس رسیدگی و مراقبت از آن واجب و ضروری قلمداد مي شود ، از تعویض روغن به موقع گرفته تا چک کردن آب ، رسیدگی به نظافت خودرو و . . . مي تواند روی عمر خودرو شما تاثیرگذار باشد. خودرو شما یکی از ارزشمند­ ترین اموال شماســـت کــه به شدت به آن وابسته اید. این روزها مردم وسایل نقلیه شان را، قبل از اینکــه آن ها را معامله کنند یا ارتقا بدهند به دلیل وام هایی کــه مدت زمان پرداخت را طولانی تر کرده اســـت، به مدت بیشتری نگه داری مي کنند. بنابراین مهم اســـت کــه شما بتوانید از خودرو تان به خوبی نگه داری کنید به نحوی کــه با کمترین تعميرات باقی بماند.

 

در ادامه ۱۰ راهکار به نسبت ساده برای افزایش عمر وسیله ی نقلیه ی شما پیشنهاد مي کنیم

 

۱- به تعميرات اساسی به صورت زمان مند ، متمایل باشید >> چنانچه متوجه شوید کــه خودرو تان به یک سمت کشیده مي شود، یا صدای وزوز یا همهمه ی خفیفی موقع روشن کردن تهویه ی هوا به گوش مي رسد، همين مسائل کوچک در صورتی کــه به آن ها توجه نشود مي توانند به مسائل بزرگتری تبدیل شوند. در هنگام راحتی اولیه مراقب این مسائل باشید تا از خسارت های بعدی ــ و پر هزینه تر ــ به خودرو تان جلوگیری کنید.

 

۲- مراقب تغییرات روغن باشی>> روغن برای عملکرد کلی موتور بسیار مهم اســـت. وقتی کــه سطح روغن کم اســـت یا روغن قدیمي و کثیف اســـت، معمولا اصطکاک بین قطعات محرک، گاهی باعث سائیدگی و پارگی در موتور مي شوند. روغن ماشین تان را به صورت منظم و طبق برنامه ای کــه در راهنمای اســـتفاده آمده اســـت تعویض کنید. به طور معمول هر ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ مایل .

 

۳- به صورت دوره ای سایر مایعات را نیز بررسی کنید>> روغن تنها مایعی در ماشین شما نیست کــه عملکرد ماشین شما را بهینه مي کند. ماشین شما به مایع انتقال ، مایع ترمز، مایع فرمان خودکار، مایع خنک کننده ترکیبی نیز وابسته اســـت. گاهی مایعات ماشین به اصلاح و ارتقا (غنی شدن) نیاز دارند و یک مکانیک معتبر در این زمينه مي تواند کارساز باشد.

98826bc3b4a24618879d5f16bce11a96

۴- فیلتر هوای خودرو را به طور مرتب عوض کنید >> فیلتر هوای شما باید به طور منظم هر ۱۲۰۰۰ مایل یکبار عوض شود . در طول زمان گرد و خاک مي تواند در فیلتر هوا انبار شود و تاثیر منفی بر مصرف سوخت و عملکرد موتور بگذارد .

14e58977164b4632b517427d03529a58

۵- فشار تایر را نادیده نگیرید>> تایرهای با فشار داخلی psi ۵ فشار توصیه شده ( کــه این مقدار را مي توانید در یکی از طرفین تایر ، روی چارچوب در ، یا در دفترچه راهنمای اســـتفاده بیابید ) مصرف سوخت و خوش دستی ماشین شما را به طور کلی بهبود مي دهند.

10aaa38647f54c86b013a1c67eb5c23e

۶- آن را تميز نگه دارید>> اینکــه اجازه دهیم گرد و غبار و باقی مانده در بیرون و درون خودرو جمع شوند، نه تنها وسیله را غیر قابل دید نمي کنند، بلکــه مي توانند باعث سائیدگی هایی در سطح وسیله شوند. شستن و برق انداختن مرتب خودرو مي تواند رنگ آن را تر و تازه نگه دارد و اســـتفاده از محصولات پاکسازی کــه برای داخل اتومبیل طراحی شده اســـت، مي تواند داخل ماشین را در شرایط عالی نگه دارد و از مسائلی مانند داشبورد خش دار و چرم های پاره جلوگیری کند .

98a4986a361646fea42f6e9ad4dc2306

۷- دنبال سایه بگردید و از روکش اســـتفاده کنید>> نورخورشید یکی از دشمن های سطح خودرو شماســـت کــه اغلب نادیده گرفته مي شود، بنابراین، تا جایی کــه امکان دارد، در زیر سایه و مکان هایی کــه بیشترش با سایه بان پوشیده شده، پارک کنید. این کار از سفید شدن وسایل داخلی و آسیب به رنگ بیرونی جلوگیری مي کند.

 

۸- مهارت های مدیریت زمان خود را تمرین کنید>> بیشترین چیزی کــه به اجزای مکانیکی آسیب مي زند، اســـتارت زدن و فشار آوردن به موتور در زمان سرد بودن هوا اســـت، بنابراین تا جایی کــه ممکن اســـت سعی کنید کارهایتان را با یک توالی پیوسته انجام دهید و اطمينان حاصل کنید کــه همه چیز گرم و روغن کاری شده اســـت.

SM0702 0202G 4

۹- با مسئولیت رانندگی کنید>> اگرچه ممکن اســـت در مورد طی کردن مسیر به صورت خارق العاده خیال بافی کنید ولی به گونه ای رانندگی نکنید کــه انگار شما پدیده ی بعدی مسابقات هستید. اســـتارت و توقف های ناگهانی، سرعت بالا، گوشه های تیز، از وسیله ی نقلیه ی خود برای انجام هرکاری اســـتفاده نکنید و به تمام اجزای خودرو خود به یکباره فشار وارد نیاورید.

 

۱۰- مطالب کتابچه ی راهنمای خود را حفظ کنید >> به طور تقریبی تمامي نکاتی را کــه پیشتر گفتیم مي توانید برای تمامي مدل های خودروها به کار برید، ولی خودرو خاص شما، نیازهای خاص خود را دارد. زمانی را برای مطالعه ی کتابچه اختصاص دهید و از برنامه ی زمانی آن برای نگه داری از خودرو و یا نصایح و پیشنهادهایش مانند طول دوره ی “عادی شدن” پیروی کنی.

 

تنها با بکارگیری این نکات ساده در رانندگی و روال نگه داری، مي توانید تا حد زیادی طول عمر وسیله خود را افزایش دهید. اگر در مورد اینکــه چند وقت یکبار باید این مسائل را چک کنید، تردید دارید و یا سوالی دارید، در مورد مطالعه کتاب ما درباره ی مکانیک تشخیص و مشاوره ، تردید نکنید.

 

 

4/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.