caracal sun trips 3

امروز درمورد نکات نگهداری از خودرو در گرمای تابستان صحبت می کنیم. گرمای زیاد روی تمام اجزای تشکیل دهنده خودرو تاثیر گذار است، طبق یک آمار: از هر 10 راننده فقط یک نفر نکات فنی خودرو در آغاز هر فصل را چک می کند. همان طور که ما انسان ها نیاز داریم با تغییرات دمایی در هر فصل پوشش و تغذیه خود را با گرما و سرما سازگار کنیم، خودروها هم نیاز به سازگاری و معاینه دارند.

 

نکات نگهداری از خودرو در گرمای تابستان 

اولین کاری که باید انجام دهید چک کردن روغن و فیلتر روغن خودرو است. دما روی روغن و فیلتر تاثیر گذار است، با سرد شدن و یا گرم شدن هوا حتما روغن و فیلتر روغن را تعویض کنید تا موتور خودرو خنک و روان به کار خود ادامه دهد.

 

چک کردن میزان فشار و باد تایرهای خودرو

با افزایش دما فشار باد تایر خودرو افزایش می یابد و با کاهش دما این میزان فشار کاهش می یابد. اتم ها و مولکول هایی که هوا و اتمسفر زمین ما را تشکیل می دهند دائما در حال حرکت در جهات مختلف هستند.

caracal sun trips 5

گرما به معنای افزایش حرکات اتم ها و مولکول ها است و کاهش این حرکات نیز به معنای سرما می باشد. در فصل تابستان و با افزایش گرما، شاهد افزایش حرکات مولکول های هوای حبس شده در تایرها هستیم و در نتیجه فشار باد تایرها نیز افزایش می یابند، بنابراین چک کردن فشار باد تایرها الزامی است.

 

چک کردن شلنگ ها و تسمه های خودرو

افزایش دما موجب انقباض فلزات یا شل شدن پلاستیک می شود. در آن سو نیز، بالا رفتن دما میزان فرسایش را افزایش می دهد. با ورود به فصل های گرم شلنگ های رادیاتور، نقاط اتصال آنها و هم چنین تسمه فن های خودرو را چک کنید و اگر نشانه های ترک خوردگی، شل شدن بیش از حد یا پارگی را در آنها دیدید نسبت به تعویض شان اقدام کنید.

 

چک کردن کولر خودرو

در فصل تابستان میزان استفاده کولر خودرو افزایش می یابد، دمای باد کولر خودرو باید حداقل 10 درجه کمتر از دمای معمولی اتاق خودرو باشد.

caracal sun trips 1

اگر حس می کنید کولر باد ضعیف یا گرم دارد، به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا گاز کولر را چک کنند، کولر خودرو سیستم پیچیده ای دارد و اگر مشکلی در کارکرد کولر خودروی تان احساس کردید، سعی نکنید با دستکاری های خودسرانه تان مشکلات بیشتری ایجاد کنید. 

 

فرمان خودرو را بچرخانید

فرمان داغ خودرو یکی دیگر از معضلات آزار دهنده دیگر می باشد، برای حل این مشکل می توانید هنگام ترک کردن خودروی تان فرمان را 180 درجه بچرخانید تا نیم دایره داغ آن هنگام حرکت مجدد رو به پایین قرار گیرد.

 

از سایبان استفاده کنید

caracal sun trips 4

caracal sun trips 2

در فصل تابستان حتما از سایبان استفاده کنید، در این فصل خورشید اوج می گیرد و نور آفتاب تابش تقریبا 70 درجه ای دارد. نور خورشید و پرتوهای آن به کابین خودرو آسیب می رسانند و در آن سو دمای اتاق خودرو هم به شدت افزایش می یابد. بنابراین سعی کنید همیشه سایبان خود را پشت شیشه جلو قرار دهید و حتی الامکان خودرو خود را در سایه پارک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.