ریمپ جک J4

در این مقاله به نقد و بررسی ریمپ جک Jac J4، راهکارهای افزایش شتاب، رفع مشکل کشش و تاخیر گیربکس، کپ پدال گاز برقی، ایرادات نرم افزاری می پردازیم. مرکز ریمپ کاراکال تیونینگ همراه شماست.

 

مزایا و معایب جک J4

خودروی جک جی 4 در سال 97 جایگزین مدل جی5 شد و به صورت اتوماتیک با گیربکس CVT عرضه شده است. جی 4 مصرف سوخت پایینی دارد، دارای فرمان برقی بوده  و سواری آن نرم می باشد. متاسفانه شتاب گیری این خودرو در شروع حرکت، ضعیف و کند می باشد. نبود برخی امکانات پایه نظیر تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کیلس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی تصویری  از مشکلات جک jac 4 می باشد. این امکانات، پیش از این در خودروی جی 5 به صورت استاندارد وجود داشت. کیفیت رنگ پایین، قیمت بالای لوازم یدکی و عدم سرویس دهی به موقع نمایندگی ها از دیگر نکات منفی این  خودرو است.  

🏆 ریمپ  جک jac 4 و مزایای آن

🚩 افزایش شتاب و کشش

یکی از ایرادات خودروی جی4 دورگیری کند خودرو به خصوص در شروع حرکت می باشد. مقدار شتاب صفر تا صد آن بین 12 تا 14 ثانیه بسته به شرایط مختلف ذکر شده است. علت این نقیصه را می توان در کالیبراسیون ضعیف موتور نسبت به شرایط آب و هوایی بازار هدف در نظر گرفت. شرکت کاراکال تیونینگ با روش اختصاصی Optimal Calibration برنامه ریزی ایسیو را بهینه نموده و در نتیجه پس از ریمپ، هنگام رانندگی شهری مصرف سوخت نیز تغییر نکرده و در شرایط شتاب گیری با بهبود نسبت AFR، کندی این خودرو کاملاً برطرف می گردد.

🚩 رفع تاخیر گیربکس J4

در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت 6 دنده تیپ ترونیک استفاده شده است. یعنی قابلیت تعویض دنده بصورت نرم افزاری ممکن بوده و این گیربکس به تنهایی از دنده مشخصی برخوردار نمی باشد. ذات این گیربکسها بر اساس تغییر ضرایب دنده ها طراحی شده است. مزایای این گیربکس، مدیریت بهینه مصرف می باشد، اما شتاب گیری کند جزو ایرادات آنهاست.  شتاب دریافت شده از خودرو در هنگام تخته گاز به وضوح کمتر از میزان توقع راننده نسبت به فشردن پدال گاز می باشد. تاخیر گیربکس با ریمپ برطرف خواهد شد.

🚩 رفع کپ پدال گاز برقی

 

در کشورهای اروپایی استفاده از پدال گاز برقی برای کاهش آلایندگی موتورها استفاده می شود. اما در کشور ما به دلیل عدم استفاده از سوخت مرغوب نتیجه عکس داده و سبب تاخیر پدال گاز شده است. در هنگام فشار دادن پدال، دریچه گاز به همان میزان باز نمی گردد و به این دلیل تاخیر پدال گاز ایجاد می شود. در پکیج ریمپ شرکت کاراکال، شما شاهد آن خواهید بود که رفتار پدال و دریچه گاز، خطی سازی گشته (throttle calibration) و این مشکل برطرف می گردد.

ایسیو ECU جک جی 4

ایسیو این خودرو از نوع Delphi-MT22.1 می باشد.  نحوه شناسایی جداول و اعمال تغییرات لازم فرآیند حساسی بوده که در صورت رخ دادن اشتباه سهوی در آن، ایسیو غیرقابل استفاده می شود.

ECU JAC J4 ریمپ جک J4

ایسیو ECU جک جی 4 مدل Delphi-MT22.1

🏆 مزایای کلی ریمپ

  • شروع به حرکت تیزتر jac 4، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
  • افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای شیبدار (سربالایی ها)
  • افزایش توان موتور جک 4  تا ۵ اسب بخار
  • افزایش واکنش پدال گاز
  • رفع صدای ناک جک 4 در دور پایین
  • افزایش سرعت نهایی (تاپ اسپید)
  • حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف کاتالیست

کلیپ تصویری توضیحات ریمپ

پرسش و پاسخ  ❔ 💬

❔1) آیا مشکل چوب شدن ترمز جی4 با ریمپ برطرف می گردد؟

خیر. برعکس سایر خودروها نظیر جی5. این معضل ناشی عملکرد گیربکس می باشد. و با ریمپ برطرف نمی گردد.

❔ 2) آیا ریمپ جی4 سبب استهلاک بیشتر خودرو می شود؟

 ریمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعیین میزان استهلاک هستند. پس از ریمپ، راننده با فشار کمتری به سرعت و شتاب مورد نظرش می رسد.  در نتیجه اگر نحوه رانندگی مثل سابق باشد، استهلاک حتی کاهش می یابد. بر خلاف مراکز متفرقه، در کاراکال علاوه بر ریمپ اصولی و استاندارد، جهت آسودگی شما، خدمات ما دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.

❔ 3) آیا ریمپ موجب از بین رفتن گارانتی می گردد؟

از آنجا که ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو (نظیر رینگ اسپرت یا دزدگیر) ندارد، بنابراین هیچ عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم شما نیز از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید. تا از آن به عنوان عاملی برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان نشود.

❔ 4) آیا امکان یادگرفتن علم ریمپ وجود دارد؟

 بله،برای این منظور لطفا مقاله اموزش ریمپ را مطالعه کنید.

4.5/5 - (22 امتیاز)
13 پاسخ
  1. مشتری
    مشتری says:

    لطفا اطلاعات رو اصلاح کنید
    در مدل های 1400 چوب نمیشه ترمز خودرو مانیتور اندروید داره

    پاسخ
  2. مرتضی بیات
    مرتضی بیات says:

    سلام.
    من‌جک جی ۴ دارم.امشنال مدل ۱۴۰۲
    مشهد هستم.شما تهران هستین؟مشهد نمایندگی هم دارین؟

    پاسخ
  3. کیوان
    کیوان says:

    با درود فراوان در سری‌های جدید j4 ضریب نهایی گیربکس سنگین‌تر شده و رو دور موتور ثبات مثلا ۳۰۰۰ مدلهای قدیم ۱۳۵ و جدید حدود ۱۱۵ کیلومتر سرعت دارند خواستم بدونم که اینکار رو نرم افزاری انجام دادن یعنی میشه با ریمپ این حالت مثل قبل بشه؟

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ 1
      کاراکال تیونینگ 1 says:

      سلام
      باتوجه به اینکه این خودرو گیربکس CVT داره ؛ تاحدی حرفتون قابل استناد نیست؛ مگر اینکه ایسیو گیربکس اون ماشین رو روی ماشین خودتون بذارین و ببینید تغییری می کنه یا نه؟

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.