WhatsApp Image 2021 07 18 at 10.03.49 1

در این مقاله به بررسی ریمپ ECU جک JAC S3 ⚡ می پردازیم. راهکارهای افزایش شتاب و رفع تاخیر گیربکس، لختی و کپ شروع حرکت، و برطرف کردن تاخیر پدال گاز برقی می پردازیم. با کاراکال تیونینگ همراه باشید …

🏁 آشنایی با جک S3

جک اس 3 از اواخر سال 96 توسط هلدینگ کرمان خودرو به عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت جهت رقابت با خودروهای چانگان CS35 و MVM X22 و ساندرو استپ وی عرضه گشت. 

❗️ برخی از ایرادات JAC S3 شامل طراحی نه چندان جذاب ظاهر، ورود صدای موتور به داخل کابین، مکث شروع حرکت و شتاب اولیه پایین به دلیل استفاده از گیربکس CVT می باشد.

✔️ از نکات مثبت خودرو، کروز کنترل، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم ESP استاندارد خودرو است. دارندگان جک S3، از عدم تحویل به موقع خودروهای ثبت نامی و کیفیت پایین خدمات پس از فروش گلایه داشته اند.

⚙️ ⚡ پس از ریمپ جک اس3 چه تغییراتی رخ می دهد؟

🚩 رفع لختی و کپ شروع حرکت

برای رفع این نقص ، شرکت کاراکال جداول گشتاور (Optimum Torque) و پدال گاز برقی را مجدداً تنظیم نموده تا در خین شروع حرکت بخصوص در مسیر شیبدار خودرو مکث نکند.

🚩 رفع مکث گیربکس در حین حرکت به دنده عقب

در برنامه ریمپ کاراکال برای جک اس3،اپدیت گیربکس نیز انجام می شود. این کار سبب هماهنگی بین ECU موتور و گیربکس می شود، تا خودرو به بهترین عملکرد خود برسد.

🚩 افزایش شتاب و کشش

عموما دارندگان جک اس3 در حین حرکت در جاده های پر پیچ و خم مشکلی ندارد. اما بهبود شتاب و کشش در خودروهای دارای گیربکس CVT موجب می شود تا خودرو در دورهای پایینتر به ماکسیمم Torque (گشتاور) و کشش برسد. در نتیجه بر مصرف سوخت و استهلاک موتور در دراز مدت نیز تاثیر گذار می باشد.

🚩 رفع تاخیر پدال گاز برقی

استفاده از پدال گاز برقی برای دریافت استانداردهای آلایندگی 5 Euro V می باشد. رعایت این استاندارد با شرایط آب و هوایی و سوخت موجود درایران غیر منطقی می باشد. در پکیج ریمپ شرکت کاراکال، ریسپانس پدال گاز افزایش می یابد. دریچه گاز در برنامه فابریک در دورهای پایین (زیر 3500) در حالت فول لود Full Load قرار نمی گیرد اما بعد از ریمپ این مشکل به کلی برطرف می گردد. اصلاح این نقص در هنگام پر بودن خودرو بیشتر به چشم می آید.

 

نمای داخلی جک S3
نمای داخلی جک S3

ریمپ ECU جک اس 3 

خودروی جک اس3 از موتور 1600 با کد HFC 4GB2 با حداکثر توان 107 اسب بخار بهره برده. مدیریت این موتور به عهده ایسیو دلفی Delphi MT22.3 می باشد. ریمپ ایسیوهای دلفی، با سایر ایسیو ها متفاوت است. با ریمپ اصولی و علمی، شاهد 15 درصد افزایش توان خواهید بود.

ایسیو دلفی Delphi MT22.3
ایسیو دلفی Delphi MT22.3

 

🏆 مزایای ریمپ JAC S3 به صورت خلاصه

  • شروع به حرکت تیزتر JAC S3، کاهش لختی شروع حرکت از سکون
  • بومی شدن برنامه ریزی ایسیو با شرایط آب و هوایی و بنزین ایران
  • افزایش کشش و گشتاور در مسیرهای شیبدار (سربالایی ها)
  • افزایش توان موتور جک اس3  تا ۵ اسب بخار
  • افزایش ریسپانس پدال گاز
  • افزایش سرعت نهایی  (Top Speed)
  • حذف سنسور اکسیژن دوم در صورت حذف یا فرسودگی کاتالیست
  • گارانتی سی ماهه نرم افزار ریمپ

پرسش و پاسخ ❔ 💬

❔در ترافیک ها و شروع حرکت JAC S3 صدایی شبیه قرقر شنیده می شود آیا این صدا با ریمپ برطرف می شود؟

💬 این صدا ناشی از ایراد مکانیکال تسمه دینام بوده و با ریمپ قابل برطرف شدن نمی باشد.

آیا ریمپ جک اس3 سبب افزایش استهلاک خودرو می شود؟

💬 ریمپ و نحوه استفاده از خودرو دو عامل در تعیین میزان استهلاک هستند. پس از ریمپ، راننده با فشار کمتری به سرعت و شتاب مورد نظرش می رسد.  اگر نحوه رانندگی مثل سابق باشد، استهلاک حتی کاهش می یابد. بر خلاف مراکز متفرقه، در کاراکال، ریمپ به صورت اصولی و استاندارد انجام می شود. جهت آسودگی شما، خدمات ما دارای ۲ سال گارانتی معتبر نیز می باشد.

آیا ریمپ موجب از بین رفتن گارانتی می گردد؟

💬 ریمپ یک فرایند نرم افزاری بوده و تاثیری بر ظاهر خودرو (نظیر رینگ اسپرت یا دزدگیر) ندارد، بنابراین عاملی برای باطل شدن گارانتی به حساب نمی آید. اما توصیه می کنیم، از گفتن این موضوع به مسئولین نمایندگی خودداری کنید تا از آن به عنوان بهانه ای برای از زیر بار شانه خالی کردن تعهدشان نشود.

4.5/5 - (29 امتیاز)
2 پاسخ
  1. علی جوادی
    علی جوادی says:

    با سلام
    خودروی من در شیب تند بالا نمی رود (گاز نمی خورد) برای مقایسه، همان شیب رو ساینا و رانا براحتی بالا می رفتند، ایا این مشکل با ریمپ رفع می شود

    پاسخ
    • کاراکال تیونینگ
      کاراکال تیونینگ says:

      سلام قربان
      خیر اول گیربکس خودرویتان با بررسی شود و این ایراد با ریمپ برطرف نمی شود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.