caracal Photography of the cars for sale 1

امروز ترفندهایی برای عکاسی از خودرو را به شما می آموزیم. اگر می خواهید خودروی خود را به فروش برسانید یا عکسی از آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، باید چند نکته پایه در مورد عکاسی از خودرو را بدانید. فرقی نمی کند عکس شما برای فروش خودروی تان باشد یا اشتراک گذاری آن در اینترنت، نکاتی که امروز درباره آن صحبت می کنیم برای هر دو مورد کاربردی می باشند، با کاراکال تیونینگ همراه باشید.

 

قبل از اقدام به عکاسی سری به اینترنت بزنید، انواع صفحات در شبکه های اجتماعی هستند که عکس خودروها در زوایای مختلف را به اشتراک می گذارند. می توانید از آنها ایده بگیرید، با خلاقیت خودتان ترکیب کنید و عکس هایی با کیفیت بالا به ثبت برسانید. اگر عکس شما برای فروش است: فقط روی ماشین تمرکز کنید. اگر عکس شما برای اشتراک گذاری است: چند ژست خوب را ببینید، تمرین کنید و خودتان را هم در قاب عکس جای دهید.

 

آموزش عکاسی از خودرو

caracal Photography of the cars for sale 3

نکته اول تمیز بودن خودرو است، اگر می خواهید یک بار برای همیشه چند عکس با کیفیت بگیرید خودروی خود را کاملا تمیز کنید. کثیف بودن یک قسمت کوچک می تواند عکس را خراب کند (خصوصا کثیف بودن رینگ ها و لاستیک ها)، هر چه قدر خودروی شما شفاف تر و تمیزتر باشد ارزش ظاهری آن بیشتر می شود. فراموش نکنید که ظاهر همیشه حرف اول را می زند.

 

مکان، نور و پس زمینه مناسب

مکان، نور و پس زمینه سه اصل مهم در عکاسی از خودرو می باشند. عکاسی جلوی درب خانه تان، داخل کوچه و مکان های تنگ یا زیر سایه درختان لوکیشن هایی به شدت بد هستند. پس زمینه عکس باید مکانی آزاد و خلوت باشد تا خودروی شما در مرکز توجه عکس قرار گیرد، می توانید پارکینگ های روباز و بزرگ را امتحان کنید، یا اینکه به سراغ خیابان های خلوت بروید.

caracal Photography of the cars for sale 2

نکته بعد نور مناسب است، زیر نور خورشید و یا در تاریکی شب از خودروی تان عکس نگیرید. قبل از طلوع خورشید و لحظات نسبتا کوتاه غروب، وقتی خورشید در مایل ترین زاویه قرار دارد بهترین زمان برای چند شات عالی است! نور خورشید و استفاده از فلاش در هنگام کمبود نور، عکس شما را خراب می کنند و جزئیات که مهم ترین قسمت عکس هستند با بدترین کیفیت ثبت می شوند.

caracal Photography of the cars for sale 8

اگر می خواهید تجربه عکاسی شبانگاهی را داشته باشید به منابع نور نیاز دارید، البته تابنده هایی که قابلیت تنظیم شدت نور را داشته باشند. نکته آخر پس زمینه است، پس زمینه باید تا حد ممکن خلوت باشد. اگر می خواهید سوژه ای در پس زمینه داشته باشید فاصله آن با خودرو را حفظ کنید. خودرو باید نزدیک ترین شیء به دوربین باشد و سایر سوژه ها می بایست، پشت خودرو و در فواصل مناسب قرار گیرند.

 

زاویه ها، فاصله ها و ارتفاع

به زاویه ها اهمیت دهید، زاویه ها می توانند رخ خودروی شما را تا حد زیادی تغییر دهند. عکس های تک رخ (جلو، عقب و پهلو) مناسب عکس های شخصی هستند، اما اگر می خواهید برای یک آگهی فروش عکاسی کنید زوایای سه رخ بهترین انتخاب هستند. می توانید چهار عکس سه رخ و اگر دوست داشتید دو عکس تک رخ در آگهی تان آپلود کنید.

caracal Photography of the cars for sale 8 1

بعد از زاویه ها، به فاصله های مناسب برای عکاسی از خودرو می رسیم. فاصله های نزدیک خودرو را اسپرت تر نشان می دهند و اگر زاویه دوربین مایل باشد خودرو کمی خشن تر دیده می شود. فاصله های دور نیز برای نشان دادن نمای کلی خودرو هستند. فاصله دوربین و خودرو را طوری در نظر بگیرید تا هم نمای کلی داشته باشید و هم جزئیات کافی در عکس ثبت شوند.

caracal Photography of the cars for sale 6

اگر می خواهید برای فروش عکاسی کنید، تا حد امکان در حالت ایستاده عکس نگیرید، بلکه هماهنگ با قد خودروی تان عکس بگیرید (می توانید بنشینید، کمی خم شوید یا زانو بزنید). عکاسی از ارتفاع بالا یا به صورت خوابیده طوری که زیر ماشین هم دیده شود مناسب برای عکس های شخصی و نشان دادن رخ خودرو می باشند.

 

جزئیات درونی و بیرونی کافی

caracal Photography of the cars for sale 4

جزئیات بیشتر ارزش عکس های شما را بیشتر می کنند. فقط به نمای بیرونی خودرو محدود نشوید، اتاق خودروی شما هم می تواند سوژه هایی به شدت جذاب داشته باشد. روکش های زیبا، وسایل تزئینی و اکسسوری ها می توانند سوژه های خوبی برای اشتراک گذاری با دوستان باشند.

 

ادیت عکس ها با نرم افزارهای مختلف

caracal Photography of the cars for sale 5

یک عکس خام کیفیت کافی برای نمایش را ندارد. شما باید با نرم افزارهای ادیت عکس: نورهای اضافی را حذف کنید، کادر عکس را در اندازه مناسب برش دهید، گوشه ها را کمی تاریک کنید و موارد مزاحم را پاک کنید. البته در مرحله ادیت زیاده روی نکنید، خصوصا در قسمت تنظیم رنگ، کنتراست، میزان سفیدی و شفافیت، زیرا عکس فوق العاده مبتدی دیده می شود و حالات طبیعی از بین می روند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.