car bad smell 1

امروز با روش های از بین بردن بوی بد خودرو آشنا می شویم. نم زدگی، ریختن خوراکی ها مختلف، حمل حیوانات، تعریق زیاد و… می توانند باعث بوجود آمدن بوی بد درون خودرو باشند. برخی از بوی نو بودن داخل خودرو و برخی از بوی کهنگی و… ناراضی هستند و اکثرا نمی دانند چگونه راه حل مطمئن و دائمی برای رفع بوی اتاق خودرو پیدا کنند، در ادامه با کاراکال تیونینگ همراه باشید تا 3 روش ساده و مطمئن و آسان را به شما بیاموزیم.

 

روش های از بین بردن بوی بد خودرو

در اولین راهکار شما می توانید از خوشبو کننده ها استفاده کنید. در برخی موارد که علل بیرونی دخیل نیستند (مثلا بوی تازگی و نو بودن) شما فقط به زمان نیاز دارید و می توانید از انواع اسپری های خوشبو کننده خودرو استفاده کنید. هر وقت خودرو را به مدت طولانی خاموش می کنید (مثلا شب ها)، کمی خوشبو کننده داخل خودروی تان اسپری کنید و درب ها را ببندید تا بوی غالب اتاق خودروی شما سریع تر رفع شود.

 

شستن کفی های خودرو

کفی های خودروی تان را شست و شو دهید، در زمان هایی که خواسته و ناخواسته مواد خوراکی و غیر خوراکی کف خودرو می ریزند در اولین فرصت کفی های ماشین خود را بشوئید، اگر از کفی ها استفاده نمی کنید: به یک سطل، دو عدد ابر و یک دستمال نخی بزرگ نیاز دارید.

car bad smell 2

در یک سطل مواد شوینده غیر سفید کننده را در آب ولرم حل کنید، ابر را به آن آغشته کنید و قسمتی از کف خودرو که بو گرفته را بشوئید. سپس با یک ابر خیس تا جایی که می توانید مواد شوینده را پاک کنید و بعد یک دستمال نخی یا پنبه ای را روی سطح خیس فشار دهید تا مقداری از رطوبت ایجاد شده را جذب کند، در آخر درب های خودروی تان را باز بگذارید تا کف خودرو خشک شود و در اولین فرصت برای خرید کفی خودرو اقدام کنید.

 

استفاده از قهوه، چای خشک، ذغال

قهوه، چای خشک و ذغال بوگیرهای طبیعی و بسیار کاربردی هستند. می توانید در یک ظرف یا بطری مقاوم مقداری قهوه، چای خشک یا ذغال بریزید و درون خودرو قرار دهید. این مواد خشک علاوه بر جذب بو و رطوبت، فضای داخل خودروی شما را خوشبو می کنند.

car bad smell 1

علاوه بر این سه مورد، شما می توانید از جوش شیرین هم استفاده کنید. اگر خودروی شما نم زده شده می توانید مقداری جوش شیرین روی کف صندلی ها و هم چنین کف اتاق بپاشید، می توانید از الک های کوچک استفاده کنید. جوش شیرین یک بوگیر مطمئن است و قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد.

 

از سرکه استفاده کنید

می توانید از محلول سرکه و آب یا سرکه و شامپو فرش استفاده کنید. یک اسپری کننده (مثل بطری شیشه پاک کن) تهیه کنید و در مخزن آن نصف سرکه و نصف آب یا شامپو فرش بریزید.

car bad smell 3

این محلول را روی صندلی ها و هم چنین کف اتاق خودروی تان اسپری کنید. سپس درب های ماشین را ببندید بعد از حدود نیم ساعت درب های ماشین را باز کنید، متوجه خواهید شد که بوی خودرو شما از بین رفته است. (از زیاده روی در اسپری کردن این محلول بپرهیزید زیرا ممکن است بر اثر رطوبت زیاد این روش اثر عکس داشته باشد).

 

نکات پایانی

گاهی داخل ماشین بویی شبیه به گندیدگی یا فاسد شدن دارد. این مورد می تواند علل زیادی داشته باشد از جمله: ریختن انواع لبنیات، غذاهای پروتئینی، افتادن و شکسته شدن تخم مرغ. گاهی هم پای یک حیوان مرده دخیل است که در این مورد بوی بد ماشین غبر قابل تحمل می شود، در فصل های سرد حیوانات از قسمت زیرین خودرو وارد قسمت موتور خودرو می شوند، در این مورد ابتدا باید خودروی خود را به خوبی چک کنید و سپس به یک کارواش مراجعه کنید.

car bad smell 4

در برخی موارد اگر حیوانی نزدیک به فیلتر هوا مرده باشد کار حتی برای حرفه ای ها هم سخت می شود. اگر بوی خودرو غیر قابل تحمل باشد و راه حلی برای آن پیدا نشود می توانید به بیمه مراجعه کنید. اگر آنها هم راه حلی پیدا نکنند خودروی شما غیر قابل استفاده معرفی می شود و پول خودرو توسط بیمه به شما پرداخت خواهد شد.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.